Hop til indhold

Hundeinstruktør Marianne Bløndal : En hund er en hund


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Påbegynder man et raceforbud følger flere racer nok efter, efterhånden som "folk" skifter race, og hvor er vi så henne?

 

Det tror jeg ikke, for det er ikke udelukkende ejerne, der gør en hund farlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 504
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Påbegynder man et raceforbud følger flere racer nok efter, efterhånden som "folk" skifter race, og hvor er vi så henne?

 

I forbudsdanmark...hehe...

 

kan slet ikke forstå hvad problemet er med et linepåbud, eftersom det jo allerede mere eller mindre eksisterer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, for det fåtal, der vil blive ramt af raceforbuddet. For det store flertal, der vil blive ramt af linepåbuddet er det bestemt ikke at foretrække.

 

Og så kan vi starte forfra med diskussionen :blink: Hvilke racer er det der skal forbydes ? Indtil nu har der været nævnt flere racer og politikkerne har været så "kloge", at foreslå at alle blandinger skal aflives :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du opfriske min hukommelse? Jeg er ikke med på hvad det er du mangler svar på

 

Læs vores skriverier til hinanden herunder.

 

 

Hvis man er MEGET firkantet bør vi egentligt ikke nøjes med at holde de dyr vi har plads til?

Herunder også den plads dyret som minimum "kræver"?

 

Joe... Men hvem mener du med "vi"? Den enkelte dyreejer eller samfundet?

 

Den enkelte dyre ejer.selvfølgelig.

Det er jo ikke samfundet der holder hund.

 

Og det er vel den enkelte der skal sørge for den fornødne plads til sit dyrehold. eller hvad,?

 

Jo, men samfundet, det ser vi jo lige nu, har mere eller mindre "plads" til dyr.

 

Men vi er stadig tilbage ved at mange, mange mennesker ikke vil kunne have glæden ved at have hund, hvis der bliver sådan et linepåbud som er oppe at vende nu.

 

Jeg stiller lige mit spørgsmål igen.

 

--Hvis man er meget firkantet bør vi egentligt ikke nøjes med at holde de dyr som den enkelte har plads til?

 

Herunder også den plads dyret som minimum "kræver"?

 

 

Hvortil du ender med at svare:

 

Jo, men behøver man at være meget firkantet, kan man ikke være lidt blød og rund i kanterne? :-D

 

Det er sådan mere Feng Shui :engel:

 

Så jeg ved stadig ikke om det kun er mig syntes at vi bør nøjes med de de dyr den enkelte har fysisk plads til. ?

Herunder også den plads dyret som minimum "kræver"

 

Og da det var dig der bad om uddybning så troede jeg feljagtigt at der ville komme et konkret svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

^^Det forslag med at aflive blandinger blev hurtigt skudt i sænk og den venstrepolitiker, der foreslog det, havde ikke engang opbakning i sit eget parti. Så lad os nu ikke gøre tingene værre, end de er ;-)

 

Hvad ville du foreslå.

Du giver udtryk for en modvilje mod snart sagt alt og jeg oplver at du gerne ser flere love og stramninger.

 

Hvis du skulle lave et forslag til at afhjælpe den situation der er på hunde området, hvad ville du så gøre.??

Link til indlæg
Del på andre sites

I forbudsdanmark...hehe...

 

kan slet ikke forstå hvad problemet er med et linepåbud, eftersom det jo allerede mere eller mindre eksisterer....

 

Enig det er jo bare om at få det overholdt ordentligt, og kan folk ikke finde ud af det, må politiet hjælpe dem:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Æh, nu spørger jeg lige dumt.. Det linepåbud som ER her (altså NU, ikke i en eventuel fremtid), det gælder kun byer osv ikke?

Det nye linepåbud, vil det komme til at gælde overalt? også langt ude på landet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad ville du foreslå.

Du giver udtryk for en modvilje mod snart sagt alt og jeg oplver at du gerne ser flere love og stramninger.

