Hop til indhold

At tage sin hund og gå fra ringen ...


Recommended Posts

Er der nogensinde nogle af jer der har gjort det - eller har overværet at andre har gjort det - altså sige tak for i dag - du skal overhovedet ikke pille mere på min hund din dumme dommer?

 

Vi talte noget om det her i weekenden fordi dommeren slog en af hundene med knytnæve - overhovedet ikke i orden ... men når man står der - så bliver man let så paf, at man glemmer at reagere ...

 

Så jeg tænker - har I nogen sinde gjort det - eller set det gjort ... og hvad sker der ved det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gjort det og vil når som helst gøre det igen! Manden havde sin debut i ringen i weekenden, og det jeg lagde mest vægt på var at han skulle huske at han når som helst kunne tage sin hund og sige farvel og tak.

 

INGEN, absolut ingen, slår min hund, det er desværre ganske populært lige at bøffe den en for at se om den reagerer eller at løfte i halen - mest uhyggeligt er det, når det er ejeren der gør det :cry:

 

Kan sagtens forstå hvis du / dem der blev udsat for det, blev så paffe at de bare stod og så på - men vær forberedt og hav en plan ;-) og så pyt med tilmeldingsgebyret og de 15 timers køretur, en god samvittighed er meget mere værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

hø hø - det er vigtigt at huske at man skal slå hurtigt for så er det affekt og ikke overvejet :-D arj, jeg tror det er en ret dårlig ide at synke til samme niveau som den slags typer.

 

Bortset fra det, så tænk på hunden, den mærker hvis du flipper helt ud - slag + mor flipper, det er total panik nu ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg godt nok aldrig overværet en hund få et dask, men havde jeg det, så ville jeg marchere op til udstillingsledelsen og indgive en klage med det samme.

 

Håber du så har nogle andre med lidt rygrad der gider bakke dig op, for ellers er slaget bare et venligt ment dask og den slags er fuldt lovlige :( Men ellers, ja, gør det tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gjort det og vil når som helst gøre det igen! Manden havde sin debut i ringen i weekenden, og det jeg lagde mest vægt på var at han skulle huske at han når som helst kunne tage sin hund og sige farvel og tak.

 

INGEN, absolut ingen, slår min hund, det er desværre ganske populært lige at bøffe den en for at se om den reagerer eller at løfte i halen - mest uhyggeligt er det, når det er ejeren der gør det :cry:

 

Kan sagtens forstå hvis du / dem der blev udsat for det, blev så paffe at de bare stod og så på - men vær forberedt og hav en plan ;-) og så pyt med tilmeldingsgebyret og de 15 timers køretur, en god samvittighed er meget mere værd.

Man bliver nemlig paf...

Historien er denne:

Søndag havde løverne en tysk dommer (Joachim Weinberg).. DA løverne altsi vil hen til deres moar står jeg altid gemt bag dommerteltet så de (løverne) ikke kan se mig. Der er altid rimelig meget kaos fordi Isabella udstiller i næsten alle klasser og derfor skal bytte hund og numre.. Så samtale mellem hundene er der ikke plads til.. Hun går ind med Beethoven.. Ingen problemer.. Hun går ind med Eyecatcatcher, og på bordet (som hundene er veltrænet i og altid står stille på) tjekker dommeren hans tænder og uvist af hvilken grund knalder ham han en lige højre med knytnæven på snuden (efterfølgende siger han for at tjekke temperament, hvilket er totalt unødvendig da ingen af hundene er urolige eller viser tegn på dårligt temperament).. Isabella siger hun bliver så paf at hun ingenting gør. Verden står bare stille. Og Eyecatcher blev ligeså paf! Hunden hurtigt ud og næste hund ind.. I den klasse er der 3 tæver. Freudikas bimsen.Isabella med Toffee og Nathali med Magic.. Jeg ved ikke om han gjorde noget besynderligt med Bimsen, men da han kiggede tænder på Toffee hakkede han tænderne hårdt sammen flere gange. Da Magic kom på bordet løftede han hende i halen (!!!) og halsen.. Hun blev så skræmt at da hun kom ned pilede hun nærmest sanseløst rundt om sig selv. Halen kom ikke op igen og hun nægtede at bevæge sig i ringen.

