Hop til indhold

Bølle-hundenes store spørgeskemaundersøgelse


Umulia
 Share

Recommended Posts

Er det ikke snart længe siden vi har haft sådan en? Og der er jo kommet mange medlemmer til siden, så hop om bord og gå i gang med at udfylde det stoooore spørgeskema om din frække hund ;-)

 

Din hunds navn:

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e):

Race/Blanding:

Særlige kendetegn:

Motto:

Alder:

Livret:

Yndlingslegetøj:

Bedste sovested:

Tricks du har lært din hund:

Tricks din hund har lært dig:

Episode hvor din hund var meget dygtig:

Episode hvor din hund var meget uartig:

Ting din hund har ødelagt:

Det din hund er bedst til:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

SÅ er vi med:

 

Din hunds navn: Maggie

Evt. Stambogsnavn: Wovskadi stars Cirkeline

Kælenavn(e): Moggo, Maugosha, Golinka og Mulle

Race/Blanding: Korthåret Miniature Gravhund

Særlige kendetegn: Lille hvid plet på låret

Motto: Maggies er vist: Fugle skal dø (og ligeså katte)

Alder: 11 måneder

Livret: Specifik kidney-supportfoder, med omega3-6-9-olie:roll: Og frikadeller

Yndlingslegetøj: Pivedyret Andsen Hansen, der er blevet syet 600 gange fordi hun bider ham i stykker hver dag.

Bedste sovested: I sengen, ved moars numse.

Tricks du har lært din hund: Vi kan ikke så mange tricks, sit, dæk, gi påte, bliv vild, og hvad gør Hitler (Ikke politisk korrekt, men altså, hunden har lært sig selv at heile)

Tricks din hund har lært dig: Hente mad, og "Maggie vil ikke gå, Maggie vil putte"

Episode hvor din hund var meget dygtig: I weekenden fik hun very good, på trods af regn som hun HADER!

Episode hvor din hund var meget uartig: Da Maggie stolt lavede en pølse lige foran vores gæster:roll:

Ting din hund har ødelagt: 1 sko, 1 mobiloplader

Det din hund er bedst til: Putte og kysse

 

Det var vist det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Din hunds navn: Pelle

Evt. Stambogsnavn: Pelle

Kælenavn(e): Pelle, Bæmund (sønneke)

Race/Blanding: Labrador retriever

Særlige kendetegn: Smukkeste hund syd for polarcirklen med gule øjne

Motto: Der er altid plads til en kat mere

 

Alder: 3 år (f. 5.5.06)

Livret: Kalvekød :klap2:

Yndlingslegetøj: Vandslange som afgiver vand

Bedste sovested: Ingen bestemte, afhænger af temperaturen. Men sofaen og "mors" seng er velegnede til de lange soveture

Tricks du har lært din hund: Bukke, high 5, zig zag, gribe godbidder mmm.

 

Tricks din hund har lært dig: Har jeg til gode

Episode hvor din hund var meget dygtig: Det er han i nogle sociale sammenhænge hvor han føler sig belastet, men alligevel vælger at gøre som jeg beder om

Episode hvor din hund var meget uartig: Hvis "uartig" dækker over min manglende træning af at man ikke tager mad i bilen, så er han uartig hvis han kan komme til at nuppe BRØD i bilen. han tager ingen andre madvarer, men BRØD :ivrig:

Ting din hund har ødelagt: Har jeg til gode, hi hi, nå jo brødpose i bilen :oops:

Det din hund er bedst til: At være PELLE :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Lucca

Evt. Stambogsnavn: Malou

Kælenavn(e): Mulle, terrorist, bandit

Race/Blanding: Labrador

Særlige kendetegn: Lille ar under det ene øje (er sikker på den må have fået det hos opdrætteren, som så har farvet den med sort tusch inden jeg fik den. Den har i hvert fald ikke haft nogen skade i de to uger jeg har haft den!)

Motto: Er det ikke snart spisetid? :blink: Man er vel en lab!

Alder: 10 uger i dag :tillykke:

Livret: P.t. har den ikke smagt andet end tørkost :megaked:

Yndlingslegetøj: Plastikflaske med tørkost og vandkanden i haven

Bedste sovested: Kurven

Tricks du har lært din hund: Sit (kommer forhåbentlig mere til!)

Tricks din hund har lært dig: At få den til at falde til ro

Episode hvor din hund var meget dygtig: I nat, hvor den sov 7 timer før den skulle ud :klap2:

Episode hvor din hund var meget uartig: Den har ikke været rigtig uartig endnu :-D

Ting din hund har ødelagt: Fik ikke nogen jordbær i år, da Lucca åd alle de grønne bær!

Det din hund er bedst til: At være en bedårende hyggefis :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Cujo (cutjo)

Evt. Stambogsnavn: Han har ikek stambog, men blev "døbt" Rocky, i hans første hjem hed da dolph :shock:

Kælenavn(e): møgøre/basse/pruttehund

Race/Blanding: 3/4 ambull, 1/4 amstaff.

Særlige kendetegn: Logrer konstant ved gæster.

Motto: Kan det spises, så skal der smages på det.

Alder: Født 23 september 2007.

Livret: Råt kød.

Yndlingslegetøj: Trækketov.

Bedste sovested: 2 persons sofa'en.

Tricks du har lært din hund: udover det normale? high 5. Gribe godbidder på gåturen, mest for ikke at få et hak i fingeren når han skal have en hapser.

Tricks din hund har lært dig: Undvige manøvrer når han løber rundt i haven :5up:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Sin første færge tur der tog 45 min, fyldt med mennesker og 5 andre hunde, han tog det hele i stiv arm og nød det.