 

Hvis du skulle lave et forslag til at afhjælpe den situation der er på hunde området, hvad ville du så gøre.??

 

Jeg har da kun udtrykt modvilje mod kamphunde - er det ikke lidt af en overdrivelse at gøre kamphunde til "alt"?

 

Jeg mener heller ikke, at jeg har lagt skjul på, at jeg er for et forbud, og at jeg godt er klar over, at det ikke løser problemerne 100%. Men jeg har ikke set noget bedre alternativ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æh, nu spørger jeg lige dumt.. Det linepåbud som ER her (altså NU, ikke i en eventuel fremtid), det gælder kun byer osv ikke?

Det nye linepåbud, vil det komme til at gælde overalt? også langt ude på landet?

 

Den nye lov kender vi slet ikke, så det kan vi ikke svare på.

 

Hele denne debat er rent hypotetisk.

 

 

Men...

Hunde må ikke strejfe på landet og skal derfor holdes under opsyn.

 

Men her træder bekendtgørelse om mark og vejfred ind og giver nye vinkler.

 

http://www.hegnsyn.dk/pdf/markfred.pdf

 

 

 

Hundeloven:

Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelsen gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o.lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.

 

 

Stk. 4. Uden for byer og områder med bymæssig bebyggelse påhviler det besidderen af en hund at drage omsorg for, at den ikke strejfer om.

 

 

Bemærk venligst den røde del. Jeg tvivler på at det ændres i en ny lov.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da kun udtrykt modvilje mod kamphunde - er det ikke lidt af en overdrivelse at gøre kamphunde til "alt"?

 

Jeg mener heller ikke, at jeg har lagt skjul på, at jeg er for et forbud, og at jeg godt er klar over, at det ikke løser problemerne 100%. Men jeg har ikke set noget bedre alternativ.

 

Du mener altså at det hidtidige forbud har virket ?

 

Og så klassikeren, der er humlen i hele debatten:

 

Hvilke hunde ville du have forbud imod. ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Du mener altså at det hidtidige forbud har virket ?

 

Og så klassikeren, der er humlen i hele debatten:

 

Hvilke hunde ville du have forbud imod. ??

 

Vi ved jo ikke, hvordan situationen ville have været, hvis vi ikke havde haft et forbud, så det er svært at sige. Men det har da helt klart ikke virket godt nok, og det må jo være fordi, at det kun har omfattet to racer, og der var flere, der skulle have været med. Det giver ingen mening at forbyde pitbull men ikke amstaff og staff. Så er der en række af sjældnere racer, som der kan stilles spørgsmålstegn ved, og det må hundeudvalget jo så afgøre.

 

Når du ikke mener, at et forbud vil virke, er det så fordi, at du tror, at alle kamphundeejere er så kriminelle, at de vil overtræde loven og købe forbudte hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

^^Det forslag med at aflive blandinger blev hurtigt skudt i sænk og den venstrepolitiker, der foreslog det, havde ikke engang opbakning i sit eget parti. Så lad os nu ikke gøre tingene værre, end de er ;-)

 

Og det line-forslag vi debaterer her er fra en hunde instruktør med egne holdninger og slet ikke politikker. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ved jo ikke, hvordan situationen ville have været, hvis vi ikke havde haft et forbud, så det er svært at sige. Men det har da helt klart ikke virket godt nok, og det må jo være fordi, at det kun har omfattet to racer, og der var flere, der skulle have været med. Det giver ingen mening at forbyde pitbull men ikke amstaff og staff. Så er der en række af sjældnere racer, som der kan stilles spørgsmålstegn ved, og det må hundeudvalget jo så afgøre.

 

Når du ikke mener, at et forbud vil virke, er det så fordi, at du tror, at alle kamphundeejere er så kriminelle, at de vil overtræde loven og købe forbudte hunde?

 

Det er ikke et spørgsmål om at tro at hundefolk er kriminelle, men faktum er at der er over 20 000 ikke registrerede kamphundetyper og altså også pitbull i DK, hvordan kan de på nogen måde være her lovligt, når de har været forbudt i 18 år ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er dit spørgsmål til ? :-D

 

 

En sweiss-hund er en hund, som er godkendt til at eftersøge skadet vildt, for eksempel anskudt eller påkørt vildt. De følger blodsporet og finder ad den vej frem til det sårede dyr, som enten indleveres hos dyrlægen eller på en vildtplejestation, eller aflives af jægeren på stedet - sweiss-hundeførere skal have jagttegn.

 

Kilde:http://www.pet-food.dk/kennel_hojvang-ruhaaret-gravhund.htm

 

ved godt man skal have jagttegn for at må skyde dyret ;-)

 

Vi vil træne for at gå i konkurrence, og så er jagttegn jo ikke nødvendigt, vil jeg mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

ved godt man skal have jagttegn for at må skyde dyret ;-)

 

Vi vil træne for at gå i konkurrence, og så er jagttegn jo ikke nødvendigt, vil jeg mene.

 

Jeg troede at de der Schweiss hunde altid gik med langline. Men jeg har nok set forkert. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede at de der Schweiss hunde altid gik med langline. Men jeg har nok set forkert. :oops:

 

Det gør de i reglen også, men er der meget krat lader vi Groa gå løs :oops:

Der er også et stykke offentlig jord vi træner på, her er der flere der træner spor hvor hunden er løs. Men til prøver skal hunden være i line

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg ved stadig ikke om det kun er mig syntes at vi bør nøjes med de de dyr den enkelte har fysisk plads til. ?

Herunder også den plads dyret som minimum "kræver"

 

Det troede jeg, jeg havde svaret på med mit "jo". Jeg tilføjede bare det med samfundet.

 

Vi kan så gå videre og spørge firkantet om den enkelte hundeejer ikke kun bør have den hund h*n fysisk er i stand til at holde?

Eller bevise ved en test at h*n kan holde sin hund hos sig ved stemmens brug?

 

Og da det var dig der bad om uddybning så troede jeg feljagtigt at der ville komme et konkret svar.

 

Og det troede jeg så du konkret havde fået :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det troede jeg, jeg havde svaret på med mit "jo". Jeg tilføjede bare det med samfundet.

 

Ok.

 

Vi kan så gå videre og spørge firkantet om den enkelte hundeejer ikke kun bør have den hund h*n fysisk er i stand til at holde?

 

Jo da. Det har jeg også.

 

Eller bevise ved en test at h*n kan holde sin hund hos sig ved stemmens brug?

 

Måske. Det er da et forslag. Men hvis det skulle blive sådan at det var et krav, så er der godt nok mange der mister deres hund, som det er lige nu.

 

Hvor mange år får jeg til at træne det??? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

Måske. Det er da et forslag. Men hvis det skulle blive sådan at det var et krav, så er der godt nok mange der mister deres hund, som det er lige nu.

 

Uhaja, eller også blev de ansporet til at arbejde med hunden, så de faktisk kunne holde den med stemmen

 

Hvor mange år får jeg til at træne det??? :oops:

 

Bob, Bob, Bob... Er vi ude i at du skal til at pumpe jernet eller hvad det hedder?

 

Ellers må du lade Mulline gå med dem til du selv kan :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er dit spørgsmål til ? :-D

 

 

En sweiss-hund er en hund, som er godkendt til at eftersøge skadet vildt, for eksempel anskudt eller påkørt vildt. De følger blodsporet og finder ad den vej frem til det sårede dyr, som enten indleveres hos dyrlægen eller på en vildtplejestation, eller aflives af jægeren på stedet - sweiss-hundeførere skal have jagttegn.

 

Kilde:http://www.pet-food.dk/kennel_hojvang-ruhaaret-gravhund.htm

 

Det er kun registrerede schweisshunde-førere der skal dét.

