Hop til indhold

Hvorfor egentlig hund nummer to?


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Nu da mange af os går og overvejer hund nummer to, så kom jeg til at tænke på hvorfor vi egentlig gerne vil have hund nummer to.

 

Da jeg i går prøvede at argumentere for hund nummer to overfor noget familie grinede de af mig og mente at jeg ville have en hund nummer to for min hunds skyld - Altså morede de sig meget med at sige "hun køber en hund til sin hund".

 

Jeg gik derefter og tænkte over det. Og det er jo ikke helt løgn. Jeg ønsker hund nummer to fordi jeg er overbevist om at Jodie og den vil kunne lege sammen, måske sove sammen, hygge sammen etc. jeg vil vide at Jodie aldrig skulle være alene hjemme, mens jeg var på arbejde. Jeg ville synes det var super hyggeligt at have begge hunde med på træningsbanen. Så på en måde har de ret, min kære familie :( Jeg overvejer hund nummer to for min hunds skyld.

 

De ting der omhandler mig selv er mere noget i retning af at få oplevelserne af de to hunde sammen. Jeg vil blive glad indvendig ved synet. Jeg har lyst til udfordringen med en ny hund. Det er som om Jodie har været for nem. Desuden synes jeg at det kunne være spændende at prøve de vanskeligheder der kan være med at have to hunde og jeg ville elske at se min yngste søn, som er fuldstændig vild med hunde (og har proklameret at han skal være ulvepasser når han bliver voksen :-D) kunne gå med på nogle af gåturene og holde en hund også. Vi ville elske det på vores nogle gange 10 kilometer lange ture.

 

Hvad handler jeres overvejelser om? Hvorfor vil I gerne have hund nummer to?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi Petrine endelig er kommet på træningshold og nu slås vi (manden og jeg) om, hvem der skal gå med hende :-D vi har alt for meget tid til kun en hund.

 

Men ellers jo, så er nr 2 lige så meget for at glæde Petrine - faktisk har vi overvejet at få en kat, ikke fordi jeg kan lide katte overhovedet, men Petrine er vokset op med kat og elsker dem...jeg har dog droppet det, da jeg synes katte ikke lige er sagen :oops: så nu må hun nøjes med en hund istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tanker på hund nr 2 er absolut egoistiske - de handler om mig - det eneste der bremser mig er faktisk min hund nr 1 ;-). Jeg er ikke 100% sikker på, at hun ville synes det var fedt med en hund nr 2. Hun elsker at have gæster og være på besøg hos andre hunde, men hun elsker også at være universets centrum hos mor og far....

 

Grunden til at jeg gerne vil have hund nr 2, skyldes, at jeg godt kunne tænke mig at prøve at udstille og evt. avle. Ingen af disse ting er en mulighed med den tæve jeg har nu ... Så der ville skulle en anden tæve på banen...

 

Udover min hund, så bremser det mig, at jeg måske ikke ville kunne give dem begge nok opmærksomhed og at det ville blive noget rod på træningsbanen, da Karla ikke er vænnet til at skulle vente i bilen :stupid: Det ville tage et stort stykke arbejde med hende (og selvfølgelig også med lille ny) at vænne dem til at sidde pænt i bilen og vente på, at det var deres tur...

 

edit. under alle omstændigheder er det slet ikke aktuelt nu. Jeg ville ikke få hund nr 2 før Karla er minimum 2 år gammel. Den eneste undtagelse fra denne regel skulle være, hvis der pludselig skete noget med mine svigerforældre - så ville jeg fluks tage deres 8 år gamle tæve ind. Eller hvis der skete noget med min veninde Louise, som har Karlas allerbedste ven Jackpot. Han ville også blive indbudt med åbne arme - på trods af at de er præcis ligegamle - og de begge er intakte ....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bare fordi man da ikke kan få nok :mrgreen: Fordi der skal være en til at overtage når den gamle går på pension, fordi to eller flere hunde ofte har utroligt meget glæde af hinanden, fordi det er kedeligt kun at have en hund og fordi når man først har prøvet at have mindst 2 hunde, syntes man næsten at det er dyremishandling kun at have én :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tanker på hund nr 2 er absolut egoistiske - de handler om mig - det eneste der bremser mig er faktisk min hund nr 1 ;-). Jeg er ikke 100% sikker på, at hun ville synes det var fedt med en hund nr 2. Hun elsker at have gæster og være på besøg hos andre hunde, men hun elsker også at være universets centrum hos mor og far....

