Hop til indhold

brok over Tulles lort.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

her imorges da vi var ude at gå møtte vi en fra området. han var temlig irteret over at jeg aldrig fjernet tulles lort sagt på en ikke tiltalene måde jeg svaret ham ikke da jeg ikke bryder mig om den tone jeg har ikke noget

imod at snakke med folk men det skal ske i en ornlig tone uanset enme.

 

på den anden side har han let ret tulle lekker jo lorte i 150 til 400 gm

så det er temlig tydligt der vor hun har skit.

 

skal vi gøre noget ved det eller skal jeg bare finde en anden rote.?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

her imorges da vi var ude at gå møtte vi en fra området. han var temlig irteret over at jeg aldrig fjernet tulles lort sagt på en ikke tiltalene måde jeg svaret ham ikke da jeg ikke bryder mig om den tone jeg har ikke noget

imod at snakke med folk men det skal ske i en ornlig tone uanset enme.

 

på den anden side har han let ret tulle lekker jo lorte i 150 til 400 gm

så det er temlig tydligt der vor hun har skit.

 

skal vi gøre noget ved det eller skal jeg bare finde en anden rote.?

 

Man samler sq da op efter ens hund! Sorry men sådan noget, kan bare gøre mig SÅ harm. Folk risikerer at træde i det, det kan udløse at andre hunde kan blive smittede med sygdomme, det stinker.

 

Var det mig, du havde mødt, så havde du fået en opsang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Mener også man samler op, medmindre hunden går helt ind i krattet og forretter ;-)

 

Vi har i parken en masse hunde-ejere der desværre ikke samler op, de lader også hundene skide på legepladsen til ungerne:mad:

 

Det sjoveste er dog når en af dem der ikke samler op, selv jokker i en lort og efterfølgende bander højlydt, så er det meget svært at kommentere, mens man er flad af grin:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener også man samler op, medmindre hunden går helt ind i krattet og forretter ;-)

 

Vi har i parken en masse hunde-ejere der desværre ikke samler op, de lader også hundene skide på legepladsen til ungerne:mad:

 

Det sjoveste er dog når en af dem der ikke samler op, selv jokker i en lort og efterfølgende bander højlydt, så er det meget svært at kommentere, mens man er flad af grin:mrgreen:

 

Hehe det gad jeg godt se *GG*

 

Her bruger de også den store græsplæne, som også er fodboldbane for ungerne her.. og også bliver brugt til at grille om sommeren. Og også bedene langs med blokkene og legepladserne bliver brugt:evil:

 

Det er sgu noget svineri, ikke at samle op efter sig!!

Link til indlæg
Del på andre sites

her imorges da vi var ude at gå møtte vi en fra området. han var temlig irteret over at jeg aldrig fjernet tulles lort sagt på en ikke tiltalene måde jeg svaret ham ikke da jeg ikke bryder mig om den tone jeg har ikke noget

imod at snakke med folk men det skal ske i en ornlig tone uanset enme.

 

på den anden side har han let ret tulle lekker jo lorte i 150 til 400 gm

så det er temlig tydligt der vor hun har skit.

 

skal vi gøre noget ved det eller skal jeg bare finde en anden rote.?

 

HVordan kan det være at du ikke samler op ??

 

Jeg samler altid op efter mine hunde, og synes at det er en meget naturlig ting at gøre, da jeg ikke ville byde andre mennesker at træde i min hunds lort.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVordan kan det være at du ikke samler op ??

 

Jeg samler altid op efter mine hunde, og synes at det er en meget naturlig ting at gøre, da jeg ikke ville byde andre mennesker at træde i min hunds lort.

 

fordi jeg ikke ser det som noget serligt det er jo bare tørfoder som har veret en tur genem hunden. og fordi hun nesten altid gør det inde i grasset.

 

jeg må vist over i maxizoo og købe en rolle poser.

for mig lyder det i høj grad som en prensip sag

Link til indlæg
Del på andre sites

Man samler ALTID op sin hund. Det er ikke en principsag - i de fleste andre lande får man bøder på op til 1000 kroner eller mere for ikke at samle op...

 

Jeg er så flabet, at hvis jeg ser folk der ikke samler op, påpeger at de vist har glemt noget, men bare rolig jeg har en ekstra pose de må få....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Du skal s.. da ikke overveje at gå en anden vej, du skal sørme samle op efter dinhund - man samler ALTID op efter sin hund. Det er f.... for klamt og fordårligt at når folk ikke gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
fordi jeg ikke ser det som noget serligt det er jo bare tørfoder som har veret en tur genem hunden. og fordi hun nesten altid gør det inde i grasset.

 

jeg må vist over i maxizoo og købe en rolle poser.

for mig lyder det i høj grad som en prensip sag

 

Hvis du ikke synes der er noget ulækkert ved en hundelort, så er det jo heller ingen sag, at samle det op.

 

Det er ikke en princip sag, bare ganske alm. pæn, god skik.

 

Når man som hunde ejer færdes offentlige steder, så har man et ansvar for at man ikke genere andre, med sin hund.

Og det gør man i den grad, hvis folk og børn, risikere at jokke i en lort, hvis de ikke hele tiden ser hvor de går.

 

Og man vinder mange bonus point, hos folk i området, hvis man samler op efter sin hund - Det er noget naboerne kan lide :mrgreen:

 

Min dyrlæge belærte mig også højtideligt om, at holde min hund fra andres lorte, da det var en kæmpe smittespreder.

Link til indlæg
Del på andre sites

her imorges da vi var ude at gå møtte vi en fra området. han var temlig irteret over at jeg aldrig fjernet tulles lort sagt på en ikke tiltalene måde jeg svaret ham ikke da jeg ikke bryder mig om den tone jeg har ikke noget

imod at snakke med folk men det skal ske i en ornlig tone uanset enme.

 

på den anden side har han let ret tulle lekker jo lorte i 150 til 400 gm

så det er temlig tydligt der vor hun har skit.

 

skal vi gøre noget ved det eller skal jeg bare finde en anden rote.?

 

 

Jeg er delvis enig, men nu ved jeg ikke hvor din hund ligger sin lort er det på stier fortorv andres have osv så er jeg helt enig så skal der samles op.

Men hvis det som min hund gør inde i træer/ikke holdte områder ja steder hvor ingen kommer ja så samler jeg altså ikke op, men ville aldrig lade det ligge på en plæne som er slået fordi at nogen bruger den til boldspil osv. så jeg er ikke hellig men synes også det er klamt på stier osv. men en ting som gør mig sur er at dem som råber højst er dem som har børn, og ja i vores område ligger meget slik/is/mad papir gamle madpakker dåser ja snot klude osv men det må ma så godt???? tænker sådan en sodavandsdåse tager bare lidt længre tid om at forsvinde en en hundelort og måske det også er mere farligt for en hund at æde en madpakke i staniol end det er og træde i en lort så hvis alle nu bare tænkte sig om og fejer for egen dør før man synes at man skal råbe efter andre. Og så kunne man ønske sig nogle skralespande også i villa områder for ja min hund skider måske indenfor de første 10 min og skal man så gå med en poser den næste time......... og måske der så ville blive smidt noget affald i dem også og ikke i naturen ja det var bare min mening. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Tænk hvis alle bare lod deres hunds lorte ligge. :shock:

 

Så kan jeg kun sige "fy for en banket bæ..." :badr:

 

Jeg bliver selv sur, når jeg møder nogle, der bare lader som ingenting, når deres hund skider eller hvis der ligger lort på gaden/græsset, og jeg er ved gud træt af at hører bemærkninger som "nu skal du huske at samle op, hvis din hund skider, for det er der nogle der ikke gør"...... "Ja men jeg er ikke nogle, jeg har sgu da ikke en rulle lorteposer med for sjov" :evil:

 

fordi jeg ikke ser det som noget serligt det er jo bare tørfoder som har veret en tur genem hunden. og fordi hun nesten altid gør det inde i grasset.

