Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
det er helt hul i hovedet...jeg havde en økse med, fordi jeg havde været på havearbejde dagen før, den tog betjenten ud, sagde "nå økse" og lagde den tilbage...hehe...tror altså hellere jeg vil stikkes med en kniv end hakkes med en økse...

 

det er det samme med tæppemænd(hvad hedder det? Gulvlægger?) de har jo for det meste en hobbykniv med...

 

han kan blive taget på vej fra arbejde og ryge i spjældet for det, for hvis man skal slippe skal man have et anerkendelsesværdigt formål med at have den med, så på vej TIL arbejde må han godt, men på vej FRA arbejde er det no go...hehe

 

Men jeg er lidt spændt på den med spejderne, hvad udfaldet bliver så....

 

 

Jeg tror ikke det var det som politikkerne ville med den lov. Men desværre lod de sig manipulere af DF og pressen.

 

Tror sgu ikke at Brian M. og den tidligere justits minister aner en bjælde om hvad den lov gør ved almindelige hæderlige mennesker. Og desværre er der ved at ske det samme med hundelovgivningen.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Jeg tror ikke det var det som politikkerne ville med den lov. Men desværre lod de sig manipulere af DF og pressen.

 

Tror sgu ikke at Brian M. og den tidligere justits minister aner en bjælde om hvad den lov gør ved almindelige hæderlige mennesker. Og desværre er der ved at ske det samme med hundelovgivningen.:(

 

Enig...som med så meget andet har det nok nærmere handlet om populistisk politik og om at få nogen gode statistikker..."se vi har straffet så og så mange"...

 

Jeg er også lidt bekymret ang. det med hundene, netop fordi politik for tiden mere handler om stemmer end fornuft...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

Men jeg er lidt spændt på den med spejderne, hvad udfaldet bliver så....

 

Det var faktisk en rimelig "gammel" sag.Kunne bare ikke lige huske det hele. og dommen blev :

 

En spejderleder fra DDS er, af Retten i Glostrup, blevet idømt en bøde på 5000 kroner. Han havde en kniv med en klinge på ca. 14 centimeter med i bilen. Politiet stoppede ham i en almindelig færdselskontrol, da han var på vej til den lokale spejderhytte. De så kniven i bilen, og tiltalte ham for overtrædelse af våbenloven.

 

Så kniven var også for lang må kun være 12cm. 5000,- dask eller 8 dage i brummen.

Hvem gider så lige være frivillig mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var faktisk en rimelig "gammel" sag.Kunne bare ikke lige huske det hele. og dommen blev :

 

En spejderleder fra DDS er, af Retten i Glostrup, blevet idømt en bøde på 5000 kroner. Han havde en kniv med en klinge på ca. 14 centimeter med i bilen. Politiet stoppede ham i en almindelig færdselskontrol, da han var på vej til den lokale spejderhytte. De så kniven i bilen, og tiltalte ham for overtrædelse af våbenloven.

 

Så kniven var også for lang må kun være 12cm. 5000,- dask eller 8 dage i brummen.

Hvem gider så lige være frivillig mere.

 

Er man medskyldig, hvis man har foræret en lommekniv væk :oops: Ej, blev lige lidt nysgerrig, ved du hvor gammel dommen er ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det var faktisk en rimelig "gammel" sag.Kunne bare ikke lige huske det hele. og dommen blev :

 

En spejderleder fra DDS er, af Retten i Glostrup, blevet idømt en bøde på 5000 kroner. Han havde en kniv med en klinge på ca. 14 centimeter med i bilen. Politiet stoppede ham i en almindelig færdselskontrol, da han var på vej til den lokale spejderhytte. De så kniven i bilen, og tiltalte ham for overtrædelse af våbenloven.

 

Så kniven var også for lang må kun være 12cm. 5000,- dask eller 8 dage i brummen.

Hvem gider så lige være frivillig mere.