Episode hvor din hund var meget uartig: Dengang han rød armlænet på en 3 uger gammel massagestol :evil::evil:

Ting din hund har ødelagt: ALT ALT for meget...

Det din hund er bedst til: Spise :hmm: slikke ting rene i opvaskeren når vi fylder den..og selvfølgelig ... Bringe glæde i vores hjem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Stella

Evt. Stambogsnavn: Znabel-A’s Dusty

Kælenavn(e): Uldmås, Trunte, Terrier, Pusling, Puttetrold, Trolden…

Race/Blanding: Cairn Terrier

Særlige kendetegn: Mangefarvet pels, karakteristisk Vuvuvuvuvuvuvuuu-lyd.

Motto: Ordnung must sein!

Alder: 3 år

Livret: Alt råt

Yndlingslegetøj: Nyt stjerne-pivlegetøj er hittet, tidligere var det en lille snoet slange

Bedste sovested: I sengen helt op af mig, eller i sit bur – alt efter temperatur og humør

Tricks du har lært din hund: Håha, der er mange! Dut, halse, hviske, pote, sidde bamse, vinke, bytte handsker,rulle, ”død”, twist, bakke, kys.. Kan altså ikke huske dem alle!

Tricks din hund har lært dig: Hun ér jo terrier, så sikkert en hel del. Det første der kommer til mig, er at hun har lært mig et ret solidt indkald. Når jeg kommer hjem, ligger hun i sofaen, så kalder hun på mig, og jeg kommer troligt og klør mave.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Jamen det er hun tit og ofte, seneste episode er nok da jeg var ude og gå tur med hende og karabinhagen af en eller anden sær årsag pludseligt gik i stykker og hun var løs. Hun gik pænt ”plads” så jeg kunne få snor på igen, det selvom naboens hund stod og vold-gøede 2 meter væk.

Episode hvor din hund var meget uartig: Hmm.. Nå jo, nede på banen forleden, hvor hun NÆGTEDE at komme med hjem og det tog mig 30 minutter at fange hende.

Ting din hund har ødelagt: Mine briller da hun skiftede tænder – dyr fornøjelse, men heldigvis det eneste jeg kan nævne. Hun er ikke destruktiv.

Det din hund er bedst til: At være Stella – og Terrier!

 

Din hunds navn: Asta

Evt. Stambogsnavn: Kraaybell’s Asta af Basso

Kælenavn(e): Astagator, den sorte, sorte sambo, mad-dyret, skatte-hund, mors lille træningsmonster, staby-dyt

Race/Blanding: Stabyhoun

Særlige kendetegn: Laaange plettede ben, stor ovevældende kærlighed til alle mennesker og hunde og psykotisk madglæde.

Motto: Kan det spises? Eller Jeg eeeelsker dig! Eller Undskyld, undskyld, undskyld!!!

Alder: 12 mnd

Livret: ALT!

Yndlingslegetøj: Lige pt. en flydeting hun fik i fødselsdagsgave af Tweesa, og et trækketov som også var en fødselsdagsgave, dette fra Splinten, mor og mig.

Bedste sovested: Sengen strukket heeelt ud, tæt op af mig, buret eller gulvet lige ved sengen – alt efter temperatur.

Tricks du har lært din hund: Ikke så mange tricks endnu, mest lydigheds-ting. Dog er vi ved at lære at nyse på signal.

Tricks din hund har lært dig: At fjerne alt spiseligt fra snudehøjde – så mangler alle andre bare at lære det.

Episode hvor din hund var meget dygtig: I aftes til træning, hvor hun blev liggende i fællesdæk selvom der kom en beagle vadende ind på pladsen, og endnu dygtigere blev hun, da hun blev liggende selvom Svea (bedste veninde-hunden) kom ind!

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun stjal en roulade fra et bord og delte den med Karla

Ting din hund har ødelagt: Her er lidt mere på listen, et par stykker legetøj, en dyne (lang historie), et stof-bur, en kaktus, én sko, en mobiloplader. Bum bum.. kan ikke lige komme på mere

Det din hund er bedst til: At være glad! .. og at koncentrere sig om mig (og træning) selv under meget vanskelige forhold.

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Din hunds navn: Bambi.

Kælenavn(e): Bambor, Flapøren, balademager OSV.

Race/Blanding: Schæfer/Labrador.

Særlige kendetegn: De flappeste øre.

Motto: Kan det spises, er det til mig!

Alder: Fra d. 16/2-09

Livret: Råt.

Yndlingslegetøj: Vildsvin der siger ØF.

Bedste sovested: Lige der hvor hun lander.

Tricks du har lært din hund: Mest normale komandoer indtil videre.

Tricks din hund har lært dig: Uhh, så mange jeg ikke tør tænke på det.

Episode hvor din hund var meget dygtig: HUn er altd dygtig.

Episode hvor din hund var meget uartig: Når hun bider i mine tæer så der går hul.

Ting din hund har ødelagt: Intet- 7-9-13

Det din hund er bedst til: At være hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Din hunds navn: Lexus

Evt. Stambogsnavn: Bonvitalis Lexus

Kælenavn(e): Bette-mand, mini me, Baaabie, klaphat...

