MissMilladk Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Det er måske et mærkeligt spørgsmål, men jeg er bare lidt nysgerrig: hvornår starter "lømmelalderen" sådan cirka? Elvis er godt 4 måneder nu, og jeg venter bare på den dag, han ikke gider komme, når jeg kalder, når vi går tur (uden snor). Indtil videre kommer han på det mindste pip fra mig - og han løber faktisk stadig ikke ret langt væk fra mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 jeg tror det er meget forskelligt fra hund til hund jason var indtil han var 15 mdr den sødeste lydigste og nemmeste hund... så kom lømmelalderen her i januar og det er først her i juni at jeg begynder at kunne se "den anden side" ----jeg har været tudefærdig jeg ved ikke hvor mange gange og har følt mig som den dårligste hundeejer på denne jord utallige gange og føler faktisk stadig at jeg er frygtelig til at takle hans lømmelalder (også hvad der er tilbage) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Jeg er af den faste overbevisning at "lømmelalder" som helhed er et selvskabt problem. Reelt set kalder jeg det for intet andet end en undskyldning, for ens egen manglende evne til at justere ens træning og forventninger efter hundens udvikling. Og så ved jeg godt at det sikkert træder et par folk over tæerne, men sådan må dét så bare være. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Jeg er af den faste overbevisning at "lømmelalder" som helhed er et selvskabt problem. Reelt set kalder jeg det for intet andet end en undskyldning, for ens egen manglende evne til at justere ens træning og forventninger efter hundens udvikling. Og så ved jeg godt at det sikkert træder et par folk over tæerne, men sådan må dét så bare være. :blink: Ud fra egne erfaringer må jeg sådan set erklære mig enig :5up: Men om jeg så bare har været heldig ind til videre, kan jeg jo ikke garantere :blink: Men ingen af de 3 hvalpe jeg indtil videre har haft, har haft nogen decideret lømmelalder.. Chivas havde en periode i 7-8 mdr. alderen, hvor han ind i mellem var lidt rastløs og hvor han også kappede den samme ledning over et par gange, når han var alene hjemme, men det var også det. Jeg oplevede ingen problemer med træning, indkald eller lign. Gaia var der heller ikke noget med, overhovdet, ingen gang i forbindelse med hendes første løbetid mærkede jeg nogen videre forandringer og hun har også alle dage haft et 100% sikkert indkald og en super opmærksomhed Jeg mindes heller ingen lømmelalder problemer med min første hund, Charlie Men igen, det kan være at jeg bare har været heldig ind til nu, næste gang jeg anskaffer mig sådan et kræ står jeg måske lige pludselig med hunden fra helvede når den rammer de 7-8 mdr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Det eneste jeg har mærket i den retning (men nu har jeg jo også kun haft tæver - og en hanhund, der var 6 mdr. da jeg fik ham) er lidt sær opførsel op til første løbetid. Der er ligesom en periode, hvor de er "anderledes" på en eller anden måde - men ikke descideret lømmelagtige.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Det eneste jeg har mærket i den retning (men nu har jeg jo også kun haft tæver - og en hanhund, der var 6 mdr. da jeg fik ham) er lidt sær opførsel op til første løbetid. Der er ligesom en periode, hvor de er "anderledes" på en eller anden måde - men ikke descideret lømmelagtige.... Det er også mere det "anderledes" jeg har mærket (lømmelalder er ikke det rigtige ord synes jeg for han er ikke ude på at skabe ballade, men bliver forvirret). Bl.a. er han blevet så absolut superfølsom overfor mig i træningssituationer og dét har jeg svært ved at takle for hvis jeg bliver den mindste lillebitte smule irriteret/utålmodig under træningen så flipper han fuldstændig ud i et "se på mig, er jeg ikke dejlig, lad nu være med at være sur"-flip. Hans hjerne har også haft et "slør" over sig hvor alle øvelser ligesom har været glemt i perioder eller han har pludselig byttet om på øvelsernes betydning en dags tid for så udmærket at huske hvad det betyder dagen efter (eller blot 5 min efter for den sags skyld...) med andre ord, så ja DKW - kald mig blot en helvedes dårlig hundeejer, jeg har været for langsom til at sætte kravene ned og stået uforstående i en periode for hvorfor han reagerede som han gjorde (hans løbe/gø flip) og spurgte derfor om råd, og fik