Hop til indhold

Min tæve skal have hvalpe - jeg har brug for hjælp


Gæst Reaper
 Share

Recommended Posts

Gæst Reaper

- Ja, som overskriften siger - så står jeg i den heldige situation at min tæve skal føde inden for 14 dage.

 

Men her kommer der en masse ting op - jeg har brug for hjælp fra andre hundemennesker - jeg har ikke brug for "Hvor er det uansvarligt" osv. osv. - dette har jeg læst andre steder på nettet, men jeg har virkelig brug for hjælp.

 

Det handler ikke om at jeg er uansvarligt, jeg har læst og læst de sidste mange uger om ALT inden for hundefødsler, set billeder, film, beskrivelser mm. men jeg mangler stadig svar.

 

For at starte fra begyndelsen, Så er min tæve kun lidt over 1 år gammel (15 mdr.) - Hun er af racen cavalier king charles. Hun kom i løbetid i julen, og som jeg har læst, og fået at vide går der ca. 6 mdr. imellem hver løbetid, meen det var hun ikke enig med os i - for hun besluttede sig at komme i løbetid allerede 4 mdr. efter igen - hvilket vi ikke var klar over før vores hanhund en dag sidder sammen med hende.

 

Jeg søgte allerede der på nettet om hvad vi kunne gøre, og fandt frem til abortsprøjte, ringede til min dyrlæge, og han ville ikke anbefale mig at hun skulle have en abortsprøjte, idet at det kunne give livmoderkræft, tvært imod ville han anbefale mig at hun fik hvalpene - men da ingen af hundene havde prøvet det frække før, var der ikke stor chance for der kom nogen hvalpe - (Men her er jeg så, med en tykkere og mere træt hund end nogen sinde) .

 

Hanhunnen hun er parret med er min svigermors - (Bor hos min kæreste, hjemme hos ham) . Begge hunde er Cavalier king charles, og IKKE i familie.

 

Men det er så her mine spørgsmål dukker op.

 

Hvad skal vi gøre?

Jeg læser om kalk, kalksprøjter, skal hun til dyrlægen og have disse, eller er det nogen vi får udleveret af dyrlægen og selv skal give hende? - Jeg kan ikke finde frem til dette på nettet, og derfor spørger jeg jer.

 

Hvor langtid må der gå fra fødslen går i gang til den første hvalp kommer ud - jeg kan læse mig frem til fødslen går i gang at der kan opstå problemer med veerne, og sætte fødslen i stå - dette vil jeg gerne have på det rene, så jeg HURTIGT kan få fat i en dyrlæge.

 

Jeg vil lige indskyde at vi bor 5 voksne mennesker sammen - altså ingen børn. Min tæve vil få rigeligt med ro omkring sig.

 

Generalt har vi et godt hjem at tilbyde de kommende hvalpe - vi bor i stort hus med have til, og pt. går jeg hjemme på sommerferie (Lige blevet færdig med uddannelse) - min svigermor arbejder på flex - så der er ikke noget her som hedder "Det klarer hun nok selv" .

 

Jeg håber meget på nogen gode svar, hvad vi kan og skal gøre - hvordan vi skal forholde os mm.

 

Vores tæve sover sammen med min kæreste og mig, og er generalt meget i nærheden af os.

 

Vi har snakket om at sætte vores børnegitter op, sådan at hun kan være i en lille gang vi har - tror I hun vil trives med dette, eller er det bedst hun for lov at få hvalpene på vores eget værelse?

 

Jeg håber meget nogen af jer kan hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst tanita

Jamen tillykken med den forstående fødsel

 

Det er en stor ting at opleve har prøvet det en gang og ihh det er bare skønt.

 

Det tekniske med kalksprøjter osv overlader jeg til de andre mere erfane på det område ved vi har en del opdrættere og en enkelt vet.sygeplejeske herinde.

 

Det i skal er at finde et sted som hun er tryg ved altså hvor hun kan finde ro og konsentrere sig om at føre og ikke alt mulig andet. Vi havde lavet en fin fødemadras og brugt 3-4 uger på at få hende glad for at ligge på den men da føslen gik i gang valgte hun selv sofaen så et tæppe i den og så hjælpe hvalpene med ikke at komme i klæmme.