Race/Blanding: Dogue de Bordeaux

Særlige kendetegn: Hvid batman aftegning på brystet

Motto: Rå kylle er godt, meget rå kylle er meget godt

Alder: 2 år 15-07-09

Livret: Rå kylle

Yndlingslegetøj: Alle HUNDE, køn uden betydning

Bedste sovested: Der hvor han vælter

Tricks du har lært din hund: At hviske

Tricks din hund har lært dig: Åbne og lukke havedøren, gi godbidder på kommando

Episode hvor din hund var meget dygtig: smide biltyv ud af carporten

Episode hvor din hund var meget uartig: Ingen endnu

Ting din hund har ødelagt: En sko

Det din hund er bedst til: Hundsk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Din hunds navn: Frigg

Kælenavn(e): Fiiid (navngivet af min 3-årige niece), uldtot, lille pus, trold, lille vaps og meget andet...

Race/Blanding: Løwchen

Særlige kendetegn: Lys gylden med en sort ring omkring snude partiet.

Motto: Alle elsker Frigg - ALLE!

Alder: Godt 4 måneder (12-02-09)

Livret: Fax's hundefoder (svigerfars hund)

Yndlingslegetøj: Alt muligt: hendes aktivitetsbold, bide reb, toiletruller:rolleyes:

Bedste sovested: Hendes kurv eller i hendes "hule"

Tricks du har lært din hund: Sitte, dække, giv pote®, high five, rulle rundt, det er en tysker! (heller ikke særlig pædagogisk:rolleyes:) m.m.

Tricks din hund har lært dig: At skynde mig rigtig rigtig meget, hvis der er noget der piver henne ved døren!

Episode hvor din hund var meget dygtig: Er generel altid dygtig, men i går hoppede hun op på en "kantet" sten, der var noget højere end hende i oprejst tilstand - og hun holdte balancen uden problemer:klap2:

Episode hvor din hund var meget uartig: Hendes bid-i-Kirsten-leg, hvor hun rev hul i min næse - AV!

Ting din hund har ødelagt: Det vildeste er vist avispapir - heldigvis

Det din hund er bedst til: At se fuldstændig og komplet uskyldig ud, lige gyldigt hvad hun har haft gang i:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Baldur

Evt. Stambogsnavn: Great Amstaff's Gentlemanns Gem

Kælenavn(e): Bølle, Basse og skat

Race/Blanding: Amstaff

Særlige kendetegn: Jeg syntes at alt er specielt og dejligt ved ham, så jeg har svært ved at fremhæve noget bestemt :-)

Motto: Hvis det er noget jeg gerne vil have, så er det mit, også selvom det var dit :blink:

Alder: 2,5 år

Livret: Leverposteg og stegt flæsk

Yndlingslegetøj: en fiskestang med et pivedyr for enden

Bedste sovested: i sengen liggende i mors arme

Tricks du har lært din hund: Kys, sit, dæk, bakke, giv pote, gå pænt, plads, hoppe op, og sikkert et par stykker jeg har glemt :lol:

Tricks din hund har lært dig: At hente legetøj under reolen/sofaen. At lukke ham ind/ud når han sidder og stirrer på døren. At håndfodre ham... Og helt sikkert en masse andre ting jeg ikke lige tænker over :blink:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Der er godt nok mange, men jeg syntes at han er aller mest dygtig i de tilfælde han overvinder sin medfødte nervøsitet og er i stand til at give mig opmærksomhed :lun:

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han og Luna gravede min flotte pæon op :cry:

Ting din hund har ødelagt: 2 opladere og en telefon

Det din hund er bedst til: At putte og kysse :lun:

 

---------------------------------------------------------------------

Din hunds navn: Luna

Evt. Stambogsnavn: Northern Amstaff's Luna

Kælenavn(e): Tøsen

Race/Blanding: Amstaff

Særlige kendetegn: Et lille hjerte på den ene side

Motto: Verden er til for mig, jeg er udødelig og kan alt :-D

Alder: 15 uger

Livret: ost og skinke

Yndlingslegetøj: Fiskestang med pivedyr for enden

Bedste sovested: I sengen i mors arme, så hende og Baldur slås en del om pladsen :blink:

Tricks du har lært din hund: Dæk, sit, elefantøvelsen, targit, indkald og selvfølgelig kys :blink:

Tricks din hund har lært dig: At når hun dasker mig med poten om aftenen, så vil hun altså gerne ind under min dyne :lol:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da det langt om længe gik op for hende hvad elefantøvelsen gik ud på :5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun sammen med Baldur gravede min flotte pæon op :cry:

Ting din hund har ødelagt: Endnu ikke noget, men det skal nok komme :blink:

Det din hund er bedst til: At tage alle oplevelser i stiv arm, med den sikre overbevisning at verdenen er til for hendes skyld :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

helt sikkert det er lang tid siden kan slet ikke huske vi har haft en så lad os få genopfrisket hukommeren :lol:

 

Din hunds navn: Danny

Evt. Stambogsnavn: Æblevangens Danny

 

Kælenavn(e): Danny-boy, snuske, skat.

 

Race/Blanding: gordon setter

Særlige kendetegn: han stiller sig 15 cm fra de andre hunde der leger og piver og gør...

Motto: mooor Det er ALT for tidligt at stå op...

Alder: måned.

Livret: Marvben :mums:

Yndlingslegetøj: Sin kanin bamse fra Ikea og den holder :5up:

Bedste sovested: sofaen og så kan man da lige holde ud at gå ind i

sengen når nu vi andre går i seng, når nu vi insistere...

Tricks du har lært din hund: gå pænt med line på, rulle, gå mellem benene, kys, op (op på det der foran ham) og så er vi ikke rigtigt kommet vidre men er sikker på der kommer mere med tiden...

Tricks din hund har lært dig: ikke åbne lågen når han ikke har snor på... flytte maden langt ind på køkkenbordret....

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da vi var til træning sidst og vi gik slalum mellem alle de andre hunde og jeg ikke havde fat i snoren og han bare havde kontakt hele tiden

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han stak af sammen med Sofus så vi måtte hente ham i bilen nede i skoven...