Jeg havde jo som sagt ingenting set, først da nogle af dem ved ringsiden kom strytende hen og spurgte "hvordan har du det med at din hund blev løftet i halen" hørte jeg det. I det samme kom Isabella og Freudika ud og ISabella var nærmest på hysteriets rand. Han HAVDE slået Eyecatcher hårdt på snuden og han HAVDE løftet Magic i halen, og knaldet Toffees tænder sammen.:shock::shock::shock:

Jeg blev rasende. min første tanke var simpelhen at banke den dommer synd og sammen NU. Men heldigvis for alle var Freudika der og fik manet til ro. SÅ i stedet strøg jeg op til DKK teltet og klagede. Der blev med det samme sendt en medarbejder ned til ringen. Men dommeren mente ikke han havde været for hård, og som ringsekretæren sagde "en hund er da aldrig død af at blive løftet i halen".

Senere fik jeg at vide at flere havde klaget over den dommer. og at en russisk toy og en havaneser havde bidt ham i hånden. Selvom de aldrig tidligere havde vist aggresioner mod dommere.

Fremover videofilmer vi løverne når de er på bordet. Og fremover står en af os som ikke er i ringen og holder øje og må være masteren der kan se hvornår et overgreb er for meget. Og så bliver der simpelhen sagt "forlad ringen omgående".

Jeg finder mig ikke i den behandling af mine hunde!

Forøvrigt fortsatte det ind i næste race, selvom dommeren havde fået besked på at hundene ikke måtte løftes i halen. Det har vi på video.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke helt den situation men.......

På et tidpunkt trænede jeg sammen med en kvinde med en berner sennen. Hun havde været til udstilling, og var blevet udsat for noget ligeså groft.

 

Dommeren næsten løftede hunden i "bollerne", og hunden snappede efter dommeren. Hun fik en dårlig kritik pga det, da hunden var "aggressiv" :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Phuu ha... Hvis jeg oplever noget ligende så er min karriere som udstiller slut efter det... ville ikke have nerver til det ingen skal være hård ved min hund

 

Har Isabella det godt efter den omgang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke helt den situation men.......

På et tidpunkt trænede jeg sammen med en kvinde med en berner sennen. Hun havde været til udstilling, og var blevet udsat for noget ligeså groft.

 

Dommeren næsten løftede hunden i "bollerne", og hunden snappede efter dommeren. Hun fik en dårlig kritik pga det, da hunden var "aggressiv" :roll:

Ingen af vores hunde snappede efter dommeren.. Og alle hundene fik en god kritik. Fik CAC eller CACIB osv. Beethoven blev BIR og Toffee blev BIM, så det er ikke fordi brillerne er farvet af en dårlig placering.

Hvad er det der får en dommer til af løfte hunden i bollerne, slå eller løfte i halen. Det er da bare slet ikke ok i min verden? og ja jeg ved godt at hvis jeg havde set det var jeg med stor sandsynlighed hoppet i hovedet på dommeren, og det er heller ikke spor ok. Men alligevel? hvis hunden havde bidt ville jeg have tænkt ok dommeren slog. Det havde jeg måske også gjort. Men hunden bed ikke hverken før eller efter overgrebet

Link til indlæg
Del på andre sites

Phuu ha... Hvis jeg oplever noget ligende så er min karriere som udstiller slut efter det... ville ikke have nerver til det ingen skal være hård ved min hund

 

Har Isabella det godt efter den omgang?

Næ.. Hun er stadig i chok over at dommeren gjorde det. Og over hun selv ingenting gjorde i situationen. Eller at ringsekretæren ikke gjorde noget.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita
Næ.. Hun er stadig i chok over at dommeren gjorde det. Og over hun selv ingenting gjorde i situationen. Eller at ringsekretæren ikke gjorde noget.

 

øv :ae: giv hende et stort knus fra mig

 

og husk hende på at når man er i chok reagerene man ikke altid som ønsket og at hun skal prøve at mindes alle de gode gange der har været og vil komme

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber du går videre med din klage, netop fordi du har fået gode placeringer så vil de (forhåbentlig) ikke tro at du bare er utilfreds.

 

Tilgiver aldrig mig selv for at Petrine blev sparket i hovedet, hader mig selv for at fejlbedømme personen der gjorde det, men man kan altså ikke være forberedt på alt - nu ved I det til næste gang (som jeg håber aldrig kommer).

 

Føj for en oplevelse, og det kunne have været en rigtigt god weekend i stedet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man bliver nemlig paf...

