Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Altså, hvordan vil du så flikke det sammen ?!? Really, jeg spørger af ren og skær interesse. Det er ok med hegn (jeg mener vi er jo selv ved at smide hegn op over alt), men skal det være tæt og op i 1,80, så må det ski da blive indelukket...det er det med højden, der går mig lidt på. 1,80 om hele matriklen, så er man buret inde...oder was ? Jeg ville ikke engang kunne se ud af min have...hvilket muligvis og ved nærmere eftertanke måske er et fedt, når vi bor i et kedeligt parcelhuskvarter.

 

Dyrehegn og 8x8 stolper.

 

Kig på billedet af hundegården f.eks.

 

Når man sidder lidt på afstand af den, ser man sådan set ikke tråden, da maskerne er fuldstændig ens i størrelse fra top til bund. Er der bare et elelr andet der "bryder" udsynet, så forsvinder hegnet i dét. Synstrick.

 

Og bygger man det ind i hækken, så dækker hækken det hele, inkl. stolper, i løbet af meget kort tid.

 

Alternativt kan man jo bare sætte nogen klatreplanter af forskellig art, eller nogle espalier-træer opad, og rent faktisk gøre brug af hegnet til noget fornuftigt, der tillige ser godt ud, og måske smager godt (espalierede frugttræer) som ydermere skjuler hegnets egentlige funktion som indelukke, uden at tage mere plads end 10 cm fra hegnet og ud.

 

Bare et par ideer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Dyrehegn og 8x8 stolper.

 

Kig på billedet af hundegården f.eks.

 

Når man sidder lidt på afstand af den, ser man sådan set ikke tråden, da maskerne er fuldstændig ens i størrelse fra top til bund. Er der bare et elelr andet der "bryder" udsynet, så forsvinder hegnet i dét. Synstrick.

 

Og bygger man det ind i hækken, så dækker hækken det hele, inkl. stolper, i løbet af meget kort tid.

 

Alternativt kan man jo bare sætte nogen klatreplanter af forskellig art, eller nogle espalier-træer opad, og rent faktisk gøre brug af hegnet til noget fornuftigt, der tillige ser godt ud, og måske smager godt (espalierede frugttræer) som ydermere skjuler hegnets egentlige funktion som indelukke, uden at tage mere plads end 10 cm fra hegnet og ud.

 

Bare et par ideer :blink:

 

Den med dyrehegn har vi praktiseret og har det stadig dér hvor vi ikke har fået smækket træhegn op endnu. Dér står det smasket ind i de selvdøde ligusterhække, men er det nok, hvis det her fjolleri bliver vedtaget ? Vil det virkelig blive regnet som forsvarlig indhegning af dyret ?!? Hvis ja, så bring det endelig frem for min skyld. Det er jo et fedt og lader sig ikke se, hvis man smider noget hæk op, som du siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. SÅ genboen da.

 

 

Og jo. Den er da stukket af hjemmefra.

Men jeg må nu ærligt indrømme at jeg absolut mener der er forskel på at tuller over og kigge ved genboen, som jeg må formode den kender, og så på at stikke af, udover hegnet, heeeelt over i parken, og iøvrigt at skræmme gud og hver mand på dens vej...

 

Nu var det bare for at vise at man ikke kan stole på at en hund aldrig vil forlade haven, hvilket jeg mener at denne historie viser meget godt, især fordi at ejeren jo, som sagt, var meget overrasket over at hunden gjorde det. Og jeg har læst andre indlæg fra denne ejer, og min opfattelse er, at denne ejer er meget kompentent og har en rigtig dygtig og lydig hund, men alligevel valgte den at forlade haven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med dyrehegn har vi praktiseret og har det stadig dér hvor vi ikke har fået smækket træhegn op endnu. Dér står det smasket ind i de selvdøde ligusterhække, men er det nok, hvis det her fjolleri bliver vedtaget ? Vil det virkelig blive regnet som forsvarlig indhegning af dyret ?!? Hvis ja, så bring det endelig frem for min skyld. Det er jo et fedt og lader sig ikke se, hvis man smider noget hæk op, som du siger.

 

Tja. Det er nok til at holde vildsvin og andet vildt forsvarligt bag lås og slå.

Det er nok som løbegårde til snart sagt alt.

 

Bygget ordentligt, naturligvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja. Det er nok til at holde vildsvin og andet vildt forsvarligt bag lås og slå.

Det er nok som løbegårde til snart sagt alt.

 

Bygget ordentligt, naturligvis.

 

Ok. Jeg troede egentlig bare, at Berneren kunne træde det ned, hvis han endelig ville, men det er så ikke tilfældet. Hvis det kan holde et vildsvin inde kan det sikkert også klare en doven Berner-Basse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er lavet ordentligt, og dyrehegnet er den rigtige slags, stolperne gravet ordentligt ned, hjørnestolperne har fået skråstivere på og hegnet iøvrigt er strammet fornuftigt op, så er der ikke noget som helst levende der lægger sådan et hegn ned, uden at dø i forsøget.

 

Det beroliger mig faktisk en del. Skulle der en dag komme en lov, der foreskriver forsvarlig indhegning af hvad som helst firbenet dyr man er i besiddelse af, så kan det altså gøres uden man bliver buret inde bag et herre højt plankeværk. Det er passer mig udemærket. Så nu kan de for min skyld vedtage næsten hvad de vil...dog er jeg ikke varm på det linepåbud og mundkurv og sager, men det er jo en ganske anden historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

tror sgu jeg hegner min have ind med 180cm hegn når jeg får hus engang...men jeg bliver formentlig også vejens særling iflg. mange andres mening...:-D...men ellers er en seriøst kraftig hæk altså også tit nok...

 

men forestiller mig lige nu din have med rockerborgshegn med natopigtråd og projektører...:mrgreen:...men det er nu ikke min tanke med at lave hegn...vil bare gerne have et...hehe

tror jeg vil prøve en ny hundetræning

 

 

amc0740l.jpg

 

Lunga_home_defense_1996.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er lagt fast at Guanomo mente det i ironi og ikke som en fornærmelse :blink:

 

Ok, jeg kunne da heller ikke forestille mig, at en co-admin ville finde på at dreje en anden debattørs ord på den måde. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen dog !!! Et billede af Bassen !!! :mrgreen:

Hvem? kvinden i lilla :mrgreen:

 

Ok, jeg kunne da heller ikke forestille mig, at en co-admin ville finde på at dreje en anden debattørs ord på den måde. :blink:

Når jeg skriver som co-admin, skal du nok finde ud af det, ellers er jeg bare debattør som alle andre der holder sig til forummets regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok smart med sådan en personlighedsspaltning :lol:

NU er jeg admin, min psykiske tilstand skal du ikke anfægte i offentligt skue tak.

Jeg kan overhovedet ikke se problemet i at være debattør og co-admin samtidg om du vel, men hvis du har et problem med det må du tage det op med admin, eller finde et andet sted der kører tingene som behager dig :-)

 

// guanomo - co-admin

Link til indlæg
Del på andre sites

NU er jeg admin, min psykiske tilstand skal du ikke anfægte i offentligt skue tak.

Jeg kan overhovedet ikke se problemet i at være debattør og co-admin samtidg om du vel, men hvis du har et problem med det må du tage det op med admin, eller finde et andet sted der kører tingene som behager dig :-)

 

// guanomo - co-admin

 

Et lille tip - læg mærke til smiley'erne. Der er andre end dig, der bruger ironi. ;-)

Og nu kan det jo faktisk også godt lade sig gøre at være debattør uden at dreje modpartens holdning, så vedkommende fremstår som idiot.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig heller ikke Guanomos svar var iorden, de virkede arkastiske på bekostning af et andet medlem. Det er jo ikke nemt at vide at han kun nogle gange skriver som co-admin, når der står "co-admin" i hans signatur.

 

Når det så er sagt, så er min dr¢m en stor have med en 2 meter h¢j mur omkring, i sten eller mursten. Og en stor motherfucker af en jernlåge, hvor t¢serne kan larme når der kommer uskyldigt forbipasserende :mrgreen:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig heller ikke Guanomos svar var iorden, de virkede arkastiske på bekostning af et andet medlem. :mrgreen:;-)

 

Men man behøver vel heller ikke være så overfølsom som nedenstående debatør. Muligt at Zarina ikke ville have Gua som admin. Men hun har selv en uddannelse som Moderator ( siger hun) på et meget strengt forum.

Desvæære opfører Zarina sig så til gængæld rimeligt groft i dette forum.

 

 

 

Hvad mener du med det? Er der nogen her, der har gjort sig til talsmand for pigtråd?

 

Ok, jeg kunne da heller ikke forestille mig, at en co-admin ville finde på at dreje en anden debattørs ord på den måde. :blink:

 

Det er godt nok smart med sådan en personlighedsspaltning :lol:

 

Et lille tip - læg mærke til smiley'erne. Der er andre end dig, der bruger ironi. ;-)

Og nu kan det jo faktisk også godt lade sig gøre at være debattør uden at dreje modpartens holdning, så vedkommende fremstår som idiot.

 

At vedblive med at bruge sarkasme og ironi ødelægger debatten for du kan altid bare sige at du ikke mente det sådan.

 

Tag for helvede at sig din mening og så stå ved den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man behøver vel heller ikke være så overfølsom som nedenstående debatør. Muligt at Zarina ikke ville have Gua som admin. Men hun har selv en uddannelse som Moderator ( siger hun) på et meget strengt forum.

Desvæære opfører Zarina sig så til gængæld rimeligt groft i dette forum.

 

 

Tja, nogle er grove, andre er r*v irriterende, nogle er blide som lam, andre igen er nogle andre ting, sådan er vi jo så mange personligheder herinde... :blink:

 

At vedblive med at bruge sarkasme og ironi ødelægger debatten for du kan altid bare sige at du ikke mente det sådan.

 

Tag for helvede at sig din mening og så stå ved den.

 

Og nogle bander selv om vi udmærket ved at der er en præst til stede :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...