Ting din hund har ødelagt: 2 mobiler, 2 opladere den ene til mobil den anden til bærbar computer, 2 par sko (Rollos arbejde skulle lige sluttes af...) plastikken på mine briller tror det var det...

Det din hund er bedst til: at løbe og være en rigtig nussehoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Linne&Garm

Hunds navn: GARM

 

Evt. Stambogsnavn: -

 

Kælenavn(e): Basse, Skat, Møjhund, Pus, Garmer...

 

Race/Blanding: En dejlig Dogo Canario!

 

Særlige kendetegn: ...at være så usandsynelig dejlig. Rødlig farve.

 

Motto: ...jeg tror da lige at jeg kan være her, skub skub...

 

Alder: fra juni 08, dvs 12 mdr.

 

Livret: Kallun og røgede grisseøre, mums ik´:madtid: ...nok også sko!

 

Yndlingslegetøj: en gl. godt gennemtykket flad læderbold

 

Bedste sovested: I mors og fars seng, helst med mor ved siden af...

 

Tricks du har lært din hund: Sit,kurv, pote, plads, kommer for det meste når man kalder:roll:, værsgo, slip, der er nok flere....

 

Tricks din hund har lært dig: ...at komme tidligt op om morgenen :gab: . Og fjerne alt fodtøj fra snudehøjde!

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: ...igår da en stor terriertype hoppede ud og vold gøede af ham, Garm kiggede bare sært på ham:mrgreen:

 

Episode hvor din hund var meget uartig: Sker vist lidt for tit, der døde en bamse og et par stilletter bare i den her uge!

 

Ting din hund har ødelagt: fjernbetjening, løbesko, klipklapper, stilletter, 2 bamser, utallige kuglepenne og lightere m.m.

 

Det din hund er bedst til: ...at slappe heeelt af, helst på ryggen med tungen hængende ude af gabet

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Kimmi

Evt. Stambogsnavn: Fæhunden's Kimmi Kiyani

Kælenavn(e): Gammelnok, Kimmelimme, Dingo, DingDong, KimBim, Stjernehund m.fl.

Race/Blanding: Border Collie

Særlige kendetegn: Lyse, insisterende øjne og tale-ører

Motto: Bare svømme, bare svømme, bare svømme.... og "jeg er hævet over reglerne"

Alder: 6 år til august

Livret: søvand, havvand, vandpytvand, ProPlan kiks :roll: og lammeben

Yndlingslegetøj: ALT - herhjemme er det lige for tiden en pink JollyBall

Bedste sovested: Sofaen om dagen og sengen på 1. sal efter 20.30 (hun går selv derop)

Tricks du har lært din hund: Alle lydighedsøvelserne, kramme med forpoterne, rulle (med varianten gentagne rullefald under indkald), bakke, sitte fint, stå/gå på to, gå med forpoterne på min ryg, poterne op på min arm under gang, kravle, halse, synge, ligge død, sitte med godbid på næsen, high five m/begge poter, bukke, high ten (igen med variant: gør jeg det på afstand hopper hun på to ben ind til mig), ud og løb (cirkler om mig), twist, bakke rundt om mig, zig zag, springe op på alt (inkl. pallestabler på 3 meters højde.... frygtløs), elefant, gå op og ned af stiger, apportere æg/pølser/plastkrus osv., rydde op, gå ud og tis, drik vand .... og garanteret flere, jeg ikke kan huske nu

Tricks din hund har lært dig: "aktivér mig" - når hun peb på træningspladsen som lille.... så nu KAN hun ikke ligge roligt og kigge på, når andre hunde laver noget. Prøve at huske at fjerne alle vandskåle :confused: og andre genstande på træningspladsen, når hun løber rundt derude.... Ikke gå i bad, når Kimmi gerne vil ud - så lufter hun sig selv (hun kan åbne døre, men gør det kun, når hun synes det er strengt nødvendigt)

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun fik hvalpe i 2007 :lun:

Episode hvor din hund var meget uartig: Glemmer jeg tydeligvis meget hurtigt..... hun virker så fornuftig, når man har hvalp :mrgreen:

Ting din hund har ødelagt: Uanede mængder bamser og pivedyr, en masse af Simons tøj (Softshell jakke, skiundertøj osv. - så kan han lære at lægge det til vask :mrgreen:) Sikkert en masse andet, jeg har glemt - vi roder meget :oops:

Det din hund er bedst til: At give mig den der helt særlige "du og jeg, Kimmi" følelse, når vi laver noget sammen :hjerte::hjerte:

 

 

Din hunds navn: Splint

Evt. Stambogsnavn: Splint

Kælenavn(e): Splintesplint, Splinter, Musling, Lillebit

Race/Blanding: Border Collie

Særlige kendetegn: Verdens mindste Border Collie, store brune bambiøjne

Motto: Jeg vil bare gerne være sød, Undskyld undskyld undskyld - når hvalpen laver ballade :blink:

Alder: 2 år den 27. juni

Livret: Kødboller og kogt kylling

Yndlingslegetøj: Kong Wubba

Bedste sovested: Sofaen

Tricks du har lært din hund: Alle lydighedsøvelser, tis så, rulle, give pote med begge poter, sidde fint, twist, gå på højre, rydde op, bakke ind mellem mine ben, zig zag, zig zag baglæns (næsten), bakke rundt om mig, ryste på hovedet, bukke, sitte med godbid på næsen, krydse forpoter, ligge død, kramme med forpoterne

