Hop til indhold

En lille opdatering :)


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

 

Faktisk nej :mrgreen: Han holdt sig vågen hele timen :shock: OK, han stod af ved kombi-4, det var knagenmig for åndssvagt! Hvor skulle man dog stå, for at sidde, for at lægge, for at stååå, for at sidde, for at stååå!?

 

:shock: det var saftsuseme da avanceret for et hvalpehold? eller er det bare mig der har gået til hvalpemotivation for amatør-hunde? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 125
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:shock: det var saftsuseme da avanceret for et hvalpehold? eller er det bare mig der har gået til hvalpemotivation for amatør-hunde? :lol:

 

Det ved jeg ikke - det var vist bare sådan lære, hvordan man trænede tingene.. ? Altså sit, dæk og ståååå :blink:

 

Indrømmer, jeg lyttede ikke særlig meget, for Møffe var stærkt fokuseret på lhasa apsoen på det tidspunkt, for den peeeeeb og peeeeb, for den gad da ikke sidde ved mors mor, men ville leeeeege :lol: Så det gjorde Møffe noget ufokuseret, for den var da interessant, den der lhasa :ivrig: Så jeg lyttede med et halvt øre, men jeg forsøgte at holde Møffe koncentration nogenlunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæhæ, ja, han gjorde jo sit bedste med Naja, men nænej, de legede kun én gang og så blev det ikke til mere :rolleyes: Så han var lykkelig :mrgreen:

 

 

 

er jeg skam også, men vi skulle jo træne det, når nu træneren siger det :mrgreen: Men accepterede også, at han ikke gad mere, så kiggede jeg bare på alle de andre i stedet ;-)Men Møffe gnavede i en gren :mrgreen:

 

Og det er jo dybest set det helt vidunderlige ved Berner-basserne. De siger klart og tydeligt, når nok er nok. Det er selvfølgelig lidt træls, når man lige tror et eller andet, men det er bedre end at man overtræner sin hund, så den til sidst ikke gider træning mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er jo dybest set det helt vidunderlige ved Berner-basserne. De siger klart og tydeligt, når nok er nok. Det er selvfølgelig lidt træls, når man lige tror et eller andet, men det er bedre end at man overtræner sin hund, så den til sidst ikke gider træning mere.

 

Ja :mrgreen:

 

Må indrømme, at jeg også tror, at hvis jeg var Møffe, så ville jeg også have fået nok af det der sit, dæk og ståååå :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :mrgreen:

 

Må indrømme, at jeg også tror, at hvis jeg var Møffe, så ville jeg også have fået nok af det der sit, dæk og ståååå :mrgreen:

 

Ja, de bliver hurtigt fyldt op de små størrelser, men så er det jo bare at træne kort og mange gange fremfor et langt stræk hjemme i løbet af ugen.

 

Og så glæder jeg mig til at høre om Møffe slægter Simba på. Jeg fik Bassen lært Sit så eftertrykkeligt, at han satte sig ned hver gang han spottede mig i omegnen. "Se, mor ! Jeg sitter ! Får jeg så en godbid nu ???" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de bliver hurtigt fyldt op de små størrelser, men så er det jo bare at træne kort og mange gange fremfor et langt stræk hjemme i løbet af ugen.

 

Gør jeg skam også ;-)

 

Og så glæder jeg mig til at høre om Møffe slægter Simba på. Jeg fik Bassen lært Sit så eftertrykkeligt, at han satte sig ned hver gang han spottede mig i omegnen. "Se, mor ! Jeg sitter ! Får jeg så en godbid nu ???" :mrgreen:

 

Uha, har godt hørt om fællen og er yderst påpasselig, for han er nemlig allerede alt for god til at sitte, bare han ser en godbid - og det allerede inden jeg begyndte at træne det :shock: Så har været meget påpasselig og prøver at lære ham, at "sitte" langt fra er alt :mrgreen: Om det lykkes, må tiden jo vise, men prøver da at lære ham at stååååå :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør jeg skam også ;-)