at vide at han var i en alder hvor han testede mig af og på trods af mit kendskab til min egen hund så gik jeg ind på den teori selvom det mærkedes forkert. Derfor har jeg så behandlet situationen forkert i en lang periode når han har flippet indtil jeg prøvede at lytte til min egen hjemmestrikkede teori og det er først DER jeg for alvor er begyndt at komme videre med ham. Men derfor tror jeg stadig ikke at de "hukommelsestab" han har haft har været pga. min manglende evne til at være hundeejer - men ejg har ikke fået skruet forventningerne ned og planlagt anden træningsplan på det tidspunkt jeg skulle, hvilket vi så begge stadig lider under:( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 med andre ord, så ja DKW - kald mig blot en helvedes dårlig hundeejer, jeg har været for langsom til at sætte kravene ned og stået uforstående i en periode for hvorfor han reagerede som han gjorde (hans løbe/gø flip) og spurgte derfor om råd, og fik at vide at han var i en alder hvor han testede mig af og på trods af mit kendskab til min egen hund så gik jeg ind på den teori selvom det mærkedes forkert. Derfor har jeg så behandlet situationen forkert i en lang periode når han har flippet indtil jeg prøvede at lytte til min egen hjemmestrikkede teori og det er først DER jeg for alvor er begyndt at komme videre med ham. Lad nu for pokker da være med at lægge ord i min mund (eller meninger iøvrigt) jeg aldrig har ytret! Jeg kaldte ingen for dårlige hundeejere, elelr at nogen manglede evnen til at være hundeejer. Jeg kaldte det: en undskyldning, for ens egen manglende evne til at justere ens træning og forventninger efter hundens udvikling. Men derfor tror jeg stadig ikke at de "hukommelsestab" han har haft har været pga. min manglende evne til at være hundeejer - men ejg har ikke fået skruet forventningerne ned og planlagt anden træningsplan på det tidspunkt jeg skulle, hvilket vi så begge stadig lider under:( Altså igen skyldes "problemet" en manglende evne (eller erfaring) til at justere ens træning og forventninger til hundens udvikling. I tillæg kan jeg sige at jeg aldrig i mit liv har lagt en træningsplan. En hunds liv og udvikling er ikke lineær, men snarere som en bølgegang på havet. Planer holder derfor ikke. Kig på hunden, og ret til efter dén, istedet for efter en plan. I forsvaret sagde vi altid at selv den bedste slagplan, holder kun til første møde med fjenden. Det samme gør sig gældende med temaet "hund" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Det eneste jeg har mærket i den retning (men nu har jeg jo også kun haft tæver - og en hanhund, der var 6 mdr. da jeg fik ham) er lidt sær opførsel op til første løbetid. Der er ligesom en periode, hvor de er "anderledes" på en eller anden måde - men ikke descideret lømmelagtige.... den er jeg med på - Karla var sådan lidt "sær" fra omkring 7 måneder og til efter første løb... Nu er hun 14 måneder og tester da nogen gange om det der "Karla kom" mon var til hende eller ej men jeg synes nu ikke det har været slemt ... Hun har på intet tidspunkt stået af træningen og har hele tiden kunnet gå uden snor, uden jeg skulle bekymre mig om hun løb væk osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Lømmelalder eller ej...Pablo fik en periode omkring 7mdrs alderen hvor han bare var umulig...hehe...så måtte man jo yde en ekstra indsats med lydighedstræningen, og det gav pote...:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Jeg er af den faste overbevisning at "lømmelalder" som helhed er et selvskabt problem. Reelt set kalder jeg det for intet andet end en undskyldning, for ens egen manglende evne til at justere ens træning og forventninger efter hundens udvikling. Og så ved jeg godt at det sikkert træder et par folk over tæerne, men sådan må dét så bare være. :blink: Det kan godt være, at du træder nogle over tæerne, men jeg har da sjældent læst noget så kort og godt sagt om den kære lømmelalder. Det er biologi og den, der forsøger, at slås mod det har på forhånd tabt...og måske endda mere end godt er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Lad nu for pokker da være med at lægge ord i min mund (eller meninger iøvrigt) jeg aldrig har ytret! Jeg kaldte ingen for dårlige hundeejere, elelr at nogen manglede evnen til at være hundeejer. Jeg kaldte det: Altså igen skyldes "problemet" en manglende evne (eller erfaring) til at justere ens træning og forventninger til hundens udvikling. Men hunden har stadigvæk en negativ reaktion pga. ejerens manglende evne til at fatte hvad der foregår (okay okay, jeg prøver bare at redde den) I tillæg kan jeg sige at jeg aldrig i mit liv har lagt en træningsplan. En hunds liv og udvikling er ikke lineær, men snarere som en bølgegang på havet. Planer holder derfor ikke. Kig på hunden, og ret til efter dén, istedet for efter en plan. I forsvaret sagde vi altid at selv den bedste slagplan, holder kun til første møde med fjenden. Det samme gør sig gældende med temaet "hund" "Træningsplan" er det forkerte ord - jeg har heller aldrig lagt en plan og har heller aldrig tænkt på at gøre det. Jeg har en svævende forventning om hvad jeg måske skulle træne med den og den dag og så ser vi om det er det jeg gør når vi kommer til et sted vi kan træne. Det var mere i forhold til hvad han kan klare - jason har ikke kunnet klare ret mange nye øvelser de sidste 6 mdr så det har været meget begrænset hvad jeg har forsøgt at lære ham og nu her 4 mdr efter jeg begyndte at lære ham at bukke er vi stadigvæk med håndbevægelser i øvelsen og helt nede ved ham når han bukker og "kravle" (en øvelse der skal kunne udføres for at gennemføre vores uddannelse ) er først inden for de sidste par uger kommet fra at jeg "trak" ham frem med en finger til at han kravler han til min hånd der hvor jeg placerer den på jorden (kan være det er forkerte måde jeg har brugt og det er derfor det går så langsomt, men er altså ikke så heldig at have hjælpsomme trænere til rådighed til når jeg har brug for hjælp til ekstra øvelser). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2009 Jeg er af den faste overbevisning at "lømmelalder" som helhed er et selvskabt problem. Reelt set kalder jeg det for intet andet end en undskyldning, for ens egen manglende evne til at justere ens træning og forventninger efter hundens udvikling. Og så ved jeg godt at det sikkert træder et par folk over tæerne, men sådan må dét så bare være. :blink: Jeg tror du har ret. Med min første hund oplevede jeg at han var stokdøv og uimodtagelig for indlæring. Med Oskar var der kun ganske lidt døvhed og med Victor oplever jeg ingen problemer. Jeg mener selv, at det skyldes at jeg i dag har mere erfaring og viden. Og er blevet bedre til at se og læse min hund og stille de krav til træning, som han magter. Hvis hunden ikke forstår hvad du forventer af den, så bliver den frustreret og ulydig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Juli 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2009 Jeg synes ellers, jeg har læst om "lømmelalderen" flere gange, men som jeg forstår det af jer, så findes den ikke -eller rettere: Den kommer kun, hvis jeg ikke lærer at tilpasse mine indlæringsmetoder efter hvalpen, så derfor skal jeg være opmærksom på, at han ikke lærer på samme måde hele hvalpe-/unghundetiden igennem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2009 Jeg synes ellers, jeg har læst om "lømmelalderen" flere gange, men som jeg forstår det af jer, så findes den ikke -eller rettere: Den kommer kun, hvis jeg ikke lærer at tilpasse mine indlæringsmetoder efter hvalpen, så derfor skal jeg være opmærksom på, at han ikke lærer på samme måde hele hvalpe-/unghundetiden igennem? Jep - du har helt rigtig fat i det! Hvis du undlader at tænke lømmelalder, så vil du heller ikke opfatte unghundens opførsel som sådan - og så vil I komme meget lettere og mindre konfliktfyldt gennem unghundetiden. Hundene kan jo ikke gøre for, at der sker en hel masse hormonelt og udviklingsmæssigt inde i dem - dette levner ikke altid lige megen plads til ny indlæring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juli 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2009 Jep - du har helt rigtig fat i det! Hvis du undlader at tænke lømmelalder, så vil du heller ikke opfatte unghundens opførsel som sådan - og så vil I komme meget lettere og mindre konfliktfyldt gennem unghundetiden. Hundene kan jo ikke gøre for, at der sker en hel masse hormonelt og udviklingsmæssigt inde i dem - dette levner ikke altid lige megen plads til ny indlæring Enig - jeg har aldrig haft en hund der har været i lømmelalderen, ialt fald ikke som jeg har hørt andre beskrive denne periode ... eller vent nu lidt ... jeg har en nu som har