Tricks din hund har lært dig: ikke at sammenligne hundene, træne renlighed i laaaang tid

Episode hvor din hund var meget dygtig: da hun gik over en hængebro på legepladsen

Episode hvor din hund var meget uartig: Splint er ikke uartig... med vilje :mrgreen:

Ting din hund har ødelagt: Alt muligt sammen med Kimmi :cool:

Det din hund er bedst til: At være min søde, yndige lille hjertehund

 

 

Din hunds navn: Vilya

Evt. Stambogsnavn: Kewstock Quite a Quest

Kælenavn(e): Vilsen, Will

Race/Blanding: Border Collie

Særlige kendetegn: Sort prik i panden, hvid plet bag på øret, hvirvel ned langs næseryggen

Motto: Jeg kan, jeg vil, jeg tør

Alder: 10 uger

Livret: Kogt kylling og magisk skinke

Yndlingslegetøj: Splint, trækketing hun selv har stjålet

Bedste sovested: På tæppet ved siden af computeren og i hendes bur

Tricks du har lært din hund: sit, dæk, stå, kontakt, giv pote, rulle, target, dutte på pind, plads, komme med legetøj

Tricks din hund har lært dig: at løbe efter en hvalp, der ikke har læst, at hvalpe ikke løber væk :shock::shock::shock: At sætte hegn op :mrgreen:

Episode hvor din hund var meget dygtig: Til træning i mandags

Episode hvor din hund var meget uartig: når hun løber væk for at sk...

Ting din hund har ødelagt: ikke noget endnu

Det din hund er bedst til: At være vild og modig

Redigeret af Splinten, mor og mig
Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Simba

Evt. Stambogsnavn: Bel´Royal´s Louis

Kælenavn(e): Smukke, Svimbaksen, Basse, Elsklings-guld-klump, Store Fede Berner, Den Kornfede og andet af samme kærlig mente skuffe

Race/Blanding: Berner Sennen

Særlige kendetegn: En hvid plet på det ene forben, hvor der IKKE burde være en hvid plet

Motto: Nu tager vi det lige helt roligt

Alder: 18 mdr

Livret: Alt godt fra mennesker tellerken minus champignon

Yndlingslegetøj: Hvad som helst han selv finder og bestemt ikke noget af alt det pædagogisk korrekte legetøj, vi har købt til ham

Bedste sovested: Ved siden af sengen

Tricks du har lært din hund: Han gider ikke lære trick eller også kan vi ikke videreformidle morskaben til ham

Tricks din hund har lært dig: At stå tidligt op om morgenen. Jeg er efterhånden ret skrap til det

Episode hvor din hund var meget dygtig: Hver gang han viser overskud og selvtillid i forhold til andre hunde

Episode hvor din hund var meget uartig: Han er vist for doven til at være meget uartig

Ting din hund har ødelagt: Et par herresko, mors Kawasakier, en god portion af en væg. Jeg er ret sikker på at listen er længere, men det er fortrængt

Det din hund er bedst til: At være min skønne, dejlige Berner-Basse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Din hunds navn: Mimi

 

Evt. Stambogsnavn: Mimi

 

Kælenavn(e): Mim, Mimmer, Mimse,Mimsen, Mimredyret og Frøken Bims

 

Race/Blanding: Cavalier King Charles spaniel

 

Særlige kendetegn: Sidder altid på borde og bænke ude i naturen

 

Motto: Mims må alt (altså i følge hende selv)

 

Alder: 2 år

 

Livret: Engelsk bøf

 

Yndlingslegetøj: Mig

 

Bedste sovested: I vinduskarmen

 

Tricks du har lært din hund: At forstå enkelte ord

 

Tricks din hund har lært dig: At lade godbidderne flyde i en lind strøm når vi er ude at gå tur (vi bruger så ofte hendes hundemad, men hun tror det er snacks :lol:)

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: Mimi fik øje på en kat, og rev så hårdt i snoren at jeg faldt ned af en trappe og slog mig, og tabte hundesnoren - men hun kom med det samme hen til mig.

 

Episode hvor din hund var meget uartig: Hun har en træls vane med at gå over på den anden side af bækken, og så nægte at gå tilbage - hvilket har resulteret i at jeg et par gange har måtte ud i vandet for at hente hende.

 

Ting din hund har ødelagt: En af mine meget dyre psykiatribøger, men det er så til gengæld også det eneste.

 

Det din hund er bedst til: At være sød og nuttet

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Freya

Evt. Stambogsnavn: Silot's Keops

Kælenavn(e): Freya-fis, Musse-pige

Race/Blanding: Grand Danios

Særlige kendetegn: Lille-bitte pige i en stor krop.

Motto: Sove-spise-lege .. sove-spise-lege .. sove-spise-lege..

Alder: ½ år

Livret: Griseøre

Yndlingslegetøj: Hundeprut-bamse fra bonbon-land (som hun selv har nappet fra en lille dreng)

Bedste sovested: På fatboy'en

Tricks du har lært din hund: De sædvanlige, sit, læg, kom osv.

Tricks din hund har lært dig: Ikke at have mad fremme uden opsyn

Episode hvor din hund var meget dygtig: I mine øjne er hun altid dyyyyyyygtiiiiiig, men hun var rigtig dygtig da hun skulle til dyrlæge og have fjernet sting, hun sad hel stille så han kunne nuppe dem lyn-hurtigt.

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun i går løb ind til naboen og ødelagde en stort blomsterbed (glæder mig ikke til de kommer hjem fra ferie på mandag)

Ting din hund har ødelagt: Min oplader til den bærbare, aviser og en fatboy.