 

Grunden til at jeg gerne vil have hund nr 2, skyldes, at jeg godt kunne tænke mig at prøve at udstille og evt. avle. Ingen af disse ting er en mulighed med den tæve jeg har nu ... Så der ville skulle en anden tæve på banen...

 

Udover min hund, så bremser det mig, at jeg måske ikke ville kunne give dem begge nok opmærksomhed og at det ville blive noget rod på træningsbanen, da Karla ikke er vænnet til at skulle vente i bilen :stupid: Det ville tage et stort stykke arbejde med hende (og selvfølgelig også med lille ny) at vænne dem til at sidde pænt i bilen og vente på, at det var deres tur...

 

edit. under alle omstændigheder er det slet ikke aktuelt nu. Jeg ville ikke få hund nr 2 før Karla er minimum 2 år gammel. Den eneste undtagelse fra denne regel skulle være, hvis der pludselig skete noget med mine svigerforældre - så ville jeg fluks tage deres 8 år gamle tæve ind. Eller hvis der skete noget med min veninde Louise, som har Karlas allerbedste ven Jackpot. Han ville også blive indbudt med åbne arme - på trods af at de er præcis ligegamle - og de begge er intakte ....

 

Jeg havde de samme tanker som dig, da vi købte Oskar, vores gamle hund var også vant til at det var ham der var i centrum og jeg var bange for at han ville føle sig lidt til side sat. Men jeg kan garantere dig, at da Andersen først havde vænnet sig til den lille møg irreterende hvalp, så var de to perlevenner. De kan give hinanden noget, som vi ikke kan give dem, at vi så kan give så meget andet, det er en anden snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også lidt nervøs ved at bringe en hvalp ind i Frk. Ego's liv (Bitten) - og hun synes bestemt også han var et lille misfoster den første uge..

 

Men nu kan hun faktisk ikke lide det når han ikke er der, ikke at hun bliver tosset og mærkelig - men hun bliver lykkelig når han kommer ind af døren igen :-)

Dolph kan heller ikke lide at gå i haven uden hende, han vil virkelig gerne have både mig og Bitten med.. ak ja, tøs.

 

Men hvalp nr. to? Det var ret egoistisk valg :-D Jeg ville have en mere at dele seng med, en med DKK tavle til avl, en som jeg kunne træne hårdere ting med (Bitten har dårlige knæ)

Men at Bitten ville få en kammerat var bestemt en bonus jeg kunne lide :-)

 

 

Og nummer tre, ja for der kommer en nummer tre, vil også være af egoistiske grunde - vil have en semi-stor hund (alt er stort for en chi ejer) som skal være avlet til at please/træne/tænke..

Og så skal det samtidig være en som kan gå sammen med de små, uden problemer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

vi har købt en hund mere, udenlukkende af samme grund som Any. Uanset hvor højt vores hund elsker os, uanset hvor meget vi træner, løber leger, og hygger med ham, vil vores nye hvalp til hver en tid, give ham noget vi ikke kan. Udover det syns vi også, at hvis de begge har de retmæssige egenskaber, så kunne det da være sjovt, at få hvalpe på dem. Men det er langt ude i fremtiden, så de glemmer vi lige for nu. Lige nu er de bare gode venner, hvor vores ældste hund ikke helt kan forstå hvorfor hun skal sove så meget, og ikke helt kan lege så vildt som min svogres hund kan.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft to hunde - og jeg overvejede længe om jeg skulle have hund nr. 2 eller ej.

 

Jeg ville gerne have hund nr. 2 af flere forskellige grunde; både egoistiske, men også nogle hvor jeg håbede det ville gavne Sitto. Hun er jo til tider en lettere nervøs hund, pga. hendes fortid hvor hun havde en hård start på livet - så jeg håbede på at en hund nr. 2 ville kunne fungere både som en legekammerat til hende, men også som en støtte, så Sitto også kunne få lidt mere selvtillid og blive en mere selvsikker hund!

 

Af egoistiske grunde var der selvfølgelig at jeg synes det ville være en spændende udfordring med to hunde og jeg ville gerne have endnu en hund at træne agility med, og måske en som ville være mere stævneklar, fordi den forhåbentlig ikke ville lade sig påvirke af menneskerne omkring banen.

