Hop til indhold

...når hunden strinter på ting?


Gæst Linne&Garm
 Share

Recommended Posts

Gæst Linne&Garm

Pga et lille sammenstød igår har jeg lige et lille spørgsmål til jer med HAN-hundeejere...

 

...hva gør i hvis jeres han-basse i et ubemærket øjeblik lige strinter på noget tøj eller lignende udenfor en butik??

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig i at dette ikke må ske, hunden kan sagtens lære at det ikke er ok at tisse hvor som helst. Skulle uheldet alligevel være ude ja så må man jo gå til bekendelse og betale for varen og håbe på det ikke er en flere tusinde kroner dyr ting.

Er det mon det samme hvis ens børn kommer til at efterlade chokoladefingre, is eller lign. på tøj udenfor en butik?

 

Edit* Lige at tilføje så betaler man jo da egentligt ikke hvis man kommer til at ødelægge noget i en butik...det klarer deres forsikring så vidt jeg ved?? Gælder det samme måske her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig i at dette ikke må ske, hunden kan sagtens lære at det ikke er ok at tisse hvor som helst. Skulle uheldet alligevel være ude ja så må man jo gå til bekendelse og betale for varen og håbe på det ikke er en flere tusinde kroner dyr ting.

Er det mon det samme hvis ens børn kommer til at efterlade chokoladefingre, is eller lign. på tøj udenfor en butik?

 

Edit* Lige at tilføje så betaler man jo da egentligt ikke hvis man kommer til at ødelægge noget i en butik...det klarer deres forsikring så vidt jeg ved?? Gælder det samme måske her?

 

Nej, det gør butikkens forsikring ikke... ødelagte varer må nedskrives som svind.... Det er op til butikken politik om de kræver at kunden køber varen eller ej...

 

Så vidt jeg er informeret har man faktisk pligt til at købe, selvom det dog er de færreste steder der kræver at man gør det - det er jo ikke særlig fremadtænkende kundeservice...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Linne&Garm
Er enig i at dette ikke må ske, hunden kan sagtens lære at det ikke er ok at tisse hvor som helst. Skulle uheldet alligevel være ude ja så må man jo gå til bekendelse og betale for varen og håbe på det ikke er en flere tusinde kroner dyr ting.

Er det mon det samme hvis ens børn kommer til at efterlade chokoladefingre, is eller lign. på tøj udenfor en butik?

 

Edit* Lige at tilføje så betaler man jo da egentligt ikke hvis man kommer til at ødelægge noget i en butik...det klarer deres forsikring så vidt jeg ved?? Gælder det samme måske her?

 

...skægt nok tænkte jeg præcis det samme, det der med; hva hvis de var et barn med is/chokoladefingre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tænkte også på at det må jo være noget de kalkulere med, butikkerne altså. Man kan jo ikke altid gøre for hva der sker med ting der står i på gaden.

 

Næh, men som hanhundeejer, eller hundeejer i det hele taget, bør man ikke færdes steder der er udstillet varer uden at holde øje med sin hund eller med sine børn, hvis man er børneejer.

 

En gang for mange år siden overværede jeg at en airedalehan, som løb løs, lettede sin blære ned i en kurv med strikkegarn :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pga et lille sammenstød igår har jeg lige et lille spørgsmål til jer med HAN-hundeejere...

 

...hva gør i hvis jeres han-basse i et ubemærket øjeblik lige strinter på noget tøj eller lignende udenfor en butik??

 

Hvis han har gjort det, er der jo ikke andet for end at gå ind i forretningen og krybe til korset og tilstå på hundens vegne.

 

Ellers træner vi det væk med et bestemt NEJ. Hanhunde skal IKKE gå og pisse alle mulige steder. De kan pisse hjemme i deres egen have eller på områder, hvor de er fri.

 

Det andet er noget svineri.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVIS dette skete ville det da være en meget uheldig situation, og jeg måtte vel gå ind i butikken og fortælle hvad der skete :oops: Så måtte de bedømme om jeg skulle købe eller ej (hvilket sikkert bliver købe).

 

 

Der ud over, så må Aslan ikke lette ben når han går plads, hvilket han gør, hvis vi går i byer (han kan nemlig også godt finde på at lette ben op af mennesker der står stille, om det er fordi de ligner tykke trær eller om han er magt begærlig..........vides ikke :mrgreen: )

 

 

Og indtil Aslan har lært det til fulde, ja så er det stressende at gå og kig på vinduer, når det egentlig er hunden man hele tiden kigger på (jeg går bagerst og siger til hvis aslan ligger op til at ville lette ben)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...