Hop til indhold

Rigtig stambog?


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna

Og så synes jeg i øvrigt du skal være glad for din golden uanset om stamtavlen er ægte eller ej. Hvis hunden er sund og rask og du er glad for ham, så betyder stambogen jo ingenting !

 

Tro mig, Mio betyder ALT for mig! Han har givet mig en bedre tilværelse og mere mening i livet efter en hård periode. :hjerte:

Han er kærlig, fræk og dygtig langt over min forventning til en hund! :klap2:

Jeg har gået til træning med ham siden han var 9 uger, og han kan rigtig meget, når han altså "kan høre" for alle hormonerne der suser rundt! :roll::lol:

 

Bogen betyder ikke noget som sådan, men jeg er altså super nysgerrig af natur, og er typen der elsker at undersøge hvordan tingene hænger sammen! Jeg har hørt meget omkring falske bøger, og derfor er jeg nysgerrig. :hmm:

Og bogen betyder jo alligevel meget for mange herinde - egentligt havde jeg jo slet ikke en diskussion i tankerne, jeg ville bare vide om der var en "let" måde at tjekke den på - og indtil videre er Umulia den eneste der har svaret direkte på det :mrgreen:

 

Men tak for en god diskussion der er hold i en pæn tone, selvom der sikkert er nogen der sidder og ryster på hovedet af mig! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mk101

Ja, undskylder. Det var mig, der fik den off-topic. Men eftersom Umulia gav dig svaret, var der ingen grund til at gentage det.

 

Men et opkald til DHL må kunne afgøre, om det er en ægte tavle du har fået med hunden.

 

Og jeg mener stadig, at det vigtige er, at man er glad for sin hund som ejer. Hvad man gør som opdrætter, har jeg jo så en masse meninger om.

 

Så opfatter jeg altså også DKK materialet, det citerede, noget anderledes, end det du gør. Det er da ganske faktuelt, at anskaffelsesprisen bare er én af de mange, mange, mange udgifter der hører til det at have hund. Og så ER der mange, der køber hund som prøvebarn. Selv når de tror og påstår noget andet. Har et glimrende eksempel i min egen familie.

 

Min første hund købte jeg, da jeg var 21 og har aldrig oplevet, at nogen syntes jeg var for ung eller dum, da jeg smed 5.500 kroner efter hende. Jo, mine veninder forstod vist ikke helt hvorfor jeg gad - og gider - alt det hundepjat.

 

At DRK stiller folk uden "deres" tavle bag i køen, kan jeg nu godt forstå. Ganske som når jeg godt kan forstå, at beagleklubben først fylder op med egne medlemmer, inden de tildeler mig (med spaniels) en plads på noget af deres træning. Dog vil jeg mene, at hvis man er medlem af DRK, bør man ikke komme bag i køen. Uanset tavle. I vores specialklub er det, så vidt jeg ved, op til regionerne selv at beslutte, om de ønsker at lade spaniels uden tavle deltage i aktiviteterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Ja. Det er en tolkningssag, for jeg tolker det noget anderledes end du gør.

 

Ok, det skal du jo også have lov til! :-)

 

Det gør de heller ikke. Og ganske forståeligt iøvrigt.

 

Ok Ja, men så er de jo også "diskriminerende" et eller andet sted, idet de ikke "godtager" andre bøger! Min pointe!

 

Øhmmm... okay???

Hvad filan har DCH nu med dét her at gøre?

 

Det var vidst Amocca der nævnte dem, og jeg prøver at svare på alle indlæg! :-D

 

Ja hvad du vælger at bruge en stamtavle til, er jo helt din egen sag.

Men en stamtavle er et knaldgodt arbejdsredskab at vælge hund og/eller kuld udfra.

Det kan ikke stå alene, og er ikke mere værd end det arbejde man selv lægger i den.

Og så er stamtavle ikke ensbetydende med udstilling. Så langt fra. (hold kæft hvor er jeg træt af dén idé :lol:)

 

Kan jeg godt forstå du er, hvis det ikke er sådan det hænger sammen! Jeg ved kun hvad jeg opfatter fra deres signaler - så er det måske dem den er gal med?

 

Og så savner jeg stadig at få forklaret lige præcis hvor det er DKK mener at man ikke har råd til at have hund, hvis ikke man har råd til købesummen.

 

Har man ikke råd til købesummen, har man jo netop ikke..... hvad var det nu..... råd!? Og så er det jo lidt ligegyldigt resten.

 

Nej, og så må man bare ikke få en hund?! Jo, så må man bare ikke få en DKK hund!

Er det lettere hvis jeg snakker materialistiske ting? Hvis ikke man har råd til en Ferrari med "papirer", skal man så gå? Nej ikke nødvendigvis, så kan man vælge fx en Fiat med "papirer" og have en udemærket bil som mange sikkert bliver super glade for! Og nej, jeg mener ikke en bil er det samme som en hund! Prøver bare at finde en metafor for "snobberi" som du selv kalder det.

 

Og slutteligt mangler jeg stadig at få at vide hvilke overpriser det er du konstant snakker om.

 

F.eks. i dén her noget fordomsbaserede/fordømmende ytring

 

Som jeg nævnte EN gang, og jo, det er dyere at gå "de fine" steder fremfor der hvor jeg går med studierabat. Som jeg faktisk er overbevist om er laaaangt bedre for mig og Mio! Men igen det er jo hvad hund og ejer har brug for :-D

Det er desværre nok dårlige signaler/oplevelser med bl.a. DcH der gør at jeg er lidt fordomsfuld.

 

DHL.... Hvilke tilbud har de at byde på?

Ikke diskriminerende mennesker?

Sidst i køen?

Overpriser?

 

Kender intet til deres tilbud - sorry :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

At DRK stiller folk uden "deres" tavle bag i køen, kan jeg nu godt forstå. Ganske som når jeg godt kan forstå, at beagleklubben først fylder op med egne medlemmer, inden de tildeler mig (med spaniels) en plads på noget af deres træning. Dog vil jeg mene, at hvis man er medlem af DRK, bør man ikke komme bag i køen. Uanset tavle. I vores specialklub er det, så vidt jeg ved, op til regionerne selv at beslutte, om de ønsker at lade spaniels uden tavle deltage i aktiviteterne.

