Hop til indhold

Er DKK også for Gadekrydser/bl. hunde


bellas mor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener, når Tyson nu her om ingen tid er mester i både agility og HTM, så vil vi da indtage udlandet. :mrgreen: :blink:

 

Du holder dig fra Norge, det er Petrines område - arj, vil det sige at manden alligevel ikke kan blive champion? besværlige ulogiske regler! Så må han jo gå til agility med vores azawakh (denne tråd bliver stadigt mere bizar)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du lovet det, så er det med at kridte skoene, så der bliver endnu en hund og en fører vi kan pege på og sige: Se !!! Dem kender vi fra HF ! :5up: :mrgreen:

 

Når vi begynder at ringtræne igen efter ferien, skal jeg prøve at forhøre mig om de nærmere regler for blandinger ved DM og internationale konkurrencer (ja blandingen går også til ringtræning). Hvis blandinger ikke kan deltage må jeg indrømme, at jeg bliver bare en anelse forarget. Det er der jo overhovedet ikke belæg for, når det handler om, at hunden skal udføre et eller andet og ikke bare stå i en ring og tage sig ud og være race-agtig-pæn-noget.

 

Du behøver såmænd ikke at vente til efter ferien, for det kan jeg fortælle dig :blink:

 

Blandinger kan IKKE deltage ved DM i fx. LP og såvidt jeg husker heller ikke agility, men jeg er lidt i tvivl om de kan ved DM i Rally, men det må Splinten kunne fortælle :blink:

For at deltage i DM i LP (og vist også agility), kræver det at hunden har DKK stambog OG at føren er medlem af DKK. Det samme gør sig gældende for Årets Hund konkurrencen i LP.

 

En blanding eller ikke stambogsført hund, kan deltage på lige fod med alle andre ved DKK's internationale LP prøver, men jeg trooor ikke at de kan deltage i udlandet -ikke ved klubber under FCI i hvert fald, men jeg skal da ikke kunne sige det 100% ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm, mystisk... jeg blev kun meldt ind i dkk fordi jeg ville til prøve så jeg er egentlig ret sikker på at det skulle jeg være.. det må jeg jo have læst et eller andet sted.. Og lige nu er jeg for doven til at finde det:mrgreen:

 

For ellers har jeg pt ingen grund til at være medlem egentlig, går jo ligenu ikke til træning hos dem..

 

Jeg er temmelig sikker på at du ikke behøver at være medlem for at deltage i prøver af forskellig art... Jeg har deltaget i både LP prøver, brugsprøver og agilitykonkurrencer med Flica, uden at være medlem af DKK, Flica har ganske vist DKK stambog, men det mener jeg altså ikke gør nogen forskel i den forbindelse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Arj nu er jeg nysgerrig, går den til ringtræning for sjov, eller kan det bruges til noget? Har altid syntes at ringtræning er dødens pølse :oops:

 

Den begyndte til ringtræning fordi den ikke var overvild med andre hunde. Til ringtræning er dyrene jo ligesom nød til at være tæt på hinanden og samtidig opfører sig rimelig civiliseret. Det fik kræet lært til ug med kryds og slange, så det er åbenbart også en vej, hvis man har en lidt muggen hund man synes skal lærer at tage sig lidt sammen og udvise lidt gode manerer. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du behøver såmænd ikke at vente til efter ferien, for det kan jeg fortælle dig :blink:

 

Blandinger kan IKKE deltage ved DM i fx. LP og såvidt jeg husker heller ikke agility, men jeg er lidt i tvivl om de kan ved DM i Rally, men det må Splinten kunne fortælle :blink:

For at deltage i DM i LP (og vist også agility), kræver det at hunden har DKK stambog OG at føren er medlem af DKK. Det samme gør sig gældende for Årets Hund konkurrencen i LP.

 

En blanding eller ikke stambogsført hund, kan deltage på lige fod med alle andre ved DKK's internationale LP prøver, men jeg trooor ikke at de kan deltage i udlandet -ikke ved klubber under FCI i hvert fald, men jeg skal da ikke kunne sige det 100% ;-)

 

Til Rally DM kan ALLE hunde deltage - undtagen dem, der bider dommeren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...