Det din hund er bedst til: Putte, prutte og nusse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Tulle

Evt. Stambogsnavn: Cuban Silky Dream's Ayshia

Kælenavn(e): Tullen, Musse, Muspige

Race/Blanding: Bichon Havanais

Særlige kendetegn: øjne der kan se helt ind i sjælen på dig

Motto: Jaja-vi-når-det-jo-nok ...

Alder: 3½ år

Livret: hjemmebagte boller og kogt kylling

Yndlingslegetøj: Tulle leger ikke meget med legetøj - men er rigtig glad for en tygge-klov

Bedste sovested: I smørhullet mellem mor og far i dobbeltsengen og i sofaen om morgenen - lige midt i solstrålen

Tricks du har lært din hund: sit, dæk, 8-taller, zig-zag, luk døren, vinke, spin, gi pote ... alt muligt ..

Tricks din hund har lært dig: At vi rent faktisk nok når det ;)

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun mødte Bitten, som var meget nervøs, og hun bare tog det så roooohoooligt selvom Bitten gøede af hende ...

Episode hvor din hund var meget uartig: Altid, når hun godt ved, at reglerne i hvert fald gælder når vi kigger ... og ik så meget når vi ikke kigger ... f.eks regler om hunde på spisebordet ...

Ting din hund har ødelagt: en nisse ...

Det din hund er bedst til: At være Tullen på den helt rigtige Tulle-måde

_________

 

Din hunds navn: Bella

Evt. Stambogsnavn: Lions of Denmark Fantastic Bellamia

Kælenavn(e): Bimsen, Bettebimsen, lillehunden

Race/Blanding: Löwchen

Særlige kendetegn: vims, lynende hurtig og meget humoristisk

Motto: Hva' ska vi nu lave? varvarvar?

Alder: 1½ år

Livret: mad

Yndlingslegetøj: alt legetøjet er spændende - det er i hvert fald spændende at hive det op af legetøjskurven og sprede det ud over hele gulvet

Bedste sovested: under sengen

Tricks du har lært din hund: stå, sit, seeee

Tricks din hund har lært dig: At hvis hundene er rigtig meget igang når vi skal spise aftensmad - så skal de bare ha en tyggepind - så ligger de stille og roligt mens vi spiser ... det har Bimsen lært mig.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun havde taget en ad-kattelort i munden - eller rettere da hun spyttede den ud igen, da jeg sagde nej.

Episode hvor din hund var meget uartig: Bella er ikke som sådan uartig - men hun glemmer nogengange, hvordan det er, at reglerne er herhjemme ... og så kan man jo godt komme til at finde sig selv stående på spisebordet lige pludselig ...

Ting din hund har ødelagt: en mp3-afspiller

Det din hund er bedst til: At være sjov og være Bimsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Hailey

Evt. Stambogsnavn: Igor's Hailey's Comet

Kælenavn(e): Basse, Mus, Skat, Pusling

Race/Blanding: Border Collie

Særlige kendetegn: Møghamrende charmerende

Motto: Livet er en leg

Alder: På vej mod de 10 år

Livret: Alt hvad min "mor" spiser

Yndlingslegetøj: ALT kan leges med, men Wubba ligger højt på listen

Bedste sovested: Ovenpå min "mor"

Tricks du har lært din hund: Den liste bliver for lang.

Tricks din hund har lært dig: Giv "mor" et snudedut når hun spiser, så spytter hun ud. Når hun laver havearbejde, så smid legetøjet op i trillebøren eller ned i hullet, hvor hun er ved at plante noget.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Altid

Episode hvor din hund var meget uartig: Aldrig

Ting din hund har ødelagt: Bamser i massevis. Ikke noget andet

Det din hund er bedst til: At gøre mig glad, uanset om at andet er galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Svea

Evt. Stambogsnavn: Tricksy's Letizia

Kælenavn(e): Sveske

Race/Blanding: Beagle

Særlige kendetegn: Nogle har spildt hvid maling hen ad ryggen på hende.

Motto: Alle elsker miiiig.

Alder: 14 mdr

Livret: Mad...

Yndlingslegetøj: Lilla skiløjet høne

Bedste sovested: Sengen... og ovenpå puderne i sofaen

Tricks du har lært din hund: Ikke frygtelig mange. Halse, pote, børneleg og de gængse lydighedsøvelser.

Tricks din hund har lært dig: At slække på linen når hun er ved at trække sig ud af halsbåndet... Og løbe stærkt når det lykkedes.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun præsterede at lave en super stå øvelse til forprøve. Og til træning i går.

Episode hvor din hund var meget uartig: Hun er meget sjældent uartig. Men når hun trækker sig ud af halsbåndet er hun ikke videre populær.

Ting din hund har ødelagt: Ingenting...

Det din hund er bedst til: Hun er så sød til at putte og hygge.

 

 

 

 

Din hunds navn: Oscar

Evt. Stambogsnavn: Noble Hound's Happy Hunter

Kælenavn(e): Ogge, Ozze, basse, musse, mulle etc

Race/Blanding: Beagle

Særlige kendetegn:

Motto: Årh der dufter godt....

Alder: 3 år

Livret: Frikadelle, brød, rodeosticks

Yndlingslegetøj: Lilla skiløjet høne

Bedste sovested: Han er ikke så kræsen, sover primært på sofaen eller i buret, der er omdannet til hule. Og om natten under min dyne.

Tricks du har lært din hund: Mange!!

Tricks din hund har lært dig: Mange...

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da han gik et super spor sidst vi var til prøve.

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han stjal et halvt franskbrød fra køkkenbordet (han er virkelig vild med brød)

Ting din hund har ødelagt: Det er en ret lang liste, men kort kan nævnes et par støvler, 2 mobiltelefoner, X antal cd'er og dvd'er...

