Hop til indhold

Bølle-hundenes store spørgeskemaundersøgelse


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst Tessa&Molly

Din hunds navn: Tessa

Evt. Stambogsnavn: ---

Kælenavn(e): Tessamusen, Musen, Prinsesse Tessa

Race/Blanding: Schæfer/Labrador

Særlige kendetegn: Hun er helt sort, bortset fra på ballerne og skuldrene hvor der er lidt brune stænk - og så har hun som regel maling et eller andet sted på kroppen

Motto: ---

Alder: 14 måneder

Livret: Kylling

Yndlingslegetøj: Bolde

Bedste sovested: Hos moar i sengen eller på sofaen

Tricks du har lært din hund: Sit, dæk, gi' pote, spil død, hvad siger vagthunden?, rul rundt (næsten)

Tricks din hund har lært dig: ---

Episode hvor din hund var meget dygtig: Hun er for det meste meget dygtig og lydig, men hun har været meget dygtig til at være søster for Molly og lære hende hvordan rutinerne er her i huset og hvad man må/ikke må og at når mor kalder, så skal man komme

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun som lille bed to af sikkerhedsselerne bag i bilen i stykker mens vi var inde og handle (i max 10 minutter)

Ting din hund har ødelagt: vinyl i spisestuen, et par trusser

Det din hund er bedst til: At gøre os bløde om hjerterne med sine fantastisk smukke øjne (også når hun har lavet unoder...)

 

Din hunds navn: Molly

Evt. Stambogsnavn: ---

Kælenavn(e): Moltybear, Mollymusen, Mollypigen

Race/Blanding: Schæfer/Labrador

Særlige kendetegn: Hun har altid en eller anden form for snavs i pelsen, da det bedste hun ved er at være ude og blive meget beskidt - hun hader at være ren

Motto: ---

Alder: 4 måneder

Livret: Hun elsker al mad

Yndlingslegetøj: Bamser

Bedste sovested: På gulvet ved siden af sofaen, i sengen ved moars fødder eller under sengen

Tricks du har lært din hund: Sit, dæk, gi' pote

Tricks din hund har lært dig: ... tålmodighed...?

Episode hvor din hund var meget dygtig: Vi venter stadig ;-) Nej, hun har med sit lyse, glade sind påvirket Tessa i en positiv retning mht når der kommer gæster, Tessa gør mindre nu efter Molly er kommet fordi Molly eeeeelsker gæster..

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun på et tidspunkt stak af fra haven og vi ledte i 20 minutter, hvorefter vi finder hende liggende og venter på os i naboens have, med et meget undrende udtryk, som om hun ikke har gjort noget forkert

Ting din hund har ødelagt: Gulvtæppe, tøj, legetøj, har bidt lidt i et par møbler

Det din hund er bedst til: At gøre sig bemærket

Redigeret af Tessa&Molly
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Noanoa

Vi er her endnu..Så her er lidt info..

 

Din hunds navn:Silas

Evt. Stambogsnavn:Natisja´s Up that jazz

Kælenavn(e):

Race/Blanding:Cocker Spaniel

Særlige kendetegn:Lidt hvidt på hals og snude

Motto:Jeg snupper lige det her, det ligger alligevel og flyder på gulvet

Alder:12 uger

Livret:Indtil videre noget lækkert allergi foder som vi bruger som godbidder.

Yndlingslegetøj:Katten´s skåle af plastik, stjæler dem altid

Bedste sovested:I den ene ende af sofaen

Tricks du har lært din hund:Gi pote

Tricks din hund har lært dig:

Episode hvor din hund var meget dygtig:Kørerturen hjem fra kennel på 4 timer

Episode hvor din hund var meget uartig:Da den spiste af kattebakken:oops:

Ting din hund har ødelagt:Mine nye hvide ballerina sko

Det din hund er bedst til: Den er bare god som dagen er lang

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Din hunds navn: Pablo Emilio Escobar Gaviria

Evt. Stambogsnavn: Næh...han har bare et fint navn alligevel...:mrgreen:

Kælenavn(e): Pab(s)

Race/Blanding: Amstaff/cane corso

Særlige kendetegn: han har både hale og ører...:mrgreen:

Motto: Hvis du ikke ved hvad eller hvem det er, så gø af det!

Alder:

Livret: Kylling

Yndlingslegetøj: Amerikansk fodbold

Bedste sovested: På farmor, som dog ikke er så vild med det

Tricks du har lært din hund: "hent den"(hente f.eks. bold), snurre rundt, halse, "dø den"(flå bamsen), "den der"(pille grene ned fra træer), blive, "det er min", læg, sit, gi pote, sidde smukt(under indlæring) og sikkert nogen ting jeg ik kan huske...

Tricks din hund har lært dig: at hente ting i vand når han ik selv gider(koooooldt.....:neutral:)

Episode hvor din hund var meget dygtig: han gøede fordi en tyv åbnede kælderdøren(vi bor på første sal)...

