Hop til indhold

Hvem har bidt dig ?


FOX
 Share

Recommended Posts

Og dine forældre blev slet ikke nervøse?. Du må have været en lille vildbasse med alle de irettesættelser du har fået. :lol:

 

Jeg elskede som sagt hunde, men jeg mindes ikke at nogen har fosøgt at forklare mig hvordan man hilste på sådan nogle, så alle hunde skulle bare krammes eller hilses på, ligegyldig om jeg kendte dem eller ej :blink:

Så i alle tilfældende var det helt og holdent min egen skyld,jeg lærer åbenbart bare langsomt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ingen af mine hunde er blevet bidt/overfaldet/været i slåskamp af fremmede hunde.

 

Det har de til gengæld været rigtig gode til indbyrdes.

Rosie og Mollie har taget nogle gevaldige slåskampe med hinanden, hvor det har trukket blod fra begge - Jessie kom i vejen nytårsaften og endte med et bidsår fra Rosie, der krævede dyrlægehjælp.

 

Jeg er ikke blevet bidt af en hund (såvidt jeg ved) indtil 15/10-08, hvor damerne var oppe og toppes endnu engang og jeg mente, at jeg skulle stikke højre arm imellem (jeg havde fat i nakken på Mollie med venstre).... BIG mistake - Mollie forsøgte at pacificerer Rosie og satte sit tandsæt i det nærmeste og det var så min højre underarm, der måtte bøde.

Til alt held holdte hun "bare" fast, men havde hjørnetænderne helt i - havde hun rusket eller tygget, så havde hun smadret alle mine sener og nerver i min underarm.

Det tog det meste af 3 måneder, før jeg var helt smertefri og havde fuld brug af min hånd igen og jeg må leve med et grimt ar resten af mit liv (jeg laver grimme ar fra naturens hånd).

 

Rosie og Jessie har ikke lavet huller på fremmede hunde - Mollie har desværre fået lavet en enkelt hul i snuden på min svigermors lille Coton. Min svigermor var advaret om Mollie's forhold til andre hunde, men efter 2 timer hvor de havde gået sammen på Dyrehavsbakken lod hun alligevel hendes hund komme for tæt på og Mollie kvitterede med at tage fat om snuden på den. Det var 100% vores egen skyld, da vi ikke havde læst Mollie rigtigt - hun var simpelthen overbelastet inde i hovedet og skulle afreagerer :(

Mollie kan finde på at nappe med fortænderne, hvis en nærgående hund ikke forstår hendes afvisninger, men hun laver ikke huller.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo er blevet bidt af

-en amstaff, på hals, ben og skulder.

- schæfer/rottweiler blanding, skulder og hage/hals.

- en schæfer, 2 hak på snuden. Sandsynligvis var det "kun" en form for markering.

 

Jeg er kun blevet markeret af en rotte (der gik dog hul) i hånden, mest min egen skyld, så ikke sikkert det tæller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet bidt af:

Shiba

Cairn Terrier

Schæfer

... Men altså, bidt og bidt, det er jo markeringer. Der er gået hul 2 af gangene, men ikke meget, bare små skrammer!

 

Stella er blevet bidt af:

Amstaff (blandinger?) x 2

Schæfer

D/S Gårdhund

Parson terrier

 

... Stakkels tøs :(

 

Asta er bid-fri :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet bidt i anklerne to gange af gravhunde. Den ene overlevede. Min tidligere nabo havde to kamphunde som røg gennem hækken, på mine hunde. Den ene fortrak sig igen, den anden lignede en guldfisk i en blender bagefter.

Så var der en schæfer der bed sig fast i armen på mig. Jeg bed et stykke af snuden på den, og så skred den. Det gjorde pokkers ondt i tænderne bagefter, så jeg måtte til tandlægen. En tand var blevet rokket lidt løs, og der sad noget i klemme mellem to andre. Tandlægen virkelde noget bekymret da jeg fortalte hvad det var.

Skal jeg nu til at have mundkurv på, og føres i snor?

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet bidt i anklerne to gange af gravhunde. Den ene overlevede. Min tidligere nabo havde to kamphunde som røg gennem hækken, på mine hunde. Den ene fortrak sig igen, den anden lignede en guldfisk i en blender bagefter.

Så var der en schæfer der bed sig fast i armen på mig. Jeg bed et stykke af snuden på den, og så skred den. Det gjorde pokkers ondt i tænderne bagefter, så jeg måtte til tandlægen. En tand var blevet rokket lidt løs, og der sad noget i klemme mellem to andre. Tandlægen virkelde noget bekymret da jeg fortalte hvad det var.

Skal jeg nu til at have mundkurv på, og føres i snor?

 

Hilsen Kim

du skal helt klart mental testes i hvert fald

 

 

 

:mrgreen:

 

dit liv med hunde er da vist ikke kedeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet bidt i anklerne to gange af gravhunde. Den ene overlevede. Min tidligere nabo havde to kamphunde som røg gennem hækken, på mine hunde. Den ene fortrak sig igen, den anden lignede en guldfisk i en blender bagefter.