 

Nu er det sådan at man i DRK ikke kan rykke op i træningsklasserne, uden prøver. Uden DKK tavle, ingen prøver.

 

ELler det vil sige sådan forstod jeg det ihvertfald sidst jeg snakkede med "min" støtte. Kan gerne spørge mere ind til det, hvis det er noget der skal belyses mere/bedre. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok Ja, men så er de jo også "diskriminerende" et eller andet sted, idet de ikke "godtager" andre bøger! Min pointe!

Det er da ikke diskriminerende at udelukke stamtavler der ikke overholder samme krav og regelsæt.

 

Det var vidst Amocca der nævnte dem, og jeg prøver at svare på alle indlæg! :-D
Fair nok :blink:

 

Kan jeg godt forstå du er, hvis det ikke er sådan det hænger sammen! Jeg ved kun hvad jeg opfatter fra deres signaler - så er det måske dem den er gal med?
Næh. Men uvidenhed kunne man måske have dækket den ind under

 

Nej, og så må man bare ikke få en hund?! Jo, så må man bare ikke få en DKK hund!

Er det lettere hvis jeg snakker materialistiske ting? Hvis ikke man har råd til en Ferrari med "papirer", skal man så gå? Nej ikke nødvendigvis, så kan man vælge fx en Fiat med "papirer" og have en udemærket bil som mange sikkert bliver super glade for! Og nej, jeg mener ikke en bil er det samme som en hund! Prøver bare at finde en metafor for "snobberi" som du selv kalder det.

Igen: DKK hunde er ikke dyrere end andre hunde.

Og hvilket snobberi snakker du om?

 

Som jeg nævnte EN gang, og jo, det er dyere at gå "de fine" steder fremfor der hvor jeg går med studierabat. Som jeg faktisk er overbevist om er laaaangt bedre for mig og Mio! Men igen det er jo hvad hund og ejer har brug for :-D

Det er desværre nok dårlige signaler/oplevelser med bl.a. DcH der gør at jeg er lidt fordomsfuld.

Det koster ikke mere at gå til træning ved DKK, end det gør ved DCH eller private eller adfærdsfolk eller hvad man nu vælger.

Den holder ikke!

Og endnu engang: Hvad har DCH med DKK at gøre?

 

Kender intet til deres tilbud - sorry :neutral:

Så du er yderst tilfreds med tilbud du ikke kender noget til? :5up: (Sarkasme kan være brugt hér, om nogen skulle være i tvivl ;-) )

 

Så mangler vi bare de sidste:

Ikke diskriminerende mennesker?

Sidst i køen?

Overpriser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Men uvidenhed kunne man måske have dækket den ind under

 

Ja ok, jeg ved kun det jeg ved, og jeg er ikke inde i DKK som man jo sikkert ved, og når de ikke skriver hvorfor og hvad man skal bruge bogen til, så er jeg ikke flov over, at være "uvidende". Her mener jeg klart det er en signalfejl fra DKKs side!

 

"Vælger man en racehund, skal man også sørge for, at hvalpen har en stambog fra Dansk Kennel Klub. Desværre sælges der mange racehunde uden stambog eller med mere eller mindre "hjemmelavede" stambøger - typisk til en lavere pris end tilsvarende DKK-hvalpe. Man skal ikke lade sig friste af den slags tilbud. Selv om man måske i øjeblikket synes, at det kan være lige meget med stambogen, så fortryder mange hundeejere senere hen, at de købte en hvalp uden DKK-stambog."

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok, jeg ved kun det jeg ved, og jeg er ikke inde i DKK som man jo sikkert ved, og når de ikke skriver hvorfor og hvad man skal bruge bogen til, så er jeg ikke flov over, at være "uvidende". Her mener jeg klart det er en signalfejl fra DKKs side!

 

"Vælger man en racehund, skal man også sørge for, at hvalpen har en stambog fra Dansk Kennel Klub. Desværre sælges der mange racehunde uden stambog eller med mere eller mindre "hjemmelavede" stambøger - typisk til en lavere pris end tilsvarende DKK-hvalpe. Man skal ikke lade sig friste af den slags tilbud. Selv om man måske i øjeblikket synes, at det kan være lige meget med stambogen, så fortryder mange hundeejere senere hen, at de købte en hvalp uden DKK-stambog."

 

Det kan da aldrig være en signalfejl fra nogen klubs side, at hundekøbere ikke ad egen kraft kan finde ud af at værdien i en stamtavle ligger i dens anvendelighed som arbejdsredskab. Ikke som udstyrsstykke, som vægpynt, eller som skrivebordsfyld, men som arbejdsredskab.

 

Det har alle dage været sådan, og det vil det såmænd fortsætte med at være, uanset om man avler kat, hund, hest, afgrøder eller haveplanter.

Stamtavlen er et uvurderligt arbejdsredskab, og man har kun sig selv at bebrejde hvis ikke man har fundet ud af dét.

 

Nåh... Nu ryger jeg vist over i den anden grøft igen.... pausetid, tror jeg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Så tror jeg lige vi slapper lidt af - jeg har altså desværre ikke tid til at jokke rundt i de samme fordrejninger hele natten!

 

Det er da ikke diskriminerende at udelukke stamtavler der ikke overholder samme krav og regelsæt.

 

Fair nok :blink:

 

Næh. Men uvidenhed kunne man måske have dækket den ind under

 

 

Igen: DKK hunde er ikke dyrere end andre hunde.

Og hvilket snobberi snakker du om?

 

 

Det koster ikke mere at gå til træning ved DKK, end det gør ved DCH eller private eller adfærdsfolk eller hvad man nu vælger.

Den holder ikke!

Og endnu engang: Hvad har DCH med DKK at gøre?

 

 

Så du er yderst tilfreds med tilbud du ikke kender noget til? :5up: (Sarkasme kan være brugt hér, om nogen skulle være i tvivl ;-) )

 

Så mangler vi bare de sidste:

Ikke diskriminerende mennesker?

Sidst i køen?

Overpriser?

 

Min hund VAR billigere end en DKK hund, så det er da et klart bevis - hvad mere forlanger du?! :confused:

 

Det med snobberi glemmer vi bare, du nævnte det selv tidligere, derfor jeg "turde" benytte dette ord!