 

I starten så det også ud til at jeg fik alle mine "ønsker" opfyldt - indtil Kency desværre begyndte at blive voksen, og begyndte at udvise et helt andet temperament og sind.. :( hvor hun i hvertfald ikke kunne finde ud af at bo sammen med en anden hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Vi har 2 hunde, de er stortset lige gamle.

De elsker hinanden, de leger sammen og kan ikke undværre hinanden.

 

Vi sørger for at give dem opmærksomhed hver for sig - Donna er min kærestes og min.

 

Louis er mine svigerforældres, så om natten sover de adskilt, men om dagen er der gang i dem.

Det er dejligt at vide at de har hinanden når der ikke er nogen hjemme.

 

Jeg tror at 2 hunde har rigtig meget glæde af hinanden, og for mig personligt giver det kæmpe glæde at lege med 2 hunde på en gang ude i haven, og når der skal ses film, have en hund på hver side.

 

Men det er "let" for vi har egentlig kun 1 hund, men hun bor så sammen med en anden hund også, men vi har kun ansvaret for en hund.

 

Jeg tror ikke der er mange hunde der vil føle sig tilside sat af en ny lille ven.

 

Men jeg tror måske også - som der har været snak om i andre tråde at det er vigtigt at hundene er "ens" med den måde skal leger på og bliver aktiveret på.

Fx. sad mine svigerforældre netop idag og snakkede om en samojede som de før har haft i 14 år. men de 2 som bor her er ikke brugshunde. Og min svigermor er dårligt gående, så den ide kom de heldigvis fra igen, så jeg tror det er vigtigt man sætter sig ind i hvilken type hund man har i forvejen osv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har to hunde fordi den første ikke var egnet til rævejagt........... èn hund til at apportere fasaner og én hund til at apportere ænder og jage Mikkel ud af røret.... :mrgreen:

 

Ellers ville jeg have to hunde, fordi det ikke er dobbelt så besværligt, men dobbelt så dejligt og sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt som Amocca... Tyson elsker at være sammen med sine hundevenner, men når jeg par passet nogle af hans venner natten over, kan jeg godt mærke, at Tyson savner at have mig helt for sig selv og bliver lidt træt af, at den anden hund også skal have opmærksomhed og nusses. Han kan godt virke sådan lidt trist over at måtte dele min opmærksomhed med en anden hund i længere tid.

 

Så jeg ved ikke rigtigt... for det skulle jo i høj grad være for hans skyld, at jeg fik hund nr. 2, så han altid havde en legekammerat og en makker, og så han havde en at hygge sig med, når jeg ikke er hjemme.

 

Men selvfølgelig spiller der også noget egoisme ind, for jeg ville da synes, at det var kanonhyggeligt at have to hunde at hygge, lege, træne og gå tur med. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde i første omgang lyst til at smide kommentaren: Hvorfor vælger folk at få 2 børn??? :mrgreen:

 

Jeg er enig med Aussiepower...

 

Og det er skønt med flere hunde sammen. Vi får altså også en masse fornøjelser ved at se på hundene sammen i flok, og vi lærer rigtigt meget om deres indbyrdes kommunikation. De har til gengæld rigtigt meget glæde af hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Der er vel mange grunde.

 

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg blev tilbudt at købe den, og fordi hund nr. 1 var gået på førtidspension.

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg ikke havde en hund at træne med og det savnede jeg meget.

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg kan lide de linjer der er i hunden.

 

Jeg fik hund nr. 2 af rigtig mange grunde, men de var alle egoistiske og for min egen skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel mange grunde.

 

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg blev tilbudt at købe den, og fordi hund nr. 1 var gået på førtidspension.

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg ikke havde en hund at træne med og det savnede jeg meget.

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg kan lide de linjer der er i hunden.

 

Jeg fik hund nr. 2 af rigtig mange grunde, men de var alle egoistiske og for min egen skyld.

 

Og det er en rigtig fin hund du har fået dig ;-) Glæder mig til weekenden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Og det er en rigtig fin hund du har fået dig ;-) Glæder mig til weekenden :blink:

 

Frokostpause :blink:

 

Jeg glæder mig også til weekenden - og håber alt går godt for mig og dyret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik i øvrigt min hund nr. 2, fordi et par vi kendte gik fra hinanden og ikke kunne have hende. Det var en kuldsøster til Mirah, som vi havde fået på det tidspunkt. Så Eisa er en 'genbrugshund', men vi havde fulgt hende tæt på til træning sammen og hos dem og hos os, så det blev helt naturligt, at hun skulle her. Hun var 10-11 mdr. på det tidspunkt. De to søstre fik rigtigt megen glæde af hinanden. Og vi fik en ekstra putte-trold om aftenen, når de var kørt flade af dagens leg og andre aktiviteter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde i første omgang lyst til at smide kommentaren: Hvorfor vælger folk at få 2 børn??? :mrgreen:

 

 

 

Lige min tanke, Jeg fik hund nr. 2 af samme grund som jeg havde for at min søn ikke skulle være ene barn :lol:

 

Af egoistiske grunde : JEG var hvalpeskruk.

