Hop til indhold

Water tail


Nollike
 Share

Recommended Posts

Noomi fik på en tur i Bernstorffparken i mandags en water tail (ret mærkeligt faktisk, for hun var "kun" i muddervand i et par minutter, men det er åbenbart nok hvis hun slår kraftigt med halen i vandet, siger Doktor Dyr) Lidt ærgerligt at man ikke kan fortælle hende at "sådan går det når man ikke kommer når der bliver kaldt :slem::mrgreen:) Det er virkelig en "heldig" periode hun er inde i :roll: først får hun et vrid i skulderen ved leg med en lab og skal holdes i ro i en uge og være på smertestillende og lige som det er gået over, så får hun en water tail og må ikke komme i vand i en uge :lol: Gad vide hvad det næste bliver??? :hmm:

 

Nå, men jeg vil egentlig bare høre om der er nogen herinde der har erfaring med water tail og ved om hun har større sandsynlighed for at få det igen, når hun nu har haft det en gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad i alverden er water tail?

 

God bedring og må det aldrig komme igen!

 

Det er en betændelsestilstand i haleroden. Jeg troede kun at det kom hvis hunden havde svømmet meget, men det er åbenbart ikke nødvendigt.

Det var ret synd, hun havde VIRKELIG ondt og halen hang bare sådan lidt ud og ellers slapt ned og hun gik som om hun havde sk**t i bukserne :lol:

Det var lidt sjovere da den indsprøjtning hun fik begynte at virke, så hang halen stadig ned, men det yderste stykke kunne logre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er da godt nok uheldig det lille pus. :ae: Kender en lab der fik det en enkelt gang og så fik han det aldrig mere, men ved ikke noget om det.

 

Ok, så håber vi at det var en "engangsfornøjelse" :5up: Godt at jeg ikke vidste hvad der ventede da hun hoppede i hva'? Så var jeg blevet endnu mere sur end jeg blev allerede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur havde det her i foråret, der gik en uge, så var det overstået igen.

 

Han har indtil nu ikke haft det igen.

 

Har du ikke fået noget smertestillende igen denne gang, det gør jo rigtig ondt med sådan en hale?

 

Jo, jeg skulle i dagvagt om tirsdagen og fik sendt min far til dyrlæge med hende, så hun fik en indsprøjtning som både virkede på betændelsen og smertestillende. I dag er det næsten helt væk :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt :5up:

 

Ja det er dejligt, det var rigtig synd for hende :cry: (selv om hun var en møghund og hoppede i muddervandet selv om hun fik nej :evil:) Hun havde virkelig ondt og kunne slet ikke finde ro selv om jeg havde givet hende en kodimagnyl for lige at give hende ro for natten (så vi fik ikke meget søvn mig og Noomi, hun knoklede rundt og skiftede stilling hele tiden :shock: og hoppede op i sengen og ned igen, op i sengen og ned igen... Pyh, det er godt at det hurtigt blev bedre :shock::mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er dejligt, det var rigtig synd for hende :cry: (selv om hun var en møghund og hoppede i muddervandet selv om hun fik nej :evil:) Hun havde virkelig ondt og kunne slet ikke finde ro selv om jeg havde givet hende en kodimagnyl for lige at give hende ro for natten (så vi fik ikke meget søvn mig og Noomi, hun knoklede rundt og skiftede stilling hele tiden :shock: og hoppede op i sengen og ned igen, op i sengen og ned igen... Pyh, det er godt at det hurtigt blev bedre :shock::mrgreen:)

 

Stakkels Noomi :ae:

 

Jeg kan godt huske det fra Baldur, han var godt nok ynkelig :ae:

 

Baldur fik det rent faktisk bare af at logre rigtig voldsomt med halen... Jeg ved så ikke om han så måske også har fået slået den i sin iver, men han havde altså overhovedet ikke været i vandet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Noomi :ae:

 

Jeg kan godt huske det fra Baldur, han var godt nok ynkelig :ae:

 

Baldur fik det rent faktisk bare af at logre rigtig voldsomt med halen... Jeg ved så ikke om han så måske også har fået slået den i sin iver, men han havde altså overhovedet ikke været i vandet...

 

Ja det var Noomi også :cry::lol:

 

Stakkels Baldur :ae: sådan at få av i halen bare fordi man er glad :cry::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ældste har lidt af det et par gange, og det er ikke engang efter voldsomt svømmeri. Men blot en tur i bad inden udstilling. Det vigtige er for mig/hende at jeg sørger for at få hende godt tør omkring haleroden, så hun ikke ligger og spænder og bliver kold. Tror efterhånden det er nogle år siden hun sidst har haft det, så det er ikke nødvendigvis noget der vil komme igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ældste har lidt af det et par gange, og det er ikke engang efter voldsomt svømmeri. Men blot en tur i bad inden udstilling. Det vigtige er for mig/hende at jeg sørger for at få hende godt tør omkring haleroden, så hun ikke ligger og spænder og bliver kold. Tror efterhånden det er nogle år siden hun sidst har haft det, så det er ikke nødvendigvis noget der vil komme igen.

 

Tak :5up: Så må jeg sørge for at få gnubbet hende godt tør ved haleroden fremover :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååårh stakkels Noomi..

 

Luna har haft det et par gange.. Men det er vel 2 år siden sidst. Og ja det kan komme af svømning, men egentlig bare overanstrengelse generelt.

 

God bedring med hende:-)

 

Nå, jeg må bare tage det som det kommer så, der er vist ikke nogen rød tråd i om de får det igen eller ej :-D Tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Synde Noomi :(

 

Min Rasmus led en del af det indtil jeg kom til kiropraktor med ham, hun kunne holde ham kørende.

 

Kulde alene kan også gøre det, men kulde og våd pels tilsammen er en rigtig dårlig kombination.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså skyldes det der watertail, at hunden pisker i vandet med sin hale eller knalder den ind i møbler f.eks.....altså en eller anden overdreven hale-aktivitet ?!?

 

Ja, watertail er en betændelsestilstand i haleroden, og siden den har fået navnet watertail må jeg gå udfra at de fleste tilfælde er opstået i vand, men som du kan høre så kan overdreven aktivitet på land også forårsage det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...