Hop til indhold

Ny hvalp i morgen


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Vi måtte desværre måtte aflive vores gamle hund Balder i en alder af 11 år pga. gigt. Han var en Islandsk fårehund og en dejlig familie ven. Han har aldrig knurret eller noget af nogen og han var børnenes ven. Min søn er 12 så de voksede op sammen.

 

Lad mig lige ligge et billede af vores gamle dejlige dreng:

 

Se vedhæftet

 

Nå men vi skulle så finde os en ny følgesvend og det blev Nemo.

 

Nemo henter vi i morgen og vi glæder os så meget, vi fandt ham for 3 uger siden og har besøgt ham to gange, så ventetiden har føltes lang.

 

Vi kunne ikke finde en racehund som vi syntes passede til alle vores ønsker, så vi ledte efter blandingshunde. Det skulle være en hund på størrelse med en Dansk/svensk gårdhund, men mere bamset.

 

Så Nemo er perfekt.

Mor: Dansk/svensk gårdhund + Gravhund

Far: Border Collie + Papilon

 

De fleste af hvalpene er helt korthåret som en gårdhund, Nemo er langhåret. Derudover er Nemo meget større end de andre.

 

Nemo virker utrolig afbalanceret i forhold til sine søskende, især pigerne. Han hopper ikke rundt og bider hysterisk efter al ting som de gør, han elsker at nusse og når han bliver træt forlader han flokken og ligger sig hen et sted han kan være i fred.

 

Billeder skal i vel have:blink:

 

Her er han næsten helt ny

 

Se vedhæftet

 

Her er han 5 uger:

 

Se vedhæftet

 

Her er han 7 uger:

 

Se vedhæftet

 

Behøver jeg sige vi glæder os til i morgen og den næste tid med barsel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Så Nemo er perfekt.

Mor: Dansk/svensk gårdhund + Gravhund

Far: Border Collie + Papilon

 

Tillykke med hunden, i morgen, og velkommen til :vinken: Den ser godt nok dejlig ud :lun:

 

Det er ellers noget af en blanding, jeg prøver at forestille mig en border collie og en papillon ved siden af hinanden :???::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, nu er det ikke det nemmeste billede at vurdere, men på størrelse med en gårdhund? Det bliver han ikke.... Hvis jeg sammenligner med vandskålen, så er han på størrelse med min Vilya, da hun var på den alder... hvad vejer han?

 

Spændende blanding - og sød ser han i hvert fald ud!

 

Og I guder, hvor var jeres islænder dog skøn at se på - hvor må I savne ham :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres søde ord og ja Balder var en skøn dreng og vi savner ham meget.

 

Nu ved jeg jo ikke hvad størrelse din Vilya er, så jeg ved ikke om du mener større eller mindre, men jeg syntes ikke man kan størrelse vurdere ham ud fra de billeder og nej jeg ved ikke hvad han vejer.

 

Jeg er SÅ spændt

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i dag :mrgreen:

 

Tror absolut ikke han bliver på størrelse med en border. Ud af de 4 hunde der er i ham, er det den eneste der har lidt størrelse og han mor er på størrelse med en dansk/svensk gårdhund og hans far er mindre end moderen.

 

Tilgengæld har han meget pels, så han virker større.

 

Jeg tog mål på ham sidst og har så været ude og købe halsbånd, jeg kan slet ikke forstå det skal være så lille, det ser micro ud, men det er jo de mål han er.

 

Uhhh vi glæder os, vi har gjort huset hvalpeklar i 2 uger, har lavet en hundehave som er fyldt med sand og hygge.

 

Jeg har været herinde og bare læst de sidste par uger, også læst et par bøger og jeg har læst det i skriver med motion til hvalpe og hvor længe de må gå.

Dét med at de må gå det antal minutter de er uger gamle, er det pr. tur eller pr. dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...