[ATTACH]11226[/ATTACH]

 

[ATTACH]11227[/ATTACH]

 

Derud over skal i finde en fødekasse som hvalpene kan være i og som hun kan have dem i når de vokser til. Du skal huske de er blinde ca. de første 10 dage.

 

Jeg fik afvide dengang at max 2 timer mellem hver hvalp som en gylden real.

 

Og så en sidste ting husk at nyde det:!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen kritik herfra, det lyder virkelig somom du har sat dig ind i alt, og det er jo ikke med vilje, eller grundet ligegyldighed, at din tæve er blevet med hvalpe! :ae:

 

Jeg har ingen erfaring med hvalpe/fødsler, så jeg kan desværre ikke hjælpe - men det er jeg sikker på, der er mange andre herinde der kan! :5up:

 

Håber du kan komme dig lidt over nervøsiteten... Mio og Mig vil :x2::x: fingre og poter for at alt forløber uden komplikationer, og at du får en glad "mor" og nogle dejlige hvalpe ud af det om 14dages tid! :klap:

Glæder mig allerede til billeder af de små :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt bestemt råde dig til allerede nu at ringe til din dyrlæge, find ud af hvem der har vagt omkring tidspunktet for forventet fødsel, stil samtidig de andre spørgsmål.

Normalt giver man ikke kalk når bare tæven har fået et godt lødigt foder og i sidste halvdel af drægtigheden har fået hvalpefoder.

Men ring til din dyrlæge, de fleste dyrlæger tager ikke betaling for den slags rådgivning:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Tusind tak for dit svar :)

 

- Jeg er også spændt nu, jeg håber bare ikke det kommer til at gøre alt for ondt på min lille prinsesse.

 

Wups, du nævner det sted hun godt kan lide at være - det er selvfølgelig under vores seng - hun elsker at ligge dernede og slappe af - bør vi måske afspærrer så hun ikke længere kan komme derned, eller vil det gøre mere ondt en godt, når nu hun er så langt henne?

 

Jeg skrev til opdrætteren af vores tæve den dag hun blev parret - jeg var rigtig ked af det, og brugte hele natten på at læse og læse. Opdrætteren har ikke svaret mig (Egentlig ikke nogen overraskelse) , de havde 100 hunde eller sådan noget, så de havde nok ikke tid til at koncentere sig om andet.

 

- Men jeg havde håbet på at kunne henvende mig først og fremmest til opdrætteren, men de svarer som sagt ikke, så jeg er mere end glad for svar herinde fra :)

 

- Jeg glemte helt at spørge:

 

Jeg kan læse mig frem til at man skal bruge en sprøjte (Uden nål) til at suge væsker ud af mund og næse på hvalpen, altså befri luftvejene, er dette kun hvis det går galt for tæven, eller kan hun som udgangspunkt selv dette, eller skal vi være parat til at tage hvalpen fra hende med det samme og gøre dette for hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Tusind tak for alle jeres hurtige svar - dejligt der findes et hundeforum som dette - jeg har smuglæst på andre forum, hvor andre har været ude for lignene uheld, og der er de blevet hakket fuldstændigt ned - så derfor har jeg været lidt tid om at samle mod til mig og spørge om råd :)

 

- Begge vores hunde er (Mener vi selvfølgelig) nogen af de dejligste i verden - Det er min første egen hund, og jeg elsker hende mere end noget andet.

 

Vi bor som sagt et roligt sted med kæmpe have, og en masse marker omkring os, hvor vores hunde dagligt bliver luftet. Jeg vil også sige at hvalpene bliver inden for familien - de bliver ikke sat til salg på et allerede overfyldt marked - for det har på ingen måde været planlagt at lave et kuld hvalpe og tjene penge på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Jeg lod hende selv få hul på den bobbel som hvalpene kommer ud i (vist nok moderkagen) den er fuld at gode ting for tæven nogle siger så at 2-3 stk er nok hund fik alle 11 og tog ikke skade.

Hun klarede selv dem alle på nær de sidste to der kom ud samtidig og dem kunne vi ikke redde. Vi havde ikke nogen sprøjte til at suge ud men tog hvalpene og lagde dem med hovedet ned ad og så svingede vi dem ned mod gulvet, det var ikke nok til dem de var også meget små og svage i forhold til de andre. Den første der kom ud var også dødsfødt den forsøgte vi ikke at få liv i da den var født før, at vi så hun var gået i fødsel.

