Hop til indhold

Hvor meget skal en Shih tzu koste?


Gæst hundeelskerx1000
 Share

Recommended Posts

Gæst hundeelskerx1000

Hej

 

Jeg har undret mig over at jeg nogle gange støder på Shih Tzu'er der sælges for 8-10.000 kr. og andre gange til 3000-4000 kr. Her mener jeg hvalpe på otte uger og deromkring.

 

Hvad mener i en Shih Tzu bør koste?

 

Tror i der kan være noget galt med hvalpen, hvis den sælges rimligt billigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Det afhænger af de sundhedsundersøgelser, papirer og præmieringer der er på forældredyrene (især sundhedstjek).

 

Ja, der kan meget vel være noget gal med hvalpen og dens opvækst, hvis den er for billig. Men det er ikke sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg har undret mig over at jeg nogle gange støder på Shih Tzu'er der sælges for 8-10.000 kr. og andre gange til 3000-4000 kr. Her mener jeg hvalpe på otte uger og deromkring.

 

Hvad mener i en Shih Tzu bør koste?

 

Tror i der kan være noget galt med hvalpen, hvis den sælges rimligt billigt?

 

JA!! I hvert fald er den uden stamtavle og du har ingen mulighed for at tjekke op på sygdomme og der er heller ingen der har gjort det for dig (læs: opdrætter). Desuden er der risiko for at den er smuglet ind fra østlandene med en kummerlig opvækst til følge, taget alt for tidligt fra moderen og har dermed ringe vilkår for at blive en mentalt sund og rask hund. De penge man sparer ved at købe en hund så billigt som muligt kommer man ofte til at betale i dyrlægeregninger i stedet :cry:

Selvfølgelig KAN man være heldig, men jeg ville ikke turde tage chancen, det er trods alt en ven for de næste 15-18 år du skal investere i.

 

Jeg ved faktisk ikke præcist hvad en Shih-Tzu koster, men hvis du vil have en ide om det, så kan du prøve at ringe til Peter og Yvonne som har kennel BigChoice, du kan finde dem på www.bigchoice.dk

 

Pøj pøj med projektet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg har købt min Shih Tzu hos en privat opdrætter, som jeg kender personligt, hvorfor jeg har fulgt dem og deres hvalpe i flere år, før jeg købte én.

Jeg ved f.eks. at de har hvalpe i øjeblikket (hvis de da ikke er solgt) 7-8 stk., som sælges for 4.500 kr. - tror jeg, jeg vil ikke hænges op på det.

 

De har IKKE stamtavle, og er ikke vaccineret og chippet, men da jeg ikke skal udstille, og da jeg som sagt kender opdrætterne rigtig godt, har har jeg ikke haft betænkeligheder ved det.

 

Jeg/vi skulle have en lille selskabshund, og Soffi er simpelthen noget af det dejligste. Super kærlig, elsker børn og er lærenem. Dyrlægen har også flere gange udtrykt, at hun er meget fin.

 

Men det er klart, at hvis man er interesseret i udstilling og avl (også til udstilling), så er det ikke sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har IKKE stamtavle, og er ikke vaccineret og chippet, men da jeg ikke skal udstille, og da jeg som sagt kender opdrætterne rigtig godt, har har jeg ikke haft betænkeligheder ved det./quote]

 

Uanset om man skal udstille eller noget, så er vaccination bare en rigtigt god ide og chip (eller tatovering) er et lovkrav, så hvis opdrætter ikke har gjort det skal man bare selv huske at få det gjort ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

[uanset om man skal udstille eller noget, så er vaccination bare en rigtigt god ide og chip (eller tatovering) er et lovkrav, så hvis opdrætter ikke har gjort det skal man bare selv huske at få det gjort ;-)

 

Jeg er helt enig med dig, vi fik også Soffi vaccineret og chippet meget hurtigt. Hun skulle jo være vaccineret inden vi kunne gå på hvalpekursus.

Og jeg syntes faktisk det var en rigtig god ting, at Soffi så tidligt fik hilst på den dyrlæge, som hun/vi fremover skulle have kontakt med. Så kunne vi også ret hurtigt finde ud af, om kemien var i orden :5up: - det er jo ikke helt uden betydning - synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...