Hop til indhold

Hjælp, en bule!!!


Nollike
 Share

Recommended Posts

  • Svar 158
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg krydser allerede nu! :x:

 

Alt er krydset og en situationsrapport forventes

 

super med en hurtig tid...

 

Tror og krydser for en positiv udmelding:x::x2::x:

 

Tak :kys: Og er der nogle som vil overtage sommerfuglende i min mave? :megaked: Nå, det er nok bare mig der som sædvanligt tror at nu er det slut :oops::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge kunne nærmest i telefonen diagnosticere at det var en mælkekirtelknud pga. konsistensen..

Han ville dog gerne se på hende samme dag, hvor han så kunne konstatere at det virkelig bare var en ufarlig mælkekirtelknude..

Han synes dog det var sødt jeg var så pyller at jeg fik konsultationen gratis :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi tilbage efter besøg hos Doktor Dyr og jeg er egentlig ikke blevet voldsomt meget klogere a050.gif

Til at starte med følte han på knuden, så lidt mærkelig ud i hovedet og sagde: "Jeg ved ikke hvad det er, jeg synes at den skal fjernes" :shock::megaked:

Det svar var jeg ikke sådan helt tilfreds med for jeg vil helst ikke have hende under kniven hvis ikke det er nødvendigt :cry: og nævnte at jeg havde håbet at det bare var en mælkekirtel der var gået amok pga. en forestående løbetid... Han kiggede hende bagi og konstaterede, at han ikke mente at den stod sådan lige for, men blev så enig med sig selv om at se det an til på fredag (fordi den er pludseligt opstået) og så håbe på at den er blevet mindre eller endnu bedre helt forsvundet til den tid... Det er ikke en betændt mælkekirtel, for der er ingen tegn på infektion (ingen rødme, hævelse, varme eller feber). Hvis ikke den er faldet til på fredag så synes han at den skal fjernes og at hun skal steriliseres for at undgå det fremover :megaked: Der var også den mulighed at lægge hende i bedøvelse og tage en biopsi og på den måde se hvad det er, men det er ikke en option i min verden. Jeg tror ikke at det er godt at prikke hul i noget der er suspekt. Enten fjerner man det eller også lader man det sidde!!

Jeg er i syv sind og faktisk lidt ked af det lige nu. Jeg er jo i forvejen meget i tvivl om hvorvidt hun skal steriliseres eller ej og synes at det er et kedeligt grundlag at gøre det på + at det måske er på det forkerte tidspunkt i hendes cyklus :megaked:

 

What to to????? a025.gif

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det var jo ikke lige det svar vi havde håbet på :ae: :(

 

Der hersker jo ingen tvivl om hvad jeg selv ville g¢re, men det er jo dig der skal træffe beslutningen. Det er nok en god ide at se tiden an et par dage som dyrlægen sagde, og se om den svinder ind. Jeg ville heller ikke lade en hund bedøve for udtagning af pr¢ve, hvis den så skal bed¢ves igen senere for at få noget fjernet... så kan man ligeså godt fjerne med det samme, i min mening.

 

:ae: Masser af krydsede fingre herfra! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÆV :ae: Det var bestemt ikke det svar du eller vi havde set frem til eller forventet :ae: :ae:

 

Hvor horribelt den end er, er der ikke andet at gøre end at afvente og se tiden an til fredag :shock: :ae: og så tage den derfra.

 

Ku' du ikke tage en lille snak med Ninjamor, hun kender jo Noomi ganske godt :-D, og spørge hende, hvordan hun tror, Noomi vil reagere psykisk på en sterilisation nu, tæt på en løbetid istedet for midtvejs :neutral: Ser hun ingen grund til bekymring, er der jo ingen grund til at udsætte Noomi for 2 gange fuld narkose (hvis du beslutter dig for en sterilisation under alle omstændigheder), skulle bulen vise sig at være af blivende karakter .... og det ér altså set før, at dr. dyr har taget fejl, så der er stadig en mulighed for at det er noget banalt som en hævet mælkekirtel :-D

 

Så det jeg ville gøre er:

  1. Tage en snak med Ninjamor
  2. behandle / gennemtænke bule for sig og sterilisation for sig
  3. - og hvis jeg kom frem til at sterilisation er det rigtige, isoleret set, og Ninjamor ikke mener, at det vil indflyde på Noomi psykisk at få det gjort nu, så få det ordnet sammen med en evt. fjernelse af bulen
  4. - kommer jeg frem til at sterilisation er rigtigt, men timing forkert, så afvente til det rigtige tidspunkt - ja, det er en ekstra omkostning, her og nu, men hunden skal jeg have i rigtig mange år
  5. - kommer jeg frem til at sterilisation er forkert, så lade være med at få det foretaget uanset hvad dr. dyr siger, han ved jo heller ikke hvad bulen er, og finder først ud af det hvis/når han opererer

Ved ikke om du kan bruge dette til noget, men det er hvad jeg ville gøre i dine sko, og dermed ikke sagt, at det er en nemt og ikke koster søvn :ae: men det er hvad jeg ville gøre :genert:

 

Er Noomi overhovedet plaget af bulen, ændret adfærd eller andet ..............

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det var jo ikke lige det svar vi havde håbet på :ae: :(

 

Der hersker jo ingen tvivl om hvad jeg selv ville g¢re, men det er jo dig der skal træffe beslutningen. Det er nok en god ide at se tiden an et par dage som dyrlægen sagde, og se om den svinder ind. Jeg ville heller ikke lade en hund bedøve for udtagning af pr¢ve, hvis den så skal bed¢ves igen senere for at få noget fjernet... så kan man ligeså godt fjerne med det samme, i min mening.

 

:ae: Masser af krydsede fingre herfra! :ae:

 

Nej, det er noget rigtigt møg :megaked: Der er vist brug for de krydsede fingre indtil på fredag :cry: Tak for svar, jeg ved godt hvad du ville gøre :blink: :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÆV :ae: Det var bestemt ikke det svar du eller vi havde set frem til eller forventet :ae: :ae:

 

Hvor horribelt den end er, er der ikke andet at gøre end at afvente og se tiden an til fredag :shock: :ae: og så tage den derfra.

 

Ku' du ikke tage en lille snak med Ninjamor, hun kender jo Noomi ganske godt :-D, og spørge hende, hvordan hun tror, Noomi vil reagere psykisk på en sterilisation nu, tæt på en løbetid istedet for midtvejs :neutral: Ser hun ingen grund til bekymring, er der jo ingen grund til at udsætte Noomi for 2 gange fuld narkose (hvis du beslutter dig for en sterilisation under alle omstændigheder), skulle bulen vise sig at være af blivende karakter .... og det ér altså set før, at dr. dyr har taget fejl, så der er stadig en mulighed for at det er noget banalt som en hævet mælkekirtel :-D

 

 

 

 

Så det jeg ville gøre er:

  1. Tage en snak med Ninjamor
  2. behandle / gennemtænke bule for sig og sterilisation for sig
  3. - og hvis jeg kom frem til at sterilisation er det rigtige, isoleret set, og Ninjamor ikke mener, at det vil indflyde på Noomi psykisk at få det gjort nu, så få det ordnet sammen med en evt. fjernelse af bulen
  4. - kommer jeg frem til at sterilisation er rigtigt, men timing forkert, så afvente til det rigtige tidspunkt - ja, det er en ekstra omkostning, her og nu, men hunden skal jeg have i rigtig mange år
  5. - kommer jeg frem til at sterilisation er forkert, så lade være med at få det foretaget uanset hvad dr. dyr siger, han ved jo heller ikke hvad bulen er, og finder først ud af det hvis/når han opererer

Ved ikke om du kan bruge dette til noget, men det er hvad jeg ville gøre i dine sko, og dermed ikke sagt, at det er en nemt og ikke koster søvn :ae: men det er hvad jeg ville gøre :genert:

 

Er Noomi overhovedet plaget af bulen, ændret adfærd eller andet ..............

 

Tusind tak :kys: Det med Ninjamor havde jeg slet ikke tænkt på :oops: Jeg er nok lidt forvirret lige nu :megaked: Han mente heldigvis ikke at det var kræft pga. hendes alder og at den var opstået pludseligt, men han ville heller ikke kategorisk afvise det a025.gifSå den sidder selvfølgelig også og lurer lidt i baghovedet :cry:

 

Du har selvfølgelig ret i, at hvis tidspunktet er dårligt, så behøver hun jo ikke at blive steriliseret med det samme, det havde jeg faktisk heller ikke tænkt på :oops: (den kører vist ikke ret godt lige nu :cry::oops:), omvendt så er det to større operationer hun så skal igennem, men måske er det bedre end en endnu større?

Økonomien må være hvad den er, hun er sygeforsikret og skal hun steriliseres på et senere tidspunkt, så er det det hun skal. Det skal ikke være det det kommer an på.

Hun er overhovedet ikke generet af det, hun er lige så glad som hun plejer at være, giver sig ikke ved berøring og spiser/drikker som hun plejer. Så der er ikke den mindste smule adfærdsændring at spore. Kun at hun er lidt mere kælen, men det regnede jeg egentlig med var pga. kommende løbetid, men det er det måske så ikke alligevel...

 

Jeg tror godt at Noomi kan forvente at blive befamlet en hel del indtil fredag :oops::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Avs det var en trælser en.. Det er jeg ked af at høre :-(

 

Jeeeg tror.. hmm.. Ja jeg ville jo ihvertfald vente indtil fredag, og se hvad dyrlægen siger..

Da Bitten fik sin knude besluttede jeg mig, for at hun også skulle steriliseres hvis knuden skulle fjernes - hun er også så lille at risiko for komplikationer ifm. narkose er ekstra stor..

Men lad os nu se på fredag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Avs det var en trælser en.. Det er jeg ked af at høre :-(

 

Jeeeg tror.. hmm.. Ja jeg ville jo ihvertfald vente indtil fredag, og se hvad dyrlægen siger..

Da Bitten fik sin knude besluttede jeg mig, for at hun også skulle steriliseres hvis knuden skulle fjernes - hun er også så lille at risiko for komplikationer ifm. narkose er ekstra stor..

Men lad os nu se på fredag :-)

 

Ja, det er rigtig æv :cry: Jeg havde jo håbet på at kunne komme herind og skrive "nå, men det var så bare mig der SOM SÆDVANLIGT er en hysterisk pyldrerøv, det var bare en *** som er fuldstændig ufarlig og ikke kræver nogen særlig form for behandling" :megaked:

 

Men jeg må forsøge at ruste mig med den tålmodighed jeg ikke ejer skyggen af og vente til fredag :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Humm ikke så godt at der ikke var noget svar på hvad det kunne være... er som dig og vil helst have en afklaring med det samme...

 

Jeg ville også væbne mig med tolmodighed til fredag, holde godt øje med forandringer (smærte,manglene appetit osv) og så ville jeg vudere de to ting hver for sig også...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg tror godt at Noomi kan forvente at blive befamlet en hel del indtil fredag :oops::genert:

 

Jeg tror du skal holde nalderne væk. Kan huske på massagekurset at man ikke må massere (ved godt det ikke er det du gør, men alligevel) på noget der kan risikere at være cancer. Og det er selvfølgelig også et eller andet harmløst, et stykke pind som det omkringliggende væv har indkapslet, eller et eller andet mærkeligt men ellers harmløst. Og sådan skal du tænke. Det er en ordre. :blink:

 

Men kan godt forstå din bekymring. :ae: Sikke noget.... og så lige på Futtes fødselsdag. :megaked:

 

Hvad angår det hormonelle, så kan dyrlægen hurtigt afgøre om niveauet ligger som det skal og så vidt jeg husker har den periode man helst ikke skal ramme ikke noget at gøre med midten af "hvileperioden", hvis man kan kaldde det det. Det er et bestemt tidspunkt efter løbetiden (mener det er hvor hun kan være falsk drægtig) man skal undgå og den periode er Noomi jo ikke i nu. Sådan husker jeg det ihvertfald, selvom det godt nok er et årti siden jeg selv stod i overvejelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi tilbage efter besøg hos Doktor Dyr og jeg er egentlig ikke blevet voldsomt meget klogere a050.gif

Til at starte med følte han på knuden, så lidt mærkelig ud i hovedet og sagde: "Jeg ved ikke hvad det er, jeg synes at den skal fjernes" :shock::megaked:

Det svar var jeg ikke sådan helt tilfreds med for jeg vil helst ikke have hende under kniven hvis ikke det er nødvendigt :cry: og nævnte at jeg havde håbet at det bare var en mælkekirtel der var gået amok pga. en forestående løbetid... Han kiggede hende bagi og konstaterede, at han ikke mente at den stod sådan lige for, men blev så enig med sig selv om at se det an til på fredag (fordi den er pludseligt opstået) og så håbe på at den er blevet mindre eller endnu bedre helt forsvundet til den tid... Det er ikke en betændt mælkekirtel, for der er ingen tegn på infektion (ingen rødme, hævelse, varme eller feber). Hvis ikke den er faldet til på fredag så synes han at den skal fjernes og at hun skal steriliseres for at undgå det fremover :megaked: Der var også den mulighed at lægge hende i bedøvelse og tage en biopsi og på den måde se hvad det er, men det er ikke en option i min verden. Jeg tror ikke at det er godt at prikke hul i noget der er suspekt. Enten fjerner man det eller også lader man det sidde!!