været i lømmelalderen siden den dag hun flyttede ind Ej spøg til side, hvis man oplever disse perioder med momental hukommelsetab er det vigtigt at man bevare "fatningen", går tilbage til det skridt i træningen hvor hunden kan overkomme det på nuværende tidspunkt, evt. kan man droppe træning og lave noget mere "sjovt" som hunden kan overkomme rent mentalt - det vil komme tifold tilbage i form at tillid. Selvfølgelig er der ting hvor man bliver nøden til at "skære igennem", men her kan det muligvis være nødvendigt at øge motivationen 10 x normallen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Juli 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2009 Okay, men hvornår er det så jeg kan forvente, at han bliver unghund med dertilhørende nye krav til indlæring? Er det ca. v/7 måneders alderen. Altså ikke fordi jeg vil læne mig tilbage indtil han bliver 7 måneder for først dér at træne igen, men igen bare ren nysgerrighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2009 Enig - jeg har aldrig haft en hund der har været i lømmelalderen, ialt fald ikke som jeg har hørt andre beskrive denne periode ... eller vent nu lidt ... jeg har en nu som har været i lømmelalderen siden den dag hun flyttede ind Ej spøg til side, hvis man oplever disse perioder med momental hukommelsetab er det vigtigt at man bevare "fatningen", går tilbage til det skridt i træningen hvor hunden kan overkomme det på nuværende tidspunkt, evt. kan man droppe træning og lave noget mere "sjovt" som hunden kan overkomme rent mentalt - det vil komme tifold tilbage i form at tillid. Selvfølgelig er der ting hvor man bliver nøden til at "skære igennem", men her kan det muligvis være nødvendigt at øge motivationen 10 x normallen. Mht. at skære igennem, så afhænger det for mig meget af, hvor godt hunden kan øvelsen! Og på nær indkald og nej har ingen af mine hunde været i "krav-fasen" før de har været minimum 1 år. At der så er øvelser, de kan vældig godt - såsom sit, dæk og plads, det er noget andet. Jeg ville bare aldrig bede dem om det, hvis de ikke var "på". Komme når der bliver kaldt og lade være med noget, når jeg giver "nej" kommandoen - det SKAL de derimod - helst så tidligt som muligt. At JEG så ind i mellem er en skovl og kalder, når jeg godt ved, at det ikke trænger ind, det er bare min lømmelalder, der trænger sig på Men hvis Vilya (15 uger) vender sig om og kigger på mig, når jeg kalder og så alligevel løber den anden vej - så er det i min verden ikke ok! Og nej, jeg skælder ikke ud, hun får et "nej" og bliver om nødvendigt afskåret fra at løbe længere væk. Og så har jeg brugt meget langline i den skægge alder, dengang jeg havde terrier(hanhund) - det er et super redskab! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2009 Okay, men hvornår er det så jeg kan forvente, at han bliver unghund med dertilhørende nye krav til indlæring? Er det ca. v/7 måneders alderen. Altså ikke fordi jeg vil læne mig tilbage indtil han bliver 7 måneder for først dér at træne igen, men igen bare ren nysgerrighed Det er forskelligt fra race til race og det er forskelligt fra individ til individ. En tommelfingerregel kunne være; når hunden bliver fysisk kønsmoden (7-9 mdr som et slag på tasken), men-men-men du er ikke i tvivl, når og hvis det sker. Jeg mener; Når dyret står og ser fuldstændig forundret på dig, når du f.eks. siger "Sit" og du selv står og tænker: "Øhhhh, den har da altid sat sig ned, når der bliver sagt "Sit", så ved du at det er dér I er nået til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Mht. at skære igennem, så afhænger det for mig meget af, hvor godt hunden kan øvelsen! Og på nær indkald og nej har ingen af mine hunde været i "krav-fasen" før de har været minimum 1 år. At der så er øvelser, de kan vældig godt - såsom sit, dæk og plads, det er noget andet. Jeg ville bare aldrig bede dem om det, hvis de ikke var "på". Komme når der bliver kaldt og lade være med noget, når jeg giver "nej" kommandoen - det SKAL de derimod - helst så tidligt som muligt. At JEG så ind i mellem er en skovl og kalder, når jeg godt ved, at det ikke trænger ind, det er bare min lømmelalder, der trænger sig på Men hvis Vilya (15 uger) vender sig om og kigger på mig, når jeg kalder og så alligevel løber den anden vej - så er det i min verden ikke ok! Og nej, jeg skælder ikke ud, hun får et "nej" og