Hop til indhold

Hovedet efter halen


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Ja, ... I kender sikkert alle sammen det, at ens hund farer rundt efter sin egen hale :lol: Det ser så sødt ud :hjerte:

  • Men hvorfor gør den det?
  • Ved hunden at det er sin egen hale?

Håber I kan hjælpe :blink: Har I eventuelt billeder af sådan en situation? :mrgreen:

 

Ja det er faktisk et stress-symptom/kedsomhed, så egentlig er det ikke så sødt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie gør det nogen gange i stress situationer, fx. hvis der sker noget nyt og usikkert som første gang vi gik forbi vejarbejde der larmede og første gang under en tunnel mens der kom tog.

 

men andre gange gør hun det fordi halen driller :lol::rolleyes: hun har en let krølle på halen så den rører ganske let ved hendes ryg nogengange, og det kilder :lol: :blink: SÅ skal den have nogen tæsk...

 

Men nej, jeg synes heller ikke det ser sødt ud. Minder lidt om de der danse bjørne der gentager en bestemt handling igen og igen, tvangshandlinger. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie gør det nogen gange i stress situationer, fx. hvis der sker noget nyt og usikkert som første gang vi gik forbi vejarbejde der larmede og første gang under en tunnel mens der kom tog.

 

men andre gange gør hun det fordi halen driller :lol::rolleyes: hun har en let krølle på halen så den rører ganske let ved hendes ryg nogengange, og det kilder :lol::blink: SÅ skal den have nogen tæsk...

 

Men nej, jeg synes heller ikke det ser sødt ud. Minder lidt om de der danse bjørne der gentager en bestemt handling igen og igen, tvangshandlinger. :(

 

Det er lige det dér jeg mener :-D Jeg tror aldrig at jeg har oplevet Sherlock gøre det, som følge af stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Min hund har vist aldrig gjort det - og som sagt tidligere, jeg tror ikke det er noget en hund, der er "rigtig" oven i hovedet ville kunne finde på at gøre. Det virker manisk for selvfølgelig er hunden klar over at det er dens hale..

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har vist aldrig gjort det - og som sagt tidligere, jeg tror ikke det er noget en hund, der er "rigtig" oven i hovedet ville kunne finde på at gøre. Det virker manisk for selvfølgelig er hunden klar over at det er dens hale..

 

Det er altså noget værre pjat :???:

 

Der behøver squ ikke være noget galt i hovedet på en hund for at den jagter sin hale :???:

 

Bliver den ved og ved og det bliver manisk, jo så har den nok lidt skade eller keder sig så meget at det er blevet manisk, men ganske almindeligt hale jagteri engang imellem sker der altså ikke noget ved :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså noget værre pjat :???:

 

Der behøver squ ikke være noget galt i hovedet på en hund for at den jagter sin hale :???:

 

Bliver den ved og ved og det bliver manisk, jo så har den nok lidt skade eller keder sig så meget at det er blevet manisk, men ganske almindeligt hale jagteri engang imellem sker der altså ikke noget ved :neutral:

 

Du får lige et tak for det indlæg, for jeg har det på præcis samme måde :???: Jeg blev egentlig lidt ked af det Maustique skrev, for min hund er sgu helt normal oven i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får lige et tak for det indlæg, for jeg har det på præcis samme måde :???: Jeg blev egentlig lidt ked af det Maustique skrev, for min hund er sgu helt normal oven i hovedet.

 

Men netop for, at din hund skal vedblive med at være normal i hovedet og ikke begynde at "jage skygger" i tide og navnlig utide, skulle du oa stoppe det der hale-jagteri.

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

Men netop for, at din hund skal vedblive med at være normal i hovedet og ikke begynde at "jage skygger" i tide og navnlig utide, skulle du oa stoppe det der hale-jagteri.

 

Min hund gør det altså ikke "manisk" på nogen måde, eller når han er stresset. At han en gang om måneden, tilfældigvis, finder på at han ville fange sin hale, kan jeg virkelig ikke se problemet i. :neutral:

 

Jeg kan godt se folks pointe, hvis hunden gør det hele tiden, og når den er presset eller stresset, for eksempel. Men jeg kan altså godt kende forskel på almindelig leg og unormal adfærd.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund gør det altså ikke "manisk" på nogen måde, eller når han er stresset. At han en gang om måneden, tilfældigvis, finder på at han ville fange sin hale, kan jeg virkelig ikke se problemet i. :neutral:

 

Jeg kan godt se folks pointe, hvis hunden gør det hele tiden, og når den er presset eller stresset, for eksempel. Men jeg kan altså godt kende forskel på almindelig leg og unormal adfærd.

 

Ja rolig nu. Det er jo også bare et råd. Jeg tror, vi alle sammen har oplevet vores hunde få øje på sin egen hale - typisk mens den er hvalp - og så er kunsten jo egentlig bare at gøre op med sig selv om det er en adfærd man vil acceptere og i hvilket omfang man vil acceptere det.

 

Bassen kunne finde på det som helt lille hvalp. Vi valgte så at forhindre ham i det (afledning) FØR det evt blev et problem, men det er jo selvfølgelig op til den enkelte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig haft en hund der jagtede sin egen hale. Ville øjeblikkeligt stoppe det hvis det skete.

Jeg opfatter det forskelligt når jeg ser hunde gøre det. Nogle hunde gør det fordi de er småskøre. Så kan man se at det er en nærmest manisk beskæftigelse og de ænser ikke ret meget andet omkring dem.

 

Andre hunde gør det fordi det er en sjov leg, når ingen andre lige gider lege.

 

Man kan vurdere forskellen ved at kalde meget dæmpet på hunden. reagerer den. Dvs. stopper op og kommer hen for at snakke, så er det en leg. Reagerer den slet ikke eller stopper den og fortsætter straks igen, så er det ikke en helt sund beskæftigelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...