Episode hvor din hund var meget uartig: da jeg skældte ham ud for at tisse på sofaen, og han kvitterede med at skide på sin sækkestol...:mrgreen:

Ting din hund har ødelagt: En date...:mrgreen:

Det din hund er bedst til: at være verdens dejligste hund...rigtig farhund, og til at passe på Victoria...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Din hunds navn: Maria Victoria Escobar(men bare Victoria)

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e): Vicce

Race/Blanding: amstaff

Særlige kendetegn: hun er smuk

Motto: kan det spises? Hvis ja: SÅ AFLEVER!!!

Alder: 9mdr

Livret: alt mad

Yndlingslegetøj: Pablo

Bedste sovested: på en sofa hvor alle puder lige bliver skubbet ned først...:mrgreen:

Tricks du har lært din hund: næsten det samme som Pablo

Tricks din hund har lært dig: at jage hende rundt når hun ik vil hoppe ind i bilen? :mrgreen:

Episode hvor din hund var meget dygtig: hun var mega sej til alt da vi var til træning i weekenden...

Episode hvor din hund var meget uartig: da jeg kom hjem til en flået rogz hundeseng, så hele gulvet lignede et nisselandskab

Ting din hund har ødelagt: min mors tapet

Det din hund er bedst til: at være smuk og sød...

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Sheila

Evt. Stambogsnavn:

 

Kælenavn(e):Sille, snuden, snudefisen, sillepigen, min hund..

 

Race/Blanding: Labrador/?

 

Særlige kendetegn: Langbenet, tynd og hvid stribe i panden og så nogle øjne, der ser ind i sjælen på folk:hjerte:

Motto: Alt der bevæger sig hurtigt skal fanges... eller, ingen grund til at anstrenge sig før det gælder... eller "gø af det først og find ud af om det var nødvendigt bagefter".

 

Alder: 8 år.

 

Livret: leverpostej og paté eller generelt bare næsten alt der kommer fra en mennesketallerken:blink:

Yndlingslegetøj: en gammel fodbold, et æble som er "stjålet" eller anden kastbar lille dims:lol: og så hesten selvfølgelig, han er bare god at løbe efter;-)

Bedste sovested: I arm med mig, gerne med hendes kind presset mod min. Og ellers bare bløde steder;-)

Tricks du har lært din hund: En million milliardcirka:mrgreen:

Tricks din hund har lært dig: nok ca ligeså mange... bla. at komme når hun kalder, udvilke min høreevne til at lytte efter trailere, have øjne i nakken og på hver finger, at sheilahunde altid skal have et blødt sted at sove, at give godbidder på signal og en helt masse mere!

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da vi var var ved dyrlægen sidste gang og da vi var i hedensted til konkurrence, hvor hun bare taklede en million mennsker og hunde helt vildt godt.

 

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun engang spiste en del af en hjemmelavet pizza, der var stillet til afkøling, ellers gør hun ikke meget man kan kalde uartighed, som sådan:engel:

 

Ting din hund har ødelagt: en biblioteksbog, lidt sko, en hel del post og regninger, men ellers ikke det store.

Det din hund er bedst til: At ligge i arm og flade ud, at træne med mig, at være sammen med hvalpe og at løbe stærkt.Din hunds navn: Mysla

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e): Mis, misser, missen, pomfrit

Race/Blanding: islandsk fårehund

Særlige kendetegn: Altid klar til at give et kys og hun smiler, når hun løbe i mod en.

 

Motto: Fred i verdenog dem der ikke kan finde ud af det, skal bare gøes af til de fatter det:blink:

Alder: 5 år

 

Livret: Rodi sticks og kød af alle slags.

 

Yndlingslegetøj: Sheila, løvebamse, at jage fugle op fra jorden, plaske gennem vandløb.

 

Bedste sovested: Højt oppe, feks ovenpå sofapuderne.

 

Tricks du har lært din hund: Sidde bamse, give poter, være farlig, kravle...

Tricks din hund har lært dig: at spejde efter katte, at lade være at blive stresset, når hun gøer i diskant, at nogle hunde er længere tid om at snuse færdig, når de går tur, tålmodighed (stadig under indlæring)

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: ved dyrlægen i torsdags, til træning i torsdags.

Episode hvor din hund var meget uartig: I onsdags hvor hun stak af efter en kat og løb ud af haven og ikke ville fanges.

Ting din hund har ødelagt: Intet ud over en wc rulle og hendes egne bamser.

Det din hund er bedst til: At være sød, give nysser, hundesprog, at være sammen med børn og at gø af "farlige" ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Din hunds navn: Sofus

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e): Bøwle, Trulle, Mofus

Race/Blanding: Golden retriever

Særlige kendetegn: Sort plet under tungen

Motto: Jow der kan jeg vist godt være - flyt dig lige!

