Hop til indhold

Velkommen til det nye forum


Gæst SloBo
 Share

Recommended Posts

Gæst evangelina

Hej,

 

Det er ikke noget problem at smutte, når hun er helt totalt oppe at køre:mrgreen: Det er hun faktisk ret ligeglad med, men hun skal virkelig være oppe at køre for at det går. Jeg starter med at arbejde allerede på mandag, men min mand og jeg har skiftende arbejdstider, og har allieret os med pasning til det vi ikke kan koordinere os ud af, og så må vi træne sideløbede med hende.

 

I fht. sovning, så har jeg prøvet det ene og det andet, både bidepind, tvangsnusning osv. og det hele virker lige indtil jeg ligger hende over i sin kurv, så er hun LYSVÅGEN på et splitsekund. Hvis jeg prøver at få hende til at sove i sin kurv, bliver der en kamp om at få hende til at blive der, og jeg ønsker ikke at der skal forbindes konflikt med det at sove, sååååå....

Jeg har valgt at gøre det, at jeg tvangsnusser og giver tyggepind, så bliver hun træt, og jeg lægger hende ned i sin kurv, så bliver hun MEGA frisk og jeg lader som ingenting, og efter noget tid, går hun selv op i kurven og sover. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er, om jeg mister status (og dermed tillid) som en god flokleder for hende fordi hun på en måde "vinder":roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Tak :5up:

 

Hvor kommer hun fra ?

 

 

Hun er fra et hyggekuld imellem 2 veninder, så der er ikke tavle på eller noget. Men de har en dyrlæge indenover, og hun får ormekur inden jeg får hende hjem :-D

 

Jeg skal så godt nok selv, betale for chip og øretat og 12 ugers vaccination. Men det er også okay, hun har ikke kostet så meget :blink:

 

Jeg er ligeglad med om hun er uden tavle :engel: hun blir elsket alligevel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er fra et hyggekuld imellem 2 veninder, så der er ikke tavle på eller noget. Men de har en dyrlæge indenover, og hun får ormekur inden jeg får hende hjem :-D

 

Jeg skal så godt nok selv, betale for chip og øretat og 12 ugers vaccination. Men det er også okay, hun har ikke kostet så meget :blink:

 

Jeg er ligeglad med om hun er uden tavle :engel: hun blir elsket alligevel :mrgreen:

 

Selvfølgelig vil hun det :-D

 

Du skriver at du selv skal betale for chip og øretat. Må man spørger hvorfor du vil have begge?

 

Jeg spørger kun fordi jeg er så pokkers nysgerrig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig vil hun det :-D

 

Du skriver at du selv skal betale for chip og øretat. Må man spørger hvorfor du vil have begge?

 

Jeg spørger kun fordi jeg er så pokkers nysgerrig :oops:

 

:lol: det er ren og skær forsikring :engel::blink:

 

Ved dog ikke om det kan betale sig med øretat, da ørerne jo er sorte og har erfaring med at man ik kan se det i sorte hunde efter noget tid :rolleyes:

 

Chippen SKAL hun have :confused: jeg synes det er SÅ smart :mrgreen: så hvis hun blir væk eller hugget så kan dyrelægen skanne hende og vupti !! så er hun hjemme igen :blink: (...eller næsten :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: det er ren og skær forsikring :engel::blink:

 

Ved dog ikke om det kan betale sig med øretat, da ørerne jo er sorte og har erfaring med at man ik kan se det i sorte hunde efter noget tid :rolleyes:

 

Chippen SKAL hun have :confused: jeg synes det er SÅ smart :mrgreen: så hvis hun blir væk eller hugget så kan dyrelægen skanne hende og vupti !! så er hun hjemme igen :blink: (...eller næsten :lol: )

 

jeg vidste slet ikke der var nogen der øretatoverede mere :confused: troede kun man chippede

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vidste slet ikke der var nogen der øretatoverede mere :confused: troede kun man chippede

 

jeg fandt dette citat :blink:

 

citat; Dansk Hunderegister

 

Mikrochip eller tatovering?

07-02-2007

 

De to mærkningsformer er i henhold til loven ligestillede, og det kan for både opdrættere og kommende hundeejere være vanskeligt at beslutte, hvilken mærkningsform, man skal vælge.