 

Og jo, der hvor jeg går hos FOF er det billigt! Så den holder altså også her! Og nej, det er ikke "uvidende" folk der underviser her - Det er faktisk 90% pga træneren, at jeg valgte stedet!

 

DcH har vel ikke noget med DKK at gøre - så vidt jeg ved altså?! Eneste sammenhæng er at jeg har dårlig oplevelse af begge?

 

Og nej, jeg er ikke "yderst tilfreds med tilbud du ikke kender noget til?" Jeg har ingen kontakt med DHL - ud over at jeg har en stambog fra dem - jeg har ikke undersøgt deres tilbud!

 

Ikke diskriminerende mennesker? Folk jeg har det godt med, og som ikke dømmer mig eller min hund - og som ikke fluks kalder mig for uvidende fordi jeg ikke er enig i deres holdninger. Jeg erkender gerne fejl, man kan ikke vide alt, men uvidende er måske lige voldsomt nok om en man ikke kender? Bare min mening.

 

Sidst i køen? Som nævnt i DRK ja. punktum.

Overpriser? Måske ikke direkte overpriser, et lidt hårdt ord, men dyrt ja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund VAR billigere end en DKK hund, så det er da et klart bevis - hvad mere forlanger du?! :confused:

OK. Så alle DKK hunde er dyrere end alle andre hunde, fordi din var det.....

 

Den hænger ikke sammen, og er iøvrigt ikke sandt.

 

Det med snobberi glemmer vi bare, du nævnte det selv tidligere, derfor jeg "turde" benytte dette ord!

Det var dig der frembragte en ytring omkring snobberi, og jeg spørger hvor det snobebri så ér henne.

Det har jeg stadig ikke fået svar på.

 

Og jo, der hvor jeg går hos FOF er det billigt! Så den holder altså også her! Og nej, det er ikke "uvidende" folk der underviser her - Det er faktisk 90% pga træneren, at jeg valgte stedet!

Så fordi FOF er billigere end noget du stadig ikke har sat navn på, så er DKK generelt dyrere end alle andre........

Den holder stadigvæk ikke.

 

Og nej, jeg er ikke "yderst tilfreds med tilbud du ikke kender noget til?" Jeg har ingen kontakt med DHL - ud over at jeg har en stambog fra dem - jeg har ikke undersøgt deres tilbud!

Det var dig der ytrede at du var yderst tilfreds med deres tilbud, kontra DKK's.

Og også dig der senere skrev at du intet aner om DHLS tilbud.

Det er derfor det ikke hænger sammen hér.

 

Ikke diskriminerende mennesker? Folk jeg har det godt med, og som ikke dømmer mig eller min hund - og som ikke fluks kalder mig for uvidende fordi jeg ikke er enig i deres holdninger. Jeg erkender gerne fejl, man kan ikke vide alt, men uvidende er måske lige voldsomt nok om en man ikke kender? Bare min mening.

Hov hov.. Det er fileme uvidenhed, hvis ikke man ved at en stamtavle er et arbejdsredskab.

Jeg har ikek kaldt dig for uvidende i generel betydning, jeg skrev derimod at man kunne undskylde den manglende viden omkring en stamtavles anvendelse, med uvidenhed. For dét er hvad manglende viden ER!

 

Sidst i køen? Som nævnt i DRK ja. punktum.

Og som nævnt så er DRK en specialklub under DKK, med en regulering i træningen der hedder "prøver". Prøver stambogsføres, og da det jo er DKK der står bag DRK, så kræver det selvsagt en DKK-stamtavle.

Er holdet ikke fyldt op med DKK-hunde, så lukker man andre ind. Sådan ér det. Det er en klub under DKK. Hvad havde du forventet.

 

Overpriser? Måske ikke direkte overpriser, et lidt hårdt ord, men dyrt ja.

Og igen: Generelt er hverken DKK eller DRK dyre i forhold til alt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Jeg undrer mig nogle gange over en ting i disse for og i mod DKK debatter. Og det er, at jeg oftest oplever snobberi fra de, der ikke har DKK hund. Eller fordomme, om man vil, om hvad DKK kan, vil og gør. Hvorfor det er dyrere, dumt og andet - mens mange beklager sig over, at de har udelukket sig selv fra mange af de aktiviteter, der foregår under DKK.

 

Som Tacora også er inde på, er det ikke DKK tavlen der koster, men snarere den seriøsitet der ligger bag. Det er desværre ikke tilfældet under særlig mange andre organisationer. Hvis nogen overhovedet. Udover DJR hvor der også er god mulighed, for at undersøge stamtavlen.

 

Og så blev jeg også lige oplyst omkring DRK, vidste ikke at det var sådan, de opdelte deres træning. Tak for info.

 

Jeg mener til stadighed ikke, at det citat TS har fremlagt, siger at man ikke må købe DKK hund, hvis man ikke har råd. Men at hvis man ikke har pengene til at anskaffe sig en hund, har man sandsynligvis heller ikke råd til at holde hund.

 

Der er desværre mange, der villedt af smarte annoncer tror, at de køber en DKK hund, når de køber en hund med tavle. Hvilket jeg tror er DKK's grund til at understrege, at det er kun med DKK tavle, man kan tage mod de tilbud en tavle kræver (i DKK og underliggende specialklubbers regi). Udstillinger og visse prøver eksempelvis. Nu er det, som jeg nævnte tidligere, rimelig let selv at fabrikere en stamtavle. Hvilket vel også er derfor, at der i midten af april, dukkede endnu en stambogsførende forening op.