 

 

 

Uha, har godt hørt om fællen og er yderst påpasselig, for han er nemlig allerede alt for god til at sitte, bare han ser en godbid - og det allerede inden jeg begyndte at træne det :shock: Så har været meget påpasselig og prøver at lære ham, at "sitte" langt fra er alt :mrgreen: Om det lykkes, må tiden jo vise, men prøver da at lære ham at stååååå :mrgreen:

 

Hæ hæ og når han så kan en 3-4 kommandoer og ser dig skynder han sig at gøre det hele meget hurtigt og før man overhovedet når at sige en lyd for så må der da komme en godbid ! Ha ha ha de er bare FOR sjove mens de er små. Der kan man virkelig udnytte deres ubegribelige madglæde. Anderledes når man har en dvask unghund, der bare ikke giiiiiiiider noget når det er for varmt, for koldt, for tidligt, for sent for alting i verden. Der er mange glæder ved de kære dyr :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ og når han så kan en 3-4 kommandoer og ser dig skynder han sig at gøre det hele meget hurtigt og før man overhovedet når at sige en lyd for så må der da komme en godbid ! Ha ha ha de er bare FOR sjove mens de er små. Der kan man virkelig udnytte deres ubegribelige madglæde. Anderledes når man har en dvask unghund, der bare ikke giiiiiiiider noget når det er for varmt, for koldt, for tidligt, for sent for alting i verden. Der er mange glæder ved de kære dyr :mrgreen:

 

Haha, fnis :lol:

 

Ja, jeg skyndte mig jo at forstærke noget andet end sit, hvilket til at starte med, blev at bjæffe (nej, han gør ikke, han bjæffer!). Hvilket har gjort, at han nærmest bjæffer konstant, når der er mad :rolleyes: NEJ! Jeg er ikke vant til at træne hvalpe, jeg er vant til at træne Naja, som har knap så hurtig til at fatte :mrgreen: Har ellers altid syntes, at hun var hurtig, men det var altså kun indtil jeg mødte Møffe :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, fnis :lol:

 

Ja, jeg skyndte mig jo at forstærke noget andet end sit, hvilket til at starte med, blev at bjæffe (nej, han gør ikke, han bjæffer!). Hvilket har gjort, at han nærmest bjæffer konstant, når der er mad :rolleyes: NEJ! Jeg er ikke vant til at træne hvalpe, jeg er vant til at træne Naja, som har knap så hurtig til at fatte :mrgreen: Har ellers altid syntes, at hun var hurtig, men det var altså kun indtil jeg mødte Møffe :cool:

 

Ja, de er hurtige til at lære nyt. Bassen er også klart den hurtigst fattende af de tre vi har haft. Det er en sand fornøjelse...så længe det varer aha ha ha og tænk om ganske få måneder er Møffe-skatten en mere eller mindre umulig ung hanhund og om ganske få måneder stiller vi i samme klasse til udstillinger. Jeg fatter stadig ikke, at det var sidste sommer vi stillede på Bøsøre i babyklassen med Bassen. Nu skal han snart i gruppe med Santos ! Det går lige lovlig stærkt det her :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de er hurtige til at lære nyt. Bassen er også klart den hurtigst fattende af de tre vi har haft. Det er en sand fornøjelse...så længe det varer aha ha ha og tænk om ganske få måneder er Møffe-skatten en mere eller mindre umulig ung hanhund og om ganske få måneder stiller vi i samme klasse til udstillinger. Jeg fatter stadig ikke, at det var sidste sommer vi stillede på Bøsøre i babyklassen med Bassen. Nu skal han snart i gruppe med Santos ! Det går lige lovlig stærkt det her :mrgreen:

 

Puha, ja, det må siges! :shock:

 

