Hop til indhold

Hvilken er bedst tror i?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har kig på to forskellige stofbure. Karla er langt bedre til stofbur end trådbur - så jeg har bestemt mig for, at jeg må aflære hende manien med at åbne lynlåsen! Plus, så slipper jeg personligt for at slæbe rundt på 25 kgs bur og kan istedet nøjes med 5 kg stofbur :5up: ;-)...

 

Det skal ikke bruges i bilen, der sidder hun i sikkerhedssele. Det skal bruges til "opbevaring" af kræ under træning, seminarer, kurser, konkurrencer o.lign.

 

Til agility-seminar nægtede hun pure at gå i sit eget trådbur :roll: men gik glad og frivilligt ind og lagde sig i nabohundens kanvasbur... så altså! Hvis jeg kan få lært hende IKKE at åbne lynlåsen når hun er derinde, så skal de nok gå med et stofbur...

 

Jeg har kig på disse 2 - at det blev disse skyldes kun pris og størrelse. Jeg vil helst ikke have et der er hverken meget større eller mindre end 65-70 cm i længden. Og det gjorde da ikke noget, hvis det kunne holdes under 400 kr :blink:

 

det første er et no-name telt fra Østrand - det ligner ret meget det vi allerede har fra Dogman. det koster 315 kr plus fragt.

Nummer 2 er et Tcamp Deluxe. Det har samme størrelse og koster 356 kr fra zooplus i tyskland - og kan leveres fragtfrit, da det koster over 19 euro.

 

nogen anbefalinger af den ene eller den anden art?

Link til indlæg
Del på andre sites

Østrand buret kender jeg flere er er glade for, stærke, holdbare og nemme at klappe sammen. Men hvis du bor i nærhedden af et Platorama, har de nogle gode til ca 250.kr kr. Det er samme stil som de to du har kikket på.

Ang. lynlås åbenriet kan du prøve med go negl, det virker på meget :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kig på to forskellige stofbure. Karla er langt bedre til stofbur end trådbur - så jeg har bestemt mig for, at jeg må aflære hende manien med at åbne lynlåsen! Plus, så slipper jeg personligt for at slæbe rundt på 25 kgs bur og kan istedet nøjes med 5 kg stofbur :5up: ;-)...

 

Det skal ikke bruges i bilen, der sidder hun i sikkerhedssele. Det skal bruges til "opbevaring" af kræ under træning, seminarer, kurser, konkurrencer o.lign.

 

Til agility-seminar nægtede hun pure at gå i sit eget trådbur :roll: men gik glad og frivilligt ind og lagde sig i nabohundens kanvasbur... så altså! Hvis jeg kan få lært hende IKKE at åbne lynlåsen når hun er derinde, så skal de nok gå med et stofbur...

 

Jeg har kig på disse 2 - at det blev disse skyldes kun pris og størrelse. Jeg vil helst ikke have et der er hverken meget større eller mindre end 65-70 cm i længden. Og det gjorde da ikke noget, hvis det kunne holdes under 400 kr :blink:

 

det første er et no-name telt fra Østrand - det ligner ret meget det vi allerede har fra Dogman. det koster 315 kr plus fragt.

Nummer 2 er et Tcamp Deluxe. Det har samme størrelse og koster 356 kr fra zooplus i tyskland - og kan leveres fragtfrit, da det koster over 19 euro.

 

nogen anbefalinger af den ene eller den anden art?

Jeg ved ikke om man kan lære hunden at lade være med at åbne lynlåsen.. Alle mine gør det. Og jeg tror de voksne sladrer til de små for de kan sq allerede når de er 8-10 uger gamle..

Hvis lynlåsen er lavet ligesom på et telt hvor kan lyne begge veje. Altså så man nærmest kan lade den ene og den anden lynlås mødes et vilkårligt sted på buret så kan du bruge en lille lås til at smække på. En kuffert lås eller noget. Det er smartest at lade dem mødes et stykke oppe eller helt oppe i toppen eller bruger hun sikkert en bunke tid på at regne ud om man kan åbne en lås uden nøgle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke aflæring måske, men det virker at "låse" ved at sætte hundesnoren gennem lynlåsen, men det gør i vel allerede:-D

 

Så langt nåede vi aldrig i det stofbur vi har / havde. Da hun i et ubevogtet øjeblik lå og kedede sig i den åbne kasse og valgte og bide et stykke af lynlåsen af :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg synes det blå til sidst da der er en masse dejlige lommer til alt mulig happengut..:blink:... Nu ved jeg ikke hvordan det er bygget op?

