Hop til indhold

Hvilken hund bruger man?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Når nu en hund, på 1½ år, ikke har haft megen omgang med andre hunde, end dens mor (som den bor sammen med), hvilken slags hund bruger man så til at oplærer unghunden i hundsk?

 

En hund i sin bedste alder, der er rolig, fattet, har fysisk og mentalt overskud én masse, og som ikke har behov for at demonstrere sin overlegenhed ved hver given lejlighed.

 

dvs en 6 år gammel labbetæve der bruges dagligt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Hvis den har gået sammen med sin mor har hun vel lært den hvad der er op og ned på hundesproget. Synes det kommer an på hvad det er man mener hunden ikke har lært og hvordan den er ellers.

 

En ung hanhund der er lidt vild og ikke respekterer et nej lærer næppe ret meget af en lab. Bare for at give et eksempel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Hvis den har gået sammen med sin mor har hun vel lært den hvad der er op og ned på hundesproget. Synes det kommer an på hvad det er man mener hunden ikke har lært og hvordan den er ellers.

 

En ung hanhund der er lidt vild og ikke respekterer et nej lærer næppe ret meget af en lab. Bare for at give et eksempel.

 

 

 

Grænsen blev overskredet i det hunden blev snust i numsen, derfor jeg antager at det måske er lidt mangel på hundsk?

 

Jeg har fuld forståelse for at hunden ikke vil have en snude begravet i sit hul, men ganske almindelig snusen undre mig:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grænsen blev overskredet i det hunden blev snust i numsen, derfor jeg antager at det måske er lidt mangel på hundsk?

 

Jeg har fuld forståelse for at hunden ikke vil have en snude begravet i sit hul, men ganske almindelig snusen undre mig:???:

Ellers er det bare et udtryk for at hunden er usikker. Mange kan blive lidt pressede af at møde så store hunde som Aslan f.eks. og reagere lidt overdrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

En ung hanhund der er lidt vild og ikke respekterer et nej lærer næppe ret meget af en lab. Bare for at give et eksempel.

 

 

Jo. det kan jeg lige love dig for de gør. Sådan en middelaldrende labbetæve af brugslinier er jordens mest tålmodige væsen, indtil grænsen har været nået én gang for meget, SÅ ryger unghunden rundt, så den ikek er i tvivl om hvad der er op og ned.

 

og det gode ved det er, at en ordentlig lab aldrig nogensinde sætter tænderne i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo. det kan jeg lige love dig for de gør. Sådan en middelaldrende labbetæve af brugslinier er jordens mest tålmodige væsen, indtil grænsen har været noget én gang for meget, SÅ ryger unghunden rundt, så den ikek er i tvivl om hvad der er op og ned.

 

og det gode ved det er, at en ordentlig lab aldrig nogensinde sætter tænderne i.

 

 

 

Det er en total beskrivelse af Aslan og svigernes lab på 7 :mrgreen:

 

Oooooh han var næsvis, og pludselig så sagde hun fra, og Aslan opførte sig pænt resten af dagen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...