Historien er denne:

Søndag havde løverne en tysk dommer (Joachim Weinberg).. DA løverne altsi vil hen til deres moar står jeg altid gemt bag dommerteltet så de (løverne) ikke kan se mig. Der er altid rimelig meget kaos fordi Isabella udstiller i næsten alle klasser og derfor skal bytte hund og numre.. Så samtale mellem hundene er der ikke plads til.. Hun går ind med Beethoven.. Ingen problemer.. Hun går ind med Eyecatcatcher, og på bordet (som hundene er veltrænet i og altid står stille på) tjekker dommeren hans tænder og uvist af hvilken grund knalder ham han en lige højre med knytnæven på snuden (efterfølgende siger han for at tjekke temperament, hvilket er totalt unødvendig da ingen af hundene er urolige eller viser tegn på dårligt temperament).. Isabella siger hun bliver så paf at hun ingenting gør. Verden står bare stille. Og Eyecatcher blev ligeså paf! Hunden hurtigt ud og næste hund ind.. I den klasse er der 3 tæver. Freudikas bimsen.Isabella med Toffee og Nathali med Magic.. Jeg ved ikke om han gjorde noget besynderligt med Bimsen, men da han kiggede tænder på Toffee hakkede han tænderne hårdt sammen flere gange. Da Magic kom på bordet løftede han hende i halen (!!!) og halsen.. Hun blev så skræmt at da hun kom ned pilede hun nærmest sanseløst rundt om sig selv. Halen kom ikke op igen og hun nægtede at bevæge sig i ringen.

Jeg havde jo som sagt ingenting set, først da nogle af dem ved ringsiden kom strytende hen og spurgte "hvordan har du det med at din hund blev løftet i halen" hørte jeg det. I det samme kom Isabella og Freudika ud og ISabella var nærmest på hysteriets rand. Han HAVDE slået Eyecatcher hårdt på snuden og han HAVDE løftet Magic i halen, og knaldet Toffees tænder sammen.:shock::shock::shock:

Jeg blev rasende. min første tanke var simpelhen at banke den dommer synd og sammen NU. Men heldigvis for alle var Freudika der og fik manet til ro. SÅ i stedet strøg jeg op til DKK teltet og klagede. Der blev med det samme sendt en medarbejder ned til ringen. Men dommeren mente ikke han havde været for hård, og som ringsekretæren sagde "en hund er da aldrig død af at blive løftet i halen".

Senere fik jeg at vide at flere havde klaget over den dommer. og at en russisk toy og en havaneser havde bidt ham i hånden. Selvom de aldrig tidligere havde vist aggresioner mod dommere.

Fremover videofilmer vi løverne når de er på bordet. Og fremover står en af os som ikke er i ringen og holder øje og må være masteren der kan se hvornår et overgreb er for meget. Og så bliver der simpelhen sagt "forlad ringen omgående".

Jeg finder mig ikke i den behandling af mine hunde!

Forøvrigt fortsatte det ind i næste race, selvom dommeren havde fået besked på at hundene ikke måtte løftes i halen. Det har vi på video.

 

Nej hvor bliver jeg harm. Sikke dog en ****** (fyld selv et grimt ord ind).

 

Godt der blev klaget over den klaphat, han skal da aldrig have lov til at røre en hund på en udstilling mere. Man betaler for at få sin hund bedømt ikke for at få testet om bidehæmningerne virker (og det gjorde de så heldigvis ikke på to af hundene kan man sige). Effektiv test men da overhovedet slet ikke iorden.

 

Håber vi hører hvordan sagen ender. Og :ae: til jer allesammen der var til stede, både to- og firbenede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt off topic, men det er endnu en grund til at jeg ikke bare synes man skal nedtone værdien af racernes brugsegenskaber i udstillingsøjemed. Har man en brugsprøvet hund, giver det trods alt lidt et fingerpeg om hundens mentalitet. Og for racer der ikke bliver brugt til noget særligt burde man indføre krav om mentalbeskrivelse inden åben klasse. Så behøvede udstillingsdommere ikke anvende disse underlige selvgjorte tests, for at bedømme om,... ja, jeg ved ikke hvad de tror de kan bedømme ved at påføre hunden smerte. :confused:

 

 

Nu jeg tænker lidt over det, burde den omtalte dommer tvinges til at dømme vogterracer, filaer og sådan nogle... :lol: *mangler en smiley der gnider sig i hænderne*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber aldrig, at jeg kommer til at opleve de ting I har beskrevet til en udstilling, men hvis jeg gør, så håber jeg virkelig at jeg ikke bliver handlingslammet, og får fortalt dommeren hvad jeg mener om hans opførsel.