 

Damn...led straf...jeg kan ikke forstå at når de stopper ham i en trafikkontrol, og han kan bevise han er spejder, at de så ikke i det mindste lader ham gå med en advarsel om at det er et brud på loven...det kunne de sagtens...og så benytte loven fornuftigt på områder hvor der er brug for den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det må egentlig være en sag fra før den nye knivlov...:-D

 

Uddrag fra min stævning:

 

"De sigtes for overtrædelse af våbenlovens §4, stk.1, og våbenbekendtgørelsens §14, stk.1, nr. 5, ved d. 25. janur 2009 kl. ca 00.25 at have været i besiddelse af en enhåndsbetjent foldekniv med fastlåseligt blad på 7.8cm

 

Sagen vil blive søgt fremmet til dom efter reglerne i retsplejelovens §831

 

Der vil blive nedlagt påstand om konfiskation af kniv, medfør af straffelovens §75 stk.2"

 

 

Den nye lov gælder nemlig knive over 7cm og man kan hverken betale eller fodlænke sig fra den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik det også til 28 kg/cm2 men det er da ikke specielt meget. eller hvad?

 

Men psi er pund pr kvadrat TOMME ikke fod

Hov. Undskyld. Det er fordi jeg lige har bestilt læder hjem... Det måles i kvadratfod....

 

Du har naturligvis ret i at det er pr. kvadrattomme ;-)

 

Men vi bør vel også tænke på om en hund har store forholdsvis flade tænder eller små sylespidse.

For som Birgitta på et andet forum skrev tilbage i 2005.

Nej. For trykstyrken i det fra videoen, er målt henover en plade. Dvs et stort fladt og hårdt areal. Det samlede tryk henover denne plade regnes så ned i psi elelr kg/cm2 elelr hvad man nu vælger at måle i.

Der tages altså ikke hensyn til tandstørrelse, form, farve eller placering.

Det der måles, er hundens samlede trykstyrke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Voherre på lokum. [ATTACH]12685[/ATTACH]

 

Jeg læste om en spejderleder der skulle til ledermøde og blev stoppet af politiet. Han er nu sigtet for at gå med kniv fordi han ikke skulle til en almindelig spejder aften med spejderne. Og fordi et ledermøde ikke krævede at han bar kniv. Han havde endvidere ikke uniform på, kun tørklædet.

Vi får se hvad det ender med for DDS er gået ind i netop den sag.

 

:lol: sorry, kunne ikke lade vær med at grine, det er altså temmelig langt ude. Jeg var også altid ufattelig nervøs for at møde politiet da jeg gik på kokkeskole og hver fredag skulle have kokkeknivene med hjem :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvor mange problemer har der ikke været med schæfere, Kamphunden har jo bare overtaget mediebilledet fra Schæferen, som før i tiden var den der var på forsiden...

 

Ihvertfald ikke tilnærmelsesvis i samme størrelses orden som det vi oplever idag.

 

For femten år siden var der stort set ingen kamphunde men jeg kunne ikke diske op med historier om overfald begået af schæferhunde, rottweilere, dobermann osv. Idag kan jeg berette om mindst ti tilfælde af kamphunde der har overfaldet hunde, og kun et med schæfere. Og det er vel og mærke kun førstehåndsberetninger.

 

Hvor gammel er du egentlig?, for jeg kan ikke huske nogensinde at have hørt historier om schæferhunde, hverken mht. kvantitet eller "kvalitet" der matcher det vi ser idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihvertfald ikke tilnærmelsesvis i samme størrelses orden som det vi oplever idag.

 

For femten år siden var der stort set ingen kamphunde men jeg kunne ikke diske op med historier om overfald begået af schæferhunde, rottweilere, dobermann osv. Idag kan jeg berette om mindst ti tilfælde af kamphunde der har overfaldet hunde, og kun et med schæfere. Og det er vel og mærke kun førstehåndsberetninger.

 

Hvor gammel er du egentlig?, for jeg kan ikke huske nogensinde at have hørt historier om schæferhunde, hverken mht. kvantitet eller "kvalitet" der matcher det vi ser idag.

Tillader mig lige at brase ind her, men det er ikke mange uger siden at der var er schæfer der skambed en lille hund. Schæferen var enda politi hund, og ejermanden cyklede vidre og efterlod en 13 årig dreng med en kampblødene hund som var hans bedstemors:shock:

 

Der var nogle indslag om det på 24 nordjydske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hov. Undskyld. Det er fordi jeg lige har bestilt læder hjem... Det måles i kvadratfod....

 

Du har naturligvis ret i at det er pr. kvadrattomme ;-)

 

 

Nej. For trykstyrken i det fra videoen, er målt henover en plade. Dvs et stort fladt og hårdt areal. Det samlede tryk henover denne plade regnes så ned i psi elelr kg/cm2 elelr hvad man nu vælger at måle i.

Der tages altså ikke hensyn til tandstørrelse, form, farve eller placering.

Det der måles, er hundens samlede trykstyrke.

 

Du har ret. :5up:

 

Så forbyder vi alt der kan tygge hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ihvertfald ikke tilnærmelsesvis i samme størrelses orden som det vi oplever idag.

 

For femten år siden var der stort set ingen kamphunde men jeg kunne ikke diske op med historier om overfald begået af schæferhunde, rottweilere, dobermann osv. Idag kan jeg berette om mindst ti tilfælde af kamphunde der har overfaldet hunde, og kun et med schæfere. Og det er vel og mærke kun førstehåndsberetninger.

 

Hvor gammel er du egentlig?, for jeg kan ikke huske nogensinde at have hørt historier om schæferhunde, hverken mht. kvantitet eller "kvalitet" der matcher det vi ser idag.

 

Jeg kan huske at schæfere skulle man ikke gå hen til for de var skide bidske. Og jeg er fra ´65.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillader mig lige at brase ind her, men det er ikke mange uger siden at der var er schæfer der skambed en lille hund. Schæferen var enda politi hund, og ejermanden cyklede vidre og efterlod en 13 årig dreng med en kampblødene hund som var hans bedstemors:shock:

 

Der var nogle indslag om det på 24 nordjydske...

 

Okay, det fik jeg måske ikke formidlet særlig godt. Jeg mente historier jeg har hørt fra folk og ikke læst i pressen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
:lol: sorry, kunne ikke lade vær med at grine, det er altså temmelig langt ude. Jeg var også altid ufattelig nervøs for at møde politiet da jeg gik på kokkeskole og hver fredag skulle have kokkeknivene med hjem :roll:

 

Jeg grinede også indtil jeg fandt ud af det var rigtigt. :shock: Så blegnede grinet. For vi fik altså en spejderleder i spjældet (eller bøde) fordi en flok pilleædende alkoholiserede narrøve ikke kan feste uden at have kniv med i byen og dermed gjorde det ulovligt at gå med noget vi andre opfatter som et stykke værktøj.

 

Tåbeligere populærpolitik skal man lede længe efter.

Men vi gør det bare igen med hunde lovgivningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske at schæfere skulle man ikke gå hen til for de var skide bidske. Og jeg er fra ´65.

 

Jeg er 69`er og husker ikke at have hørt den slags. Passede en fantastisk lækker schæfertæve da jeg var ung og mødte da heller ikke folk der var synderlig bange for hende. Kun nogle ganske få hystader som jeg også har mødt med andre racer. Den slags folk findes jo.

 

Hverken schæfer, rottweiler eller dobermann (har selv passet de racer) har haft det ry som kamphundene har idag (efter hvad jeg kan læse mig til).

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordomme bliver gerne til eller mere kendte, når folk kagler løs til hinanden om det der nu er oppe i tiden som modehunde/muskelhunde eller andet der nu lige tager folks tid og opmærksomhed...

 

Dér hvor jeg færdes skrues tingene nu hurtigt op og rygterne løber, uanset hvilken race en hund er, hvis den bider. Jeg har lært at udfritte folk så jeg får et nogenlunde billede af situationen og ved også hvem jeg kan stole på og hvem jeg skal trække fra hos. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dér hvor jeg færdes skrues tingene nu hurtigt op og rygterne løber, uanset hvilken race en hund er, hvis den bider. Jeg har lært at udfritte folk så jeg får et nogenlunde billede af situationen og ved også hvem jeg kan stole på og hvem jeg skal trække fra hos. ;-)

Lyder som her i Thy, prutter man i Agger ved de det 5 min efter i Bodum...:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...