Hop til indhold

Endnu en navnetråd...


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Hvad skal lille ny hedde?

 

Jeg har krav :mrgreen:

 

1. ingen "masse-navne"

2. gerne indeholdende "i"

3. skal passe til en sort/hvid border collie tæve

 

Mine forslag so far:

 

Puff... ja, ved det, det passer ikke ind ;o)

 

Spiff - så bliver vi i tegneseriegenren (Fæhunden og Splint)

 

Dice - en hilsen til far, som bliver kaldt Yatzy

 

Nana - igen ingen "i", men opkaldt efter farmor (og Peter Pan :lun: )

 

Spice (mor hedder Ginger)

 

Pieces

 

Blitz

 

Cirka

 

Ludo... heller ingen i :roll:

 

Salmiak (men det er jo en pige..... )

 

Bingo (Simons allermest ønskenavn til en hund... slår lige Vaks og Trofast på stregen - men der er allerede en BC, der hedder det....)

 

Pinot

 

Whistle

 

Müsli

 

Og ARGH, jeg synes det er svært at være kreativ, når jeg skal......

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jo rigtig svært :blink:

 

heller ikke selv så kreativ men måske du kan finde nogle ideer her...

 

http://www.chijas.dk/hunde_navne.htm

 

Men kan nu godt li din ide med navnet spice :-D

 

Ellers nogle navne ideer

 

Akeela

kayla

gucci

Jessie

Nika

 

 

:vinken:

 

Ja, det er vildt svært - nok nemmere, når hun kommer hjem og MÅ have et andet navn end lille ny ;o)

 

Nika kan jeg faktisk godt lide.... havde tænkt lidt på Nike - udtalt "rigtigt" altså på dansk og ikke som et sportsmærke ;o)

 

Akeela er og bliver et ridgeback navn for mig - omend det er et meget smukt navn... og Gucci.... nej, det er simpelthen for brugt. Kayla vil jeg lige gå og smage lidt på, det kunne godt blive godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt lide dit eget forslag Spice - men der er jo ingen tydelig I lyd i... det er jo mere en aj lyd...

 

Jeg kender en hund der hedder Triff... Det er lidt usædvanligt, men kan ikke finde ud af om jeg synes det er pænt eller ej :lol:

 

Af de navne du selv nævner, synes jeg nok mest om spiff - men ved ikke om det minder for meget om splint med sp lyden i starten...

 

Nike på dansk vil nok blive udtalt på engelsk af kommentatorer osv. bare en tanke...

 

Udover Triff er jeg helt blank... men iiih hvor er det spændende, nu er det jo lige om lidt :mrgreen:

 

Edit: Kom lige i tanke om Niffler - som er et guldsøgende lille væsen i Harry Potter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg æææælsker navnet Spice, men synes måske det passer bedre hvis hunden er brun/hvid, og det kan jeg ikke huske om din lille nye er?

 

Mit forslag er Tiffie eller Tiffi. Men det lyder måske lidt for meget som Kimmi når du kalder :lol:

 

(Det er den store lyserøde fugl fra Sesame Street, hvis der er nogen der tænker: hmmm, det lyder bekendt :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg æææælsker navnet Spice, men synes måske det passer bedre hvis hunden er brun/hvid, og det kan jeg ikke huske om din lille nye er?

 

Mit forslag er Tiffie eller Tiffi. Men det lyder måske lidt for meget som Kimmi når du kalder :lol:

 

(Det er den store lyserøde fugl fra Sesame Street, hvis der er nogen der tænker: hmmm, det lyder bekendt :mrgreen:)

 

Årh... Tiffi - det var jo min barndomspony (Tiffany) :-D

 

Lille ny (ender med hun kommer til at hedde det :mrgreen:) er sort/hvid og du har nok ret mht. farven

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt lide dit eget forslag Spice - men der er jo ingen tydelig I lyd i... det er jo mere en aj lyd...

 

Jeg kender en hund der hedder Triff... Det er lidt usædvanligt, men kan ikke finde ud af om jeg synes det er pænt eller ej :lol:

 

Af de navne du selv nævner, synes jeg nok mest om spiff - men ved ikke om det minder for meget om splint med sp lyden i starten...

 

Nike på dansk vil nok blive udtalt på engelsk af kommentatorer osv. bare en tanke...

 

Udover Triff er jeg helt blank... men iiih hvor er det spændende, nu er det jo lige om lidt :mrgreen:

 

Edit: Kom lige i tanke om Niffler - som er et guldsøgende lille væsen i Harry Potter...

 

Triff.... det er ikke tosset.... Triffli måske :mrgreen: Niffler er rigtig sødt, men er det ikke en hanhund? og så kommer jeg lidt til at tænke på sådan én, der render med næsen i jorden hele tiden.... ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Triff.... det er ikke tosset.... Triffli måske :mrgreen: Niffler er rigtig sødt, men er det ikke en hanhund? og så kommer jeg lidt til at tænke på sådan én, der render med næsen i jorden hele tiden.... ;o)

 

 

Nu er det en Niffler også et lille muldvarpelignende dyr der søger blanke genstande i og på jorden, så dine associationer må jo bevise, at hun har valgt navnet med rette i bøgerne :mrgreen: men jo, det kan godt være, det er mere en hanhund...

 

Jeg tror faktisk nok at Triff ivirkeligheden er en forkortelse af hendes tavlenavn, som er et eller andet i stil med English trifle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det en Niffler også et lille muldvarpelignende dyr der søger blanke genstande i og på jorden, så dine associationer må jo bevise, at hun har valgt navnet med rette i bøgerne :mrgreen: men jo, det kan godt være, det er mere en hanhund...

 

Jeg tror faktisk nok at Triff ivirkeligheden er en forkortelse af hendes tavlenavn, som er et eller andet i stil med English trifle :mrgreen:

 

Triff.... triff... triff.... går lige og smager lidt på det - det kan godt blive godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Du kan også kalde hende "Spicy". Der er I-lyden lidt tydeligere. Ellers:

 

Lucie

Winky

Buggy

Jubilee (elsker det navn)

Mika

 

Hmm vender nok tilbage med flere. Hvornår får du hende hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også kalde hende "Spicy". Der er I-lyden lidt tydeligere. Ellers:

 

Lucie

Winky

Buggy

Jubilee (elsker det navn)

Mika

 

Hmm vender nok tilbage med flere. Hvornår får du hende hjem?

 

 

Lørdag den 6. juni - der er viiiiildt lang tid til! Kunne egentlig hente hende d. 3., men vi har lydighedsprøver d. 6. hvor jeg står som arrangør og rallydommer, så det går ikke rigtigt at rende rundt med lille ny der :(

 

Gerne sære navne - altså navne, der ikke umiddelbart er hundenavne!

 

Triff er nok favoritten so far.... Triff triff....

 

Billeder er fra www.vomba.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

uh der er mange gode navne :mrgreen:

 

lidt forslag

 

Anais.

Bina

Blis

Boogie

Dotty (ved godt der ikke er i - men synes det er sødt)

Fiona

Frida

Kippy

Mikkeline

Mollie

Viola

 

hov der kom et par stykker :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Spice er godt, synes jeg... og af de andre, der er nævnt, kan jeg især godt lide Ginny, Frida ( det er sådan en fræk en) og Kiki (min ex-kærestes kælenavn for mig :oops:). Men du er vist mest hooked på Triff. :-D

 

Ellers er jeg ret vild med er par af tævenavnene med i herinde fra: Kimba og Sookie.

 

Ellers er der:

Misty

Mystic

Soffi

Sassy

 

Og så er der Musling, men det hedder Tyson, så det går ikke i mit hoved. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, så mange gode forslag! Pixie er rigtig fint!

 

Men men.... tror jeg har fundet ud af det :mrgreen: Har lige fået bekræftet i dag, at det bliver hende jeg har vist billeder af - hende med prikken i panden ;o) Og på stamtavlen hedder hun Kewstock Quite A Quest... så jeg sagde Quest for mig selv et par gange og så blev det til.... Kvist! Det bliver det s.. Splint og Kvist, det er næsten lige så godt som Knast, men laaangt mere feminint :mrgreen:

 

Jeg er helt tosset med træer... som en af de andre deltagere på en lederuddannelse, jeg går på, udtalte :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...