Hop til indhold

Hvad skal den dumme(mener det ikke!) hund dog hedde???


Gæst CilleSofie
 Share

Recommended Posts

Gæst CilleSofie

Så er det imorgen vi skal ned og hente vovse. Og vi er ærligt talt fuldstændig på bar bund mht. navn til ham. DET ER DA MØG SVÆRT!!! Vi har snakket om følgende navne:

 

Calvin

Casanova

Conrad

Buster

Ditlev

Django

Helmut

Viggo

Henry

Benji

Freddy

Lajko

Romeo

Olsen

Sigurd

Silas

Oliver

 

Det er jo en hel del, og der er også mange gode. Men der er bare ikke rigtig et af dem der lige får os til at tænke; "WOOOW! Det skal da være dét!!"

Så vi har brug for hjælp her!!! PLEASE :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle navne skrives på hvert sit stykke papir. Bunken rystes. Du trækker en lap papir og voila...det er hundens navn.

 

Hvis den har et kennelnavn kunne du måske brodere lidt på det ,så det bliver et normalt navn. Vores hedder f.eks. Bel´Royal´s Louis, så min mand har døbt ham Simba...helt naturligt...eller...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Alle navne skrives på hvert sit stykke papir. Bunken rystes. Du trækker en lap papir og voila...det er hundens navn.

 

Hvis den har et kennelnavn kunne du måske brodere lidt på det ,så det bliver et normalt navn. Vores hedder f.eks. Bel´Royal´s Louis, så min mand har døbt ham Simba...helt naturligt...eller...:mrgreen:

 

 

Kan slet ikke se hvordan Simba kom ud af det, hahaha.. Det kræver en bedre fantasi end jeg har!! Haha

Han er desværre fra privat opdrætter, og der kalder de ham bare Sigge. Det er jeg ikke så vild med.

Vi kan faktisk ret godt lide navnet Romeo. Men ved ikke om det er for "blødt" til at han kan lærer at lystre på det? Der er jo hverken i- eller s-lyd i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Der er vist en eller anden herinde der kendte en hund der hed flæskesteg. Det synes jeg er et fantastisk navn:mrgreen:

 

 

Haha ja, tror godt jeg læste den tråd også! Det er måske lige lovligt fjollet. Hahah.. Jeg ved ikke om jeg stadig vil synes det er vildt sjovt om 10 år at have en hund der hedder Flæskesteg :D Hahaha

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja, tror godt jeg læste den tråd også! Det er måske lige lovligt fjollet. Hahah.. Jeg ved ikke om jeg stadig vil synes det er vildt sjovt om 10 år at have en hund der hedder Flæskesteg :D Hahaha

 

Vores næste hund skal hedde kammerat tordenskjold - han ender nok med at få nogle lettere kaldenavne:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Jeg er ret vild med navnet Sune.. :-D

 

Men skulle jeg have en hanhund, skulle han hedde Tyson.. :mrgreen:

 

Men hvis det skal være en af dem på listen, så er Romeo helt klart min favorit..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt sjovt når hunden får et ret almindeligt drenge/pigenavn.

 

Vi møder nogen gange en hund der hedder Anders - jeg griner lidt indvendigt når ejeren kalder på den... min kæreste hedder Anders - men heldigvis løber han ikke hen til hundeejeren når vedkommende kalder på sin hund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg ville starte med at strege samtlige navne der ikke har to stavelser.. Det ER simpelthen lettere at bruge et tostavelsesnavn - ellers laver man bare alligevel mere eller mindre gakkede kaldenavne bagefter så hunden kan blive godt og grundigt forvirret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Maustique - hvis du vælger Romeo ender du alligevel med at stå og kalde "Romme".... da man ikke kan kalde Romeo.

 

Min hedder Karla, den næste skal hedde Frida :-D Jeg kan godt lide de søde gamle navne...

