Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

I USA avler de jo også

 

Rocky Mountain bulldogs ( www.buffdogs.com ) som er en eller anden underlig designerrace...

 

og Major League pitbulls, som de påstår er rene pits, men jeg er ret sikker på der er DDB blandet i...

 

de "små" kamphunde vi har herhjemme kan slet ik stå måls med de grimme sataner der...hehe...især hundene fra buffdogs er ikke for kønne...

 

Yf! Er det virkelig HUNDE?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
I USA avler de jo også

 

Rocky Mountain bulldogs ( www.buffdogs.com ) som er en eller anden underlig designerrace...

 

og Major League pitbulls, som de påstår er rene pits, men jeg er ret sikker på der er DDB blandet i...

 

de "små" kamphunde vi har herhjemme kan slet ik stå måls med de grimme sataner der...hehe...især hundene fra buffdogs er ikke for kønne...

 

Puhaa... De er groteske at se på! Især længere nede ad siden.

Jeg ville ikke have noget problem med at kalde DEM for "muskelhunde" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Puhaa... De er groteske at se på! Især længere nede ad siden.

Jeg ville ikke have noget problem med at kalde DEM for "muskelhunde" :-D

 

 

ja de er ikke så pæne, de er jo helt hjulbenende...:roll:

 

hehe..nej det kan jeg godt forstå...

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

jeg/vi er da selv mere bevidste når vi går tur ect.

Vi har flere steder vi ikke går pga. bidske hunde i haver eller løse hunde og ingen af dem er kamphunde, de ser bare overhovedet ikke venlige ud når de fiser rundt i deres haven frem og tilbage foran hegnet og gør voldsomt

 

Så fik jeg en kort video af de bidske mini muskelhunde vi møder på morgen turen :shock:

 

Den blev kort fordi cujo valgte at forlade sin plads på venstre og trak ud på gaden, tror de 2 bæster skræmte ham :hmm:

 

videoen er ekstrem dårlig og man ser dem knap nok, men cujo trak mig ud mod vejen...

 

husk det er quicktime format :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
I USA avler de jo også

 

Rocky Mountain bulldogs ( www.buffdogs.com ) som er en eller anden underlig designerrace...

 

og Major League pitbulls, som de påstår er rene pits, men jeg er ret sikker på der er DDB blandet i...

 

de "små" kamphunde vi har herhjemme kan slet ik stå måls med de grimme sataner der...hehe...især hundene fra buffdogs er ikke for kønne...

 

 

Hold da fast nogle muskel basser.

Er glad for vi ikke har den model her hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men jeg har et spørgsmål.

 

Jeg kan forstå at der er lavet statistikker på at der er lige så mange andre racer end "I ved hvem" der har overfaldt andre hunde/mennesker?

Er der så lavet statistikker på forskellen på skadernes omfang, hvor mange små hunde der ligefrem har måttet lade livet for den ene race fremfor den anden, og hvor mange af overfaldene der kun har givet "små skrammer"?

 

Er det f.eks. labradorer der står for de store, dødelige skader, og amstafferne der der står for overfladeskrammerne?

 

I den artikel, som Umulia linker til i starten af tråden, står der, at kamphunde ikke bider flere mennesker end andre racer, men at de bider flere hunde end andre racer. Hvilket jo giver god mening i forhold til det, kamphunde oprindeligt er avlet til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var amerikansk BULLdog jeg mente :-)

De stammer fra samme bulldog som udgangspunkt, den der blev brugt til tyre,bjørne ect. kampe

http://da.wikipedia.org/wiki/Bulldog

 

Efter stor debat tyrekampene forbudt i England 1802, mens kampene mod bjørnene blev forbudt i 1835. Til trods for forbuddet foregik disse kampe indtil 1853.

 

pænt mange år siden.

Da forbuddene blev indført faldt avlen af bulldog, fordi det primære formål med avlen var dyrekampene. Der var dog nogle opdrættere som ønskede at foretage avlsarbejde og således startede opdræt med avl fra andre typer af hunde. I midten af 1800-tallet bliver moppen indarvlet i nogle af linjerne, hvorved højden og størrelsen generalt blev drastisk mindre. Også terriertoro. blev anvendt i arvlen med henblik på forbedring af bulldoggens adræthed. Desuden blev den spanske bulldog anvendt med henblik på at tilføre racen mere styrke. F. Adcock benyttede således en stor hunderace kaldet toro

 

dog er jeg en hat til at søge op på toro :oops:

 

Men der er sku terrie, måske, i den lille satan

Man mener at disse blev bragt til Frankrig under den industrielle revolution i midten af 1800-tallet. Man mener at det er terrieren og moppen der er indavlet i den franske bulldog.

kilde gipote.

 

ang ambull

så kan det jo være svært at vide hvilken baggrund ens hund har hvis den ikke har haft stavle helt med fra usa, tænker på hvilken linie den kom ud af

http://da.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_bulldog

 

Så man kan godt argumenter imod den er en kamphund, men også for, det er jeg enig i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg bare af nysgerrighed - er der nogen der kender til at Bull-terrier har bidt nogen ?? - jeg personligt har aldrig hørt om det, og man ser ikke ret mange. Måske fordi de har et sådan, lidt "aparte udseende" :blink:

 

Har altid syntes de var nogen af de smukkeste hunde:oops: Spørg mig ikke hvorfor, for de ligger ret langt fra hvad jeg ellers synes er pænt.. Og de ser egentlig ret underlige ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altid syntes de var nogen af de smukkeste hunde:oops: Spørg mig ikke hvorfor, for de ligger ret langt fra hvad jeg ellers synes er pænt.. Og de ser egentlig ret underlige ud..

 

Lige mine ord - men jeg tror at enten elsker man dem eller også hader man dem :mrgreen: Vi har en i området, der hedder noget så underligt som Henning :lol: og han er bare en rigtig dejlig hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Atypisk kamphunde-historie (godt min kamphund ikke er sådan en kylling)

 

http://jp.dk/indland/krimi/article1779103.ece

 

Åhr, stakkels hund da :lol:

 

Kunne sq ikke lige la' være med at grine af det ovenpå alle de "grimme" historier om kamphunde :lol: Omend, det er sq synd for den! Brække begge forben, avav! Godt den bliver behandlet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg bare af nysgerrighed - er der nogen der kender til at Bull-terrier har bidt nogen ?? - jeg personligt har aldrig hørt om det, og man ser ikke ret mange. Måske fordi de har et sådan, lidt "aparte udseende" :blink:

 

Jeg kender til en Bull Terrier, der brækkede benet på en Riesenschnauzer.

Menneske bid-episoder har jeg ikke hørt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr, stakkels hund da :lol:

 

Kunne sq ikke lige la' være med at grine af det ovenpå alle de "grimme" historier om kamphunde :lol: Omend, det er sq synd for den! Brække begge forben, avav! Godt den bliver behandlet!

 

Jeg ved godt at du ikke mener det sådan, men jeg har sgu lidt svært ved at se det sjove i en hund der brækker begge forben :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at du ikke mener det sådan, men jeg har sgu lidt svært ved at se det sjove i en hund der brækker begge forben :cry:

 

Nej, det er det 'tragikomiske' i det... Det er fandme synd for hunden :cry: Men det er sådan lidt... Kan ikke huske ordet for det... Det "komiske", i når modsætninger mødes? Hunden, der er kendt for at være farlig, er pludselig blevet bange - det var kun den del. Ikke den del med de brækkede ben. Og nu var det heller ikke fordi jeg lå flad af grin, det faldt mig bare sådan lidt 'tragikomisk'. Indlægget er vist også skrevet, så det kan misforstås lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
De stammer fra samme bulldog som udgangspunkt, den der blev brugt til tyre,bjørne ect. kampe

http://da.wikipedia.org/wiki/Bulldog

 

Efter stor debat tyrekampene forbudt i England 1802, mens kampene mod bjørnene blev forbudt i 1835. Til trods for forbuddet foregik disse kampe indtil 1853.

 

pænt mange år siden.

 

Da forbuddene blev indført faldt avlen af bulldog, fordi det primære formål med avlen var dyrekampene. Der var dog nogle opdrættere som ønskede at foretage avlsarbejde og således startede opdræt med avl fra andre typer af hunde. I midten af 1800-tallet bliver moppen indarvlet i nogle af linjerne, hvorved højden og størrelsen generalt blev drastisk mindre. Også terriertoro. blev anvendt i arvlen med henblik på forbedring af bulldoggens adræthed. Desuden blev den spanske bulldog anvendt med henblik på at tilføre racen mere styrke. F. Adcock benyttede således en stor hunderace kaldet toro

 

dog er jeg en hat til at søge op på toro :oops:

 

Men der er sku terrie, måske, i den lille satan

Man mener at disse blev bragt til Frankrig under den industrielle revolution i midten af 1800-tallet. Man mener at det er terrieren og moppen der er indavlet i den franske bulldog.

kilde gipote.

 

ang ambull

så kan det jo være svært at vide hvilken baggrund ens hund har hvis den ikke har haft stavle helt med fra usa, tænker på hvilken linie den kom ud af

http://da.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_bulldog

 

Så man kan godt argumenter imod den er en kamphund, men også for, det er jeg enig i.

 

 

Menes der ikke mops? For jeg har læst mig til at man forsøgte at avle bulldogs med endnu fladere snuder end de allerede havde...årh...elsker Wiki...har været inde og rette en hvor der stod at de eneste forbudte hunde i DK var Pittbull og Toro...som selvfølgelig var Pitbull og Tosa...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er det 'tragikomiske' i det... Det er fandme synd for hunden :cry: Men det er sådan lidt... Kan ikke huske ordet for det... Det "komiske", i når modsætninger mødes? Hunden, der er kendt for at være farlig, er pludselig blevet bange - det var kun den del. Ikke den del med de brækkede ben. Og nu var det heller ikke fordi jeg lå flad af grin, det faldt mig bare sådan lidt 'tragikomisk'. Indlægget er vist også skrevet, så det kan misforstås lidt.

 

Som jeg skrev, så regnede jeg heller ikke med du mente det på den måde :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er sjovt så mange steder det bliver bekræftet at aggression ikke er tilknyttet specielle racer.. Fx her (menHannover Veterinære Universitet er måske ikke en pålidelig kilde, skal jeg ikke kunne udtale mig om):

"Forskning på Hannover Veterinære Universitet viser,

at aggression ikke er racebestemt. Bl.a. viser undersøgelser,

at der ikke er en reel forskel på adfærden

hos de racer, der var mistænkt for medfødt aggressivitet

(angiveligt ”kamphunde”) og kontrolgruppen af

Golden Retrievers (se bilag | Hannover Veterinære

Universitet).

D.v.s. at der ikke findes et ”aggressions gen” hos

nogle racer, men at det enkelte hundeindivid via dårligt

opdræt, opfostring, prægning, opdragelse og

håndtering kan blive en ”farlig” hund. Der er altså ikke

tale om ”farlige” racer, men om uansvarlige ejere

og opdrættere."

Fra http://www.dansk-terrier-klub.dk/download/pdfs/090429big.pdf

 

Så pas på de goldies, de er ligeså farlige som pits!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...