 

Jeg ville se om jeg kunne få hende til at være tryg hurtigst mulig ved siden at sengen for det er altså ikke nemt at hjælpe hende og hvalpene neden under senget og hun er nok på nuværende tidspunkt begyndt at bygge lidt rede.

 

Jeg har også hørt at den kan være en god mål linje at kende tævens normal temp så parøv at tage den i et par dage og så 3-5 dage før forventet fødsel så hverdag for når temp falder 1 grad så skulle det gerne være 1 døgn før fødsel går igang. så bliver i måske ikke overrasket som os:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh..... Det har vi prøvet før her på HF.....:roll:

 

Hvornår er din tæve sidst blevet undersøgt at jeres dyrlæge?

 

Det er nemlig nu at din dyrlæge skal stå sin prøve.

 

Du skal tænke på, at en fødsel er en helt naturlig ting...

 

Men ligesom hos mennesker er der en million ting, der kan gå galt.

Så et godt helbredscheck er nødvendigt. Dyrlægen kan evt. skanne tæven og fortælle, om hun ser ud til at kunne føde hvalpene normalt, eller om I skal indstille jer på at der skal et kejsersnit til. Cavalieren har et lidt bredt hovede, og tæven ER jo meget ung..:shock:

 

Inden I møder op hos dyrlægen så skriver du alle dine spørgsmål ned på en LANG liste. Og så noterer du svar ned undervejs.

 

 

---En anden ting, du kunne have rigtig meget brug for i din situation, det er en kontakt til nogen, der har prøvet det før. F.eks. kan opdrætteren af din tævehund jo fortælle dig om hvilke komplikationer hun har oplevet med din tæves mor. Både ved din tæves fødsel og ved eventuelle tidligere fødsler. Hvis opdrætter bor i nærheden vil hun måske komme og hjælpe ved fødslen.

Det vil være af enorm betydning hvis I kan få nogen til at komme, når I mener at fødslen er gået i gang.

 

Et af problemerne er, at det ikke er særlig nemt for en uerfaren at se, hvornår fødslen er gået i gang. Tæven begynder jo IKKE nødvendigvis at stønne af smerte eller at opføre sig meget underligt. Og hun fortæller jo ikke, at "nu er der en ve igen..." I sommervarmen kan man sagtens tage fejl af veer og at hunden har det lidt varmt når man ikke har prøvet det før.....

--Noget af det værste er, hvis fødslen går i gang....... og går i stå igen uden at man opdager det......... I løbet af få timer kan hvalpene dø i maven...

 

Du har sikkert læst om temperaturtagning. DET er vigtigt. Begynd bare nu med at tage hendes temperatur hver dag. For så får du en ide om hvordan hendes normaltemperatur ligger. Og dermed kan du bedre se, om der sker det omtalte temperturfald.

 

 

Angående børnegitter, så er det altså enormt vigtigt at tremmerne sidder meget tæt. De må jo IKKE kunne mase deres små hoveder --eller poter for den sags skyld-- ud mellem tremmerne. Især kan det være farligt med hovedet, fordi de kan blive kvalt. men det kan også være meget ubehageligt for en lille hvalp at hænge fast i det ene ben fordi poten er tykkere end resten af benet..

 

I de første uger vil hvalpene nok have det bedst i fødekassen, som du sikkert også har læst om. Det er først når de får øjne, der måske kan blive behov for et børnegitter. --Men måske er det bedre bare at sætte en plade op i passende højde. Den kan man så bare skræve hen over når man vil ind til hvalpene.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

"Jeg" var én, af de heldige første gangsfødende ;)

Jeg havde gjort, et helt apotek klar i hvalperummet, havde kontaktet dyrlæge, havde en erfaren opdrættter på spring.

Jeg lå sammen med tæven den sidste dag ( hun fødte "før tid" ), så gik vandet, fødslen kom ret hurtigt efter, hun klarede det hele selv, alt gik godt, og jeg kunne pakke hele mit apotek sammen igen, og bare nyde det hele.

Men jeg var ret glad for, at have erfarne folk i baghånden, hvis det nu ikke skulle være gået som planlagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

tusind tak for svar :)

 

Jeg vil få min svigermor til at ringe til opdrætteren af hanhunden, de har været søde og rarer siden de købte deres hund.