Det din hund er bedst til: At være Oscar :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Sherlock

Evt. Stambogsnavn: %

Kælenavn(e): Sherlie, Sherlocks, Pincetsnude, Hunni

Race/Blanding: Langhåret Collie

Særlige kendetegn: Ufatteligt lang næse :mrgreen:

Motto: "Uden mig, ville min familie løbe rundt som en flok forvirrede får" :5up:

Alder: 1 år

Livret: Kylling og pølser.. I det hele taget alt, som ikke er tørfoder

Yndlingslegetøj: Pivedyrene og tennisbolden

Bedste sovested: Foran hoveddøren hvor han kan holde øje med at ingen kommer ud eller ind, uden han opdager det.

Tricks du har lært din hund: Sit - dæk - gø - bed pænt - roter - kys - ryd op - giv pote

Tricks din hund har lært dig: Børst pels - tør op på gulvet - snak sukkersød hunde-snak

Episode hvor din hund var meget dygtig: Til den første del af hunde-træffet, på Klostermarken :5up:

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han skulle kigge ud af vinduet, og hoppede op i vindueskarmen, for derefter at vælte en glas-lysestage :stupid:

Ting din hund har ødelagt: Lysestage, geografibog, har taget en bid af min kalender, en sjælden plakat

Det din hund er bedst til: At sige fantastiske brumme-bamselyde når han ligger på ryggen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de gode besvarelser :5up: top underholdning :lol:

 

Din hunds navn: Vinnie

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e): Skattepige, Lillevin, Vinner, Vin, Vinnie Vumse med den store numse, Vumsetrold, Dulledyret, Lange Lone, Lydløse Lone

Race/Blanding: Grand Danois

Særlige kendetegn: GD på speed

Motto: Det der ikke kan gøres med 80 km/t er ikke værd at gøre

Alder: 3 år 9 mdr

Livret: Franskbrød

Yndlingslegetøj: Bamser, særligt dem man kan sutte på

Bedste sovested: Mors seng, men kun hvis hun kan få mors pude

Tricks du har lært din hund: Ryste, halse, rulle, bukke og aldrig nogensinde give pote!

Tricks din hund har lært dig: At gå i søvne hen til havedøren midt om natten, at sove i en hundekurv, at have "bløde knæ" (så falder man ikke så let når en GD ramler ind i én med 80 km/t)

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da vi fik hvalp, og hun tog så kærligt imod ham

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun stjal en hel bærepose griseører, delte den med Bo, og de beggede pruttede grønne skyer hele natten

Ting din hund har ødelagt: To senge, et udtræksbord, utallige sækkestole

Det din hund er bedst til: At være så sukkersød at man smelter det ene øjeblik, og en rigtig heks det næste

 

 

 

 

Din hunds navn: Leroy

Evt. Stambogsnavn:

Kælenavn(e): Lillemand, Lilleroy, Lillemod (fordi han er en kylling), Røjser, Rynkebøllen, Kleinkerl von Terroristenstein, Søpølse på land

Race/Blanding: Dogue de Bordeaux

Særlige kendetegn: Rød, rynket, Bambi-øjne

Motto: Ulllriiiik!

Alder: 9 mdr

Livret: Alt hvad Vinnie har

Yndlingslegetøj: Alt hvad Vinnie har

Bedste sovested: Nøjagtig i centrum af mors seng - eller der hvor Vinnie ligger

Tricks du har lært din hund: Bortset fra alm. lydighed, ingen endnu.

Tricks din hund har lært dig: Altid at tjekke gulvet for bræk før jeg tager et skridt

Episode hvor din hund var meget dygtig: Når vi går tur uden snor, og han ikke søger kontakt til andre hunde

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han åd Vinnies sofa

Ting din hund har ødelagt: Vinnies sofa og alle Vinnies bamser

Det din hund er bedst til: At rulle med øjnene og se uskyldig ud, at mulekysse

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Bjørn

Evt. Stambogsnavn: Bjørn

Kælenavn(e): "Lotte"

Race/Blanding: Tysk ruhår

Særlige kendetegn: Blind på venstre øje, spor af almindeligt slid.

Motto: MAD

Alder: 13½ år.

Livret: Margarine

Yndlingslegetøj: Gider ikke legetøj, men kunne før lide at balancere.

Bedste sovested: På mine fødder, i min seng, i sofaen ved siden af mig..

Tricks du har lært din hund: Hjernedød. Mankan lære ham noget men det er glemt næste dag.

Tricks din hund har lært dig: Lukke døren til køkkenet.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da vi blev angrebet af tidl nabos 2 kamphunde, smadrede han en amstaff på 5 sekunder.

Episode hvor din hund var meget uartig: Da han parrede sig med en schæferdame på ferien.

Ting din hund har ødelagt: Ingenting.

Det din hund er bedst til: Ligge i arm.

 

 

Din hunds navn: Jaroff

Evt. Stambogsnavn: Lhaghana's Jaroff of Zarina

Kælenavn(e): Skønheden, smukke, "den fine hund".

Race/Blanding: Borzoi

Særlige kendetegn: Menneskesky, mangler 5 tænder, når man vasker ham ligner han en dalmatiner til han er tør igen.

Motto: Åh, jeg er SÅ fiin!

Alder: 4½ år.

Livret: Flødeskum, chokolade, ost, sardelpølse, soft ice.

Yndlingslegetøj: Gider ikke legetøj, men stjæler gerne fra andre for at drille.

Bedste sovested: Sofa, i min seng, tæt i arm, med ansigtet presset mod mit ansigt.

