Hop til indhold

Tysons og Noomis dogdancingtråd


Nollike
 Share

Recommended Posts

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For øvrigt, når I skal til træning i morgen, så husk at starte med at engagere Mugge i noget, du har problemer med. :blink:

 

Ja det bliver jeg altså nødt til, det andet holder ikke i længden :oops:

Men i morgen tror jeg faktisk ikke at vi bliver ret mange, så det kan være at problemet løser sig selv, så må jeg kaste mig over hende næste gang i stedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var et super godt kursus i går, Johanna er en rigtig dygtig underviser. :5up: Vi var ni kursister på forskellige niveauer - lige fra to ejere med hvalpe på hhv. 6 og 9 måneder, der først for nyligt var begyndt at dogdance, til erfarne klasse 3'ere, der selv er dogdancinginstruktører. Og Johanna formåede alligevel at gøre det spændende for os alle sammen og give alle noget med hjem. Det er sgu' da flot! :-D

 

Det var en lang aften - fem timer fra 17 til 22. Der var stillet forfriskninger frem, og så måtte man selv sørge for at holde pauser, når man selv eller ens hund trængte til det. Jeg var ret imponeret over min musling, han holdt intensiteten og arbejdsglæden højt hele aftenen igennem. Jeg sørgede også for jævnligt at holde små pauser med ham, men alligevel, jeg syntes godt nok, at det var flot. Han er så også SMASKtræt i dag. :mrgreen: Lige nu er han alene hjemme, så forhåbentlig kan han få hvilet ud, så han er frisk til konkurrencen i morgen. :-)

 

Johanna er jo også dommer, og hun sluttede af med et par visdomsord til begyndere udi dogdancingens svære kunst, som jeg lige vil dele med jer. :blink:

 

- Lav hellere et program på 1 eller 1 1/2 minut, der fungerer rigtig godt, end et program på 2 1/2 minut, der ikke fungerer ordenligt, eller hvor hunden begynder at miste koncentrationen til sidst.

 

- Byg hellere programmet op af få og simple, men veludførte øvelser, end at lave et ambitiøst program, som ikke helt kører.

 

- Sørg for at kunne musikken og programmet 100 pct. - ellers kan du ikke give din hund den nødvendige støtte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Weee, Tyson og jeg vandt Freestyle klasse 1 i Brøndby i dag. :klap2: Faktisk syntes jeg ikke, at det gik vildt godt, bare sådan nogenlunde. Det gik i hvert fald ikke så godt som sidst. Men tit går det jo bedre, end man selv tror, og vi fik 24,23 point, så det er jeg godt tilfreds med. Og Tyson havde det sjovt i ringen, og det er det vigtigste for mig. :gogo:

 

En 1. plads giver 5 oprykningspoint, så nu har jeg 10 oprykningspoint i alt. Man rykker en klasse op, når man har 12 oprykningspoint, så hvis vi bliver mindst nr. 4 til næste konkurrence (den 3/10), rykker vi op i klasse 2. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var et super godt kursus i går, Johanna er en rigtig dygtig underviser. :5up: Vi var ni kursister på forskellige niveauer - lige fra to ejere med hvalpe på hhv. 6 og 9 måneder, der først for nyligt var begyndt at dogdance, til erfarne klasse 3'ere, der selv er dogdancinginstruktører. Og Johanna formåede alligevel at gøre det spændende for os alle sammen og give alle noget med hjem. Det er sgu' da flot! :-D

 

Det var en lang aften - fem timer fra 17 til 22. Der var stillet forfriskninger frem, og så måtte man selv sørge for at holde pauser, når man selv eller ens hund trængte til det. Jeg var ret imponeret over min musling, han holdt intensiteten og arbejdsglæden højt hele aftenen igennem. Jeg sørgede også for jævnligt at holde små pauser med ham, men alligevel, jeg syntes godt nok, at det var flot. Han er så også SMASKtræt i dag. :mrgreen: Lige nu er han alene hjemme, så forhåbentlig kan han få hvilet ud, så han er frisk til konkurrencen i morgen. :-)

 

Johanna er jo også dommer, og hun sluttede af med et par visdomsord til begyndere udi dogdancingens svære kunst, som jeg lige vil dele med jer. :blink:

 

- Lav hellere et program på 1 eller 1 1/2 minut, der fungerer rigtig godt, end et program på 2 1/2 minut, der ikke fungerer ordenligt, eller hvor hunden begynder at miste koncentrationen til sidst.

 

- Byg hellere programmet op af få og simple, men veludførte øvelser, end at lave et ambitiøst program, som ikke helt kører.

 

- Sørg for at kunne musikken og programmet 100 pct. - ellers kan du ikke give din hund den nødvendige støtte.

 

Johanna er bare superdygtig og rigtig, rigtig sød oveni! Jeg gad godt nok godt bo på det der Sjælland, så man lige kunne smutte til sådanne kurser :mrgreen:

 

Dejligt at det gik godt, og at I fik en masse med hjem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i bare gode!!!

 

Det er altså sejt at han sådan bare er en vinderhund ham tyson:5up:

 

Hvor mange stille typsik op i hver klasse og sådan?

 

Det er ret forskelligt. De andre gange, jeg har været med, har Freestyle klasse 1 (FS 1) været den største klasse med 10-12 deltagere. Denne gang var der kun 4 tilmeldt til FS 1! Det hjalp selvfølgelig på vores chancer. :blink: Den mindste klasse denne gang var vist HTM 2 med kun to deltagere, mens den største klasse var HTM 3 med omkring 10 tilmeldte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret forskelligt. De andre gange, jeg har været med, har Freestyle klasse 1 (FS 1) været den største klasse med 10-12 deltagere. Denne gang var der kun 4 tilmeldt til FS 1! Det hjalp selvfølgelig på vores chancer. :blink: Den mindste klasse denne gang var vist HTM 2 med kun to deltagere, mens den største klasse var HTM 3 med omkring 10 tilmeldte.

 

Det er egentlig ikke så mange:) Klasse 1 i rally kan jo have helt op over 20 deltagere, men det kræver jo også mere planlægning at stille op i dogdancing:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er egentlig ikke så mange:) Klasse 1 i rally kan jo have helt op over 20 deltagere, men det kræver jo også mere planlægning at stille op i dogdancing:)

 

Ja, det er jo ikke så stor en sport endnu, og den kræver noget mere, end så mange andre hundesportsgrene. Det er f.eks. noget nemmere at tage til agilitystævne end at finde musik, lave koreografi osv. til et dogdancingnummer.

 

Nye dogdancere bliver budt velkommen og taget virkelig godt imod, fordi de "gamle" dogdancere meget gerne vil have flere til at deltage. Der er også megen støtte deltagerne imellem. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Har desværre ikke flere :(:blink: men du har vel set dem i alt og intet tråden ??

 

 

Yes...:-D

 

Oprindeligt skrevet af Therese

 

Det kan jeg ikke se, har altid set det som hvid.. Jeg må være farveblind :oops:

 

Ellers er jeg måske...hehe...:-D....

 

må hellere stoppe med mit farvepjat nu før det går helt OT...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...