 

Men nu er det ikke på privat grund, så du bliver nød til at tænke på andre mennesker, som også skal færdes på de områder, hvor du går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvor stor en smittekilde kan sådan en lort være ?

 

Tænker orm, kennelhoste og alle de andre sygdomme der kan florere i meget stort omfang

Kan fortælle at det faktisk er bortvisning grund på flere træningspladser hvis man ikke samler op efter sin hund - pga. smitterisiko med hjerte- og bændelorm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Kan fortælle at det faktisk er bortvisning grund på flere træningspladser hvis man ikke samler op efter sin hund - pga. smitterisiko med hjerte- og bændelorm.

 

I det hele taget burde det være bortvisnings-grund, uanset smitte risiko ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe...det er fjolleri at blive fornærmet og overveje at gå en anden vej fordi man bliver bedt om at samle op...selvfølgelig samler man op...

 

der hvor min mor bor har hendes (latterlige rådne) boligforening besluttet at der kun må holdes hund på den ene vej...det har resulteret i at dem på den ene er trætte af dem på den anden, fordi de kommer over til min mors vej og lader hundene skide på børnenes fodboldbane, uden at samle op...det er jo ik lige med til at skabe stemning for at der skal tillades hunde på den vej fremover også...

Link til indlæg
Del på andre sites

fordi jeg ikke ser det som noget serligt det er jo bare tørfoder som har veret en tur genem hunden. og fordi hun nesten altid gør det inde i grasset.

 

 

 

 

Du har tydeligvis aldrig trådt i en hundelort?????

(sådan en stinker max)

 

 

Forestil dig et barn der løber i noget gras og leger, på vej over til et andet barn. Barnet træder i DIN lort (for det er vitterligt din), barnet kommer dernæst over til sin legekammerat............

 

 

Kan du gætte hvem der bliver MOBBET resten af året?

Og det er DIN skyld, det ville jeg ikke have på mig!

 

Jeg kan godt forstå du fik en opsang, jeg havde også givet dig den, men jeg er altså også sippet med hundelorte :rolleyes:

 

 

 

Foreslag:

Køb de mellem kraftige hundeposer :blink: Der går ikke så nemt hul, når man prøver at skrabe op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
hehe...det er fjolleri at blive fornærmet og overveje at gå en anden vej fordi man bliver bedt om at samle op...selvfølgelig samler man op...

 

der hvor min mor bor har hendes (latterlige rådne) boligforening besluttet at der kun må holdes hund på den ene vej...det har resulteret i at dem på den ene er trætte af dem på den anden, fordi de kommer over til min mors vej og lader hundene skide på børnenes fodboldbane, uden at samle op...det er jo ik lige med til at skabe stemning for at der skal tillades hunde på den vej fremover også...

 

 

Her er hundehold blevet indskrænket til en hund pr. lejemål, fordi folk ikke kunne finde ud af at rydde op efter sig, før var det 2 hunde pr. lejemål

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal indrømme at jeg ikke samler op efter hunden, hvis ikke han lander dem hvor andre mennesker træder. Det er muligt at der er smitterisiko men er den egentlig ikke ret lille i forhold til hvad hunde kan smittes med af ræve og katte. Og hvad med den gene hesteejeren påfører hundeejeren der skal hjem og vaske hunden fordi den har rullet sig i hestens efterladenskaber,...altså dem den ikke nåede at æde.:badr::lol:

 

Synes måske vi er blevet lidt hysteriske og glemmer at en lort i naturen er mad til skovsnegle og bæbiller (ved ikke hvad de hedder) og derfor bare indgår i fødekæden. En lort der er samlet op skal til forbrændingen og belaste miljøet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Her er hundehold blevet indskrænket til en hund pr. lejemål, fordi folk ikke kunne finde ud af at rydde op efter sig, før var det 2 hunde pr. lejemål

 

det er utroligt at folk kan være så ligeglade...og så skyder man sig selv i foden...:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...