Jeg er i syv sind og faktisk lidt ked af det lige nu. Jeg er jo i forvejen meget i tvivl om hvorvidt hun skal steriliseres eller ej og synes at det er et kedeligt grundlag at gøre det på + at det måske er på det forkerte tidspunkt i hendes cyklus :megaked:

 

What to to????? a025.gif

 

 

Jeg har ingen opmundrende ord, men ih hvor jeg altså har ondt af dig, at du skal gå med det :ae:

 

Håber at den forsvinder pist og at det er en "bare" ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Hvad angår det hormonelle, så kan dyrlægen hurtigt afgøre om niveauet ligger som det skal og så vidt jeg husker har den periode man helst ikke skal ramme ikke noget at gøre med midten af "hvileperioden", hvis man kan kaldde det det. Det er et bestemt tidspunkt efter løbetiden (mener det er hvor hun kan være falsk drægtig) man skal undgå og den periode er Noomi jo ikke i nu. Sådan husker jeg det ihvertfald, selvom det godt nok er et årti siden jeg selv stod i overvejelsen.

 

Det skal være tilpas lang tid efter løbetiden er stoppet - og tilpas langt tid INDEN hunden bliver falskdrægtig (som reglen 2 måneder efter løbetids ophør) Ellers er det man risikere at fastholde hunden i den "tilstand" den er i :-)

 

Og til Nolliken - Hold humøret højt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt at kunne komme ind og få trøst og opbakning når det ikke er så sjovt som det burde være :kys:

 

Jeg har ringet til Gudrun og var så super heldig at komme igennem og det gav mig altså lidt fred i sindet d015.gif for jeg har godt nok følt mig sådan lidt s065.gif Gudrun mente at jeg skulle slå koldt vand i blodet. Selvfølgelig havde det været bedre hvis hun selv havde haft fingrene i Noomi, men ud fra det jeg fortalte (inkl. om hendes underlivsbetændelse inden hun havde været i løbetid, at hun altid dufter godt og er på daglig Klorofyltabletter og nu denne knude) mente hun at det var hormonelt betinget og at 4 dage ikke var ret meget i forhold til at lade det gå i sig selv igen. Hun havde selv i sine unge dyrlægedage fjernet en del af den slags knuder på unge hunde og ingen af dem var kommet maligne tilbage d015.gifOg HVIS den var ondartet og var vokset så hurtigt, så ville der nok alligevel ikke være nogen grund til operation... :cry: Og det kan hun jo have ret i :cry: Samtidig gjorde hun meget ud af at sige, at jeg selv skulle kunne følge med, så hendes holdning var (eller skal vi sige, jeg endte med selv at finde frem til ud fra det hun sagde) at jeg lige slår koldt vand i blodet og ser det an i hvert fald til fredag, hvis ikke en uge mere og nøjes med at få fjernet knuden. Så kan jeg efterfølgende (eller inden hvis jeg når det) få Noomi tjekket hormonelt og rettet op på den ubalance der formentlig er og så derefter tage stilling til sterilisation. :-D

Jeg ved godt at dyrlægen formentlig har foreslået at gøre begge dele i samme omgang fordi det er det en stor del af de danske hundeejere ville foretrække fordi sygeforsikringen i så fald ville dække det hele inkl. steriliseringen, men også der falder jeg nok lidt uden for rammerne :oops: Jeg er bange for at hun "hænger fast" i den ubalance ved sterilisationen og jeg skal forhåbentlig have hende i mange år endnu, så det er vigtigt at det bliver gjort på det rigtige tidspunkt.

Så status lige nu er at jeg er mere fortrøstningsfuld end lige da jeg kom hjem fra Doktor Dyr, at jeg forsøger at nå over til Gudrun inden Noomi lægges under kniven og hvis ikke det kan lade sig gøre, så bliver knuden fjernet hvis ikke den har fjernet sig selv og så tager vi den derfra :5up:

 

Tusind tak for jeres støtte, I er guld værd!!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...