Tricks du har lært din hund: Han efterligner nogengange lyde, kan gå som en cirkushest, vrinske som en hest, ellers grundlæggende lydighed.

Tricks din hund har lært dig: En utrolig masse om hundeadfærd.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da vi blev angrebet af tidl nabos 2 kamphunde, smadrede han den anden amstaff på 3 sekunder.

Episode hvor din hund var meget uartig: Stak af i panik, og var væk 3 dage. Var ikke stueren i beyndelsen.

Ting din hund har ødelagt: Intet!

Det din hund er bedst til: Løbe med hastigheder op til 60km/t, yderst manøvredygtig. Er god til at berolige nervøse hunde!

 

Din hunds navn: Happy

Evt. Stambogsnavn: Be Happy

Kælenavn(e): Flapøret, Kassehoved, Udyret.

Race/Blanding: Irsk Ulevehund.

Særlige kendetegn: Noget klodset, elsker alt og alle, især børn.

Motto: Jubbijubiijuubbbiijubijubijubiii!

Alder: 2½ år.

Livret: Papirslommetørklæder.

Yndlingslegetøj: Tyggetov, lange grene, labyrint.

Bedste sovested: Sofa, i min seng, tæt i arm, med snuden presset mod mit ansigt, hvis jaroff ikk har taget pladsen.

Tricks du har lært din hund: Apportering (fordi en hundetræner påstod det var umuligt) ellers generel lydghed.

Tricks din hund har lært dig: Lukke for WC brædtet.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Til hundetræning hvor han overraskede os alle med sin læreevne.

Episode hvor din hund var meget uartig: Hjælper gerne med at rydde op i kølkkenet, som regel lidt for tidligt.

Ting din hund har ødelagt: En skotsk hjortehund, en dør, armlænet på en sofa, har spist mange pakker papirslommetørklæder.

Det din hund er bedst til: God til at bevogte huset, god til at lære, god til at hilse på mennesker og børn.

 

 

Din hunds navn: Penticton

Evt. Stambogsnavn: Caoinlan Cadoc of Canadagh

Kælenavn(e): Bissebandit, Klogesen, Hr. Professor.

Race/Blanding: Skotsk Hjorehund

Særlige kendetegn: Megalang hale, 65 cm fra halerod til spids.

Motto: Jeg har levet før, du behøver ikke fortælle mig....

Alder: 1 år.

Livret: Papirslommetørklæder, ost, drikke af toilettet, kondomer (brugte foretrækkes) hestepærer, menneskeditto, snegle, insekter, frøer, selvdøde fugle og mus, batterier, konservesdåser, sko, tændstikæsker.

Yndlingslegetøj: Mine sko, tyggetov, planter hanhar revet op af haven.

Bedste sovested: Sofa, i fuld længde.

Tricks du har lært din hund: Sporsøg, generel lydighed.

Tricks din hund har lært dig: At lukke WC brættet OG lægge noget tungt på.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da havelågen blæste op, blev han lydigt inden for alligevel.

Episode hvor din hund var meget uartig: Stjæler mit værktøj, sko, fjernbetjening og gemmer det i haven.

Ting din hund har ødelagt: Deet andet armlæn på en sofa, et par puder, et par sko..

Det din hund er bedst til: Næsearbejde, løbe hurtig og længe, sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Bonnie Lass

 

Evt. Stambogsnavn: Harringay´s Lovely Lucy

 

Kælenavn(e): Bonser, Bonsai, Long legs, Smukke, Møghund

 

Race/Blanding: Greyhound

 

Særlige kendetegn: Hun "snakker" med ørerne

 

Motto: Hvis det ikke bevæger sig er det ikke interessant

 

Alder: 10 mdr

 

Yndlingslegetøj: Katten :mrgreen:

 

Bedste sovested: Sofaen

 

Tricks du har lært din hund: At give slip på katten når jeg siger nej!

 

Tricks din hund har lært dig: At stå vildt tidligt op, og altid at have noget spiseligt i lommen

 

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun kom på indkald, på trods af at hun var lige i hælene på en hare :shock:

 

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun i legestuen insisterede på at den lille hund skulle dø...:shock:

 

Ting din hund har ødelagt: Tusindvis af sko og reklamer

 

Det din hund er bedst til: At løbe helt vildt hurtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hunds navn: Beauty

Evt. Stambogsnavn: Kildevangs Dazzling Beauty

Kælenavn(e): Doodle, Bottles, Båt Båt!!

Race/Blanding: Langhåret Gravhund (Standard)

Særlige kendetegn: Rød, sort plet på tungen (og maling på halen og ørerne i dag :mrgreen:)

Motto: Hvis et tæppe er lagt sammen så skal jeg lynhurtigt få det ændret.

Alder: 4 år denne måned

Livret: Alt hvad der ikke er mit :-D

Yndlingslegetøj: En bamse/svane som siger som en and

Bedste sovested: Under et tæppe

Tricks du har lært din hund: Trille, give pote, danse

Tricks din hund har lært dig: at hente den pind/bold/bamse jeg lige har kastet for hende...etc.

Episode hvor din hund var meget dygtig: Da hun skulle til dyrlæge med en tand gennem læben og tog det hele pænt selvom hun tydeligvis havde vildt ondt.

Episode hvor din hund var meget uartig: Da hun havde tømt toiletspanden ud over hele huset...suk.

Ting din hund har ødelagt: enkelte af børnenes legtøj, men kun det de ikke havde rydet op :5up: (så kan de lære det hehe)

Det din hund er bedst til: At være min bedste ven, altid klar med et knus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...