Hop til indhold

Vores hund er måske alvorligt syg!?


Japansk-Bella
 Share

Recommended Posts

hej, vi har en Golden Retriever på 10 år som inden for de seneste dage har fået en mærkelig bule i den ene side af hovedet, først troede vi det var et bi-stik, men det skulle være gået over nu. Det er kun blevet værre, det er som om hendes ene mundvig hænger, så hun savler. Det gør hun ikke normalt, hun har desuden også kvalme og vil ikke spise noget og så har hun drukket en del her de sidste par timer. Vi er meget bekymrede for hende og vi er bange for at hun ikke har langt igen. Grunden til at jeg vil spørge om hjælp alligevel er at det er sen aften og vagtlægen ligger et godt stykke fra os, vi har en syg hund som ikke kan køre i bilen, og jeg er rådvild og ved ikke hvad jeg skal gøre, så jeg beder jer derfor om at hjælpe med at forklare hvad der kan skyldes dette? Jeg håber i vil hjælpe mig.

 

Mvh Japansk - Bella

 

Tak på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
hej, vi har en Golden Retriever på 10 år som inden for de seneste dage har fået en mærkelig bule i den ene side af hovedet, først troede vi det var et bi-stik, men det skulle være gået over nu. Det er kun blevet værre, det er som om hendes ene mundvig hænger, så hun savler. Det gør hun ikke normalt, hun har desuden også kvalme og vil ikke spise noget og så har hun drukket en del her de sidste par timer. Vi er meget bekymrede for hende og vi er bange for at hun ikke har langt igen. Grunden til at jeg vil spørge om hjælp alligevel er at det er sen aften og vagtlægen ligger et godt stykke fra os, vi har en syg hund som ikke kan køre i bilen, og jeg er rådvild og ved ikke hvad jeg skal gøre, så jeg beder jer derfor om at hjælpe med at forklare hvad der kan skyldes dette? Jeg håber i vil hjælpe mig.

 

Mvh Japansk - Bella

 

Tak på forhånd.

 

Hvis jeg var dig ville jeg ikke tage chancen... jeg ville straks ringe til dyrelægen og sige at jeg var på vej!.

 

Umiddelbart kan jeg ikke svare på hvad det kan være.. men en eller anden lampe tændte bag i mit hoved og sagde at det måske kunne være en blodprop... jeg aner det som sagt ikke... Det kan også blot være en fedtknude, men de medfører jo ikke symptomer!

 

Søg dyrelæge... det er mit råd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor kan hun ikke køre i bilen? Det lyder ikke helt rigtigt... slet ikke at hendes mundvige hænger og at hun savler!

 

Med en hund med den alder, ville jeg altså være på vej til dyrlægen nu.... eller, jeg ville nok have været der allerede da det startede.

 

Jeg ved ikke, hvad det skyldes - det KAN jo være mange ting - hvordan føles bulen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karumski

Jeg gætter på at det er en byld. :( Men få ringet til dyrlægen i dag i normal åbningstid. Det er naturligvis også rart at få kigget på det i dag, inden weekenden og dobbelt takst og alt det der. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på at det er en byld. :( Men få ringet til dyrlægen i dag i normal åbningstid. Det er naturligvis også rart at få kigget på det i dag, inden weekenden og dobbelt takst og alt det der. :-D

 

hej og tak for jeres mange gode råd, vi skal til dyrlægen nu, så jeg håber at det ikke er så alvorligt. Hun havde det lidt bedre her til morgen, men hun har stadig bulen i hovedet.

 

Mvh Japansk-Bella:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hej og tak for jeres mange gode råd, vi skal til dyrlægen nu, så jeg håber at det ikke er så alvorligt. Hun havde det lidt bedre her til morgen, men hun har stadig bulen i hovedet.

 

Mvh Japansk-Bella:-D

 

 

Dejligt at hun har det lidt bedre :-D :ae:

 

Husk up date på dyrlæge besøget, så er du sød :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på at det er en byld. :( Men få ringet til dyrlægen i dag i normal åbningstid. Det er naturligvis også rart at få kigget på det i dag, inden weekenden og dobbelt takst og alt det der. :-D

 

 

Det tænkte jeg også lidt.

 

I vores familie har vi gener til at få disse, og jeg ved hvordan de tæger på kroppen, gør ondt, og trækker i huden. Så om den kan trække i huden sådan at mundvigen kommer til at hænge, det ville ikke undre mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej og tak for jeres mange gode råd, vi skal til dyrlægen nu, så jeg håber at det ikke er så alvorligt. Hun havde det lidt bedre her til morgen, men hun har stadig bulen i hovedet.

 

Mvh Japansk-Bella:-D

 

 

Dejlig det gik lidt bedre. ¨

Håber vi hører fra dig når i kommer hjem fra dyrelægen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
hej og tak for jeres mange gode råd, vi skal til dyrlægen nu, så jeg håber at det ikke er så alvorligt. Hun havde det lidt bedre her til morgen, men hun har stadig bulen i hovedet.