Og behøver du minde os om lømmelalderen? Vi fik snakket rigeligt om den i går :mrgreen: Min mor blev helt træt ved tanken om at Møffe måske glemmer snart set alt, hvad vi endelig har fået banken ind i knolden på ham :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, ja, det må siges! :shock:

 

Og behøver du minde os om lømmelalderen? Vi fik snakket rigeligt om den i går :mrgreen: Min mor blev helt træt ved tanken om at Møffe måske glemmer snart set alt, hvad vi endelig har fået banken ind i knolden på ham :lol:

 

Selvfølgelig vil jeg minde en hver hvalpe-ejer om den kommende lømmelalder. Jeg mener; det skal da ikke kun være os, der skal have fornøjelsen af en lille bandit med selektiv hørelse og damehunde-fiktion. Nej-nej, alle bør vide hvad der forestår :mrgreen:

 

Min mor ryster bare på hovedet af Bassen og udbryder: Det er nøjagtig som med børn ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig vil jeg minde en hver hvalpe-ejer om den kommende lømmelalder. Jeg mener; det skal da ikke kun være os, der skal have fornøjelsen af en lille bandit med selektiv hørelse og damehunde-fiktion. Nej-nej, alle bør vide hvad der forestår :mrgreen:

 

Min mor ryster bare på hovedet af Bassen og udbryder: Det er nøjagtig som med børn ! :mrgreen:

 

Hehe, fnis :mrgreen:

 

Børn er sq da også umulige :shock: Søde til tider, men totalt uregerlig på andre tidspunkter - i det mindste er hundene sådan i knap så lang tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, fnis :mrgreen:

 

Børn er sq da også umulige :shock: Søde til tider, men totalt uregerlig på andre tidspunkter - i det mindste er hundene sådan i knap så lang tid :mrgreen:

 

Og lige netop DET er fordelen ved hunde ! Der er alle chancer for at de bliver normale indenfor overskuelig fremtid. Folks børn ! Suuuuk...se bare mine forældres børn. De er oppe i 40´erne begge to og der er intet tegn på forbedring :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lige netop DET er fordelen ved hunde ! Der er alle chancer for at de bliver normale indenfor overskuelig fremtid. Folks børn ! Suuuuk...se bare mine forældres børn. De er oppe i 40´erne begge to og der er intet tegn på forbedring :mrgreen:

 

Ai, du er nu altså meget tilforladelig - skal ikke kunne snakke om din søster/bror :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har godt nok haft det begivenhedsrigt siden i går aftes, hvor vi tog i parken... Både på godt og ondt..

 

I parken mødte vi en flok hunde og deres ejere, der mødes nærmest hver dag dernede. De måtte jo lige ned og hilse på Møffe, da de så ham lidt længere væk - fint med mig, jeg ved at de hunde er fine nok, har set dem flere gang på mine gåture og mødt dem med Azuro :mrgreen: Det gik også helt fint og der var endda en lille, ny én, en lab-hvalp på 18 uger -YAY, det var bare fedt, syntes Møffe! :ivrig: Der blev leget og leget - og så følte mor her lige lidt succes :lun: Møffe kom hen og tilbød kontakt 2 eller 3 gange under legen, så det har rent faktisk fungeret godt at træne det :klap2: At han så aldrig fik godbid, fordi labben nåede at vælte ham inden og få ham igang igen, er noget helt andet :rolleyes::lol:

 

Hjemme igen fik han sit sædvanlige hvalpeflip efter en "lidt for" begivenhedsrig tur, hvorefter han gik ombak og sooooooooooov. Vågnede kun op til dåd, da jeg skulle give ham hans sidste mad :mrgreen:

 

Da vi gik i seng, var det til gengæld ikke så sjovt at være Møffe :( Han peb og peb, og jeg fattede nada, han havde været ude og tisse for en times tid siden, ud og prøve at lufte ham, intet skete. Ind igen, peb igen efter en time.. Ud igen, lidt irriteret over al piberiet (selvom man jo ikke burde, men han piber altså meget :oops: ) og så havde den bette fyr tynd mave :megaked: Så er der jo ikke noget at sige til, at han ikke kan finde ro overhovedet... Ind igen bagefter og en time efter vækkes jeg igen til piben, ud igen og nu havde han både tynd mave og skulle kaste op, altså :megaked:

 

Det var så heldigvis alt for denne gang, men jeg var jo allerede ved at gå i panik og kunne næsten ikke sove igen af frygt for parvovirus, da der har været et tilfælde i byen, og andet ukendt... Men her til morgen var han bare lidt dvask, men med sin sædvanlige glubende appetit :mrgreen: Da han havde fået noget vand var han frisk igen og han har både haft tid til at lege lidt med sit legetøj, lege med en brumbasse (damn, det så sjovt og kært ud , men jeg afledte ham dog fra det, han skulle dælme ikke gå fra en dum nat, til humpepote :shock: ) og er stadig vildt glad, når han kommer i tanke om, at han er tørstig :mrgreen: Det er så sødt, han springer over med hvalpehop og logrende hale til sin hvalpeskål :hjerte:

 

Pt. ligger han og sover ved mine fødder, efter at have undersøgt græsslåmaskinen, mens far slog græsset :mrgreen:

 

Uja, og så blev han jo 10uger i dag, så det var tid til at veje ham og tage nye stååååå-billeder :mrgreen:

 

Han har "kun" taget 1kg på denne gang, men det tillægger jeg hans nat til i dag :cry: For vi vejede ham for sjov i mandags, og der havde han allerede taget 1kg på - tror ikke på, at der slet ikke er sket noget siden :blink: Eller også var vi bare ikke stædige nok med vægten, for damn, den er upålidelig :shock: Så man skal virkelig veje sig en del gang, for at få et pålideligt resultat..

 

Men her kommer ståååå-billederne - eller ét ståå-billed og 2 sit-billeder :blink: Kunne ikke beslutte mig, da jeg synes han ser lige dejlig ud, på begge :lun: Selvom de ikke er særligt vellykkede, han er nemmerlig ikke vildt glad for bordet, så vi må finde ud af noget alternativt :-)

 

[ATTACH]12139[/ATTACH]

 

[ATTACH]12140[/ATTACH]

 

[ATTACH]12141[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej nej.. Hold kæft, hvor er han sød!!! :lun:

 

Kunne være hyggelig at lege en dag, men Louie ville desværre nok blive tromlet, selvom han er en måned ældre.

 

Altså, han legede pænt, da han legede med en lhasa apso til træning :mrgreen:

 

Men skal ikke garantere, at han har bevaret de gode manerer efter at have leget med Luna og en lidt større lab :oops: selvom jeg håber :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smukke dreng !

 

Og begynd så lige så stille og roligt at få rettet hans bagben ind. Han står jo lige så grimt som Bassen med venstre bagpote :shock::mrgreen:. Ikke noget vold, men prøv om du allerede nu kan vænne ham til så småt (kan ikke lade sig gøre så længe han er hvalpegummi-agtig) at stå lige med poterne og lodret på stykket fra knæet og ned ellers kommer det til at forfølge dig og Møffe i kritikkerne. Vi har vist ikke én, hvor Bassens venstre bagpote ikke nævnes...og det er ikke for det gode :mrgreen:

 

Og det med maven er nok bare varmen. Vi havde også pistol-skid (namme-nam) sidste sommer, da Bassen var bette.

 

PS: Og hold nu op med at holde kræet under hagen. Hold hellere en godbid for snuden af ham, så han kigger op af sig selv. Inden længe bliver det hoved for tungt at stå og holde oppe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiiiiiiiiih zaz zaz, hvor er det godt vi har dig til at lærer Rikke alle de smarte triks :blink: :kys:

 

 

Hvis jeg nogen inde skal lærers op i udstilling så bestiller jeg privat timer :mrgreen:

 

 

 

 

Rikke, ham møffe er altå en lækker en, og skal han engang passes på Fyn, vil Aslan ( mor ) gerne være lege onkel :mrgreen::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smukke dreng !