 

:-D og så fordi vi kunne se hvordan Zulo nød at være sammen med andre finske lapphunde, han er udpræget en flok hund og med fører tendens så nu har han en lille flok på en Enzo som han kan fører :mrgreen:

Og oven i har jeg fået min lille nusse kæle hund som jeg gerne ville have da Zulo jo er en rigtig skøn hund men han er jo nok mest min mands, nu har vi 2 så vi kan gå med hver sin og træne med hver sin og der er trængt i sengen når vi skal nusse godnat med vores hunde.

 

Nu har vi dine børn og mine børn og vores hunde :5up: perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel mange grunde.

 

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg blev tilbudt at købe den, og fordi hund nr. 1 var gået på førtidspension.

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg ikke havde en hund at træne med og det savnede jeg meget.

Jeg fik hund nr. 2 fordi jeg kan lide de linjer der er i hunden.

 

Jeg fik hund nr. 2 af rigtig mange grunde, men de var alle egoistiske og for min egen skyld.

 

Og det er en rigtig fin hund du har fået dig ;-) Glæder mig til weekenden :blink:

 

 

 

Tror jeg skal ud og lede efter nye post lavet af tanten, for der ligger jo helt klart billeder et eller andet sted på dette forum :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde i første omgang lyst til at smide kommentaren: Hvorfor vælger folk at få 2 børn??? :mrgreen:

 

Jeg er enig med Aussiepower...

 

Og det er skønt med flere hunde sammen. Vi får altså også en masse fornøjelser ved at se på hundene sammen i flok, og vi lærer rigtigt meget om deres indbyrdes kommunikation. De har til gengæld rigtigt meget glæde af hinanden.

 

Den kommentar bruger jeg også tit :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Jeg ønskede det fordi Lucky ikke kan lege med andre hunde, ikke kan tage med rundt og ikke kan gå til træning. :-)

Jeg ville egentlig ikke have haft endnu en genbrugshund, meen. Det fik jeg så. Og hvis jeg er heldig, lærer Bella Lucky hundesprog og at andre hunde ikke er farlige og så kan det være, at Lucky også kan gå til agility en dag!!

Gud, hvor jeg dog håber! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik hund nr. 2 af de årsager I nævner - dels fordi vi syntes Sascha skulle have en legekammerat, dels af diverse egoistiske årsager.

 

I længden gik det dog ikke - de er så forskellige som man næsten kan være, og selvom det egentlig var min kærestes hund, den nye (Silver), synes jeg ikke han tog sin del af ansvaret og han blev tosset når Silver pev - Silver er en meget snakkende hund.

 

Heldigvis (og uden jeg egentlig vidste det) var min far blevet fuldstændig forelsket i Silver (selvom han slet, slet ikke kan lide hunde :roll:), så mine forældre har overtaget ham, og han bor nu på en gård sammen med dem, hvor han har det som blommen i et æg. Gladere hund vil være svær at finde. Og som min far siger, når vi kommer på besøg med Sascha (de elsker at lege sammen) - "er du sikker på, at det er samme art"? For de er så vidt forskellige og opfører sig slet ikke på samme måde.

 

Jeg er pt. hvalpeskruk igen :roll: - men vi skal ikke have hund pt. Men når vi engang skal have hund nr. 2, skal det være en labrador igen, med stamtavle så risikoen for HD er mindsket - Sascha har jo desværre HD. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare fordi man da ikke kan få nok :mrgreen: Fordi der skal være en til at overtage når den gamle går på pension, fordi to eller flere hunde ofte har utroligt meget glæde af hinanden, fordi det er kedeligt kun at have en hund og fordi når man først har prøvet at have mindst 2 hunde, syntes man næsten at det er dyremishandling kun at have én :blink: :mrgreen:

Jeg er faktisk enig... :blink: ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...