Hop til indhold

brok over Tulles lort.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Jeg skal indrømme at jeg ikke samler op efter hunden, hvis ikke han lander dem hvor andre mennesker træder. Det er muligt at der er smitterisiko men er den egentlig ikke ret lille i forhold til hvad hunde kan smittes med af ræve og katte. Og hvad med den gene hesteejeren påfører hundeejeren der skal hjem og vaske hunden fordi den har rullet sig i hestens efterladenskaber,...altså dem den ikke nåede at æde.:badr::lol:

 

Synes måske vi er blevet lidt hysteriske og glemmer at en lort i naturen er mad til skovsnegle og bæbiller (ved ikke hvad de hedder) og derfor bare indgår i fødekæden. En lort der er samlet op skal til forbrændingen og belaste miljøet.

 

Ja, det er netop mad til sneglene, som hermed spiser de parasitter der er i lorten, hvorefter vores hunde spiser noget græs med en snegl på, og så er smitten igen blevet givet videre...

 

Hjerteorm kan ikke smitte fra hund til hund, det kræver netop at en snegl er mellemvært.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Synes måske vi er blevet lidt hysteriske og glemmer at en lort i naturen er mad til skovsnegle og bæbiller (ved ikke hvad de hedder) og derfor bare indgår i fødekæden. En lort der er samlet op skal til forbrændingen og belaste miljøet.

 

 

Men så belaster det ikke min skosål, øjne osv. Jeg er total egoist!

 

Vi har her i kvarteret nogle stier, den ene sti kalder jeg hundelortstien og jeg går der sjældent.

 

Der er vel 50 cm græs inden hus grundene begynder. På dette græs ligger der ca hver 30-40 cm en lort. Folk går ikke i det græs, men det er til skue for øjet på de cykler og mennesker der går der, og jeg syntes det er såååååååååå ulækkert! :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler op, som så mange andre, hvis den ligger et sted hvor andre kan træde eller genere nogen i al almindelighed. Både for børn og voksnes skyld, men især efter jeg engang talte med en blind, som ikke havde opdaget at hun havde trådt i en og derfor fik slæbt den med ind i sin lejlighed og rundt på gulvtæppet :badr:

 

Så Grand Dane, hvis du vil bidrage til at den danske befolkning ikke bliver mere irriteret på hunde end de allerede er, så samler du op efter Tulle fremover :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Synes måske vi er blevet lidt hysteriske og glemmer at en lort i naturen er mad til skovsnegle og bæbiller (ved ikke hvad de hedder) og derfor bare indgår i fødekæden. En lort der er samlet op skal til forbrændingen og belaste miljøet.

 

Jeg indrømme da også gerne at skider mine hunde ude i skoven og inde i siden hvor der ikke går folk, så samler jeg heller ikke op. Men gør de steder hvor det kan være til gene - dvs. også skovveje, hvor folk kan vade i det - så bliver der samlet op.

 

Jeg samler også op hvor trafikken af andre hunde er høj af hensyn til smitterisiko.

 

En lort som bliver brændt af belaster ikke miljøet mere end hvis den ligger og kompostere ude i naturen.

Organiske stoffer afgiver nemlig kun den CO2 som de har optaget og bedrager derfor ikke til en øget CO2 mængde i atmosfæren.

Fossilt brandstof er derimod gennem mill. af år blevet høj komprimeret CO2 kompenenter, og afgiver derfor væssentlig mere CO2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømme da også gerne at skider mine hunde ude i skoven og inde i siden hvor der ikke går folk, så samler jeg heller ikke op. Men gør de steder hvor det kan være til gene - dvs. også skovveje, hvor folk kan vade i det - så bliver der samlet op.

 

Jeg samler også op hvor trafikken af andre hunde er høj af hensyn til smitterisiko.

 

En lort som bliver brændt af belaster ikke miljøet mere end hvis den ligger og kompostere ude i naturen.

Organiske stoffer afgiver nemlig kun den CO2 som de har optaget og bedrager derfor ikke til en øget CO2 mængde i atmosfæren.

Fossilt brandstof er derimod gennem mill. af år blevet høj komprimeret CO2 kompenenter, og afgiver derfor væssentlig mere CO2.

 

Men hvad med posen den bliver brændt i? (Ikke at jeg ikke synes at man skal samle op af den grund altså, jeg blev bare nysgerrig :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg er enig med de andre men har lige et spørgsmål:

 

hvordan ved du hvor meget Tulles lort vejer hvis du ikke samler den op for at veje den :-D:mrgreen:

 

edit: og hvordan samler du den op hvis du ikke har nogen poser?

 

har lige tilføjet noget til dit spørgsmål i citatboxen....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er netop mad til sneglene, som hermed spiser de parasitter der er i lorten, hvorefter vores hunde spiser noget græs med en snegl på, og så er smitten igen blevet givet videre...

 

Hjerteorm kan ikke smitte fra hund til hund, det kræver netop at en snegl er mellemvært.

 

Det behøver du ikke fortælle mig.

 

Nu kommer smitten primært fra ræve (som ingen jo behandler) og ellers skal vi måske også til at se skævt til folk der tager hunde med ind i DK fra udlandet.... det er jo dem der importerer sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

men jeg kan godt nok også blive sur på dem med heste når de har redet deres møgdyr rundt på de asfalterede stier hvor vi bor..så ligger der lige sådan en røvfuld(bogstavelig talt) hestepærer midt på stien...og er endda kommet hjem med en hestelortet cykel fordi der var en der havde skidt nede i en af viadukterne....føj....:badr:

Redigeret af The dogfather
tyrkfjel
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømme da også gerne at skider mine hunde ude i skoven og inde i siden hvor der ikke går folk, så samler jeg heller ikke op. Men gør de steder hvor det kan være til gene - dvs. også skovveje, hvor folk kan vade i det - så bliver der samlet op.

 

Jeg samler også op hvor trafikken af andre hunde er høj af hensyn til smitterisiko.

 

En lort som bliver brændt af belaster ikke miljøet mere end hvis den ligger og kompostere ude i naturen.

Organiske stoffer afgiver nemlig kun den CO2 som de har optaget og bedrager derfor ikke til en øget CO2 mængde i atmosfæren.

Fossilt brandstof er derimod gennem mill. af år blevet høj komprimeret CO2 kompenenter, og afgiver derfor væssentlig mere CO2.

 

Nu samler jeg jo ikke op med de bare hænder og det kræver også energi at lave poser og få dem brændt igen. Og selve forbrændingsprocessen kræver jo også energi. Det bliver man jo nødt til at lægge oveni.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu samler jeg jo ikke op med de bare hænder og det kræver også energi at lave poser og få dem brændt igen. Og selve forbrændingsprocessen kræver jo også energi. Det bliver man jo nødt til at lægge oveni.

 

Det er jeg sgu egentlig ret glad for, ellers ville det nok ikke være specielt hyggeligt at gå tur sammen med dig :engel::mrgreen:(Selv om en enkelt gang egentlig kunne være ret sjovt :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nu samler jeg jo ikke op med de bare hænder og det kræver også energi at lave poser og få dem brændt igen. Og selve forbrændingsprocessen kræver jo også energi. Det bliver man jo nødt til at lægge oveni.

Forpokker hvor du dog sippet Ascha :mrgreen:

 

Jeg bruger poser til grønt affald som er biologisk nedbrydelige, men alm. poser er baseret på plast/olieprodukter og afgiver derfor mere Co2.

 

Brug derfor grønne poser hvis du er miljøbevidst :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver du ikke fortælle mig.

 

Nu kommer smitten primært fra ræve (som ingen jo behandler) og ellers skal vi måske også til at se skævt til folk der tager hunde med ind i DK fra udlandet.... det er jo dem der importerer sygdomme.

 

Det ved jeg godt, det var jo dig der fortalte mig det :blink:

så det var mere til generel information.

 

Det er jo for sent at forbyde importen af hunde fra udlandet, idet at vi allerede har smitten her i landet, så nu drejer det sig om at begrænse den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forpokker hvor du dog sippet Ascha :mrgreen:
:lol:

 

Jeg bruger poser til grønt affald som er biologisk nedbrydelige, men alm. poser er baseret på plast/olieprodukter og afgiver derfor mere Co2.

 

Brug derfor grønne poser hvis du er miljøbevidst :5up:

 

Ahhh, tak for tippet. Det vil jeg da skrive mig bag øret. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo for sent at forbyde importen af hunde fra udlandet, idet at vi allerede har smitten her i landet, så nu drejer det sig om at begrænse den.

Ikke kun import, også folk der rejser med deres hunde.

 

Men der er jo mange andre sygdomme vi ikke har i landet endnu, som ville kunne begrænses ved at trafikken ind og ud af landet blev mindre. Nå, ved ikke rigtigt hvorfor jeg synes den skulle med ind i debatten. :hmm:Det har jeg vist glemt nu. :oops:

 

Anyway, så sker smitten som regel (ifølge flere dyrlæger jeg har talt med) via ræve og meget sjældent via hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke kun import, også folk der rejser med deres hunde.

