Hop til indhold

Så galt kan det gå efter en tandrensning


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

I kunne ikke få Tilde obduceret?. Så kom der måske nogle beviser der kunne holde til en anklage. Måske ville dyrlægeforeningen gå videre med det, for det er vel også i deres interesse at få stoppet kvaksalvere der ikke er dygtige nok til at behandle dyr ordentligt. Eller måske forbrugerstyrrelsen/ klagenævnet eller hvad det hedder?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vores dyrlæge ringede til - - - - -- for at høre forløbet af det hele , også hvilken narkose der var brugt , det ville hun ikke , hun sagde hun ikke lige havde de papir fremme , han ville så vide hvorfor der ikke var taget blodprøver , så var hun så fræk at sige , det ville ejerne ikke :shock: , de havde netop ladet hende indlægge fordi der skulle tages prøver , samtidig med Tilde blev opseveret

 

Nu har vi dyrlæge meget langt væk ,selv om der bor en dyrlæge i Grevinge som er tæt på , det har jeg valgt fordi jeg syntes han tænker på dyrene og er rigtig dygtig , så hellere køre det længere og være tryk og vide der bliver gjort alt for ens dyr :-)

 

Vi kører også langt med Groa, hende der er nærmest har vi ikke brugt i 3 år. Hun lavde en fejl vi ikke kan tilgive.

Link til indlæg
Del på andre sites

I kunne ikke få Tilde obduceret?. Så kom der måske nogle beviser der kunne holde til en anklage. Måske ville dyrlægeforeningen gå videre med det, for det er vel også i deres interesse at få stoppet kvaksalvere der ikke er dygtige nok til at behandle dyr ordentligt. Eller måske forbrugerstyrrelsen/ klagenævnet eller hvad det hedder?.

 

Det var slet ikke nødvendigt med en obduktion , dødsårsagen var helt klar , Leveren var gået i stå pga. dehydrering , og det ville være påstand mod påstand hvem der havde svigtet

 

Hun indrømmede over for os at det var en fejl Tilde ikke havde fået væske efter narkosen og hun ikke rigtig ville vågne , hun indrømmede også at det var hendes fejl hun ikke indlagde hende Lørdag/søndag da hun var ude og tilse hende , men vi kan ikke bevise det

 

Og der var ikke noget at gøre , ingen ville tage klagen da hun ikke er medlem af en dyrlægeforening , vi prøvede klagenævnet , men inden de ville hjælpe skulle vi selv klage til dyrlægen først , og hvis hun accepterede klagen ville de ikke gøre mere , og den godtog hun uden problemer

 

Det var dog grusomt :shock:

 

 

Og det gør mig ondt at i skulle opleve dette :megaked::ae::ae:

 

 

 

Dog vil jeg takke for at du delte historien, det er rart at vide - at hvisman skal have sin hunde i narkose - sp ved man hvilke tegn man skal kigge efter!

 

Hvis du ser de tegn er det faktisk for sent at hjælpe hunden , det er tegn på leversvigt og næsten ingen overlever

 

Vores dyrlæge fortalte , hvis et dyr ikke er normalt vågne efter narkose , SKAL der gives drop med det samme , og Tilde fik ikke noget som helst hele dagen og der var hedebølge , Lørdag og Søndag fik hun det depot i nakken , og den smule vi kunne sprøjte i munden på hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Jeg har desværre selv brugt pågældende dyrlæge:(

 

Dyrlægen skulle fjerne ulvekløer på min rottweiler hvalp (6 mdr) en skøn tæve med det blideste sind, og med på den værste, ikke bange for noget som helst, super dejlig hund.

 

Da jeg henter min hund efter operation, er det som at få en fremmed hund med hjem og det blev kun værre som tiden gik.

 

Hun var pludselig angst for alt og det var som om hun havde fået en hjerneskade, hun kunne pludselig ikke huske noget som helst af det træning hun ellers så udmærket havde kunnet huske før operationen, og nye ting var svære at få hende lært , pluds at hun ikke kunne huske det lærte bare en time efter.

 

Hun var efter operationen angst for mennesker, dyr og ting, alt sammen noget hun ikke havde været bange for før og desværre valgte hun at bruge angreb som forsvar, hvilket gjorde at det var nødvendigt at vi var min. 1 voksen omkring hende hele tiden.