 

Jeg har selv et stofbur, som ikke er bygget op med "pinde" her er det siderne der holder sig selv... simpelthen genialt:5up:.. Det er fra Maxi zoo.. men desværre noget over de 400kr.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det blå til sidst da der er en masse dejlige lommer til alt mulig happengut..:blink:... Nu ved jeg ikke hvordan det er bygget op?

 

Jeg har selv et stofbur, som ikke er bygget op med "pinde" her er det siderne der holder sig selv... simpelthen genialt:5up:.. Det er fra Maxi zoo.. men desværre noget over de 400kr.:(

 

 

Jeg har kigget på dem uden stivere, men jeg synes simpelthen det ser alt for ustabilt ud...

 

men hvis zooplus har 20% så begynder det jo at ligne noget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Lad vær med at købe en der ikke har de brede stivere i. Det holder ikke. Jeg havde et til Oscar, og han skulle nærmest bare fnyse af det så væltede det...

 

Hmmm... Freyas holder nu upåklageligt, og jeg synes at hendes virker utrolig stabilt.. men der er jo også forskel...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg tror også det der gik galt var at Oscar fandt ud af han bare kunne sætte sin pote på siden og presse lidt på, så væltede det.

 

Hihi.. jeg kunne lige se det for mig..:lol:.. Ej men nu er Freya ufattelig rolig inde i sådan et bur..hun ligger bare og kigger eller sover...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
nu har jeg bestilt tcamp modellen fra zooplus. inkl. porto endte jeg på 336 kr det er jo lige til at klare.

 

Så billigt som det er, så skulle man næsten bestille en hjem til sig selv også... Bare sådan just in case...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så billigt som det er, så skulle man næsten bestille en hjem til sig selv også... Bare sådan just in case...:blink:

 

hehe ja, men hvis du har en plantorama i nærheden kan det åbenbart gøres endnu billigere :-D Den nærmeste plantorama ligger bare over 30 km fra os, så før man har kørt frem og tilbage, så er det jo nærmest den samme pris i benzin :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Østrand buret kender jeg flere er er glade for, stærke, holdbare og nemme at klappe sammen. Men hvis du bor i nærhedden af et Platorama, har de nogle gode til ca 250.kr kr. Det er samme stil som de to du har kikket på.

Ang. lynlås åbenriet kan du prøve med go negl, det virker på meget :5up:

 

iøvrigt - tak for dette råd, men min hund bruger poten og ikke munden til at åbne lynlåsen med :roll: så go negl virker nok ikke i denne sammenhæng ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
hehe ja, men hvis du har en plantorama i nærheden kan det åbenbart gøres endnu billigere :-D Den nærmeste plantorama ligger bare over 30 km fra os, så før man har kørt frem og tilbage, så er det jo nærmest den samme pris i benzin :-)

 

Der ligger godt nok en plantorama i egå... ca. 19 km herfra.. så måske jeg liiige skal hen og se det her en af dagene..

Link til indlæg
Del på andre sites

iøvrigt - tak for dette råd, men min hund bruger poten og ikke munden til at åbne lynlåsen med :roll: så go negl virker nok ikke i denne sammenhæng ;-)

 

Svesken bruger også poterne til at åbne med. Jeg har bare vænnet mig til at binde en sløjfe igennem de to lynlåse der er i stofburet. Så kan hun ikke åbne det. Det er dog også længe siden hun har prøvet på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Svesken bruger også poterne til at åbne med. Jeg har bare vænnet mig til at binde en sløjfe igennem de to lynlåse der er i stofburet. Så kan hun ikke åbne det. Det er dog også længe siden hun har prøvet på det...

 

Jeg tror også det bliver det, jeg kommer til at gøre. Sidde ved buret, binde sløjfe/snor i lynlåsene og så give hende et "nej" hver gang hun går i gang....

 

På et tidspunkt må det vel sive ind ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også det bliver det, jeg kommer til at gøre. Sidde ved buret, binde sløjfe/snor i lynlåsene og så give hende et "nej" hver gang hun går i gang....

 

På et tidspunkt må det vel sive ind ;-)

 

Altså der gik ikke mange krads til før Svea fandt ud af at det altså ikke virkede mere... Så jeg tror Karla kan fange den ret hurtigt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...