 

Men der er jo mange andre sygdomme vi ikke har i landet endnu, som ville kunne begrænses ved at trafikken ind og ud af landet blev mindre. Nå, ved ikke rigtigt hvorfor jeg synes den skulle med ind i debatten. :hmm:Det har jeg vist glemt nu. :oops:

 

Anyway, så sker smitten som regel (ifølge flere dyrlæger jeg har talt med) via ræve og meget sjældent via hunde.

 

Så du mener, at den frygt jeg lige pludselig har fået over at sende mine hunde ud i min egen have, er overdrevet? Jeg frygter jo lidt at alle sneglene i min egen have nu er bærere af denne parasit, og at de dermed igen og igen vil smitte Baldur og Luna

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er hundehold blevet indskrænket til en hund pr. lejemål, fordi folk ikke kunne finde ud af at rydde op efter sig, før var det 2 hunde pr. lejemål

 

det er utroligt at folk kan være så ligeglade...og så skyder man sig selv i foden...:neutral:

 

Ja det er møgærgeligt.. Det er det samme her.. Og vi skal have afstemning i starten af september om hundehold. Og jeg har en stærk mistanke om at flertallet stemmer for at vi ikke længere må have hunde:( Altså jeg ved godt at de ikke kan smide os ud, men de kan gøre så vi ikke kan få nye hunde.:(

 

Forpokker hvor du dog sippet Ascha :mrgreen:

 

Jeg bruger poser til grønt affald som er biologisk nedbrydelige, men alm. poser er baseret på plast/olieprodukter og afgiver derfor mere Co2.

 

Brug derfor grønne poser hvis du er miljøbevidst :5up:

 

:lol:

 

 

 

Ahhh, tak for tippet. Det vil jeg da skrive mig bag øret. :5up:

 

Vi fik de grønne gratis i Køge kommune i mange år, indtil der var nogle, der ødelagde det for os, ved at tage poserne og smide dem rundt omkring i naturen.. altså hærværk:evil:

 

Men jeg har lige købt disse:

 

http://smileydog.dk/shop/ready-bag-refill-2073p.html

 

dog har jeg ikke en holder til dem, men har bare smidt en elastik om, når jeg har en rulle med i lommen. Jeg vil ikke købe den der flexiline med poseholder i:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du mener, at den frygt jeg lige pludselig har fået over at sende mine hunde ud i min egen have, er overdrevet? Jeg frygter jo lidt at alle sneglene i min egen have nu er bærere af denne parasit, og at de dermed igen og igen vil smitte Baldur og Luna

 

Det duer jo ikke at gå i evig skræk for at de bliver smittet igen :ae: Du må fjerne deres hundeprutter og få dem tjekket 1-2 gange om året, meget andet tror jeg ikke at du kan gøre. Og det er da synd hvis deres allergoeste gravested bliver forbudt område :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg møder tit en dame, når Oskar og jeg går tur. Jeg har i flere måneder gået og afluret hende - det har nemlig vist sig, at hun bukker sig ned og lader som om, hun samler hundens lort op - men det gør hun så bare ikke alligevel.

 

Jeg opdagede en dag, at hun "samlede op" og ikke ret længe efter foldede hun posen sammen og puttede den i lommen igen....Ja jeg håber jo næsten, at det var fordi hun ikke samlede op, men bare lod som om :shock:

 

Jeg har efterfølgende konstateret, at det er noget hun ofte gør, og jeg går og venter på en god situation, hvor jeg kan komme til at kommentere det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her omkring er der masser af skilte der fortæller dig at hvis ikke du samler op efter din hund så kan du få en bøde på £500 Max £1000.

Det afholder de fleste fra at lade hømmerne ligge, men det sker jo alligevel :evil:

 

Jeg er af den mening at hvis ikke man samler op efter sin hund så er man med til at give alle hundeejere et dårligt ry, for deres hunde sviner jo overalt, og jeg er da også helt enig i at det er for klamt hvis de ligger rundt omkring.

De eneste steder jeg ikke samler op er hvis Båt er gået ind i en busk eller ud midt på en mark hvor jeg ikke kan finde hømmen igen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre men har lige et spørgsmål:

 

hvordan ved du hvor meget Tulles lort vejer hvis du ikke samler den op for at veje den :-D:mrgreen:

 

det ved jeg hellerikke men hun skider sirga en gang om dagen sirga

og hun for en 400 gram mad per fodring og hun bliver fodret 2 gange dagligt så vis hun branner halvdelen af til vame og fygisk bevægelse

så passer det med di sirga 200 til 400 gram.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...