De skal tillige have riffel-tegn, og riffel, såvel som kørekort og egen bil.

 

 

 

Rolig nu.

Jeg vidste ikke at der var nogen der havde hund med på jagt uden at være jæger.

Meget undskyld.

Jeg anede det bare ikke. Og jeg kan ikke se der fremgår nogen steder i denne tråd.

 

Jeg er skam rolig... de opadkiggende øjne var mere sådan en undrende, letetre tilgivende "hvad faen pimper han i for tiden" smiley :blink:

 

Og det sidste har jeg skrevet mange gange efterhånden. (Også derfor jeg skriver at du læser lidt skidt for tiden)

 

 

 

Der er jo allerede et linepåbud, så måske er der noget jeg ikke helt fanger...går ud fra at man både kan træne og leve med sin hund, uden at den behøver være løs på fodboldbaner og andre fællesarealer?

 

De fleste love osv. er indrette med en § et eller andet, efterfulgt af stk.1, 2 etc...

 

Så mon ikke folk der træner deres hund og dem der går på jagt tilgodeses?:-D...og at hundeskovene får lov at blive?

 

Der er IKKE et linepåbud allerede...

 

og til det sidste: Allerede nu oplever vi ofte at "vi" (jagthundefolket) bliver set skævt til, under afholdelse af diverse træninger og prøver i det ganske danske land.

Endda SELVOM det er på private jorder.....

Nej. Vi tilgodeses ikke, og da slet ikke hvis et så åbenlyst tanketomt forslag som MB's gennemføres.

 

 

Og at man lettere kan håndhæve et linepåbud, istedet for den lov der er her nu, er noget sludder....

 

Enten er hunden under kontrol, elelr den er ikke under kontrol. Hvordan ser man dét: Kommer kræet når der kaldes, eller kommer den ikke.

Går den fri ved fod, uden at vige, eller stikker den af så snart den ser sit snit til det......

 

Hvordan kan dét være svært at se?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo men jeg er så tolerant. :mrgreen: Og tilgivende. :blink:

:lol: Du glemte hjertevarm. :blink:

Nu snakker jeg så kun om et evt. linepåbud. Ikke om MB´s forslag.

 

Selv politiet siger at det ikke er kamphundene der bider mere end andre hunderacer. Så problemet ved mundkurv og raceforbud at det vil ikke dæmme op for antallet af hundebid generelt. Og heller ikke alvoren i bidskaderne.

Det er en presse opblæst situation som er fuldstændigt ude af proportioner. Et linepåbud er blot en stramning af den eksisterende lov.

 

Hvor?. Og dyrlægerne der lapper hundeofrene sammen siger jo noget andet, og politiet har jeg ikke ret meget tillid til, når det drejer sig om viden om hunde. Det er bl.a. dem der siger: slip den løs igen..... så finder den nok selv hjem. :roll:

 

Vi kan sagtens blive enige :5up:(og det er da rart engang imellem :lol:) om at selv ubetydelige eller naturlige hændelser er guf for pressen. Jeg husker for nogle år siden, at man stort set hver dag kunne læse om folk der blev bidt af rottweilere men når man læste artiklerne, så kunne man se at det var skrevet helt skævt bare for at lave en historie. Pressen er noget lort sommetider men nu godt nok at have alligevel.

 

Fjerner man det røde så er vi langt syntes jeg. Det er nemlig til at håndtere for politiet. Og da gader og stræder jo i forvejen ikke er fritløbsområder så vil det ikke være til gene for de hundeejerne der bor der.

Så du synes at politiet skal bruge ressourcer på at skrive bøder ud til Hr. og Fr. Hansen der lader deres papillon gå i flexline eller uden snor på en villavej, mens folk får flået deres hunde af kamp/ muskelhunde ude i landzonerne?. Det synes jeg ikke man kan kalde at nå langt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...