Hop til indhold

Lige et hej fra os to


Gæst Tzu Hsi og Millie
 Share

Recommended Posts

Gæst Tzu Hsi og Millie

Hej vi er to Shih Tzuer på helholdvis 7 år og 15 måneder. Vi bor alene sammen med vores far, og da han tit sider og læser her i Hunde Forum, så syntes vi altså at vi lige ville hilse på.

 

hej fra os to.

 

(Der kommer nok mere en anden gang, fordi far siger at han somme tider har lidt probelmer med Millie, hvilket vi syntes må være helt umuligt) :-D:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tzu Hsi og Millie

Tak for velkomst Aussiepower :-)

Men nøhjjj hvor blev vi skuffede, vores profilbillede er ikke kommet med :megaked:

Hvordan mon det kan være?? Det er sikkert ham vores gamle far der ikke er så klog som han går og tror :-D

 

Hilsen fra os to

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tzu Hsi og Millie

Tak for velkomst til Floffy, Zozo, Luna og Kasper.

 

Ja Tzu Hsi (i daglig tale Sussie, Tzu Hsi er hendes stamtavlenavn) og Millie er to dejlige tøser. I det daglige har de stor fornøjelse af hinanden, Sussie er livet en del op efter der kom en hvalp i huset, og Millie har en at slås med :-D

 

En pudsighed er, at Millie har meget længere ben og krop end Sussie og er som sådan den største af de to, hvilket dog ikke ændrer på at Millie godt ved hvem af de to der bestemmer. ;-)

 

Det er to pragtfulde tøser som giver megen glæde i det daglige.

 

bedste hilsner :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for velkomst til Floffy, Zozo, Luna og Kasper.

 

Ja Tzu Hsi (i daglig tale Sussie, Tzu Hsi er hendes stamtavlenavn) og Millie er to dejlige tøser. I det daglige har de stor fornøjelse af hinanden, Sussie er livet en del op efter der kom en hvalp i huset, og Millie har en at slås med :-D

 

En pudsighed er, at Millie har meget længere ben og krop end Sussie og er som sådan den største af de to, hvilket dog ikke ændrer på at Millie godt ved hvem af de to der bestemmer. ;-)

 

Det er to pragtfulde tøser som giver megen glæde i det daglige.

 

bedste hilsner :vinken:

 

Shih Tzu er bare såå skønne.:-D

 

Mon dine prinsesser har lyst til at mødes til en gåtur en dag ? Tror mine ville elske at mødes med dem ? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tzu Hsi og Millie

Hej Floffy m fl

 

Millie elsker de fleste hunde (og mennesker) hun møder, Sussie er lidt mere tilbageholdende, men det med at mødes, vi bor jo ikke lige sådan et stenkast fra hinanden.

 

Millie skal ned og klippes nu kl. 11.30, det er ligesom at få en ny hund når hun kommer af med al den pels :lol:

 

bedste hilsner

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Findusmor

Hejsa!

Jeg er også endelig kommet på!

Jeg har en lille shih tzu han, Findus, på 14 uger - han er super sød og meget fræk og legesyg!

Er der nogen shih tzu'er her, der bor omkring Jyllinge, som måske kunne tænke sig at lege engang imellem?

De bedste hilsener

Camilla og Findus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findusmor

Tak for søde hilsener!

Jo tak, Findus ER rigtig nuttet - men han er dæleme også fræk da! Han spiser ALT, hvad han kan komme i nærheden af, lige fra sokker til snegle til papirlommetørklæder! Han går heller ikke af vejen for at snuppe en høm-høm, når vi er ude at gå tur, hvis ikke vi holder rigtig meget øje... Det er LIDT belastende, når han nu ellers er sådan en vidunderlig hund.

Vi kæmper også lidt med napperiet. Er der nogen, der har nogle gode råd om det? Vi har snart prøvet alt: at ignorere, at sige nej, at give et tyggeben, at gå fra legen... Måske går det væk med alderen.

Til gengæld er han (med meget få undtagelser) helt renlig. Han sover igennem fra kl. 22-06, nogle gange endda til kl. 7, hvis han kommer lidt senere i seng. Vi glæder os lidt til, at han begynder at sove længere, det er lidt hårdt i weekenderne, men i starten vækkede han os 3-4 gange hver nat og ville lege, tisse og hygge, så det er store fremskridt, at han gider sove igennem nu.

Han er bare så glad og nem ellers, elsker at lege, er meget nysgerrig og kælen. Han kan ikke rigtig forstå, at ikke ALLE mennesker gider snakke med ham, når vi er ude nogen steder! ;o) Andre hunde er han lidt skeptisk over for, men det er blevet bedre, og vi skal starte til hvalpetræning snart, så håber vi det bliver rigtig godt.

 

Nå men et lille vuf fra mig - Findus ligger og sover her på sofaen ved siden af mig... Lille putte-hund...

Ha' en dejlig aften!

Camilla og Finuds

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for søde hilsener!

Jo tak, Findus ER rigtig nuttet - men han er dæleme også fræk da! Han spiser ALT, hvad han kan komme i nærheden af, lige fra sokker til snegle til papirlommetørklæder! Han går heller ikke af vejen for at snuppe en høm-høm, når vi er ude at gå tur, hvis ikke vi holder rigtig meget øje... Det er LIDT belastende, når han nu ellers er sådan en vidunderlig hund.

Vi kæmper også lidt med napperiet. Er der nogen, der har nogle gode råd om det? Vi har snart prøvet alt: at ignorere, at sige nej, at give et tyggeben, at gå fra legen... Måske går det væk med alderen.

Til gengæld er han (med meget få undtagelser) helt renlig. Han sover igennem fra kl. 22-06, nogle gange endda til kl. 7, hvis han kommer lidt senere i seng. Vi glæder os lidt til, at han begynder at sove længere, det er lidt hårdt i weekenderne, men i starten vækkede han os 3-4 gange hver nat og ville lege, tisse og hygge, så det er store fremskridt, at han gider sove igennem nu.

Han er bare så glad og nem ellers, elsker at lege, er meget nysgerrig og kælen. Han kan ikke rigtig forstå, at ikke ALLE mennesker gider snakke med ham, når vi er ude nogen steder! ;o) Andre hunde er han lidt skeptisk over for, men det er blevet bedre, og vi skal starte til hvalpetræning snart, så håber vi det bliver rigtig godt.

 

Nå men et lille vuf fra mig - Findus ligger og sover her på sofaen ved siden af mig... Lille putte-hund...

Ha' en dejlig aften!

Camilla og Finuds

 

Ja, en Shih Tzu er en glad, nysgerrig og altid-parat-til-leg hund.

Vi har i øjeblikket 2 af slagsen - piger - Soffi på 20 md. og Zoye på 12 md. Den sidste har vi i pleje på ubestemt tid, da hendes mor og farmor fik hvalpe på samme tid - 15 stk. Så hun blev lidt overset i familien, og vi ville hellere end gerne have lidt selskab til Soffi. Vi tror bare slet ikke de kan undvære hinanden nu.

Mht napperiet, så er min erfaring at Soffi holdt op med det af sig selv, og jeg sagde bare: "ikke bide" , og i dag når vi leger, kan hun da godt komme til at tage lidt fat med tænder (men det er MEGET lidt) i hænderne, men straks jeg siger "ikke bide", så slipper hun.

 

Soffi ELSKER min mands strømper og mine trusser :oops:. Når vi sorterer vasketøj, så er det bare med at være vågen, for de bliver snuppet og gemt i stuen

 

Som regel sover de også igennem. Soffi har gjort det længe, og kan faktisk sove til kl. 10 en søndag morgen, hvis vi skulle ske at sove længere end normalt. Zoye er ved at lære det.

 

Men du har ret, det er noget af det dejligste - og man får så meget igen, når man har sådan et par i huset. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findusmor

Tak til Frandsen - det er dejligt at vide, at der er lys forenden af tunnellen, og at der er andre, der oplever det samme.

Men på den anden side, så ville det ikke gøre en forskel, for vi elsker vores Findus uanset hvor fræk han er. Har lige lagt nogle nye billeder ind i albummet af ham - han er da dejlig? ;o)

Hilsen Findus' stolte mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tzu Hsi og Millie

Hej Findusmor

 

Millie er jo18 måneder nu, og når jeg tænker tilbage har der været mange små problemer der har været lidt irriterende, :mrgreen: men som jo er helt overskygget af det faktum at det er en pragtfuld hund man har fået.:-D

 

Da Millie stod for at skifte tænder havde hun et flip med at skulle bide og gnave i alting. Jeg har minder af hundetænder i møbler og gulvtæpper og andre ting der vil være der til evig tid. Fik dog hurtigt fjernet det meste i hvalpehøjde som en forebyggende foranstaltning.:-)

 

Jeg syntes de hurtigt bliver store, så nyd hvalpetiden selv om det kan være lidt anstrengende ind imellem.

 

Der vil også være så mange sjove minder. Jeg kan huske første gang jeg måtte skælde Millie ud, sådan lidt for alvor. Jeg så dybt ind i hendes øjne og fortalte en hel masse alvorligt. Hun kiggede tilbage og gav der efter et ordentligt slik på næsen og så var hun jo tilgivet.:lol:

 

hilsen fra os tre :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findusmor

Igen er det dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har gået igennem alle hvalperierne... De er lidt irriterende, men til at leve med... Hvad man dog ikke gør, for sin dejlige vaps... For dejlig er han - og også helt eminent til at give slik på næsen! Så snart man stikker snuden hen til hans: slurp vanker der en møs!

 

Ha' en dejlig aften,

Camilla & Findus

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til Frandsen - det er dejligt at vide, at der er lys forenden af tunnellen, og at der er andre, der oplever det samme.

Men på den anden side, så ville det ikke gøre en forskel, for vi elsker vores Findus uanset hvor fræk han er. Har lige lagt nogle nye billeder ind i albummet af ham - han er da dejlig? ;o)

Hilsen Findus' stolte mor

 

Ja, når jeg ser de dejlige billeder af hvalpen Findus, så er jeg bare solgt.

En Shit Zu er da en dejlig hvalp - næsten som en lille teddybjørn :-D

Kan godt forsltå, at mange fristes til en mere - og en mere - og en ......

 

Jeg har lige lagt et billede ind af Soffi og hendes plejesøster Zoye. De har samme mor og samme far, men er vidt forskellige :confused: Både i temperament og udseende.

Men de følges ad som siamesiske tvillinger - går den ene ud - gør den anden det også - går den ene med mig på toilet, står den anden og piver udenfor - lægger den ene sig ned på gulvet - gør den anden det også - og sådan er det hele dagen .......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Uffe - the dog!
Tak for søde hilsener!

Jo tak, Findus ER rigtig nuttet - men han er dæleme også fræk da! Han spiser ALT, hvad han kan komme i nærheden af, lige fra sokker til snegle til papirlommetørklæder! Han går heller ikke af vejen for at snuppe en høm-høm, når vi er ude at gå tur, hvis ikke vi holder rigtig meget øje... Det er LIDT belastende, når han nu ellers er sådan en vidunderlig hund.

Vi kæmper også lidt med napperiet. Er der nogen, der har nogle gode råd om det? Vi har snart prøvet alt: at ignorere, at sige nej, at give et tyggeben, at gå fra legen... Måske går det væk med alderen.

Til gengæld er han (med meget få undtagelser) helt renlig. Han sover igennem fra kl. 22-06, nogle gange endda til kl. 7, hvis han kommer lidt senere i seng. Vi glæder os lidt til, at han begynder at sove længere, det er lidt hårdt i weekenderne, men i starten vækkede han os 3-4 gange hver nat og ville lege, tisse og hygge, så det er store fremskridt, at han gider sove igennem nu.

Han er bare så glad og nem ellers, elsker at lege, er meget nysgerrig og kælen. Han kan ikke rigtig forstå, at ikke ALLE mennesker gider snakke med ham, når vi er ude nogen steder! ;o) Andre hunde er han lidt skeptisk over for, men det er blevet bedre, og vi skal starte til hvalpetræning snart, så håber vi det bliver rigtig godt.

 

Nå men et lille vuf fra mig - Findus ligger og sover her på sofaen ved siden af mig... Lille putte-hund...

Ha' en dejlig aften!

Camilla og Finuds

 

 

Hej Findus og mor!