 

Jeg valgte at give hende fred som 2 årig, da det pga. nogle omstændigheder ikke længere var muligt at mandsopdække hende og risikoen for udfald mod legekammerater som min søn havde med hjemme, var mere end jeg kunne leve med:-)

 

Andre dyrlæger jeg har diskuteret sagen med, mener at det er resultat af forkert blandet narkosemedicin, og det er en risiko, når man operere uden brug af iltapparat:(

 

Efterfølgende har jeg hørt om flere tilfælde som vores, begået af samme dyrlæge:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Jeg har desværre selv brugt pågældende dyrlæge:(

 

Dyrlægen skulle fjerne ulvekløer på min rottweiler hvalp (6 mdr) en skøn tæve med det blideste sind, og med på den værste, ikke bange for noget som helst, super dejlig hund.

 

Da jeg henter min hund efter operation, er det som at få en fremmed hund med hjem og det blev kun værre som tiden gik.

 

Hun var pludselig angst for alt og det var som om hun havde fået en hjerneskade, hun kunne pludselig ikke huske noget som helst af det træning hun ellers så udmærket havde kunnet huske før operationen, og nye ting var svære at få hende lært , pluds at hun ikke kunne huske det lærte bare en time efter.

 

Hun var efter operationen angst for mennesker, dyr og ting, alt sammen noget hun ikke havde været bange for før og desværre valgte hun at bruge angreb som forsvar, hvilket gjorde at det var nødvendigt at vi var min. 1 voksen omkring hende hele tiden.

 

Jeg valgte at give hende fred som 2 årig, da det pga. nogle omstændigheder ikke længere var muligt at mandsopdække hende og risikoen for udfald mod legekammerater som min søn havde med hjemme, var mere end jeg kunne leve med:-)

 

Andre dyrlæger jeg har diskuteret sagen med, mener at det er resultat af forkert blandet narkosemedicin, og det er en risiko, når man operere uden brug af iltapparat:(

 

Efterfølgende har jeg hørt om flere tilfælde som vores, begået af samme dyrlæge:(

 

no way! :scared:

 

Det er da skrækkeligt at den "dyrelæge" (eller hvad personen nu burde kaldes) har lavet så meget (undskyld udtrykket) lort! Det kan jeg da slet ikke forholde mig til. Jeg er helt tom for ord..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har personligt selv også haft brugt hende

 

Henny skulle have hvalpe , det gik ikke efter planen , hun havde masser af veer men der kom ingen hvalpe , der kom grønsort fostervand i rigelig mængde , dette stod på i flere timer

 

Vi kontaktede -------- og forklarede sitiationen , vi fik den besked at vi kunne komme med hende , så ville hun give en ve sprøjte :shock: en ve sprøjte når tæven havde veer konstant , nej tak , det troede jeg heldigvis ikke på

 

Kl blevet tidlig morgen og det lykkedes at få fat i en anden dyrlæge , vi skulle skynde os at komme , og det gjorde vi , der blev lavet akut kejsersnit i sidste øjeblik

 

En hvalp havde sat sig på tværs og blokerede for de andre ,den dyrlæge fortalte at havde hun fået en ve sprøjte , var Henny sprunget indvendig og havde næppe været til at redde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Jeg har personligt selv også haft brugt hende

 

Henny skulle have hvalpe , det gik ikke efter planen , hun havde masser af veer men der kom ingen hvalpe , der kom grønsort fostervand i rigelig mængde , dette stod på i flere timer

 

Vi kontaktede -------- og forklarede sitiationen , vi fik den besked at vi kunne komme med hende , så ville hun give en ve sprøjte :shock: en ve sprøjte når tæven havde veer konstant , nej tak , det troede jeg heldigvis ikke på

 

Kl blevet tidlig morgen og det lykkedes at få fat i en anden dyrlæge , vi skulle skynde os at komme , og det gjorde vi , der blev lavet akut kejsersnit i sidste øjeblik

 

En hvalp havde sat sig på tværs og blokerede for de andre ,den dyrlæge fortalte at havde hun fået en ve sprøjte , var Henny sprunget indvendig og havde næppe været til at redde

 