Alder: 2 år d. 4/9-09

Livret: Alt der bliver serveret

Yndlingslegetøj: Pivedyr og tøjbamser, som han kan hive indmaden ud af:roll:

Bedste sovested: Hvor end han nu lige bliver træt - men sofaen og sengen er da ikke det værste sted at blive træt på:mrgreen:

Tricks du har lært din hund: Almindelige lydighedsøvelser

Tricks din hund har lært dig: At være konsekvent i mine handlinger over for ham.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da han var med på Hjallerup marked og han klarede det super super flot - meget bedre end forventet:5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: Når han knurrer af fremmede mænd :megaked:

Ting din hund har ødelagt: En enkelt mobiloplader og tonsvis af bamser

Det din hund er bedst til: At være min dejlige Sofus-mand - tænk at man kan elske et dyr så meget!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Sjovt initiativ.

 

Din hunds navn: Sirius

Evt. Stambogsnavn: Painted Magic Beyon the Veil

Kælenavn(e): Bamse, lamseben :oops:

Race/Blanding: Australian Shepherd

Særlige kendetegn: Et blå øje, asymetrisk maske (virkelig træls)

Motto: don't worry, be happy :5up:

Alder: 4 år

Livret: alt som kan spise, men måske særligt grisehaler :mums:

Yndlingslegetøj: lille plusbæver fra Hunter

Bedste sovested: ved siden af mig

Tricks du har lært din hund: "tag den til mig" = samle alt op jeg peger på, tage tøjet ud af vaskemaskinen, Zig-zig, hest, bakke for, gå sidelæns ... ellers øvelserne til elite LP

Tricks din hund har lært dig: smilende jaws-mund og logrene hale lige foran mig = nus mig ... og godt trænet som jeg er, gør jeg det selvfølgelig :blink:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Når han ser fremmede hunde nu, så ser han op på mig. Er han løs så stopper han op, ser på mig og vender om :lun: (nogle husker måske at han har været angst for andre hunde)

Episode hvor din hund var meget uartig: Begyndte at æde mine feltnoter fra mit ulvestudie :evil:

Ting din hund har ødelagt: et par bøger, nogle jumbobøger, noter og nogle hundeliner

Det din hund er bedst til: være verdens bedste kammerat. Han er bare en ener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heartnett

Din hunds navn: Max

Evt. Stambogsnavn: har intet, så vidt vi ved...

Kælenavn(e): Maximus og Nanok

Race/Blanding: Samojed/ Border Collie

Særlige kendetegn: Hjerteformet hvidt ansikt og en hvid plet på halen.

Motto: Lad aldrig mad gå til spilde :)

Alder: c.a 5 mdr.

Livret: Lammekølle med rester på, kan bruge flere timer på det.

Yndlingslegetøj: tyggeben og bold :)

Bedste sovested: hehe den er ikke så svær i "mor og fars" seng, når den ser chansen.

Tricks du har lært din hund: Sit, lig, spil død, tag pænt og vent til der bliver sagt versgod, high 5, give me 5, godag, er du forkølet (nyser på komando) og bliv.

Tricks din hund har lært dig: Den er lidt svær... det må nokk være aldrig at lægge strikkegarnet hvor hunden kan nå det hehe.

Episode hvor din hund var meget dygtig: når den sover til kl 9 om morgenen. Ellers når den er sammen med besteforældrenes gamle hund og kan gå løs, uden at vi behøver at være bekymret.

Episode hvor din hund var meget uartig: Løb efter forældrenes naboens høner og jagtede hanen ind i hønsehuset, 3 gange på en dag. (Min far var dog glad for det, fordi de skulle jo ikke gå i deres have hehe)

Ting din hund har ødelagt: Ingenting :) Har faktis kun bidt og leget med sit eget legetøj :)

Det din hund er bedst til: At tage nye udfordringer med et åbent sind :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Chivas

Evt. Stambogsnavn: Painted Magic Coleman Gray

Kælenavn(e): Pølse

Race/Blanding: Australian Shepherd

Særlige kendetegn: Blå øjne, sorte ørere og lang hale

Motto: "Mor kan da helt sikkert ikke bære sin pengepung eller vandflaske selv, så det er jeg simpelthen nød til at gøre for hende!" :mrgreen:

Alder: 3 år

Livret: Pizza

Yndlingslegetøj: Alt hvad der kan bæres

Bedste sovested: Hvor som helst, så længe det ikke er mere end en halv meter fra mig :blink:

Tricks du har lært din hund: Ingen decidere tricks, men han er trænet i lydighed på konkurrence niveau

Tricks din hund har lært dig: At aflevere pengepung, vandflaske tobakspakke eller lign. til ham, for jeg kan da virkelig ikke bære det selv! :shock::lol:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Han er født dygtig :mrgreen: Ej, det var nok da han blev liggende i fællesafdækningen i hans første LP2 prøve, mens en fremmede hund stod med næsen oppe i r**** på ham i laang tid..

Episode hvor din hund var meget uartig: Øhh :confused:

Ting din hund har ødelagt: En bordlampe og antenneledningen, 2 gange ;-)

Det din hund er bedst til: At være min uundværlige lille klæbehund og arbejdsbi :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Liva

Evt. Stambogsnavn: -

Kælenavn(e): Livsen, Livski, Liva Lalleglad

Race/Blanding: 3/4 golden, 1/4 lab

Særlige kendetegn: røde ører og rød på bagsiden af bagbenene

Motto: Jeg elsker alle, ergo må alle da elske mig :mrgreen:

Alder: 13 mdr.