 

Efter at have læst jeres historier mister jeg næsten lysten til at udstille :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så behøvede udstillingsdommere ikke anvende disse underlige selvgjorte tests, for at bedømme om,...

 

Specielt hos brugshundene synes jeg dommere (og ejere) er overdrevent hårdhændede - og jeg er altså ikke udpræget taske-hunde-ejer, jeg er gennemgående til større massive hunde der kan tåle lidt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber aldrig, at jeg kommer til at opleve de ting I har beskrevet til en udstilling, men hvis jeg gør, så håber jeg virkelig at jeg ikke bliver handlingslammet, og får fortalt dommeren hvad jeg mener om hans opførsel.

 

Efter at have læst jeres historier mister jeg næsten lysten til at udstille :cry:

 

Du må ikke miste lysten, der er så mange gode sjove dommere som opmuntrer, ringsekretærer der giver gode råd og race-fæller man har noget til fælles med

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt off topic, men det er endnu en grund til at jeg ikke bare synes man skal nedtone værdien af racernes brugsegenskaber i udstillingsøjemed. Har man en brugsprøvet hund, giver det trods alt lidt et fingerpeg om hundens mentalitet. Og for racer der ikke bliver brugt til noget særligt burde man indføre krav om mentalbeskrivelse inden åben klasse. Så behøvede udstillingsdommere ikke anvende disse underlige selvgjorte tests, for at bedømme om,... ja, jeg ved ikke hvad de tror de kan bedømme ved at påføre hunden smerte. :confused:

 

 

Nu jeg tænker lidt over det, burde den omtalte dommer tvinges til at dømme vogterracer, filaer og sådan nogle... :lol:*mangler en smiley der gnider sig i hænderne*

 

Kan du bruge denne her: e022.gif:mrgreen:

 

Sikke en ********** dommer!!! Jeg håber rigtig meget at det hjælper med klagen, han skal da ikke have lov til at have med hunde at gøre :evil: Stakkels hunde og stakkels Isabella :ae: Det var slemt for hundene da det skete, men nu er det jo nok Isabella der har det værst :cry: Jeg kan godt forstå at hun ikke fik sagt fra, jeg tror også at jeg ville blive så paf at jeg hverken ville få gjort fra eller til, for man VENTER jo ikke sådan en behandling i en udstillingsring :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har udstillet i ca 20 år ca 10 udstillinger om året, og jeg har også haft Joachim Weinberg flere gange.

 

Jeg har aldrig oplevet en hund er blevet slået eller behandlet hårdt fra dommerens side.

 

Det er i hvert fald ikke normalt, og jeg synes, du bør klage til DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst sharqiya

Man får ikke et KIP ved at forlade ringen i utide men ender med et NUL i stedet. Altså en diskvalifikation eller sågar frataget tidlig. præmieringer da man har forpligtiget sig til at blive i ringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sharqiya

Nu ska man altså passe på med at skære alle dommere over en kam. Det er de færreste ( under FCI ihvertfald ) der gør underlige dumme ting. Generelt er folk godt uddannelse og kyndige. LIdt en underlig udtalelse at de så ska dømme vogterracer.. fo selv vogterracerne ska opføre sig pænt i ringen, stå pænt, vise tænder og få tjekket sten uden videre. Pæn opførsel går jo begge vegne. Klart ska ingen dommer slå men det har jeg heller aldrig set . Det må være et særligt tilfælde

Link til indlæg
Del på andre sites

LIdt en underlig udtalelse at de så ska dømme vogterracer.. fo selv vogterracerne ska opføre sig pænt i ringen, stå pænt, vise tænder og få tjekket sten uden videre. Pæn opførsel går jo begge vegne. Klart ska ingen dommer slå men det har jeg heller aldrig set . Det må være et særligt tilfælde

 

Klart at vogterhundene også skal opføre sig pænt på udstilling men der er bare ret stor sandsynlighed for at en dommer der knalder en knytnæve i hovedet på en vogterhund f.eks. får en lille reaktion fra hunden. Det kunne pågældende dommer måske godt trænge til at opleve, så han holdt sig på måtten i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...