Føj! :evil: At den person er/kunne-være ansvarlig for så mange hundes død er jo virkelig forfærdeligt! :megaked:

 

godt at du vidste at der var ugler i mosen og tog en anden dyrelæge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har personligt selv også haft brugt hende

 

Henny skulle have hvalpe , det gik ikke efter planen , hun havde masser af veer men der kom ingen hvalpe , der kom grønsort fostervand i rigelig mængde , dette stod på i flere timer

 

Vi kontaktede -------- og forklarede sitiationen , vi fik den besked at vi kunne komme med hende , så ville hun give en ve sprøjte :shock: en ve sprøjte når tæven havde veer konstant , nej tak , det troede jeg heldigvis ikke på

 

Kl blevet tidlig morgen og det lykkedes at få fat i en anden dyrlæge , vi skulle skynde os at komme , og det gjorde vi , der blev lavet akut kejsersnit i sidste øjeblik

 

En hvalp havde sat sig på tværs og blokerede for de andre ,den dyrlæge fortalte at havde hun fået en ve sprøjte , var Henny sprunget indvendig og havde næppe været til at redde

 

Aiiii, hvad fanden er det for noget. :evil: Man får jo helt lyst til selvtægt... eller måske kaldes det bare hævn.

 

Såvidt jeg ved findes der ikke dyrlæger på det niveau her i nærheden, og godt det samme, for ellers tror jeg hurtigt at jeg ville være kandidat til en tur i brummen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre selv brugt pågældende dyrlæge:(

 

Dyrlægen skulle fjerne ulvekløer på min rottweiler hvalp (6 mdr) en skøn tæve med det blideste sind, og med på den værste, ikke bange for noget som helst, super dejlig hund.

 

Da jeg henter min hund efter operation, er det som at få en fremmed hund med hjem og det blev kun værre som tiden gik.

 

Hun var pludselig angst for alt og det var som om hun havde fået en hjerneskade, hun kunne pludselig ikke huske noget som helst af det træning hun ellers så udmærket havde kunnet huske før operationen, og nye ting var svære at få hende lært , pluds at hun ikke kunne huske det lærte bare en time efter.

 

Hun var efter operationen angst for mennesker, dyr og ting, alt sammen noget hun ikke havde været bange for før og desværre valgte hun at bruge angreb som forsvar, hvilket gjorde at det var nødvendigt at vi var min. 1 voksen omkring hende hele tiden.

 

Jeg valgte at give hende fred som 2 årig, da det pga. nogle omstændigheder ikke længere var muligt at mandsopdække hende og risikoen for udfald mod legekammerater som min søn havde med hjemme, var mere end jeg kunne leve med:-)

 

Andre dyrlæger jeg har diskuteret sagen med, mener at det er resultat af forkert blandet narkosemedicin, og det er en risiko, når man operere uden brug af iltapparat:(

 

Efterfølgende har jeg hørt om flere tilfælde som vores, begået af samme dyrlæge:(

 

 

Om jeg fatter hvordan kvinden kan blive ved?

Er der virkelig ikke noget at gører?

Hun burde kalde sig noget andet en dyrelæge,

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har personligt selv også haft brugt hende

 

Henny skulle have hvalpe , det gik ikke efter planen , hun havde masser af veer men der kom ingen hvalpe , der kom grønsort fostervand i rigelig mængde , dette stod på i flere timer

 

Vi kontaktede -------- og forklarede sitiationen , vi fik den besked at vi kunne komme med hende , så ville hun give en ve sprøjte :shock: en ve sprøjte når tæven havde veer konstant , nej tak , det troede jeg heldigvis ikke på

 

Kl blevet tidlig morgen og det lykkedes at få fat i en anden dyrlæge , vi skulle skynde os at komme , og det gjorde vi , der blev lavet akut kejsersnit i sidste øjeblik

 

En hvalp havde sat sig på tværs og blokerede for de andre ,den dyrlæge fortalte at havde hun fået en ve sprøjte , var Henny sprunget indvendig og havde næppe været til at redde

 

 

 

 

:shock::shock::shock: Puha hun skulle skamme sig :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::shock::shock: Puha hun skulle skamme sig :megaked:

 