 

En stamtavle bruges til at klarlægge et individs aner. Og en DKK tavle er adgangsgivende til avl under DKK, samt et udvalg af arrangementer DKK står for. Uden min stamtavle ville jeg ikke kunne gå på udstillinger, deltage i markprøver og andre prøver i min specialklub. Jeg ville godt kunne deltage i DKK's LP og rally prøver, men ikke få stambogsført resultatet. Desuden ville jeg ikke kunne være i stand til at gå tilbage i mine hundes aner, så langt som til 45. led (orkede kun at gå i én retning) og finde billeder, af nogle af århundredes første springere, der ligger bag min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund VAR billigere end en DKK hund, så det er da et klart bevis - hvad mere forlanger du?! :confused:

 

Det vil jeg så ikke lige frem kalde et bevis.. Priser på hunde afhænger -ligesom ved så meget andet, rigtig meget af udbud og efterspørgsel og jeg kan da love dig at jeg selv følte mig som lidt af en idiot da jeg stod med mine DKK stambogsførste hvalpe, som jeg havde brugt rigtig, rigtig mange penge og tid på og solgte dem til 8.000kr. stykket samtidig med jeg læste den ene annonce efter den anden med blandinger og tavle løse hvalpe der lå på priser mellem 8.000 og 12.000 kr. -især hvis der var bare en fjerdedel chi., poms. eller amstaff i, altså op til 4000kr. mere end jeg tog for mine DKK tavle hvalpe :shock:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og så blev jeg også lige oplyst omkring DRK, vidste ikke at det var sådan, de opdelte deres træning. Tak for info.

 

Ja jeg kan altså have forstået noget sådan halvt om halvt, for jeg hørte sgutte riddi' efter dér. Men jeg tager den lige med hende.....næste weekend så hut jeg hvisker... Så vi kan få den helt på det rene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Ja jeg kan altså have forstået noget sådan halvt om halvt, for jeg hørte sgutte riddi' efter dér. Men jeg tager den lige med hende.....næste weekend så hut jeg hvisker... Så vi kan få den helt på det rene :blink:

 

Ja, sgu da ikke noget med at løbe med en halv vind! Det er sådan noget, der er forbeholdt os tøser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Er det lettere hvis jeg snakker materialistiske ting? Hvis ikke man har råd til en Ferrari med "papirer", skal man så gå? Nej ikke nødvendigvis, så kan man vælge fx en Fiat med "papirer" og have en udemærket bil som mange sikkert bliver super glade for! Og nej, jeg mener ikke en bil er det samme som en hund! Prøver bare at finde en metafor for "snobberi" som du selv kalder det.

 

For at blive i denne letforståelige analogi: Hvis man ikke har råd til at købe en Ferrari, og i stedet køber en Fiat er det jo ganske fint, hvis formålet er at komme fra A til B.

 

Har man derimod en plan om, at man skal ud og køre i bil med et sindssygt optræk, bliver man nok skuffet, selvom sælger har formået at overbevise en om, at det kan lade sig gøre. Ses det ikke på papiret, eksisterer disse kvaliteter nok ikke. Og hvis papirerne ikke er udarbejdet hos en autoriseret Ferrariforhandler med sans for sagerne, kan en hvem som helst jo lave dem, og håbe på nogen hopper på.

 

En Fiat er en ganske udmærket bil, men som Fiatejer ville man nok også blive holdt ude fra Ferrari-klubben, selvom man forsøger at smække et par klistermærker på, maler den rød og kalder sin Fiat for en Ferrari.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå, at man af diverse grunde - oftest økonomi eller mgl. "brug" for stamtavlen - vælger at købe en hund uden DKK stamtavle. Jeg kan også sagtens forstå, hvis man er imod racehunde avl og de problemer det kan medføre i form af indavl og diverse sundhedsproblemer.

 

For mig er DKK to ting - dels den organisation FCI og det "officielle" Danmark har valgt som stambogsførende organisation i DK - herunder hører alle de avlsmæssige ting såsom udstillinger, årets hund konkurrencer, mentalprøver, avlskåringer, Danmarksmesterskaber osv. osv. Det er fint og dejligt for os "stambogssnobber", der gerne vil kunne dokumentere vores hundes afstamning, sundhed og evner flere generationer tilbage.

 

Derudover er det hele institutionen DKK. En forening, der har politisk indflydelse på hundespørgsmål i Danmark (og som faktisk benytter sig af denne indflydelse, f.eks. nu i kamphundedebatten og tidligere i forbindelse med de mange hundehandlersager). En forening, der tilbyder billig (ca. 400 kr. for en sæson) træning for alle sine medlemmer uanset om disse ejer en hund med stambog eller ej. En forening, der søger at hjælpe "almindelige" mennesker med at få et så godt "hundeliv" som muligt - gennem hele før-du-køber-hund arbejdet og hundens dag arrangementerne (på hjemmesiden kan f.eks. findes råd til, hvor man bør henvende sig, hvis man ønsker en blandings- eller genbrugshund). En forening, der afholder en masse kurser med kompetente hundemennesker. En forening, der lægger et stort arbejde i at uddanne instruktører, dommere osv. til at omgås hunde på en etisk korrekt måde. En forening, der søger at øge børns kendskab til omgang med hunde gennem barn og hund arbejdet (skolekonsulenter og træning målrettet børn og hunde, ligesom DcH f.eks. tilbyder).

 

Jeg er farvet, det indrømmer jeg blankt! Alle mine hunde har eller har haft DKK stambog, fordi det for mig er den sikreste løsning. Dermed ikke sagt, at en hund med DKK stambog ikke kan have adfærdsmæssige eller sundhedsmæssige problemer - det kan de bestemt, ligesom hunde uden DKK stambog kan være de dejligste, skønneste hunde i verden - kender bestemt en del, der nemt kan gå under den kategori! Derudover er jeg særdeles aktiv under DKK's faner.... står 2 gange om ugen og underviser alle mulige forskellige familiehunde med eller uden stambog og deres ejere. Derudover underviser jeg konkurrencehunde, igen med eller uden stambog, der deltager aktivt i DKK's og DcH's LP og rallyprøver. En masse weekender går som rally dommer hos DKK og DcH samt som ringsekretær på DKK's lydighedsprøver. Derudover træner jeg mine egne hunde og deltager i LP prøver.

 

Jeg tror min holdning til hele stambogsdebatten er meget kendetegnene for de fleste DKK-mennesker. Vi har valgt en hund med DKK stambog, men ser ikke ned på hunde med en anden eller uden stambog af den grund - vi kan jo bare godt lide hunde..... og derfor bruger vi enormt meget tid på dem og på "vores" forening.