Livret: Kallun og mad fra mors tallerken - lige meget hvad det er

Yndlingslegetøj: udover katten, så er det Harry

Bedste sovested: oven på eller i ske med mor

Tricks du har lært din hund: alm. BCH-lydighed, bære posten hjem, bære varer hjem fra købmanden

Tricks din hund har lært dig: at tage mig tid, stå tidligt op og rent faktisk nyde det

Episode hvor din hund var meget dygtig: Sidste søndag til Vestkystløbet, hvor hun tog det hele i stiv pote

Episode hvor din hund var meget uartig: når hun "jagter" Balou igennem huset, selvom jeg har en lumsk mistanke om, at Balou selv lægger op til det

Ting din hund har ødelagt: Stort set alle de plysdyr jeg har købt til hende. Hun har ikke ødelagt nogen "menneske"-ting

Det din hund er bedst til: at hygge i sofaen og til at være Liva Lalleglad

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basilmus

Din hunds navn: Basil

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e): Basbas, hundi

Race/Blanding: Labrador Retriver

Særlige kendetegn: Evig glad & evig sulten

Motto: Alt der er mad, kan spises

Alder: 14 måneder d. 29/6

Livret: Æbler

Yndlingslegetøj: Et får i stof (kunne engang sige lyde, men det har han sat en stopper for) :-P

Bedste sovested: Ovenpå mor eller far

Tricks du har lært din hund: Rulle rundt, gi' pote, gi' en hifive, blive på stedet, sidde ned med begge forben oppe i luften ...

Tricks din hund har lært dig: At dele maden med ham og hoppe i begejstring :lol:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da han var en hel dag på arbejde med mig og opførte sig så pænt :5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han valgte at lave huller i væggen og tygge hele sin fletkurv i småstykker, mens vi var på arbejde..

Ting din hund har ødelagt: Vægge, kurv, 3 dørmåtter, et hjørne af en karm, flere af mine bh'ers stropper..

Det din hund er bedst til: At se sulten ud og logrer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Ninja

 

Evt. Stambogsnavn: El Blans Ninja Power

 

Kælenavn(e): Ninsen, Ninja´en, Putfis, Nin, Hundehvalpen, HUND, frøken, Buller, Frølår, Tulle, Tøsen, Tigerdyr, Hoppebold, Kængu-barn

 

Race/Blanding: Schæfer tæve (grå)

 

Særlige kendetegn: Er totalt morsyg :roll: Kan sige den værste pivelyd, hvis der er noget der ikke passer hende, og så er hun ekstremt kilden

 

Motto: "Jeg er ikke for stor til at ligge i Ling´kurv... Jeg er IKKE for stor til at ligge i Ling´s kurv... Jeg er ALTSÅ IKKE for stor til at ligge i Ling´s kurv... ARGHHH F*CK DET - KURVEN SKAL DØØØ...." :evil::engel::cool:;-)

 

Alder: Lige knap og nap 6 mdr. (Født 8/1-09)

 

Livret: Hjemmelavet mad :mums: Og kødben (især hvis de har været gravet ned... :rolleyes:)

 

Yndlingslegetøj: Bold, Pive-Anden, og sit pive-pindsvin som hun har fået af Nazak - og så ALT hvad Ling leger med... :roll:

 

Bedste sovested: I sengen eller sofaen - helst ovenpå en :roll: :blink:

 

Tricks du har lært din hund: Gi´ pote (og skifte), Dreje rundt om sig selv, kravle op på en kasse og lave sit/dæk/stå på den

 

Tricks din hund har lært dig: At gøre plads til hende i sofaen :engel::lol::roll:

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun var til svømning første gang :5up:

 

Episode hvor din hund var meget uartig: Når hun driller Ling :roll:

 

Ting din hund har ødelagt: Én sko (under tandskift...)

 

Det din hund er bedst til: At få mig til at smile og grine hver dag, og bare gøre mig glad :blink: :lun:

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Din hunds navn: Ling

 

Evt. Stambogsnavn: Sådan noget bruger Ling ikke ;-)

 

Kælenavn(e): King, Kingeling, Lingse, Kylling, Linger, Lillemand, Lille Tosse, Kamphunden, Store hanhund

 

Race/Blanding: Jack Russell terrier

 

Særlige kendetegn: Blind på højre øje, har "kommode-ben"

 

Motto: "Er du i tvivl, så grav..." :blink:

 

Alder: 5½ år (født 27/12-03)

 

Livret: Næsten alt fra vores tallerkner :roll:

 

Yndlingslegetøj: Fodbold, og trækketov

 

Bedste sovested: Fodenden i sengen

 

Tricks du har lært din hund: Gi´ pote, Runder

 

Tricks din hund har lært dig: "Jeg blir´ ved til jeg får en godbid..." :roll::engel::cool: :blink:

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da han var med til agilityopvisning i Tivoli :blink:

 

Episode hvor din hund var meget uartig: Ling er ikke uartig... Kun i smug :lol::engel: :blink:

 

Ting din hund har ødelagt: Ingenting :mrgreen:

 

Det din hund er bedst til: At være Ling :lun:

Redigeret af BlackGSD
Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Lajka.