 

For at yde neutral rådgivning har Dansk Hunderegister derfor udarbejdet to oversigter over fordele og ulemper ved henholdsvis mikrochip og tatovering. Klik her for at se oversigterne.

 

http://www.hunderegister.dk/News.aspx?id=11

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: det er ren og skær forsikring :engel::blink:

 

Ved dog ikke om det kan betale sig med øretat, da ørerne jo er sorte og har erfaring med at man ik kan se det i sorte hunde efter noget tid :rolleyes:

 

Chippen SKAL hun have :confused: jeg synes det er SÅ smart :mrgreen: så hvis hun blir væk eller hugget så kan dyrelægen skanne hende og vupti !! så er hun hjemme igen :blink: (...eller næsten :lol: )

 

Jeg vil nok personligt undlade at øretat, men nøjes med chip. Der får du også en lille mærke som du kan sætte i halsbåndet der siger at hunden er chippet.

 

jeg vidste slet ikke der var nogen der øretatoverede mere :confused: troede kun man chippede

 

Jeg mener også at man er gået væk fra det, men måske er der nogle dyrlæger som stadigvæk vil gøre det hvis man spurte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nok personligt undlade at øretat, men nøjes med chip. Der får du også en lille mærke som du kan sætte i halsbåndet der siger at hunden er chippet.

 

Okay :D kanon, ved ikke så meget om det. Tænkte det var bedre at være på den sikre side :blink:

 

Jeg spørger dr. dyr om chipmærkning så :mrgreen: Tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst didderosa

Ja, jeg er så heldig at have en sød lille dsg der er 2 år gammel, og hun er en være lille gris:-) Idag skulle mig og min far og mormor have mision-havedag, og så har vi jo sådan en lidt stor urtepotte som ca. er 90 cm. høj, og den er lavet af granit:-) Men altså, jeg skulle så smøre rapsolie på for at gøre den SUPER flot, og så havde jeg jo helt lidt olie op i en bøtte:-D

Da Rosa så så den hvad tror i lige at hun gjorde? Det første hun gjorde var at snuse til den og begyndte at drikke af olien:mrgreen: Ej hvor var det sjovt meen vi fik selvfølgelig stoppet hende, og satte bøtten op på urtepotten, og vi gik ind og holdt pause og fik noget kaffe og da vi skulle kigge ud og se hvad hun lavede, så stod hun simpelthen og SLIKKEDE af URTEPOTTEN:mrgreen::-D Nej, nej, nej det var så anden gang vi måtte stoppe hende..:-D iiih altså Rosa, og det gentog sig to, tre gange men det førte så også til lidt hoste mææn det var ikke noget alvorligt:mrgreen: Hun er bare så sjov og gør de mest MÆRKELIGE ting:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Hej, jeg/familien ( 3 drenge på 7-8 og 9 år og snart en lille pige som kommer til verden 10. FEB 2010 + mor og far ) har fået os en lille hvalp som nu er 11 uger. Dejlig lille hvalp, men den er godt nok lidt mere aktiv end vi havde forestillet os.. bider meget og gør også.... Men vi træner allerede flittigt med den...:klap::klap:

 

Den kan være alene i 50 minutter uden problemer... Når jeg lukker døren piver den i 1 minuts tid, og når jeg når om til køkkenvinduet kan jeg se den har lagt sig i sin kurv.. Rigtig god... :banan::banan:

 

Det er en hanhund og den hedder Nici ( skulle have heddet Yum yum ) men kunne ikke lige forholde mig til navnet.. så det blev nici ( udtalt nicky ):hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, selvom det er en gammel tråd, så melder jeg mig også, vi fik luca for 4 uger siden, han er nu 13 uger, han kan godt være alene hjemme,,,,,,,,,,,,

men han roder ad helv... til. poser, blir hevet ud af reol, puder, tæppe blir hevet ned, vindueskarm tømt og lagt på gulv, legetøj over det hele, og når han har gjort dette så sover han, :hjerte: og drengene rydder op efter ham når de kommer hjem, med glade, der er lykkelige for at de fik en ny hund, vi mistede vores gamle 3 august 2009.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej!

Jeg er ny bruger her!

Dejligt med et forum om dsg.

Har selv en hvalp på 6 mdr.

(tæve)

Hun er blevet steriliseret d.06.01.2010., hun har desværre hårsækmider, (et lokalt tilfælde), men er under behandling.

KH

Hanne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...