 

Økonomien i det hele er vel i bund og grund styret af udbud og efterspørgsel - det er i hvert fald ikke noget DKK styrer. Eller jo, flere gange har DKK anbefalet, at opdrættere af "modehunde" ikke skruer prisen for meget i vejret, da dette giver frit spil for hundehandlere og dermed uheldige importer. Jeg har selv haft hvalpe, med DKK stambog naturligvis og på forældredyr tjekket for HD, AD og DNA testet og øjenlyst for CEA, som jeg solgte for 6500 kr. Jeg har lige købt en hvalp - samme specifikationer som ovenfor - for 10.000 kr. Jeg vil gerne betale prisen - har kun lige råd :oops: men så må jeg jo leve af havregrød næste måned - og derfor kan opdrætter sælge til den pris.... det kaldes markedsøkonomi og er nøjagtig det samme, der gør sig gældende med mærkevarer. Her er tale om en opdrætter, der tidligere har lavet "gode" hvalpe, derfor stiger efterspørgslen og så kan prisen sættes derefter. Det har intet, og jeg gentager intet, med DKK at gøre!

 

Langt, langt indlæg og jeg er ikke engang kommet til pointen endnu. Den kommer her :mrgreen: Jeg er træt af, at blive skudt i skoene, at "vi" ikke vil træne hunde uden DKK stambog. At "vi" ser ned på hunde uden DKK stambog og at "vi" er snobbede. For sådan er det ikke. Vi er bare næsten religiøse.... på den gode måde! Jeg tror på, at den vej DKK går, er den rigtige - også selv om der ind i mellem er dårlige DKK hunde i mellem. Det betyder ikke, at jeg ikke anerkender, at der er andre religioner også - det er der jo! Og de udspringer alle af det samme - kærligheden til hundene.

 

Så vil du (og alle jer andre :mrgreen:) ikke bare gøre mig den tjeneste at stå ved DIT valg og DIN hund uanset, hvorfor du har valgt som du gjorde. Ja, en hund med DKK stambog KAN være dyrere end én uden, men det gør jo ikke den enkelte hund hverken bedre eller dårligere. Dengang jeg red, hed det, at man jo ikke skulle ride på papirerne. Det gør sig vel også gældende for hunde. Og så undersøge tingene inden du videregiver oplysninger om f.eks. DKK's træning - for nej, du kommer ikke bag i køen og nej, det er heller ikke dyrere for dig. Du kan ikke deltage i DKK's DM eller Årets hund konkurrencer og din hund kan ikke blive f.eks. lydighedschampion, men derimod lydighedsmester.... same same, but different name. Det er og bliver den eneste forskel! Jeg er glad for, at du har fundet et træningssted, hvor du er glad for at være - det er jo det eneste, der betyder noget! Det er der også andre, der har.... og vi kritiserer ikke alle de andre træningssteder (ikke offentligt i hvert fald :mrgreen:) - til gengæld henviser vi hjertens gerne til f.eks. Lone Greva, når vi står med en hund med adfærdsmæssige problemer, vi ikke er uddannet til at løse....

 

Tolerance er en god ting!

 

-Trine

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Nu er jeg rigtig fræk, så jeg undskylder på forhånd. Men i mine øjne er der kun en chance for at vide, om ens stambog er ægte - og det er at købe en DKK hund, hvilket i mine øjne, er den eneste type af tavler, der eksisterer. Jeg ved det er snobbet og firkantet og jeg undskylder.

 

DU BRAGTE DET SELV PÅ BANEN PÅ FØRSTE SIDE, så kom ikke og beskyld mig for at kalde DKK for snobbet, når du har gravet din egen grav!

 

Jeg gider ikke denne diskussion mere, for du drejer alt hvad jeg siger i din retning, og husker ikke hverken hvad du selv har skrevet eller hvad jeg har skrevet!

 

:!: Lad mig lige slå fast for dig og alle de andre der støtter op om dig:

 

1: Jeg synes IKKE DKK er snobbet, jeg benyttede et ord DKWeichert selv havde lagt på bordet. Jeg er glad for at høre, at nogle bliver sure over dette, for det må jo betyde at det ikke er en DKK holdning at være snobbet!

 

2: Jeg er 120% tilfreds med min hund - jeg ville ikke bytte for noget i verden! Jeg er ikke ked af at han ikke har en DKK stambog, tvært imod, og denne diskussion har kun forstærket dette! Jeg har på intet tidspunkt gjort udtryk for at jeg var ked af min hund el lign?! Ved ikke hvorfor alle pludselig himler op over det?! Det bliver man sq da lidt ked af, at få smidt i hovedet fra alle sider! (ved godt nogle er velmenende, men prøv at se det fra min side?)

 

3: Denne tråd er startet for at få hjælp til at tyde min DHL stamtavle, og nej det er ikke fordi jeg græder over den, at jeg vil have hjælp - tvært imod!

 

4: DKWeichert:Igen: DKK hunde er ikke dyrere end andre hunde.

Hvis man kan fremlægge denne teori, så ER det et mod-bevis, at min hund var billigere end en DKK-hund - Hallo?

DKK hunde er ikke dyrere end andre hunde, min hund er en anden hund, ergo er den dyrere eller til samme pris som en DKK hund - FALSE! Simpel Logik eller hvad?! Dette er udelukkende svar på DKWeicherts udtalelse, som tilsyneladende er glemt - Jeg har nemlig ikke på noget tidspunkt sagt, at en DKK hund altid er dyrere end en "anden hund"! Og jeg vil slet ikke modsige nogle af de mange der taler om udbud og efterspørgsel, jeg har haft samfundsfag i skolen engang!

 

5: Og nej igen, suk, jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt at DHL er bedre end DKK! Det har jeg INGEN ide om! Jeg har intet forhold til nogle af de to, og jeg kender hverken DHL eller DKK "indefra" - udelukkende det jeg har opslugt gennem diverse medier (og nej, Medier er ikke kun partiske journalisters arbejde).