 

Mvh Japansk-Bella:-D

 

Godt athøre at det går lidt bedre:-)... Men skriv endelig igen når i har været afsted til dyrelæge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, endnu engang tak for de mange gode råd i gav mig. Vi har nu været til dyrlægen og han sagde at det ligner en infektion af en slags, så han gav hende noget antibiotika, smertestillende og noget andet der skulle hjælpe, desuden, fik vi medicin med hjem som hun skal have.

Men her i dag, da vi havde været ude og kom hjem, havde hun kløet sig på siden af hovedet så hun var begyndt at bløde, vi prøvede at give hende en krave på, men hun blev bange og nervøs af det, og så er det heller ikke særlig sjovt i denne varme, så den tog vi af igen. Dyrlægen sagde også at det kunne samle sig til en byld, og så ville han operere, men da hun er en gammel, slidt hund, tænker vi kun på hvad der er bedst for hende, og det er ikke sikkert at hun ville klare en operation, så nu venter vi og ser hvad der sker... :x:

 

Tak for jeres venlighed og medfølelse. :bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja, endnu engang tak for de mange gode råd i gav mig. Vi har nu været til dyrlægen og han sagde at det ligner en infektion af en slags, så han gav hende noget antibiotika, smertestillende og noget andet der skulle hjælpe, desuden, fik vi medicin med hjem som hun skal have.

Men her i dag, da vi havde været ude og kom hjem, havde hun kløet sig på siden af hovedet så hun var begyndt at bløde, vi prøvede at give hende en krave på, men hun blev bange og nervøs af det, og så er det heller ikke særlig sjovt i denne varme, så den tog vi af igen. Dyrlægen sagde også at det kunne samle sig til en byld, og så ville han operere, men da hun er en gammel, slidt hund, tænker vi kun på hvad der er bedst for hende, og det er ikke sikkert at hun ville klare en operation, så nu venter vi og ser hvad der sker... :x:

 

Tak for jeres venlighed og medfølelse. :bigsmile:

 

Kan man ikke lokalbedøve.:hmm: For hvis det er muligt så er det mange gange nok, blot at skære hul på bylden.

 

Jeg håber at antibiotikaen kan tage det.:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej allesammen!

Det er noget tid siden at jeg har været på siden, og kom til at tænke på (efter 2 år) at jeg aldrig rigtig fik fortalt hvordan det hele endte.

 

Så her er historien:

 

(Billede 1): Det startede med en lille hævelse over venstre øje, som vi mente nok var et bistik. I løbet af dagen hævede det op, så øjet var lukket, og næste morgen så hun sådan ud: hævelsen havde bredt sig til hele hovedet.

 

(Billede 2): Stakkels Jessie, som næsten ingenting kunne se, og ingenting spiste i 5 dage.

 

(Billede 3): En uge senere var hævelsen blevet til en gigant byld i venstre side på størrelse med en halv håndbold (nej, det er ikke overdrevet!). Bylden sprang og alt betændelsen kom ud. Hun blev så opereret og fik lagt drænrør i såret, så det sidste pus kunne komme ud. Der var desværre gåer koldbrand i både huden samt det underlæggende muskelvæv. På dette billede kan man se det mørke område, som er det kød, der er gået koldrand i.

 

(Billede 4): Det sorte område er der hvor der er koldbrand.

 

(Billede 5): Efter nogle dage (med rådden stank og en plaget hund), faldt området med koldbrand af, og efterlod de blottede drænrør.

 

(Billede 6): Her kan man se hvordan Jessie så ud - tre uger inde i forløbet. Området med koldbrand er faldet af, drænrørerne er fjernet. Hun fik transplanteret grisehud, som skulle danne et gitter i såret, som hendes egen hud skulle vokse ud over, men hun fik klaustrofobi af den tætte forbinding, og da det lykkedes hende at fjerne forbindingen i løbet af natten, døde den transplanterede hud og hun måtte have den fjernet igen.

 

(Billede 7): Vi troede uden tvivl at det ville danne et mega ar, men det gjorde det faktisk ikke. Hun har det faktisk supergodt (ikke mindst fordi hun får meget dyr og fornem mad og en masse opmærksomhed!), så jeg tror det har været det hele værd. Men det har været et voldsomt forløb, både for hende og os. Dyrlægen mente at der ville gå mindst en måned efter, før hun er hel. Men det tog kun den halve tid. Dyrlægen havde aldrig oplevet noget lignene mht hele situationen og heller ikke med så hurtig og pæn hendes sår voksede sammen.

 

(Billede 8 og 9): Sådan ser hun ud nu.

 

:vuf::blink::5up::-D:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte::vuf:Tak for jeres gode ord. Ja, vi regnede også med at hun skulle aflives, vi havde allerede gravet et hul og mor havde vasket alle hendes ting og laft dem væk mens hun var hos dyrlægen. Hun blev hos dyrlægen og skulle aflives næste morgen, men da dyrlægen kom hend til hendes bur kom hun lovrende hen til ham så han kunne ikke få sig selv til at gøre det. Så vi fik hende opereret i stedet. =)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...