bliver om nødvendigt afskåret fra at løbe længere væk. Og så har jeg brugt meget langline i den skægge alder, dengang jeg havde terrier(hanhund) - det er et super redskab! Med "skære igennem" mente jeg ikke skære igennem alla "du skal dælm dulmer sætte dig når jeg siger sit og det skal være lige nu", men mere at "du behøves ikke lave udfald mod andre hunde, jeg er her for at passe på dig ", "jeg vil være stærkt tilfreds med at du lader mit blomsterbed være og tager denne bold i stedet for", "du skal ikke fare ud af døren så snart den bliver åbnet, men bliver lige nøden til at vente et øjeblik. tilgengæld for du en guffer og lov til at gå tur". Giver det mening Det var derfor jeg skrev "skære igennem" og øge motivation 10-fold. Der er visse ting hunden bliver nøden til at gøre af hensyn til dens egen sikkerhed, vores omsorg for huset () mv. og her må hjælpe hunden således at "fejl" ikke opstår og hvis de gør, så må vi hjælpe hunden, ved at tilbyde et alternativt så godt at den dårligt kan afslå det og samtidig guide hunden på et sådan måde at det forekommer den let at gøre det rigtige og/eller rette den opståede "fejl". Jeg har som sagt ikke oplevet lømmelalderen hos mine hunde - heller ikke de to hanhunde jeg har haft. Træningsmæssigt synes jeg dog alle mine hunde har haft kortere og længere perioder hvor de har været lidt alla "Dæk? Aaaaldig hørt om! Jamen du tager fejl, det har du aldrig præstenteret mig for før". Næste gang fungere dæk perfekt - også er det måske apport den ikke kan huske. Denne periode synes jeg strækker sig op til 1½ års tid - on and off og i forskellig grad - men jeg har aldrig anset det som en lømmelperiode. Selvfølgelig kan man godt stå lidt og skumme af irritation fordi man synes kræet byrde kende det godt nok, det er helt menneskeligt, men hjælper bare ikke ... og jeg er den første til at indrømme at jeg bliver irriteret, men jeg prøver virkelig at arbejde med det og synes selv at jeg er blevet bedre med årene. Prøver at messe for mig selv, at lader vi vores irritation komme til udtryk så skaber vi ikke andet end mistillid og frustration hos hunden - og det er ingen af os jo tjente med :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Jeg har som sagt ikke oplevet lømmelalderen hos mine hunde - heller ikke de to hanhunde jeg har haft. Træningsmæssigt synes jeg dog alle mine hunde har haft kortere og længere perioder hvor de har været lidt alla "Dæk? Aaaaldig hørt om! Jamen du tager fejl, det har du aldrig præstenteret mig for før". Næste gang fungere dæk perfekt - også er det måske apport den ikke kan huske. Denne periode synes jeg strækker sig op til 1½ års tid - on and off og i forskellig grad - men jeg har aldrig anset det som en lømmelperiode. Selvfølgelig kan man godt stå lidt og skumme af irritation fordi man synes kræet byrde kende det godt nok, det er helt menneskeligt, men hjælper bare ikke ... og jeg er den første til at indrømme at jeg bliver irriteret, men jeg prøver virkelig at arbejde med det og synes selv at jeg er blevet bedre med årene. Prøver at messe for mig selv, at lader vi vores irritation komme til udtryk så skaber vi ikke andet end mistillid og frustration hos hunden - og det er ingen af os jo tjente med :blink: Det er også dét jeg har haft(og til en vis grad stadig har) med jason og hvis nogen kalder det lømmelalder, ja så fint med mig. Jeg hænger mig ikke så meget i detaljer så om det kaldes lømmelalder, unghundeperiode, teenager eller hvad man gør så er det bare for mig en beskrivelse af hvornår der er "huller" i hukommelsen... noget som jeg - idrømmet - bliver ret så irriteret over når hunden står med blankt (men ellers ivrigt og lærevilligt) aansigt mod mig når der bliver sagt sit:oops::oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Det er også dét jeg har haft(og til en vis grad stadig har) med jason og hvis nogen kalder det lømmelalder, ja så fint med mig. Jeg hænger mig ikke så meget i detaljer så om det kaldes lømmelalder, unghundeperiode, teenager eller hvad man gør så er det bare for mig en beskrivelse af hvornår der er "huller" i hukommelsen... noget som jeg - idrømmet - bliver ret så irriteret over når hunden står med blankt (men ellers ivrigt og lærevilligt) aansigt mod mig når der bliver sagt sit:oops::oops: Ha ha, hvor er jeres beskrivelser sjove. Det er lige som at se Bassen....det der