Evt. Stambogsnavn: Fik hende uden stambog.

Kælenavn(e): Skatterhund, Hundi, Lajkasen.

Race/Blanding: Mest labrador. Lidt Newfoundlander i hende tror jeg.

Særlige kendetegn: Halsbåndet, og at hun er lidt kraftig og højere.

Motto: Har ikke noget:lol:

Alder: 3 år.

Livret: Skinke, og flæskesteg.

Yndlingslegetøj: Bamse som bliver kaldt Brono.

Bedste sovested: Forskelligt. Ved siden af min seng, eller sofaen.

Tricks du har lært din hund: Gø, sitte, dække, springe, søge. OSV...

Tricks din hund har lært dig: Gø, sitte, dække, springe, søge. OSV...

Episode hvor din hund var meget dygtig: Kommer når der kaldes.

Episode hvor din hund var meget uartig: Gøer, og render ud på vejen

Ting din hund har ødelagt: Hun sked engang på et tæppe.

Det din hund er bedst til: At være verdens bedste skatterhund:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Anton

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e): Smuksak

Race/Blanding: Dansk/svensk gårhund, japansk spids og islandsk hyrdehund

Særlige kendetegn: En sort plet på den hvide stribe på hans hoved.

Motto: Mad og en bold er der altid tid til.

Alder: 14 måneder

Livret: Mad generelt

Yndlingslegetøj: Bold

Bedste sovested: Sove hos os i vores arme.

Tricks du har lært din hund: Sit, dæk, "tigge", give lyd, buk, rul rundt...

Tricks din hund har lært dig: Anton vil under tæppet.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Han fandt en efterladt killing.

Episode hvor din hund var meget uartig: Da vi holdte fødselsdag og han tog et stykke smørebrød fra bordet.

Ting din hund har ødelagt: Bøger og lidt tøj

Det din hund er bedst til: At være en rigtig kælepot

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mie med Laika

Din hunds navn: Laika

 

Evt. Stambogsnavn: White Samoyeds' Abby of Nimbus

 

Kælenavn(e): Bitten, Lille B, lika lika.

 

Race/Blanding: Samojedhund

 

Særlige kendetegn: Lille ulden selvstændig charmetøs

 

Motto: "Ih, mor, jeg gider ikke kramme mere - det er alt for varmt! Prøv selv at gå med vinterjakke indendørs" :lol:

 

Alder: 6 måneder

 

Livret: Hjemmelavede marvben :mums:

 

Yndlingslegetøj: Toppen af sidste års juletræ :5up:

 

Bedste sovested: På det kølige trægulv.

 

Tricks du har lært din hund: Sit, dæk, stå, rulle rundt, gi' pote, high five, halse, ...

 

Tricks din hund har lært dig: Sikkert alt for mange ubevidste :blink:

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da vi startede på et hold, hvor de andre hunde var en del ældre end hende, men hun klarede det rigtig godt og var blandt de bedste.

 

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun stolt kom med en død, stor, stiv rotte - men så uartigt var det egentlig ikke, nok mere ulækkert for mig :badr:

 

Ting din hund har ødelagt: En toiletrulle, et halstørklæde.

 

Det din hund er bedst til: At være min dejlige, lille (g)uldklump :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Mio

Evt. Stambogsnavn: Mio (DHL)

Kælenavn(e): Hundchen, Vapsen, Tisse-trolden, Snøfle-hunden, Tosse-hunden

Race/Blanding: Golden Retriever

Særlige kendetegn: Lys, med gylden "stribe" ned af ryggen, hvide "bukser" og gyldne faner på haserne

Motto: "Hjemme godt, men ude bedst!"

Alder: 11mdr. (født 7/7-08)

 

Livret: Ost og knogler med marv/kød på :mums:

Yndlingslegetøj: Kylle-Pylle (bamse), Pinde og Tennisbolde :ivrig:

Bedste sovested: Mors Hovedpude :roll:

Tricks du har lært din hund: "High 5", "Otte", "Hente ...", "Finde ...", "kysse", "pheow"(spil død), osv. :vinken:

Tricks din hund har lært dig: Mange! bl.a. at sove på minimal plads og "line-dans" (udfiltring af liner når hunde i line mødes) ;-)

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da han lærte at svømme i havet :5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han i en alder af 3mdr. stak af i en fremmed skov (han blev heldigvis fundet af søde mennesker, der ringede til mig) :shock::megaked: :kys:

Ting din hund har ødelagt: Min Mobillader, et vigtigt garantibevis og stort set alt hans legetøj :roll:

Det din hund er bedst til: Være charmerede og lære nye ting (pt. være døv) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Mille

Evt. Stambogsnavn: %

Kælenavn(e): Milse

Race/Blanding: Labrador retriver

Særlige kendetegn: ingen

Motto: Bare rolig, mor/far/Ena, jeg ska nok passe på dig/jer

Alder: 2½ år

Livret: Pasta, rugbrød m. leverpostej, kartoffelmos, ................................

Yndlingslegetøj: Pive-and, bold

Bedste sovested: I nærheden af mor/far/Ena

Tricks du har lært din hund: Sit, dæk, stå, give pote, give hals på kommando, samle ting op, søge osv. osv. osv.

Tricks din hund har lært dig: At ha god tid til gåture, træning, nyde tidlige morgenstunder på havebænken, og sikkert en hel masse

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da vi startede på lydighed øvet, og vi/hun skulle prøve helt nye ting. Vi stod overfor 4-5 andre der havde gået på øvet året før også så mor her var mega usikker på om Mille nu ku det træner ville. Og tro mig, jeg var den mest stolte hundeejer på banen den dag, for hun udførte alle opgaver PERFEKT på trods af vi aldrig havde trænet netop de opgaver :5up: :5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: Når hun lader Bonnie lokke sig med ud af haven :mad:

Ting din hund har ødelagt: Min træsko

Det din hund er bedst til: At være Mille og bare det at hun er vores

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Din hunds navn: Bonnie

Evt. Stambogsnavn: %

Kælenavn(e): Bonse

Race/Blanding: Labrador retriver

Særlige kendetegn: Ekstra trædepude ved knæet på højre bagben

Motto: Der er ingen der ser mig, så jeg smutter lige en tur

Alder: 1,3 år

Livret: M A D

Yndlingslegetøj: Alt hvad Mille har

Bedste sovested: I nærheden af mor/far/Ena

Tricks du har lært din hund: Sit, dæk, give pote, søge og længere er vi ikke nået

Tricks din hund har lært dig: At der skal stor tålmodighed til når Bonnie skal lære nyt :(

Episode hvor din hund var meget dygtig: Når hun til apporteringstræning, som den eneste, bliver siddende på trods af at der flyver dummyer, gummiænder og andet om ørerne på hende :5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: Når hun stikker ud af haven :mad:, og endnu værre når hun lokker Mille med

Ting din hund har ødelagt: Ena's støvler, div. aviser, blade, div. legetøj, gulvtæppet fordi hun blev ved at tisse og ski.. på det!

Det din hund er bedst til: At være en kælepot

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Jacki

Evt. Stambogsnavn: Ulveskoven' Yackie

Kælenavn(e): Jack, frk. flap, flapsy, tøse, smukke, bisseline, dimse o.m.a.

Race/Blanding: Schæfer, brugslinier

Særlige kendetegn: charmeøre :lun: ikke helt racetypisk ;-)

Motto: Verden er til for at elske og tilbede mig, så SÆT i gang :mrgreen:

Alder: ca. 13 mdr., fra 1/6-08

Livret: Råt :mums:

Yndlingslegetøj: Bidepølse, bold m/snor, Rapanden Rasmus, Frosty the Snowman

Bedste sovested: Sofaen, sengen, puden :sove:

Tricks du har lært din hund: Pote + high 5, trille m/bold, dutte, zig-zag, 8, snurre og meget lidt lydighed ;-):oops:

Tricks din hund har lært dig: :hmm: tror, Lucki og Bondo havde opdraget mig ret godt i forvejen :engel::oops:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun prompte reagerede på et "nej" selvom hun var på vej over vejen til en flok måger :5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: når bitchen kommer frem i hende :mad: sker heldigvis sjældent, men jeg så gerne det helt blev væk:!:

Ting din hund har ødelagt: et par briller, en sko, nogle bh'er, diverse strømper, et par trøjer :rolleyes: - men sjovt nok ikke noget af hendes eget legetøj :hmm:

Det din hund er bedst til: at gøre mig glad bare ved at være :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Isabella

Uh, den her vil jeg da være med på..:-D

 

Din hunds navn: Trunte

Evt. Stambogsnavn: har ikke stambog.

Kælenavn(e): Trunte for det meste, men også nogengang skattemus:lol:

Race/Blanding: Mittelspitz/papillion

Særlige kendetegn: strittende ører, meget opmærksom i det hele taget og rigtig glad:-D

Motto: 'hvis mine ejere spiser det, elsker jeg det!' og 'man kan få det bedste legetøj ud af ALT!'(f.eks. en handske som er ynglings legetøjet lige nu:-P)

Alder: bliver 2 år den 28 maj 2010.

Livret: 'alt mine ejere spiser.'

Yndlingslegetøj: skifter mellem de mest mærkelige ting:-)

Bedste sovested: i sengen eller sofaen.

Tricks du har lært din hund: hun kan ikke det helt store indtil videre.

Tricks din hund har lært dig: at se meget ligeglad ud:-D

Episode hvor din hund var meget dygtig: hun var lige ved at blive slemt bidt af en stor, sindsyg, schæfer da hun var en lille bitte hvalp. Så kaldte jeg "TRUNTE!" meeeget bestemt, og selvom hun kunne have løbt væk med halen mellem benene kom hun løbene hen til mig! BRAAAVOOO.

Episode hvor din hund var meget uartig: der er ingen episode endnu! Men der er et par små episoder.. 1) på vores sofa er der brede armlæn, og bredt ryglæn, så når vi har gæster sætter hun sig op på ryglæn, og kan finde på at slikke dem i øret!:oops:...:lol: men gæsterne som hun har gjort det på, grinte dog bare af det.. 2) hun kan finde på at tage frugt, SELV, fra stuebordet..:shock:

Ting din hund har ødelagt: en sko(klipklapper), og lidt af en ledning.

Det din hund er bedst til: at være TRUNTE:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Emma

Evt. Stambogsnavn: Emma

Kælenavn(e): Emsæ, Service-hund og HUND!!!

Race/Blanding: Labrador

Særlige kendetegn: Er utroligt muskuløs af en tæve at være, har en lille hvid prik på snuden efter nærkontakt med en killing.

Motto: "man kan kravle på sten, træstammer og en masse andet, så længe man kommer højt nok op til at give mor et hjerteanfald, er det godt"

Alder: 11 år

Livret: Fiskeskind, gulerødder og MAD.

Yndlingslegetøj: Tennisbolde, sm gerne skal graves ned på stranden og op igen.

Bedste sovested: I solen på en dejlig varm græsplæne.

Tricks du har lært din hund: At være bare noglelunde til at have med at gøre, og åbne døre.

Tricks din hund har lært dig: Kommer din hund hen til dig og er meget sød, har den sikkert haft snuden i noget den ikke måtte.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Hun er meget god til små børn og babyer, stille og rolig ved dem og lader dem gøre ALT også stikke fingre i øjne på hende.

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun gravede et hul i væggen, og åd en hel æske antonbergschokolade æske :rolleyes:

Ting din hund har ødelagt: Toiletruller, tøj og et jordbærbed + det løse.

Det din hund er bedst til: At være dejlige Emma og være helt cool når der er mange mennesker også når man er ude hos andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke snart længe siden vi har haft sådan en? Og der er jo kommet mange medlemmer til siden, så hop om bord og gå i gang med at udfylde det stoooore spørgeskema om din frække hund ;-)

 

Din hunds navn: herr flick

 

 

Kælenavn(e): flips, flipsen eller herr flick flak

Race/Blanding: foxterrier og måske pointer :confused::mrgreen:

Særlige kendetegn: to-farvede øjne, blå forneden og brune for oven :blink:

Motto: verdensherredømmet er mit - også er jeg en stor dværgmastiff

Alder: 2 år

Livret: kingsmoor med gulerod og cocktailpølser

Yndlingslegetøj: alt der kan ruskes

Bedste sovested: i den store seng, under dynen

Tricks du har lært din hund: hmmmhmmmm... tricks bruger vi ikke her :mrgreen::blink:

Tricks din hund har lært dig: at maden er parat til tiden og ikke at vække ham fra skønhedssøvnen tidligt om morgenen

Episode hvor din hund var meget dygtig: når han rydder op efter sig selv :engel::blink:

Episode hvor din hund var meget uartig: da han spiste lidt af mine fivefingers sko og når han triller sig i ulækre sager...

Ting din hund har ødelagt: mine fivefingers sko og min lækre fletlænestol, som han har hoppet i stykker... :mrgreen::blink:

Det din hund er bedst til: at være glad, han kan simpelthen få mariehønen evigglad til at virke selvmordstruet :mrgreen:

- og selvfølgelig være min allerbedste ven :oops::blink:

 

 

 

 

det lille spetakel.... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solsikke80
Er det ikke snart længe siden vi har haft sådan en? Og der er jo kommet mange medlemmer til siden, så hop om bord og gå i gang med at udfylde det stoooore spørgeskema om din frække hund ;-)

 

 

Din hunds navn: Nikolaj

Evt. Stambogsnavn: Nikolaj

Kælenavn(e): Beagle-Basse, Nikolaj Pus, Puttenuttehunden...Jeg kunne blive ved!

Race/Blanding: Beagle

Særlige kendetegn: Hvid plet på ryggen

Motto:

Alder:

Livret: Kylling er det bedste han ved

Yndlingslegetøj:Gul løve, som bare skal ruskes

Bedste sovested: Den store madras som ofte ligger på gulvet, for der kan man rigtig ligge og flyde

Tricks du har lært din hund:

Tricks din hund har lært dig:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Når vi kører bus, så er han et rigtigt pragseksemplar :-)

Episode hvor din hund var meget uartig: Det må jeg have glemt :lol:

Ting din hund har ødelagt: Min hvide jakke, fordi der lå en lipgloss med jordbærsmag i lommen, som han havde prøvet at få fat på....Hele lommen var blevet rød :megaked:

Det din hund er bedst til: At se sød ud

 

Har udfyldt det meste, må lige tænke over resten

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Nala

Evt. Stambogsnavn: på gule plader

Kælenavn(e): Musse, Mgala, Mus, Lille, Tulle, Tulli, Muf

Race/Blanding: Grand danois

Særlige kendetegn: Hmm, hun er bred af racen og mørk

Motto: Lev livet i dag, som var det den sidste

Alder: 4½, hvis det er hundens alder og 23 hvis det er mig :-D

Livret: Puuuuha, der er mange...