Så var der en schæfer der bed sig fast i armen på mig. Jeg bed et stykke af snuden på den, og så skred den. Det gjorde pokkers ondt i tænderne bagefter, så jeg måtte til tandlægen. En tand var blevet rokket lidt løs, og der sad noget i klemme mellem to andre. Tandlægen virkelde noget bekymret da jeg fortalte hvad det var.

Skal jeg nu til at have mundkurv på, og føres i snor?

 

Hilsen Kim

 

Ja, du lyder da som du er en farlig en at møde :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er aldrig blevet bidt og mine fire barndomshunde er heller aldrig blevet bidt.

Min ene barndomshund har dog bidt min far, da den blev syg af kræft.

 

Jodie er aldrig blevet bidt og har aldrig selv bidt - kun markeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er blevet bidt i hånden af 1 stk Cairn Terrier.. Men det var nu bare sort uheld, og en panikken situation..

 

Ellers er jeg bid fri :-D

 

Hundene er vist også gået fri.. Ej der var engang Dolph og Stella var oppe og slås omkring noget mad, Dolph hylede - men han ER altså også ret sart :lol: Intet blod..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg er aldrig blevet bidt af en hund - den eneste gang jeg har haft et hul efter hundetænder, det var da min venindes hund ikke var enig med mig i at hun skulle slippe posen med godbidder - hun bed mig ikke, men da hun ville tage fat om posen og rive til, fik hun også lige fat i min finger :lol: Men nej, ingen decideret hundebid! :5up:

 

Sitto er blevet bidt i hovedet én gang - ganske selvforskyldt, af en labrador-blanding. Labrador-blandingen gjorde det i selvforsvar - så jo, hun bed godt nok hul 3-4 steder i hovedet på Sitto - men de bid er hvad jeg vil kalde for selvforskyldt! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Jeg er blevet bidt af vores gamle collie, da jeg var yngre. Det var ikke noget slemt, og helt klart min egen skyld, da jeg nok var lidt for vild over for hende.:rolleyes:

 

Mine forældres anden collie, bed desværre min lille niece en gang, uprovokeret! Der gik ikke hul, og niecen virkede kun lettere chokeret, men de blev desværre utrykke ved den bagefter, da den i forvejen havde et noget nervøst temperament, så den blev aflivet! Det var meget meget trist:cry:

 

Jeg er også i leg blevet bidt af Frigg, hendes sylespidse tænder resulteret i rift i næsen, og selv samme dag hoppede hun igen op i hovedet på mig, og jeg fik en revne i læben!

 

Frigg har prøvet på at ville sætte en hønsehund på en gang og bidt efter den, resulterede dog i at hønsehunden tog hende i nakken og kastede med den (ikke så slemt som det lyder). De er dog fine venner nu - selvom vi dog altid observerer deres leg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været skorstensfejer i 7 år og kørt pakketransport i 22 år.

Jeg er kun blevet bidt af gravhunde, puddelhunde,labradorer.

Jeg er aldrig blevet bidt af store hunde, jeg tror personligt at det er fordi ejerne af de små hunde synes de er da så søde, dem skal vi da ikke opdrage på.

Det kan da godt være jeg er forkert på den.Men jeg synes at alle hundeejere skal være tvungen til at gå på kursus med deres hund i mindst de 2 første år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er aldrig selv blevet bidt. Smilla er aldrig blevet bidt (gudskelov).

 

Min barndomshund (gravhund) blev engang bidt i halsen af en golden retriever da han var ude og gå tur i snor. :( Det var et åbent gabende sår og han skulle sys. Resten af hans levedage var han øm,når man rørte ham der/ i forbindelse med halsbånd osv.

 

Han har dog også selv været fræk og opfordret til slåskampe mange gange, men aldrig bidt nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Har faktisk også et andet tilfælde, som dog ikke helt er en "bide" historie!

 

Mine forældre havde pekingesere, da jeg var lille, og de kan godt være lidt nogle hidsige apparater, men så dejlig charmerende:rolleyes:

 

Vores naboer havde en stor Sankt Bernardshund, som en dag kom forbi hjemme ved os, sammen med nabosønnen - og vores gamle pekingeser Tippi, skræppede noget op, hvorved Sank Bernardshunden (Zita) tog den i nakken, og gav den en ryste tur. :(

 

Som de fleste nok ved har pekingesere jo meget store øjne og øjenhuler, så Tippi's ene øje faldt ud ved rysteturen og hang blot i en "tråd".:shock:

 

Det var virkelig uhyggelig, og hunden rendte selvfølgelig rundt og pev, og mig og min søster var alene hjemme og i panik over den stakkels vovse (vi var vel henholdsvis 6 og 10 år), men vi fik hurtigt min far til at komme hjem fra arbejde, og Tippi kom til dyrlæge, og fik sat øjet på plads. Havde der gået meget længere, kunne den sagtens have mistet livet pga. infektioner!

 

Hun blev dog kun blind på øjet, men levede mange dejlige år efter det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har faktisk også et andet tilfælde, som dog ikke helt er en "bide" historie!