 

Håber nogle af Jer kan se, at meget af det jeg har ville sige er blevet misforstået! :???: - om det så er mig der er dårlig til at formulere mig, eller folk der har svært ved at forstå det vil jeg så lade stå ved 50/50!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Så vil du (og alle jer andre :mrgreen:) ikke bare gøre mig den tjeneste at stå ved DIT valg og DIN hund uanset, hvorfor du har valgt som du gjorde. Ja, en hund med DKK stambog KAN være dyrere end én uden, men det gør jo ikke den enkelte hund hverken bedre eller dårligere. Dengang jeg red, hed det, at man jo ikke skulle ride på papirerne. Det gør sig vel også gældende for hunde. Og så undersøge tingene inden du videregiver oplysninger om f.eks. DKK's træning - for nej, du kommer ikke bag i køen og nej, det er heller ikke dyrere for dig. Du kan ikke deltage i DKK's DM eller Årets hund konkurrencer og din hund kan ikke blive f.eks. lydighedschampion, men derimod lydighedsmester.... same same, but different name. Det er og bliver den eneste forskel! Jeg er glad for, at du har fundet et træningssted, hvor du er glad for at være - det er jo det eneste, der betyder noget! Det er der også andre, der har.... og vi kritiserer ikke alle de andre træningssteder (ikke offentligt i hvert fald :mrgreen:) - til gengæld henviser vi hjertens gerne til f.eks. Lone Greva, når vi står med en hund med adfærdsmæssige problemer, vi ikke er uddannet til at løse....

 

Tolerance er en god ting!

 

-Trine

 

Jeg bliver igen nødt til at sige: HALLO? Du angriber mig totalt uden noget - og får tak for det :confused:

Jeg står 120% ved min hund - hvor har jeg skrevet at jeg ikke gør???

Jeg sagde undskyld jeg havde blandet DRK og DKK sammen - min fejl, ikke noget du behøver at gå amok over - eller er du "fejlfri" altid?

 

Men wee.. endelig en ting vi kan være enige om: Ja Lone Greva er super :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver igen nødt til at sige: HALLO? Du angriber mig totalt uden noget - og får tak for det :confused:

Jeg står 120% ved min hund - hvor har jeg skrevet at jeg ikke gør???

Jeg sagde undskyld jeg havde blandet DRK og DKK sammen - min fejl, ikke noget du behøver at gå amok over - eller er du "fejlfri" altid?

 

Men wee.. endelig en ting vi kan være enige om: Ja Lone Greva er super :5up:

 

 

Jeg beklager meget, at du ser mit indlæg som et angreb - det var på ingen måder meningen. Det håber jeg også, du kan se, hvis du læser det igen i morgen. Jeg har ikke nævnt DRK eller nogen andre foreninger end DKK i mit indlæg, så det tror jeg ikke, jeg går amok over - og fejlfri??? Nej, det er jeg bestemt ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver igen nødt til at sige: HALLO? Du angriber mig totalt uden noget - og får tak for det :confused:

 

Den bliver jeg altså lige nød til at reagere på, eftersom jeg er én af dem, der har givet tak for indlæg ;-)

 

Jeg gav Splinten (...) tak, fordi jeg synes at hendes indlæg var rigtig informativt, samtidig med, at det var skrevet i en god tone hele vejen ned. Nej, jeg ser ingen angreb, jeg ser det som, at hun siger, at selvfølgelig skal du være glad for Mio og stå ved dit eget valg, ligesom andre skal acceptere det.

 

Det med DKK-kø og det, synes jeg mere også bare var en ekstra bekræftelse på, hvad de andre har skrevet og som du rigtignok har "bøjet dig for" ;-), hun skrev jo ingenlunde "med store bogstaver", men derimod beskriver hun, hvordan ikke-DKK-hunde står stillet under DKK - og egentligt står de lige så godt stillet, som DKK-hunde - de får bare en lidt anden titel :-)

 

Kan godt forstå, at du føler dig "angrebet" af visse indlæg dog (og det smitter selvfølgelig af på efterfølgende indlæg, kender skam til det :blink: ), men nogle gange har folk nogle "stærke meninger", som derfor også kan blive beskrevet noget direkte, hvilket kan virke hårdt, for folk som ikke har samme mening :???:

 

Men jeg slutter nu, inden jeg får vrøvlet alt for meget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hallååååå altzå, lizzom ik'............

 

 

Prøv nu liige at læs tingene igennem inden du stormer frem N1nna

 

1: Jeg synes IKKE DKK er snobbet, jeg benyttede et ord DKWeichert selv havde lagt på bordet. Jeg er glad for at høre, at nogle bliver sure over dette, for det må jo betyde at det ikke er en DKK holdning at være snobbet!

Det var DIG der ytrede at du ikke brød dig om snobberiet. Det var mig der spurgte HVOR snobberiet skulle være.

 

Det har jeg STADIG ikke fået svar på.

 

4: DKWeichert:Igen: DKK hunde er ikke dyrere end andre hunde.

Hvis man kan fremlægge denne teori, så ER det et mod-bevis, at min hund var billigere end en DKK-hund - Hallo?

Ja hallååå!!

Det er DIG der skriver side op og side ned om overpriser og dyre hunde, og bladre man salgssider lidt igennem på hunde, så ser man at DKK hunde så sandelig ikke er dyrere generelt set end alle andre hunde.

DKKs øvrige tilbud er HELLER ikke dyrere end det generelle udbud andre steder fra.

 

Modbeviset holder ikke, og jeg spørger igen: Hvilke overpriser er det du harcellerer sådan over. ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
DU BRAGTE DET SELV PÅ BANEN PÅ FØRSTE SIDE, så kom ikke og beskyld mig for at kalde DKK for snobbet, når du har gravet din egen grav!

 

Jeg gider ikke denne diskussion mere, for du drejer alt hvad jeg siger i din retning, og husker ikke hverken hvad du selv har skrevet eller hvad jeg har skrevet!

 

:!: Lad mig lige slå fast for dig og alle de andre der støtter op om dig:

 

1: Jeg synes IKKE DKK er snobbet, jeg benyttede et ord DKWeichert selv havde lagt på bordet. Jeg er glad for at høre, at nogle bliver sure over dette, for det må jo betyde at det ikke er en DKK holdning at være snobbet!

 

2: Jeg er 120% tilfreds med min hund - jeg ville ikke bytte for noget i verden! Jeg er ikke ked af at han ikke har en DKK stambog, tvært imod, og denne diskussion har kun forstærket dette! Jeg har på intet tidspunkt gjort udtryk for at jeg var ked af min hund el lign?! Ved ikke hvorfor alle pludselig himler op over det?! Det bliver man sq da lidt ked af, at få smidt i hovedet fra alle sider! (ved godt nogle er velmenende, men prøv at se det fra min side?)