 

Men af dem på din liste ville jeg nok vælge Helmut - selvom jeg ved han ville ende med at hedde mutmut her i huset :lol:

 

Jeg kender en Labrador der hedder Lasse og en bulldog der hedder Katrine - jeg kan godt lide når hunde hedder "menneskenavne" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tror faktisk at jeg har forslået de her navne før.. men synes bare de er SÅ fantastiske...

 

 

Rowdy

Corey

Toulouse

Charlie

 

Eller hvad med:

Mirage

Hardy

Felix

 

 

Der er sikkert MANGE flere, og jeg kender UDEMÆRKET den følelse af at navnet bare skal være PERFEKT!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Tusinde tak til Jer alle! Og mange mange tak for for de gode forslag!

Vi har været nede og hente ham i dag, han er fuldstændig fantastisk, og intet mindre!!! Jeg troede dog at det ville være total nemt at finde på et navn til ham, når vi først havde ham hjemme. Men næææh nej, nu er jeg endnu mere forvirret.

Har faktisk tænkt på at Jackson vil være et rigtig godt navn til ham, og som ære til den afdøde King of Pop, som betød meget for mig. Min kæreste er dog ikke så vild med de der lidt "amerikanske/engelske" navne, og vil gerne have et godt dansk "menneske"-navn. Hehe.. Så måske ender han bare som Viggo, som også var det han startede med at skulle hedde. Jeg er dog blevet ret glad for Jackson. Vi må lige prøve os lidt frem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak til Jer alle! Og mange mange tak for for de gode forslag!

Vi har været nede og hente ham i dag, han er fuldstændig fantastisk, og intet mindre!!! Jeg troede dog at det ville være total nemt at finde på et navn til ham, når vi først havde ham hjemme. Men næææh nej, nu er jeg endnu mere forvirret.

Har faktisk tænkt på at Jackson vil være et rigtig godt navn til ham, og som ære til den afdøde King of Pop, som betød meget for mig. Min kæreste er dog ikke så vild med de der lidt "amerikanske/engelske" navne, og vil gerne have et godt dansk "menneske"-navn. Hehe.. Så måske ender han bare som Viggo, som også var det han startede med at skulle hedde. Jeg er dog blevet ret glad for Jackson. Vi må lige prøve os lidt frem :)

 

Uh, fantastisk! Jeg synes at Jackson er rigtig sødt! Men samtidig vil jeg give din kæreste ret i at danske menneskenavne kan være rigtig søde. Jeg synes at navnet Oskar er absolut bedårende til en hund! :mrgreen:

 

Og så forresten. Billeder! Husk endelig at fortælle fortsat, hvordan det går med lillehunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Uh, fantastisk! Jeg synes at Jackson er rigtig sødt! Men samtidig vil jeg give din kæreste ret i at danske menneskenavne kan være rigtig søde. Jeg synes at navnet Oskar er absolut bedårende til en hund! :mrgreen:

 

Og så forresten. Billeder! Husk endelig at fortælle fortsat, hvordan det går med lillehunden

 

Jeg tror han kommer til at hedde Jackson :) Til ære for den afdøde King of Pop. Så er der også en lille historie bag navnet. Hehe.. Men han er for LÆKKER! Jeg har lavet en tråd der hedder "Så er baby hjemme" hvis du vil læse lidt om at få ham hjem :) Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milobassen

Kender udemærket til hvor svært, det er at finde et godt navn til ens hvalp. Kæresten og jeg havde også problemer da vi skulle finde et navn til vores kommende hvalp og valget blev så Milo :) (Vi er nybagte hvalpeejere d. 24 når vi kan hente vores hvalp)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Kender udemærket til hvor svært, det er at finde et godt navn til ens hvalp. Kæresten og jeg havde også problemer da vi skulle finde et navn til vores kommende hvalp og valget blev så Milo :) (Vi er nybagte hvalpeejere d. 24 når vi kan hente vores hvalp)

 

I har i det mindste fundet på et navn inden i får den. Hehe.. Vi var først sikre efter vi havde haft ham i 2 dage. :P Hvilken hund skal i have?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...