 

"Vores" opdrætter er derimod temmelig anderledes. :evil:

Jeg har nemlig skrevet en laaang mail til dem om hvordan vi skulle forholde os. - nu ved jeg at mange af jer opdrættere sikkert kender hinanden, og jeg er ikke ude på at hænge nogen ud herinde, men jeg er ikke tilfreds med opdrætteren vi købte vores tæve af, og set i bakspejlet skulle vi måske have fundet et andet sted - men mine tanker ligger selvføgelig i at jeg har fået jordens bedste hund alligevel :-)

 

Min hund er som sagt med stambog, men der gik 100 hunde sammen, og da jeg spurgte til forældre, blev de bare udpeget blandt den store flok - jeg ved godt det måske var forkert at vende ryggen til - men det er altså ikke så let som man lige tror - for min kæreste og jeg havde aftalt at hvis vi ikke brød os om stedet ville vi ikke købe - men vi var helt solgt (Hvilket vi stadig er) .

 

Så hendes opdrættere kan jeg ikke hente meget fra.

 

Måske et dumt spørgsmål - men hvordan tager jeg hendes temperatur?

 

Jeg vil også få min svigermor til at ringe til "hendes" opdrætter, de bor kun 4 km. væk - og vil garanteret gerne hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita
tusind tak for svar :)

 

Jeg vil få min svigermor til at ringe til opdrætteren af hanhunden, de har været søde og rarer siden de købte deres hund.

 

"Vores" opdrætter er derimod temmelig anderledes. :evil:

Jeg har nemlig skrevet en laaang mail til dem om hvordan vi skulle forholde os. - nu ved jeg at mange af jer opdrættere sikkert kender hinanden, og jeg er ikke ude på at hænge nogen ud herinde, men jeg er ikke tilfreds med opdrætteren vi købte vores tæve af, og set i bakspejlet skulle vi måske have fundet et andet sted - men mine tanker ligger selvføgelig i at jeg har fået jordens bedste hund alligevel :-)

 

Min hund er som sagt med stambog, men der gik 100 hunde sammen, og da jeg spurgte til forældre, blev de bare udpeget blandt den store flok - jeg ved godt det måske var forkert at vende ryggen til - men det er altså ikke så let som man lige tror - for min kæreste og jeg havde aftalt at hvis vi ikke brød os om stedet ville vi ikke købe - men vi var helt solgt (Hvilket vi stadig er) .

 

Så hendes opdrættere kan jeg ikke hente meget fra.

 

Måske et dumt spørgsmål - men hvordan tager jeg hendes temperatur?

 

Jeg vil også få min svigermor til at ringe til "hendes" opdrætter, de bor kun 4 km. væk - og vil garanteret gerne hjælpe :)

 

 

Man kan altid være bagklog og skidt i har fået en dejlig hund og nu skal i se fremad. Hvis ikke jeres opdrætter er villig så ville jeg også forstøge med en anden.

 

Til det fremhævede ingen spørgsmål er dumme... hvis man ikke spørger kan man ikke lærer :!:

 

Man tager hundens temp. i r.... åhh numse hullet :blink: med et gammeldags temperatur måler. Husk at gøre den ren hvergang efter brug (siger sig selv men alligevel)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen herinde og pøj pøj med hvalpefødslen :vinken: Jeg har ikke nogen gode råd, for jeg har ikke prøvet det selv, men jeg synes at det er godt at du fandt herind, der er andre før dig der har stået i samme situation og har fået rigtig god hjælp :5up:

Mht. dumme spørgsmål, tja, den der spørger er dum i 5 min., den der ikke spørger er dum resten af livet :blink: så bare spørg løs :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Temperaturtagning:

Du tager fat om haleroden med venstre hånd. Så kan du både løfte halen og holde hunden stille samtidig. Og så fører du bare termometeret ind med højre hånd, som man ville gøre på et menneske.

Hvis det er et elektrisk termometer, så bipper det, når tiden er gået. Et ældre termometer skal du holde inde i 1-2 minutter.

 

Det er godt at øve sig på. Både for dig selv og for tæven.

 

Hvilken dag blev hun parret?

 

Jeg vil lige give dig linket til den anden fødselstråd, hvor det IKKE gik så godt......

 

http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/952-hvalpe-pa-vej.html

 

Det er ikke for at skræmme livet af dig, men for at du også skal se hvor galt det kan gå.