 

3: Denne tråd er startet for at få hjælp til at tyde min DHL stamtavle, og nej det er ikke fordi jeg græder over den, at jeg vil have hjælp - tvært imod!

 

4: DKWeichert:Igen: DKK hunde er ikke dyrere end andre hunde.

Hvis man kan fremlægge denne teori, så ER det et mod-bevis, at min hund var billigere end en DKK-hund - Hallo?

DKK hunde er ikke dyrere end andre hunde, min hund er en anden hund, ergo er den dyrere eller til samme pris som en DKK hund - FALSE! Simpel Logik eller hvad?! Dette er udelukkende svar på DKWeicherts udtalelse, som tilsyneladende er glemt - Jeg har nemlig ikke på noget tidspunkt sagt, at en DKK hund altid er dyrere end en "anden hund"! Og jeg vil slet ikke modsige nogle af de mange der taler om udbud og efterspørgsel, jeg har haft samfundsfag i skolen engang!

 

5: Og nej igen, suk, jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt at DHL er bedre end DKK! Det har jeg INGEN ide om! Jeg har intet forhold til nogle af de to, og jeg kender hverken DHL eller DKK "indefra" - udelukkende det jeg har opslugt gennem diverse medier (og nej, Medier er ikke kun partiske journalisters arbejde).

 

Håber nogle af Jer kan se, at meget af det jeg har ville sige er blevet misforstået! :???: - om det så er mig der er dårlig til at formulere mig, eller folk der har svært ved at forstå det vil jeg så lade stå ved 50/50!

 

Efter første sætning i dette indlæg, gider jeg ikke engang læse det (men det kommer nok, for jeg er satans nysgerrig). For det eneste jeg kan tænke er; hvorfor helvede hopper du sådan på mig?!? Jeg har ikke overfaldet dig på nogen måde, eller givet dig grund til at skulle gå efter haserne.

 

Du har i denne tråd selv prædiket: fald ned! Så mon ikke det er på tide, at æde noget af sin egen medicin, og gøre som anbefalet fra egen side? Ingen grund til at gå så meget i forsvarsposition, at du overfalder hvem som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
DU BRAGTE DET SELV PÅ BANEN PÅ FØRSTE SIDE, så kom ikke og beskyld mig for at kalde DKK for snobbet, når du har gravet din egen grav!

 

Stadig ved den første sætning....

 

Jeg har sagt, at JEG er snobbet på det punkt. IKKE at DKK er det. Så jeg taler for mig selv, ikke for andre. Så vidt jeg husker, er der andre i denne tråd, der har kaldt DKK for snobbet (og et par andre ting). Men jeg har kun talt for mig selv. Og jeg ER vitterlig snobbet på det punkt, eftersom jeg kun mener DKK tavler virkelig duer. Det betyder dog ikke, at jeg ikke under og anerkender andres ret til at være glade for den hund, de har valgt at dele deres liv med. Tavle eller ej. Det vigtigste for mig er trods alt, at en hvalpekøber ikke får en hund behæftet med fejl og mangler. Uanset tavle eller "mangel" på samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja. Når nu man bliver diskuteret i en anden tråd, så er det vel på sin plads at man efterhånden får et par svar i denne tråd.

Dog med en lidt anden "angrebsvinkel", for nu tager jeg den helt fra starten af.

 

(Det var dét med at holde tingene, hvor tingene hører til)

 

 

Og her er jeg STOOOR modstander af DKKs holdning til, at hvis man ikke kan betale købssummen, så har man ikke råd til at have hund - sikke noget vås! :roll:

Et tolkningsspørgsmål. vi er flere i tråden der bestemt ikke tolker DKK's skriverier på dén måde

 

 

Hvad angår DKKs tilbud, så er jeg nu rigtig glad for mine tilbud,

.... SOm du har tilkendegivet du ikke aner hvad er:

Kender intet til deres tilbud - sorry :neutral:
Og nej, jeg er ikke "yderst tilfreds med tilbud du ikke kender noget til?" Jeg har ingen kontakt med DHL - ud over at jeg har en stambog fra dem - jeg har ikke undersøgt deres tilbud!
Så er det også skidegodt at anklage mig for at angribe og være nedladende. Tror da pokker jeg får knopper når man modsiger sig selv.

 

 

Og ikke kommer sidst i køen til overpriser fordi Mio "ikke har DKK-tavle" :roll:
Mht at "komme bagerst i køen" (det jeg :roll: ad), så er jeg nok kommet til at blande DRK og DKK sammen! :oops: Sorry for det, jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om DKK på dette område, men jeg er overbevist om, at de helst ser man har deres stambog ud fra: "Vælger man en racehund, skal man også sørge for, at hvalpen har en stambog fra Dansk Kennel Klub" - Jeg forstår det som, at de "ikke ser" nogle andre gyldige stambøger her i Danmark"?! :confused:
DRK er som bekendt en specialklub under DKK. Er det så underligt at DKK-hunde får førsteprioritet?

Ydermere er det ganske almindelig sund fornuft, at det ville være tosset at anerkende stamtavler fra klubber med ringere krav end én selv. (Og alligevel overføres enkelte hunde, dog baseret på individuelle bedømmelser, ikke som en generel praksis!)

 

hvor jeg er omgivet af ikke-diskriminerende mennesker
Hvis det er diskrimination fordi du mener du burde få lov til at være på nogle DKK-tilbud, på trods af din hunds tavle, så er det kun diskrimination i kraft af.......:
Selv om man måske i øjeblikket synes, at det kan være lige meget med stambogen, så fortryder mange hundeejere senere hen, at de købte en hvalp uden DKK-stambog."
.......at man fortryder.

Hvis ikke det er fordi man fortryder, så kan det ligesom være lidt ligemeget at man ikke "står samme sted" som dem med DKK-hunde.