 

Og begynd så lige så stille og roligt at få rettet hans bagben ind. Han står jo lige så grimt som Bassen med venstre bagpote :shock::mrgreen:. Ikke noget vold, men prøv om du allerede nu kan vænne ham til så småt (kan ikke lade sig gøre så længe han er hvalpegummi-agtig) at stå lige med poterne og lodret på stykket fra knæet og ned ellers kommer det til at forfølge dig og Møffe i kritikkerne. Vi har vist ikke én, hvor Bassens venstre bagpote ikke nævnes...og det er ikke for det gode :mrgreen:

 

Og det med maven er nok bare varmen. Vi havde også pistol-skid (namme-nam) sidste sommer, da Bassen var bette.

 

PS: Og hold nu op med at holde kræet under hagen. Hold hellere en godbid for snuden af ham, så han kigger op af sig selv. Inden længe bliver det hoved for tungt at stå og holde oppe :mrgreen:

 

Taaaark for alle rådene :mrgreen:

 

Holder heller ikke hans hoved oppe normalt, det var faktisk kun lige det billed, hvor jeg har hånden under hovedet i denne serie, fordi han af egen eller andet grund mente at godbidderne var på bordet :roll: Så guidede lige hans hoved op, så jeg kunne vise godbidderne det rigtige sted :mrgreen:

 

Og angående bagbenene - skal nok være på vagt! Tror dog at stillingen her skyldes at hans står lidt usikkert på bordet - som sagt, vi skal finde noget alternativt, så han ikke behøver føle, at han skal koncentrere sig om balancen :blink:

 

Men tak for rådene, har selvsagt ikke selv nogen anelse om, hvordan de skal stå, så rart at du lige kan rette mig :mrgreen:

 

Iiiiiiiiiiih zaz zaz, hvor er det godt vi har dig til at lærer Rikke alle de smarte triks :blink: :kys:

 

 

Hvis jeg nogen inde skal lærers op i udstilling så bestiller jeg privat timer :mrgreen:

 

 

 

 

Rikke, ham møffe er altå en lækker en, og skal han engang passes på Fyn, vil Aslan ( mor ) gerne være lege onkel :mrgreen::engel::engel:

 

Hehe, mon ikke Aslan vil føle sig lidt snydt så? :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Og angående bagbenene - skal nok være på vagt! Tror dog at stillingen her skyldes at hans står lidt usikkert på bordet - som sagt, vi skal finde noget alternativt, så han ikke behøver føle, at han skal koncentrere sig om balancen :blink:

 

På jorden.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Og når han så står helt korrekt Rikke, så klikker du og belønner ;-)

 

Og bygger det selvfølgelig også op med klik at du kan pille-rode-rage, og stille ham op... Så går det nemlig rigtig hurtigt med at lære ham det ;-) Og det er jo klart bedre at lære ham det nu, end når han er blevet noget større og tungere :lol: :blink:

 

Ninja´en er blevet stillet op siden hun var 9 uger, og klikkertrænet med det - og hende kan man stille og rette på ligeså tosset man vil, og så kan hun holde stillingen i noget tid inden klikket kommer :blink: og hun har altid fået ros for at være så medgørlig... ;-):mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skam også det jeg har tænkt mig, hvis vi ikke finder andet. Billederne bliver bare ikke så gode fra jorden, derfor jeg ville foretrække at få ham op i højde, når vi tager billeder :-) Normalt står han på jorden, når vi træner.

 

 

 

Kameramanden skal ligge ig NED PÅ JORDEN, så kan billederne blive ganske glimrende, dog skal i kigge efter flåter bag efter, mindes umulia fik en et ret trist sted efter at have taget ligge billeder at leroy :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...