 

Det første link du fik, var til en meget vellykket fødsel.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Tusind tak for alle de søde og venlige svar :)

 

Donna (Min vuffer) er 51 dage henne idag. - hun lader mig tålmodigt mærke hendes mave - og der er ihvertfald 2 derinde er jeg ret sikker på, de sparker og sparker.. Stakkels mor. :(

 

 

Jeg har et spørgsmål mere, når nu hvalpene skal fødes - hvordan skal vi forholde os i forhold til hanhunden i huset? - må han være med, eller skal han være lukket ude?

 

Når hvalpene kommer, hvor mange må vi så være med? - jeg ved godt hele byens beboer ikke skal kigge hende over ryggen, men tænker på inden for vores eget hus, er det bedst det bare er mig og min kæreste, eller må de 3 andre også være med? (Alle voksene mennesker, som hun bor sammen med og selvfølgelig kender) .

 

Vi skal ud og købe ind til fødslen lige om lidt, og lige sådan vil jeg lave en "Fakta" mappe, med bla. de rigtig mange oplysninger herinde fra, hvordan hvalpen slynges, hvor længe der må gå før vi ringer til en dyrlæge osv. osv. :)

 

- når hvalpene er født, hvornår skal hun så til dyrlægen og tjekkes (Sundhedstjekkes, om alt er gået som det skal osv.) ?

 

Det blev vidst til flere spørgsmål end et :) .

 

Endnu engang tak for folk er så søde og hjælpsomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at du glemte at fortælle, hvornår din tæve sidst har været til dyrlæge?

 

Det er nemlig dyrlægens undersøgelse, der er afgørende for, hvad der videre skal ske. Om der skal holdes specielt øje med tæven og om hun skal have nogen kosttilskud, som I ikke har givet hende endnu?

 

Hvad får hun at spise?

--Efter fødslen skal hun også have ekstra mad, så hun kan lave god mælk til alle hvalpene.

Dyrlægen kan råde jer, når han har undersøgt hende. Det kommer nemlig også an på hendes foderstand og kondition. Og hvor mange hvalpe hun får.

 

--Der går jo nok mindst en uge endnu, men det KAN ske før. Det kan også ske senere, --måske først om 2 uger...

Ligesom med mennesker, så kan det ikke forudsiges helt præcist.

Men gå endelig i gang med at tage temperatur. DET er sådan et glimrende tegn på, at der er ved at ske noget, -når temperaturen falder.

 

---Men se at komme til dyrlæge, -hvis hun ikke er blevet undersøgt endnu. Hvis din tæve f.eks. ikke kan føde normalt på grund af store hvalpe eller et snævert bækken, så er det altså ikke noget der er særlig sjovt først at blive klar over, når fødslen har varet i mange timer...:???:

 

 

Hvor mange der skal være med ved fødslen? Øøh, det kommer an på forholdene.

Da min veninde fik hvalpe, var det hende og mig, der tog imod dem, og hendes søn og hendes mand kikkede forsigtigt ind en gang imellem.

 

Du skal regne med, at når fødslen endelig går rigtig i gang, så er I så koncentrerede om hvad der sker, så der skal helst ikke være for mange forstyrrelser.

--Tavse og opmærksomme hjælpere der kan gætte, hvad der er brug for, kan være nyttige............

 

ISÆR... hvis der er en, der kan styre et kamera:ivrig:..

Uden at forstyrre fødslen.....

 

Vi SKAL jo se billeder her på HF... :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanhunden skal ikke være med til selve fødslen.

Sandsynligvis vil Donna slet ikke have ham i nærheden i de første dage efter fødslen. Det kan være ok at lade hende bestemme, hvornår han må hilse på sine hvalpe.

 

Men lige netop ved fødslen kan I risikere at han er i vejen og Donna kan blive stresset hvis hun skal holde øje med ham samtidig med at hun skal føde... Når I er så mange voksne mennesker i huset, så kan I skiftes til at tage jer af den stolte fader så han ikke føler sig udenfor. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor langtid før for hundene mælk?

Altså ikke størrer yver, men decideret mælk i brysterne?

 

Donna's temperatur er idag 37,7 grader.

Der kan være mælk i patterne op til en uge inden fødslen, det ahænger helt af hvordan tævens krop reagerer på det hele. Når patterne er meget spændte og der let flyder mælk bare vd berøring eller let tryk, så er den ved at være der...