hvaaaaaad-udtryk i fjæset. Jeg har prøvet, at hidse mig op på den første hund vi havde...fuldstændig uden resultat, så denne gang gider jeg ikke...og jeg mener virkelig gider ikke. I morges kunne han ikke apportere, men så kunne han finde ud af en masse andre ting og så er det fint nok med det. I morgen er det muligvis omvendt Og så synes jeg det er vanvittig sjovt at betragte alt det han kan, hvis han ved han får noget ud af det selv. Altså f.eks. frikadeller...de smager jo godt, men at de også klarer hjernen og gør den spisende utrolig aktiv og tjenestevillig, se, det anede jeg ikke før vi fik Bassen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Juli 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2009 Ha ha, hvor er jeres beskrivelser sjove. Det er lige som at se Bassen....det der hvaaaaaad-udtryk i fjæset. Jeg har prøvet, at hidse mig op på den første hund vi havde...fuldstændig uden resultat, så denne gang gider jeg ikke...og jeg mener virkelig gider ikke. I morges kunne han ikke apportere, men så kunne han finde ud af en masse andre ting og så er det fint nok med det. I morgen er det muligvis omvendt Og så synes jeg det er vanvittig sjovt at betragte alt det han kan, hvis han ved han får noget ud af det selv. Altså f.eks. frikadeller...de smager jo godt, men at de også klarer hjernen og gør den spisende utrolig aktiv og tjenestevillig, se, det anede jeg ikke før vi fik Bassen herhjemme kan bevistheden om at ejer har en bold m. snor med på gåturen have en helt uvirkelig evne til at få det bedste frem i en unghund Nåja - publikum er også en success! Bevidstheden om at folk kigger på JASON og siger nååå og ihhhh når han er dygtig er nok det allerbedste middel jeg har (ved redningshundene kan jeg godt finde på at sige til de andre de skal kommentere ham positivt når han kommer tilbage: det har en fuldstændig vanvittig god effekt på ham!). Selvfølgelig kan tilstedeværelsen af publikum også sætte en del af hans hjerne igang der er markeret med "BALLADE!" og så kan jeg ellers bare stå der mens han skal underholde alle omkring ham og lege fransk klovn:5up: (og her er det ikke muligt at sige "ignorer ignorer ignorer" for når jason først folder sig ud med hensigten at få folk til at kigge på ham så er der INGEN mulighed for at holde masken!!!! ---og han VED det.....) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Aslan -HUH? Aslan......... -Hvad er det??????? ASLAN -Hvilken fooking irriterende tinitus i dag........ ASLAN HEEEEEEEEEEEER:evil: -Neeeeeeeei en fugl oppe i himlen Hen og hente hunden SIT -Hvorfor skal jeg ligge mig? Godbid bruges til at lokke sit -hmm, den dufter godt, mon fuglen skal have den? Det må den gerne, jeg vil gerne dele med fuglen. Fugle er egentlig noget underligt noget, mon jeg kunne flyve hvis jeg ville.......... Fook en irriterende tinitus i baggrunden, hvad mon tinitus kommer af? Nå, det er vidst noget tid siden jeg har været over og lette ben Dorte fik 4 nye grå hår den dag En meget frustrerende tid, her er vi inde i en god periode, og jeg tænker tilbage til frustrationen med et smil på læben, hvis ikke jeg gjorde det, ville jeg jo aldrig kunne få en til hund :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juli 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Aslan -HUH? Aslan......... -Hvad er det??????? ASLAN -Hvilken fooking irriterende tinitus i dag........ ASLAN HEEEEEEEEEEEER:evil: -Neeeeeeeei en fugl oppe i himlen Hen og hente hunden SIT -Hvorfor skal jeg ligge mig? Godbid bruges til at lokke sit -hmm, den dufter godt, mon fuglen skal have den? Det må den gerne, jeg vil gerne dele med fuglen. Fugle er egentlig noget underligt noget, mon jeg kunne flyve hvis jeg ville.......... Fook en irriterende tinitus i baggrunden, hvad mon tinitus kommer af? Nå, det er vidst noget tid siden jeg har været over og lette ben Dorte fik 4 nye grå hår den dag En meget frustrerende tid, her er vi inde i en god periode, og jeg tænker tilbage til frustrationen med et smil på læben, hvis ikke jeg gjorde det, ville jeg jo aldrig kunne få en til hund :blink: :lol: Jeg er fuldstændig flad af grin :lol: Endnu engang priser jeg mig lykkelig over at mine hunde bare har skøjtet henover lømmelalderen næsten totalt symptomfrie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2009 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts