Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige benytte lejligheden til at takke herinde for en god og saglig debat, hvor alle går efter bolden og ikke personen :5up:

 

I det sidste stykke tid har jeg skulle vænne mig fra at være en ganske almindelig leverpostegsdansker, til at være en kriminel, der helt sikkert kun har mine hunde fordi at jeg manglede kærlighed i min barndom og i dag er både narkoman og social taber, der helt sikkert kun har mine hunde for at skræmme alle andre almindelige mennesker... Det er helt utroligt hvad folk kan beskylde mig for at være, og det helt uden at kende mig :blink:

 

Så jeg ville lige huske at takke jer herinde, fordi at I formår at afholde jer fra at bliver personlige og holder jer til selve emnet, det er altså dejligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil lige benytte lejligheden til at takke herinde for en god og saglig debat, hvor alle går efter bolden og ikke personen :5up:

 

I det sidste stykke tid har jeg skulle vænne mig fra at være en ganske almindelig leverpostegsdansker, til at være en kriminel, der helt sikkert kun har mine hunde fordi at jeg manglede kærlighed i min barndom og i dag er både narkoman og social taber, der helt sikkert kun har mine hunde for at skræmme alle andre almindelige mennesker... Det er helt utroligt hvad folk kan beskylde mig for at være, og det helt uden at kende mig :blink:

 

Så jeg ville lige huske at takke jer herinde, fordi at I formår at afholde jer fra at bliver personlige og holder jer til selve emnet, det er altså dejligt :5up:

Lige over :5up: den gode aftentur jeg havde i går har opvejet alle blikke ect. som vi har fået på det sidste pga. alt den debat. Heldigvis er der stadigvæk en del hundeejer der vil snakke og som snakker om det og er nysgerrig om sagen fra "vores" side. Så pyt med de ikke vil lade hunde hilse, vil hellere snakke kort end få "blikket"

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige over :5up: den gode aftentur jeg havde i går har opvejet alle blikke ect. som vi har fået på det sidste pga. alt den debat. Heldigvis er der stadigvæk en del hundeejer der vil snakke og som snakker om det og er nysgerrig om sagen fra "vores" side. Så pyt med de ikke vil lade hunde hilse, vil hellere snakke kort end få "blikket"

 

Ja, gode ture er guld værd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Det er dejligt når ens klub (terrier klubben) er i stand til at holde hovedet koldt og lave et godt og grundigt stykke arbejde.

 

Det der især bør tænkes over er følgende pasus.

 

Effekt af raceforbud i andre lande

England har siden 1991 haft deres lov om ”farlige” hunde. På den engelske kennel klubs webside ses det, at politikere overvejer at fjerne raceforbud, da det ikke har nedbragt antallet af bid-episoder

I 2008 valgte den Hollandske stat at fjerne forbuddet mod pit bull, der blev indført i 1993.

Begrundelse er bl.a., at der i de 15 år, loven har været gældende, ikke har været en nedgang i bid-episoder. Så loven har ikke haft effekt.

Jeg er klar over at de ikke vil have man quoter på denne måde , Men jeg tager chancen. you know me.. Living on the edge.:mrgreen:

 

 

Hvis man ikke vile havne i samme uduelige båd så håber jeg da ikke at Hr Brian Mikkelsen. M.fl hopper ombord og tror de kan forbyde sig ud af problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dejligt når ens klub (terrier klubben) er i stand til at holde hovedet koldt og lave et godt og grundigt stykke arbejde.

 

Det der især bør tænkes over er følgende pasus.

 

 

Jeg er klar over at de ikke vil have man quoter på denne måde , Men jeg tager chancen. you know me.. Living on the edge.

:mrgreen:

 

 

Hvis man ikke vile havne i samme uduelige båd så håber jeg da ikke at Hr Brian Mikkelsen. M.fl hopper ombord og tror de kan forbyde sig ud af problemet.

 

Tyskland har også gjort sig den samme erfaring som Holland og England

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Tyskland har også gjort sig den samme erfaring som Holland og England

 

Jep og Italien og Frankrig overvejer vidst nok at fjerne en del hunde fra deres forbudt -liste. Men det er kun noget jeg har hørt. Men det skulle være af samme grund, at det er uvirksomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg vil lige benytte lejligheden til at takke herinde for en god og saglig debat, hvor alle går efter bolden og ikke personen :5up:

 

I det sidste stykke tid har jeg skulle vænne mig fra at være en ganske almindelig leverpostegsdansker, til at være en kriminel, der helt sikkert kun har mine hunde fordi at jeg manglede kærlighed i min barndom og i dag er både narkoman og social taber, der helt sikkert kun har mine hunde for at skræmme alle andre almindelige mennesker... Det er helt utroligt hvad folk kan beskylde mig for at være, og det helt uden at kende mig :blink:

 

Så jeg ville lige huske at takke jer herinde, fordi at I formår at afholde jer fra at bliver personlige og holder jer til selve emnet, det er altså dejligt :5up:

 

Lige over.:5up:

 

Der har dog været et par stykker som måtte gå grædende bort da deres argumenter faldt. Dejligt at debatten har været holdt til emnet, vi er ved at være ret gode til at holde os til emnerne når det gælder. Det syntes jeg vi skal være glade for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har dog været et par stykker som måtte gå grædende bort da deres argumenter faldt. Dejligt at debatten har været holdt til emnet, vi er ved at være ret gode til at holde os til emnerne når det gælder. Det syntes jeg vi skal være glade for.

 

Grædende bort ligefrem? :mrgreen:

 

Lyder voldsomt dramatisk - lidt ala. Horton Sagaen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

prøver med krammere, godbidder til din hund, en stor isvaffel med guf og syltetøj...:-D

hehe...stik mig et kontonummer....:mrgreen:...

 

Isvaffelen virkede :mums: Den glæder jeg mig rigtig meget til!! Og det skal være med BÅDE flødebolle og guf :mums: :mrgreen:

 

 

Nå men korrektion til indlæg nr. 250: Det lyder da egentlig meget fornuftigt :5up: (ud over det med at dyrlægerne ændrer racen altså, det er da dumt :roll:) På den måde kan man jo netop tilgodese hundeejere som Dogue, Guanomo, Lonny og især Dogfather :engel: som godt kan finde ud af at have den hundetype :5up:

 

Ok? :mrgreen: Nams, jeg tror at jeg snupper den isvaffel ude på Bakken i aften :mums: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige over.:5up:

 

Der har dog været et par stykker som måtte gå grædende bort da deres argumenter faldt. Dejligt at debatten har været holdt til emnet, vi er ved at være ret gode til at holde os til emnerne når det gælder. Det syntes jeg vi skal være glade for.

 

Hvad mener du med det? Vil du sætte navne på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da egentlig meget fornuftigt

 

Ja det si'r du jo.... Men sagen er jo bare dén, at de regler faktisk ikke er væsentligt anderledes end dem vi har i danmark i forvejen.

Lige bortset fra hundepasset i fysisk form, hvor vi "kun" har chip/tatto og reg.nr.

 

Vi har også i danmark en regel der går på at hunden skal være under kontrol, og at man skal færdes med sin hund, på, for andre, betryggende vis.

 

Det betyder også at særligt farlige hunde (aggressive og bidende eksempelvis) nødvendigvis enten skal holdes indendøre hele livet, eller have mundkurv på.

 

Det betyder også at hunde der ikke lystrer et hjemkald, og en pladskommando, nødvendigvis skal have line på.

 

osv osv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske at schæfere skulle man ikke gå hen til for de var skide bidske. Og jeg er fra ´65.

 

Dét kan jeg også huske, og jeg er endda kun 82'er :blink:

 

Og så kan jeg huske flere gange i tiden frem til '90hvor jeg gik ind til naboerne på vejen, og deres schäfere kom stormende med flaben åben, knurren og gøen osv.

 

Lur mig om ikke jeg kunne finde ud af at komme ud..... INDEN den satte gebisset i mig....... Det er åbenbart en handling ingen idag kan finde ud af.... elelr er det alene dét at det er en handling....en fysisk bevægelse i sig selv, der afholder børn og mange voksne fra at lægge 2 og 2 sammen, og trække hænderne til sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det kan man vel ikke vide. Det kan jo også være at folk bare ikke gider diskutere....

 

Nul.. den mulighed findes ikke. :mrgreen:

 

Grædende bort ligefrem? :mrgreen:

 

Lyder voldsomt dramatisk - lidt ala. Horton Sagaen :cool:

 

 

Jooooo. De græd som pisket. Meget dramequeen agtigt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En cavalier hører jo også under selvskabshunde, men er oprindeligt en jagthund, hvor den ville passe bedre ind. Man skal ikke altid tage det for gode vare, bare fordi de er blevet placeret i en gruppe. :-)

 

Cavalieren har aldrig nogensinde været jagthund.

Den stammer fra king charles spaniels, som sjovt nok heller aldrig har været jagthunde.

Cavalieren blev først i 1920'erne fremavlet ud af "Old king charles spaniels.", baseret på en amerikaners idé om den ideelle skødehund.

 

ihvertfald ifølge de historikker jeg kan finde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Dét kan jeg også huske, og jeg er endda kun 82'er :blink:

 

Og så kan jeg huske flere gange i tiden frem til '90hvor jeg gik ind til naboerne på vejen, og deres schäfere kom stormende med flaben åben, knurren og gøen osv.

 

Ja jeg kan godt huske alle de steder hvor man bare helst ikke ville ind med aviser. Fuck nogen gustne hunde. De detonerede totalt når man satte avisen i brevsprækken. Og efterfølgende kunne jeg høre dem løbe gennem hele huset indtil at vinduet i gavlen stoppede dem. Frygtede altid hvis en af de ruder røg. Og de var alle som een schæfere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kan godt huske alle de steder hvor man bare helst ikke ville ind med aviser. Fuck nogen gustne hunde. De detonerede totalt når man satte avisen i brevsprækken. Og efterfølgende kunne jeg høre dem løbe gennem hele huset indtil at vinduet i gavlen stoppede dem. Frygtede altid hvis en af de ruder røg. Og de var alle som een schæfere.

 

Resultatet af at schäferen igennem mange år var enormt populær, og derfor blev skamavlet på.

 

Schäferfolkene selv greb ind, via specialklubber osv, og gjorde bl.a. DNAtest til et krav, hvis man ville avle med papir, netop for at få styring på hvad der blev avlet på, og særligt hvad der ihvertfald ikek skulle avles på.

 

I mine øjne er det 10 år for sent at kampkræ-folket kommer på banen, og når de gør, er det som regel med en hulken og tuden over et ret sandsynligt snarligt kommende forbud.

Tough luck. I skulle have gjort noget allerede for 5-10 år siden, hvis i ville have undgået det.

 

(grov generalisering som sædvanlig, og jeg går ud fra i selv kan se hvilken "gruppe" af kampkræejere jeg snakker om :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Resultatet af at schäferen igennem mange år var enormt populær, og derfor blev skamavlet på.

 

Schäferfolkene selv greb ind, via specialklubber osv, og gjorde bl.a. DNAtest til et krav, hvis man ville avle med papir, netop for at få styring på hvad der blev avlet på, og særligt hvad der ihvertfald ikek skulle avles på.

 

I mine øjne er det 10 år for sent at kampkræ-folket kommer på banen, og når de gør, er det som regel med en hulken og tuden over et ret sandsynligt snarligt kommende forbud.

Tough luck. I skulle have gjort noget allerede for 5-10 år siden, hvis i ville have undgået det.

 

(grov generalisering som sædvanlig, og jeg går ud fra i selv kan se hvilken "gruppe" af kampkræejere jeg snakker om :blink: )

 

Jamen du har ret. Kamphundeejerne har i alt for mange år råbt og skreget om deres "ret" til at have den hund de har lyst til. Og har derfor ikke været obs på problemerne.

Desværre er der så en forholdsvis stor gruppe at idioter der i bund og grund er bankende ligeglade med alle andre hunde ejere deriblandt deres egen specialklubber som de ikke er med i.

Bare den holdning med at "jeg har ret til" er lige en af mine kæpheste. For der er jeg så gammeldags at jeg mener at man kan kræve sin "ret" når man har gjort sin pligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cavalieren har aldrig nogensinde været jagthund.

Den stammer fra king charles spaniels, som sjovt nok heller aldrig har været jagthunde.

Cavalieren blev først i 1920'erne fremavlet ud af "Old king charles spaniels.", baseret på en amerikaners idé om den ideelle skødehund.

 

ihvertfald ifølge de historikker jeg kan finde.

 

Den engelske springer menes at være stamfader til alle spaniels også king charles. Ligesom med labradoren, drejer det sig om at gå langt nok tilbage i tiden, for at finde ud af hvad der evt. (for det vil altid være gisninger) er i racerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den engelske springer menes at være stamfader til alle spaniels også king charles. Ligesom med labradoren, drejer det sig om at gå langt nok tilbage i tiden, for at finde ud af hvad der evt. (for det vil altid være gisninger) er i racerne.

 

Jaja.... Og alle hunde er ulve, eller sådan noget..... Vi skal bare gå langt nok tilbage.....

 

Cavalieren er ikke, og har aldrig været avlet som jagthund.

Ejhelelr har cavalierens forfader, Old king charles spaniel, været avlet som jagthund.

 

Hvad Old king charles spaniel (eller blot king charles spaniel, afhængig af hvor man kigger) er avlet ud fra, aner jeg ikke. Men det kan man sikekrt nok finde ud af, hvis man vil.

Deres avlsmål som selskabshund ligger bare helt tilbage i 1700 tallet, og er derfor ret irelevant, hvis vi skal snakke om egenskaber og oprindelse som jagthunderace, vil jeg mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...