Hop til indhold

Nogen der træner Agility


Gæst Stampe
 Share

Recommended Posts

Ja, det nyder de helt sikkert. :-) Jeg er også overbevist om, at Tyson ville elske at sidde på et højt stengærde rundt om en gård og gø af sine lungers fulde kraft, hver gang der var nogle, der nærmede sig gården - sådan som en pomeranier er avlet til. :lol:

 

:lol: hvis han vil have selskab på det gærde, så vil Karla vist uden tvivl gerne være med :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke gode billeder :-D...

 

Jeg har tvunget min mand til, at han skal med ud til træning og tage billeder af Karla og jeg in action :mrgreen: Hun er så sej og så vild med det, at arbejdsglæden lyser ud af hende når vi løber...

 

Og når vi er færdige med hvad end vi øver, så sidder der bare den her lille hund foran mig med tungen ud af halsen og strålende øjne... og du kan bare se, at hun sidder og siger: "mere mor! mere!" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gør - men kun for sjov. Jeg træner hos Helle Gadeberg og Lars Hansen i Hadsten og er rigtig glad for det!

 

Jeg er dog en skovl til handling og er udstyret med en "hurtigere end gennemsnittet" hund, så gode er vi ikke :oops:

 

 

Men man behøver jo heller ikke være god for at have det sjovt :blink: - jeg synes agility er så fedt fordi det er lovligt at pjatte rundt og spille fransk klovn for at få hunden til at gøre som man gerne vil :-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man behøver jo heller ikke være god for at have det sjovt :blink: - jeg synes agility er så fedt fordi det er lovligt at pjatte rundt og spille fransk klovn for at få hunden til at gøre som man gerne vil :-D:-D

 

Huh... det er ikke derfor jeg pjatter fundt og spiller fransk klovn - det er bare fordi jeg er motorisk hæmmet og meget, meget lydigheds-agitig :mrgreen: Til gengæld er jeg god underholdning... og Kimmi elsker det næsten lige så meget som lydighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da også bidrage med et par billeder fra da Flica var aktiv på agilitybanen :blink:

 

Jeg har nogen flere, men de ligger på en ekstern harddisk og jeg gider helt ærligt ikke at lette mig og sætte den til computeren lige nu :oops: Så i denne omgang må det blive ved disse to, slalom billedet er fra træning og springbilledet fra en konkurrence:

31august-196.jpg

P60534481.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg vil da bare lige høre om der er nogen der træner agility, om sjove oplevelser og sådan.

 

Er selv "gammel" agility instruktør og har også dyrket sporten med min schæfer - hvilket hun nød i fulde drag :-D

 

Jeg synes det er en rigtig fed måde at få trænet opmærksomhed på med sin hund og har godt nok fået grinet meget til agility træning af både hunde og hundeførere :blink::lol:

AGILITY RULES! :banan:

Jeg går til agility, og det er super sjovt. Man "får alt" i agility, "hundevenner", motion, sjov, ja det hele... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ser det måske alligevel lysere ud mht agilitytræning for Svea og jeg. Der bliver startet noget op i Kjellerup ved noget der hedder Aktiv hundeskole. Aner ikke om det er noget værd, men giver det nok en chance for at komme igang. Så kan vi jo altid fortsætte et andet sted hvis såfremt i fald :)

 

Det lyder som en rigtig god ide at tage afsted og kigge på om det er et godt sted at træne - lad os endelig hører om det er godt?:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte udelukkende min tidligere schæfertæve Hally til agility :blink: Og så løb jeg med en låne-border collie i tre år.

 

Trænede og konkurrerede i 7 år, og underviste også i 6 af dem :-D

 

Det bedste var til vores første knock-out løb - først så slog jeg min træner :mrgreen: Og så løb min hund bare super godt den dag, så kun pga af en førerfejl så lavede vi desværre et enkelt kiks i finalen, så vi "kun" endte med 2. pladsen. Og alle var ret imponerede over, at min schæfer kunne slå alle de hurtige bordere :mrgreen:

 

Men nu er jeg jo så faldet for BHP programmet, og trængte til en pause fra agility´en - men man ved jo aldrig... Måske Ninja også får lov til at prøve sig med dette...

Det er ret normalt for mig, at mine hunde, som noget af det første stifter bekendtskab med bommen, vippen, tunnelen og bordet - det kan være ret uset blandt andre brugshundefolk :roll:

 

Og selv om min hanhund Caisar blev trænet i brugshundeprogrammet, så lærte han da også noget agility - og vi deltog også i en agility opvisning til Hundens Dag i Tivoli. Med Hally opviste jeg to gange i Tivoli, og en masse andre steder :-D

 

 

Men jeg synes også at agility skaber en anden kontakt med hunden, og man skal samarbejde på en anden måde end i f.eks. brugsprogrammet. Så jo jeg er også en agility-freak :blink: Og jeg har sikkert heller ikke været på en agilitybane for sidste gang endnu ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg er også for nylig begyndt. Det er super sjovt, men også hammer svært.

 

Min far har gået til det i 12 år, og har været træner/underivser i 9 af dem. Så han hjælper mig :-D Jeg bruger en af hans hunde, som han ikke selv har tid til, så det er bare super dejligt.

 

Han er en livlig blandings dreng af border collie og alm. collie :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Først nu jeg opdager denne skønne tråd :lun:

 

Jeg går også til agility med Lumi - samme med Sonja77 og Tyson. Dog er vi lige blevet splittet op nu, da det er forskellige ting, som vi skal arbejde mere med.

 

Lumi er HELT vild med det :mrgreen: og når hun er oppe at køre, så gør hun som bare pokker, så hun gør hele banen rundt :stupid:

 

Lumi løber agility: [media]

[/media]

 

Tyson løber agility: [media]

[/media]

 

Og lidt agilitybilleder af mig og min kæreste der træner agility med Lumi :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...