 

Men gå hellere efter hendes temperatur, men mælkebaren skal helst være åben inden hvalpene kommer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Mange tak :)

 

- Det kunne jo være der var en "regel" om så og så mange dage.

Hun er 56 dage henne idag, hvor langtid før kan de evt. fødes?

 

Jeg synes bare hun ligger meget under vores seng, igår stod hun først op kl. 14.15 - og kl. 14.16 ville hun under sengen igen, men jeg fik hende med en tur ud i haven.

 

Det samme idag, hun har været ude og gå en lille tur og lidt ude i haven, men ellers ligger hun bare under sengen.

 

I nat gik hun helt amok med at vende alt i sin kurv, jeg stod op og sad lidt hos hende, og hun faldt til ro, en halv time senere var kurven ikke længere interessant og hun faldt til ro under sengen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, jeg er slet ikke inde i alt ved hunde og drægtigheden hos dem, så du må ikke hænge mig op på noget, men jeg sparker røv når det gælder svin og deres drægtighed:rolleyes:

 

Gennemsnittet ligger på 60 dages drægtighed så vidt jeg husker alt afhæning af hvilken race hunden er, så din er nok ved at bygge rede nu, er der fundet et godt sted til hende at få hvalpene? og hvordan ser det ud med ædelyst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Hun spiser ingen ting - hun er på hvalpefoder og hun er altså normalt meget madglad, men ikke nu.

 

Hendes foder fra imorges står urørt.

 

Ja, hun har den fineste kurv hun kan føde i - men den har vidst ikke interesse, jeg tror hun føder under vores seng, IKKE godt - men føler det er forsent at spærrer det af for hende, jeg tror det vil gøre mere ondt end godt at tage "hendes" sted fra hende så sent henne.

 

- vi kan heldigvis løfte madressen op og komme derned :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun spiser ingen ting - hun er på hvalpefoder og hun er altså normalt meget madglad, men ikke nu.

 

Hendes foder fra imorges står urørt.

 

Ja, hun har den fineste kurv hun kan føde i - men den har vidst ikke interesse, jeg tror hun føder under vores seng, IKKE godt - men føler det er forsent at spærrer det af for hende, jeg tror det vil gøre mere ondt end godt at tage "hendes" sted fra hende så sent henne.

 

- vi kan heldigvis løfte madressen op og komme derned :)

Så længe hun ikke føder et kikset sted er det fint under sengen når i kan komme til (oplevede engang en tæve der begyndte at føde under en terasse, så vi blev nød til at bryde terassen op med koben for at få tæve og den ene hvalp ud:roll:), i kan altid rykke hvalpene Men dette må først ske efter hun har knyttet sig til dem som er døgnet efter...

 

Men giv hende tæpper og evt. noget gammelt tøj som hun kan bygge rede med, dette kan rykkes med over til den nye rede, hvis i vil rykke hvalpene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor langtid før for hundene mælk?

Altså ikke størrer yver, men decideret mælk i brysterne?

 

Donna's temperatur er idag 37,7 grader.

 

 

---Hold øje med temperaturen. Tag den igen i eftermiddag og i aften. For 37,7 er lidt lavt for en hund, så temperaturen KAN være på vej ned.

 

Donna har valgt at føde under sengen, og det må hun så gøre. Det er fint, at I kan fjerne madrassen og komme til hende, for hun kan få brug for hjælp, og I skal kunne komme til at skifte underlag. En fødsel griser jo noget. Et lag aviser er et godt underlag, for dem kan man jo bare smide ud bagefter. Man kan også fjerne de værste undervejs.

 

--Du svarer ikke på om Donna har været hos dyrlægen siden hun blev parret?

Hvis hun ikke har det, så er det på høje tid at få hende tjekket.

Selvfølgelig kan du være heldig at hun bare føder helt uden nogen problemer og uden indblanding fra dyrlægen.......

Men hun kan også lige så stille ligge død en morgen fordi der var noget galt.

Det er DIT valg og DIT ansvar:shock:.

 

---Silke og jeg har lige mistet vores lille veninde, Rosie i nat fordi hun kom for sent til dyrlæge..:cry: Rosies mor er altså HELT utrøstelig... --DET var ingen fødsel. Bare lidt dårlig mave:(..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...