 

Mine forældre havde pekingesere, da jeg var lille, og de kan godt være lidt nogle hidsige apparater, men så dejlig charmerende:rolleyes:

 

Vores naboer havde en stor Sankt Bernardshund, som en dag kom forbi hjemme ved os, sammen med nabosønnen - og vores gamle pekingeser Tippi, skræppede noget op, hvorved Sank Bernardshunden (Zita) tog den i nakken, og gav den en ryste tur. :(

 

Som de fleste nok ved har pekingesere jo meget store øjne og øjenhuler, så Tippi's ene øje faldt ud ved rysteturen og hang blot i en "tråd".:shock:

 

Det var virkelig uhyggelig, og hunden rendte selvfølgelig rundt og pev, og mig og min søster var alene hjemme og i panik over den stakkels vovse (vi var vel henholdsvis 6 og 10 år), men vi fik hurtigt min far til at komme hjem fra arbejde, og Tippi kom til dyrlæge, og fik sat øjet på plads. Havde der gået meget længere, kunne den sagtens have mistet livet pga. infektioner!

 

Hun blev dog kun blind på øjet, men levede mange dejlige år efter det.

 

Guuuuuuud, jeg troede det var en skrøne at øjnene kunne falde ud. :eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Guuuuuuud, jeg troede det var en skrøne at øjnene kunne falde ud. :eek:

 

Det kan desværre godt lade sig gøre, hvis stor sankt bernardshund tager fat i nakken på dem:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Jeg er aldrig blevet bidt og Alice er heller aldrig blevet bidt.

Det har været rigtig tæt på 2 gange med Alice. Den ene gang blev hun jagtet af 2 schæfere. Den anden gang af en "Cane-race" der var stukket af hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har faktisk også et andet tilfælde, som dog ikke helt er en "bide" historie!

 

Mine forældre havde pekingesere, da jeg var lille, og de kan godt være lidt nogle hidsige apparater, men så dejlig charmerende:rolleyes:

 

Vores naboer havde en stor Sankt Bernardshund, som en dag kom forbi hjemme ved os, sammen med nabosønnen - og vores gamle pekingeser Tippi, skræppede noget op, hvorved Sank Bernardshunden (Zita) tog den i nakken, og gav den en ryste tur. :(

 

Som de fleste nok ved har pekingesere jo meget store øjne og øjenhuler, så Tippi's ene øje faldt ud ved rysteturen og hang blot i en "tråd".:shock:

 

Det var virkelig uhyggelig, og hunden rendte selvfølgelig rundt og pev, og mig og min søster var alene hjemme og i panik over den stakkels vovse (vi var vel henholdsvis 6 og 10 år), men vi fik hurtigt min far til at komme hjem fra arbejde, og Tippi kom til dyrlæge, og fik sat øjet på plads. Havde der gået meget længere, kunne den sagtens have mistet livet pga. infektioner!

 

Hun blev dog kun blind på øjet, men levede mange dejlige år efter det.

 

 

:skraek::skraek: ARRGGHH. Det ville jeg ønske jeg aldrig havde læst :skraek::skraek: Nu kan jeg ikke få billedet væk fra nethinden. :megaked:

 

No pun intended :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
:skraek::skraek: ARRGGHH. Det ville jeg ønske jeg aldrig havde læst :skraek::skraek: Nu kan jeg ikke få billedet væk fra nethinden. :megaked:

 

No pun intended :mrgreen:

 

Det er ok;-)

 

Jeg kan faktisk stadig tydeligt se det for mig! Den lille hund rendende inde under bordet med øjet.... pivende :cry:

 

Kan så også huske bagefter, hvor den skulle rende rundt med en kæmpe krave rundt om halsen, for at undgå den kradsede i øjet! Det så godt nok noget komisk ud:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er engang blevet bidt i låret af en bordercollie/et eller andet anden. JEg stod helt stille da den kom løbende og bed mig. Den blev senere aflivet, da den angreb et barn og naboen. Den var syg i hovedet, dem der ejede den, havde da den var hvalp, engang fundet den i en skraldespand i en plastikpose, de prøvede at rette op på det, men det kunne ikke lykkes, den var for skadet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Selv er jeg heldigvis gået fri for hundebid. Fik dog et ordentlig hak i fingrene for et halvt års tid siden, da bølgerne gik lidt højt herhjemme.

 

Mine to barndomshunde blev overfaldet af den samme schæferhund (op til flere gange faktisk), der altid formåede at finde vej ud af haven, til trods for den var indhegnet. Flere ture til dyrlægen som følge.

 

Af de to hunde jeg har nu, er den ældste flere gange blevet overfaldet af noget amstaff lignende, der hvor vi boede før. Den strøg ofte ud af en kælderdør folk ikke var så gode til at lukke. Den gik altid efter benene i første omgang, for at forsøge at få hende ned at ligge. Og så har jeg vist fået smidt den væk hver gang det skete. Det ligger heldigvis en bunke år tilbage, men Nushka nægter at hilse på kamphunde lignende hunde, og går gerne en stor bue udenom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...