 

Ikke diskriminerende mennesker? Folk jeg har det godt med, og som ikke dømmer mig eller min hund - og som ikke fluks kalder mig for uvidende fordi jeg ikke er enig i deres holdninger. Jeg erkender gerne fejl, man kan ikke vide alt, men uvidende er måske lige voldsomt nok om en man ikke kender? Bare min mening.
Jeg har ikke kaldt dig uvidende. Jeg skrev følgende angående din manglende viden omkring stamtavlen som et arbejdsredskab:
Kan jeg godt forstå du er, hvis det ikke er sådan det hænger sammen! Jeg ved kun hvad jeg opfatter fra deres signaler - så er det måske dem den er gal med?
Næh. Men uvidenhed kunne man måske have dækket den ind under
Manglende viden ER uvidenhed. Dén kommer man ikke udenom. Og da slet ikke ved at indtage offerstillingen og begynde at anklage andre for at kalde dig for alt muligt.

 

Det med snobberi glemmer vi bare, du nævnte det selv tidligere, derfor jeg "turde" benytte dette ord!

Jeg skrev ikke noget om snobebri. Jeg spørger ind til hvad det er du mener er snobbet

 

Og jo, der hvor jeg går hos FOF er det billigt! Så den holder altså også her! Og nej, det er ikke "uvidende" folk der underviser her - Det er faktisk 90% pga træneren, at jeg valgte stedet!
Jamen tillykke. Vær du glad for at du har fundet en træningsplads der fungerer for dig.

Det ændrer bare ikke på at DKK's tilbud ikke er dyrere end hvad der ellers er derude. Generelt betragtet!

 

Overpriser? Måske ikke direkte overpriser, et lidt hårdt ord, men dyrt ja.
Nåh. Jamen hvad er det så du mener er så dyrt, da?
Link til indlæg
Del på andre sites

Tja. Når nu man bliver diskuteret i en anden tråd, så er det vel på sin plads at man efterhånden får et par svar i denne tråd.

Dog med en lidt anden "angrebsvinkel", for nu tager jeg den helt fra starten af.

 

(Det var dét med at holde tingene, hvor tingene hører til)

 

 

 

Et tolkningsspørgsmål. vi er flere i tråden der bestemt ikke tolker DKK's skriverier på dén måde

 

 

 

.... SOm du har tilkendegivet du ikke aner hvad er: Så er det også skidegodt at anklage mig for at angribe og være nedladende. Tror da pokker jeg får knopper når man modsiger sig selv.

 

 

DRK er som bekendt en specialklub under DKK. Er det så underligt at DKK-hunde får førsteprioritet?

Ydermere er det ganske almindelig sund fornuft, at det ville være tosset at anerkende stamtavler fra klubber med ringere krav end én selv. (Og alligevel overføres enkelte hunde, dog baseret på individuelle bedømmelser, ikke som en generel praksis!)

 

Hvis det er diskrimination fordi du mener du burde få lov til at være på nogle DKK-tilbud, på trods af din hunds tavle, så er det kun diskrimination i kraft af.......: .......at man fortryder.

Hvis ikke det er fordi man fortryder, så kan det ligesom være lidt ligemeget at man ikke "står samme sted" som dem med DKK-hunde.

 

Jeg har ikke kaldt dig uvidende. Jeg skrev følgende angående din manglende viden omkring stamtavlen som et arbejdsredskab: Manglende viden ER uvidenhed. Dén kommer man ikke udenom. Og da slet ikke ved at indtage offerstillingen og begynde at anklage andre for at kalde dig for alt muligt.

 

 

Jeg skrev ikke noget om snobebri. Jeg spørger ind til hvad det er du mener er snobbet

 

Jamen tillykke. Vær du glad for at du har fundet en træningsplads der fungerer for dig.

Det ændrer bare ikke på at DKK's tilbud ikke er dyrere end hvad der ellers er derude. Generelt betragtet!

 

Nåh. Jamen hvad er det så du mener er så dyrt, da?

 

Hold nu op DKW. Hvornår begynder du at fatte at du faktisk somme tider er grunden til at folk kan komme til at fremstå som komplette idioter. Du vender jo tingene fuldkommen rundt og svarer hele tiden, ikke med svar, men med nye spørgsmål.

 

Og hvad fanden rager det folk hvad andre kan betale for en hund og hvordan kan I tillade jer at undre jer over at man ikke synes man har råd til at bruge 8000 (jeg tror faktisk tiden er rendt lidt fra dig rent prismæssigt, DKW) på at købe hund og nærmest insinuere at så kan man heller ikke klare resten af udgifterne.

 

Hvis jeg var trådstarter ville jeg nok også blive ked af at tråden udviklede sig til det den er. Man kan jo nemt blive presset ud i at give udtryk for ting man ikke helt har tænkt over eller har helt styr på, når man bliver ramt af sådan en bredside.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke, og vil ikke blande mig i hvad folk vil bruge af penge på hund. Det er ikke noget jeg bør eller har intentioner om at blande mig i, og det har jeg sandelig heller ikke gjort.

Ligeledes har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for at jeg mener hunden er mindre værd, elelr at man er mindre glad for hunden, fordi den har kostet mindre.

 

Faktum er bare den at retrieverracerne stort set koster det samme, uanset hvor man kigger hen. Hér er tiden ikke rendt fra mig prismæssigt.

Tværtom er jeg meget afklaret hvad priser på retrievere angår, da jeg selv er på udkig efter én. Og har holdt mig ajour med udvikingen i 2 år nu.

 

Og så mener jeg på ingen måde jeg har vendt noget som helst rundt hér.

Læser man tilbage i tråden, så er det akkurat de samme spørgsmål jeg stiller hele vejen igennem, istedet for svar på disse, kommer der modsigelser, og der bliver lagt ord i munden på mig.

 

Jeg skal dog bruge svarene, da de forklarer hvor det er det går galt henne, og dermed giver mulighed for at forklare hvorfor det hænger sådan sammen. Det er lidt svært at forklare, uden at vide hvad det er der skal forklares.

 

 

Og så har jeg så sandelig også givet svar med andet end spørgsmål. Hvad man ville kunne se hvis man læser tilbage.

 

 

 

Så nej. Jeg har ikke tænkt mig at lade den ligge.

 

-Jeg vil fortsat gerne vide hvad det er for noget snobberi og diskriminering man føler sig så ramt af.

-jeg vil fortsat vide hvad det er for overpriser man ikke kan lide

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...