Yndlingslegetøj: Elefantbamse, hvis det er Nala's og Nala hvis det er mig :blink:

Bedste sovested: Sengen...-og det gælder os begge :engel:

Tricks du har lært din hund: Sitte, dække, aporterer, dække på afstand, gi' pote, high-five, vinke og så er vi i gang med at lære at tænde og slukke for lyset

Tricks din hund har lært dig: Tålmodighed :rolleyes:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Hver dag

Episode hvor din hund var meget uartig: Neeeever! :engel:

Ting din hund har ødelagt: Ingen!!

Det din hund er bedst til: Mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Din hunds navn: Elliott

Evt. Stambogsnavn: Enghaven's Lucky Destiny Elliott

Kælenavn(e): Ellie, Elliemand, El-El, Eli-ot, Farvelliott, Frikadelliott, Bubbi/Bubbibjørn, Betjent Ekkodal

Race/Blanding: Shetland Sheepdog

Særlige kendetegn: STRITØRER and proud of it!;-)

Motto: "Det skal være lovligt det man gør! Ellers kommer jeg måske og spørger: Har De tilladelse???"

Alder: 2 år og 11 måneder

Livret: Hytteost

Yndlingslegetøj: Den lange bold

Bedste sovested: Der hvor jeg kan holde øje med at alt er i orden (Gangen mellem de 2 soveværelser)

Tricks du har lært din hund: Alm. Lydighed - og en masse cirkustricks: Twist, turn, spring, slalom osv.

Tricks din hund har lært dig: At reagere meget hurtigt på bræk-lyde, og at spænde mavemuskelerne når han hopper op på min mave:shock:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Elliott slog alarm ved at gø og gø da en ældre dame i min opgang havde haft indbrud. Vi vågnede allesammen og min mor og Elliott, gik ned og hjalp hende.

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han selv havde været oppe på bordet og hente en grillkottelet, og bragt den med ned på det ægte tæppe.

Ting din hund har ødelagt: Et mobilheadset, en mobiloplader og en kurvereol

Det din hund er bedst til: At være der på minuttet og trøste så snart man viser det mindste tegn på tristhed! At smile sit glade smil:-)

 

 

 

Din hunds navn: Allister

Evt. Stambogsnavn: Voicy Dahlas

Kælenavn(e): Allie-ballie, McMus, Alfie, Sorte Slyngel

Race/Blanding: Shetland Sheepdog

Særlige kendetegn: Verdens frækkeste grin

Motto: "Chokolade!!! Jeg vil ha' chokolade, jeg ved ikke hvad det er, men jeg vil HA' det!"

Alder: 13 uger

Livret: Chokolade (Selvom han aldrig har smagt det)

Yndlingslegetøj: ROTTEN

Bedste sovested: Sammen med Elliott eller MOAR

Tricks du har lært din hund: Sit og giv' pote :-)

Tricks din hund har lært dig: Lad være at tro han ikke kan nå maden, det kan han!

Episode hvor din hund var meget dygtig: Det har vi stadig til gode!;-)

Episode hvor din hund var meget uartig: Ham og hans kammerat Saxo overfaldt en hundehaders grillselskab og gik lige til de røde pølser!!:shock:

Ting din hund har ødelagt: Ikke noget... ENDNU:shock:

Det din hund er bedst til: AT SPISE! Og at smelte hjerter hvorend han går hen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Sitto

Evt. Stambogsnavn: Son-Miks Gyda

Kælenavn(e): Sittomus, hund, smukke,

Race/Blanding: Dansk Svensk Gårdhund

Særlige kendetegn: En hjerteformet plet på hendes venstre side

Motto: Hellere skid' det ud, end smid' det ud :mrgreen::lol:

Alder: 13.07.03 - så hun fylder 6 år lige om lidt

Livret: Alt der kan spises!

Yndlingslegetøj: Bamser der ikke har øjne eller snuder

Bedste sovested: I sengen eller i sin gamle kurv

Tricks du har lært din hund: Pyh der er mange? High five, rulle rundt, sid pænt, bang - du' død, vinke, danse, gå baglæns på bagben, hop, snurre rundt osv.

Tricks din hund har lært dig: At samle kødben op når hun taber den ned fra sofaen fx.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Det er hun da altid? :lun:

Episode hvor din hund var meget uartig: Den første dag jeg havde hende, hvor hun stod op vores sofabord og spiste vores dekoration :rolleyes:

Ting din hund har ødelagt: En enkelt af min mors sko (Dyyyygtig hund, nenlig rigtig - spis hendes sko, ikke mine ;-))

Det din hund er bedst til: Være hyggehund og lidt agilityhund når hun gider. Men hun er meget lydig og rigtig god til at høre efter! :5up:

 

Ja, jeg tillod mig at deltage alligevel, selvom jeg først får hende hjem igen i august :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...