Hvor var det sjovt at læse dit indlæg.. Det lyder FULDSTÆNDIG som Uffe. Alt passer bare på ham; både det med at spise alt på sin vej og det med at bide liiiidt for meget :-) (vi kan heller ikke få ham til at stoppe med at nappe) Han elsker også alle mennesker og bliver lettere fornærmet, hvis vi møder folk på turen, som ikke lige gider at hilse på ham! Han har formået at give et VRUFFFF med på vejen, da en mand ignorerede ham.. Dumme hund :lol:

Desværre desværre desværre har Uffe også lidt svært ved andre hunde - eller egentlig kun vilde hvalpe. Det er sådan noget møg og jeg er egentlig ret frustreret over det. Jeg er nemlig også begyndt på hvalpehold og Uffe kan slet ikke klare, hvis en hvalp bliver for vild. Så reagerer han med at sige fra ret voldsomt. ØV! Heldigvis vil han altid gerne hilse pænt på alle hunde vi møder, men når det bliver for vildt, føler han sig åbenbart presset. Jeg gør alt hvad jeg kan, for at han skal lære at blive tryg ved den slags situationer og synes at jeg kan se et lille fremskridt - men det tager tid! Håber ikke at Findus får det på samme måde på sit hvalpehold...

 

Jeg kan se på din profil at Findus er født 27/5 - lidt pudsigt, for det er Uffe også. Kan de være fra samme kuld? I så fald vil jeg meget gerne høre mere om Findus' skepsis overfor andre hunde.. Der kunne jo være lighedstegn med Uffe. Det kunne være meget spændende at finde ud af, så man måske lettere kunne finde ud af hvad deres adfærd kom sig af :confused:

Det er måske bare ønsketænkning :-D Uffe kommer i hvert fald fra et lille privat opdræt i Valby.

 

Håber at høre fra dig.. :blink:

 

Venlige hilsener fra

Uffe og Fie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findusmor

Hej Uffe og mor!

Desværre er Uffe og Findus ikke søskende, for Findus er købt af et ægtepar i Store Merløse. Men måske kunne Uffe have lyst til at lege med Findus? Vi bor tæt ved en s-togs station, og vil gerne komme ind en dag og lege med Uffe.

Jeg synes nu det med at møde andre hunde, går bedre og bedre. De hunde, der er her på vejen, kan Findus hilse på nu uden at blive helt stiv af skræk. Men det ER altså også nogle gode hunde - godmodige labradors osv., og nu har de jo hilst på hinanden nogle gange, så det hjælper lidt. Håber stadig træningen kan hjælpe...

Det med at spise alt er ikke blevet bedre her på det sidste. Findus havde fundet ud af, hvordan han fra sin lille indhegning i haven kunne komme ned under vores terrasse, hvor der jo var fri adgang til at grave, spise snegle og andre lækkerier og i det hele taget gøre som han ville, fordi vi ikke kunne se ham. Det var vi jo ikke særligt glade for, for han må jo ikke spise de snegle, og hvis der skete noget med ham under brædderne, ville vi ikke kunne få ham ud. Så mig ud og lave ny indhegning til ham. Vi har sådan noget grønt trådhegn, som vi havde sat dobbelt, og jeg var SIKKER på, at når nu han var vokset 1/3 af sin egen vægt, siden vi fik ham, ville han ikke kunne komme igennem længere. Derfor lavede jeg en STOR indhegning til ham, med kun ét hegn - knoklede rundt i en hel time! Og der gik lige nøjagtigt 15 minutter, så var Findus kravlet igennem det! Så jeg måtte ud og lave det om igen. Denne gang fik han en mindre indhegning men med dobbelt hegn rundt om, og ALT er spærret af, så han ikke kan komme ind under terrassen. Dét er Findus så ABSOLUT IKKE tilfreds med, og som protest (tror jeg!) æder han ALT, hvad han kan finde på, graver huller i græsplanen, gør af fugle/blade/regnorme (???) og ser ENORMT ynkelig ud, når han snuser rundt derude... Men det er der ikke noget at gøre ved!

Nå, men skriv hvis I ku' tænke jer at lege en dag!

 

De bedste hilsener

Findus og Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Hej Floffy m fl

 

Millie elsker de fleste hunde (og mennesker) hun møder, Sussie er lidt mere tilbageholdende, men det med at mødes, vi bor jo ikke lige sådan et stenkast fra hinanden.

 

Millie skal ned og klippes nu kl. 11.30, det er ligesom at få en ny hund når hun kommer af med al den pels :lol:

 

bedste hilsner

 

Nej, vi bor jo langt fra hinanden. Men det kunne jo være jeg en dag var på jeres kanter.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tzu Hsi og Millie
Nej, vi bor jo langt fra hinanden. Men det kunne jo være jeg en dag var på jeres kanter.:-D

 

I såfald er i da meget velkommen, især Millie elsker at få gæster.:-D

 

bedste hilsner fra os tre:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...