Det tror jeg ikke hun kan , og ikke en skid kan vi gøre , andet end prøve at sprede historierne , uden at hænge hende ud , for så er vi pludselig de skyldige :evil:

 

Jeg forstår ikke en skid af de klagesystemer , når man ikke kan klage hvad skal vi så med dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg blevet tilbudt af et medlem herfra , men jeg er bange for at vi kan blive hængt ud for injuria hvis det ikke er tilladt , jeg kender ikke facebook og deres regler , jeg vil bare ikke kunne hænges ud for noget

 

Jeg er lidt meget tøset hvad sådan noget angår :oops:

 

Ellers kunne det være rart at få gjort noget for at stoppe hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil egentlig også gerne have en pb med navnet på den dyrlæge, og i hvilken by hun har klinik.. Bare lige så man kan advare hvis man nu lige kender en i den by..

 

Måske skulle man bare have lidt mere interesse for om dyrlæger er med i dyrlægeforeningen (jeg aner da ikke om min er) :???: og anbefale at folk checker om det er tilfældet, inden de går indenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde være lovpligtig, at en dyrelæge skal være medlem af dyrelægeforeningen, hvis h*n skal have lov til at praktiserer som dyrelæge. Ellers må der i loven være andre muligheder for, at kunne klage. Som loven er nu, så kan hun betale sig ud af det, uden at det får nogle konsekvenser for hende.

 

Jeg fatter det ikke:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Historien minder jo på mange punkter om Breth Hansen (http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/). Og i hans tilfælde er der vist intet at gøre, også fordi han ikke er med i den forening, han har da i hvertfald været aktiv i mange år.. Virkelig trist. Men man må vel bare indse at retssystemet ikke kan hjælpe, og så selv gøre meget ud af at undersøge ens dyrlæge inden man vælger.

Hvis man vil lave en facebook gruppe, behøver man jo ikke nødvendigvis hænge nogen ud, man kan jo nøjes med at skrive sine oplevelser og anbefale andre at tjekke deres dyrlæge. Der er sikkert flere som de to i resten af landet, og det vigtigste er vel ikke hævn, men at oplyse og undgå at andre ender i den situation..

Men ellers mener jeg ikke det er at hænge nogen ud, så længe hun selv har accepteret at betale erstatning, det er vel det samme som at hun vedkender at havde lavet en fejl? Er det ikke et bevis?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dog uhyggeligt og umådeligt trist at dine forældres hund måtte lade livet på grund af dyrlægesjusk :megaked:

Sådan en dyrlæge skulle som alle andre har sagt ikke have lov til at praktisere når hun tilsyneladende enten ikke aner hvad hun laver eller også bare ikke gider gøre et ordentligt stykke arbejde for at redde folks elskede kæledyr.

Det er en ringe trøst at hun har betalt sig ud af situationen, men om ikke andet så har det da ramt hende der, når nu ikke der er andet at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde være lovpligtig, at en dyrelæge skal være medlem af dyrelægeforeningen, hvis h*n skal have lov til at praktiserer som dyrelæge. Ellers må der i loven være andre muligheder for, at kunne klage. Som loven er nu, så kan hun betale sig ud af det, uden at det får nogle konsekvenser for hende.

 

Jeg fatter det ikke:confused:

 

Eller også skulle det være et krav de skulle oplyse i klinikken og i deres annoncer / i tlf bøger osv om de var medlem eller ej

 

Sikke da nogle rædselsfulde historier der kommer her :shock::megaked: Be' om en pb med navnet, jeg vil nødig rende ind i hende i et nødstilfælde, det lader til at man nærmest er bedre tjent uden hendes "hjælp" :cry:

 

Og der findes mange historier der aldrig kommer frem , fra samme dyrlæge

 

Historien minder jo på mange punkter om Breth Hansen (http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/). Og i hans tilfælde er der vist intet at gøre, også fordi han ikke er med i den forening, han har da i hvertfald været aktiv i mange år.. Virkelig trist. Men man må vel bare indse at retssystemet ikke kan hjælpe, og så selv gøre meget ud af at undersøge ens dyrlæge inden man vælger.

Hvis man vil lave en facebook gruppe, behøver man jo ikke nødvendigvis hænge nogen ud, man kan jo nøjes med at skrive sine oplevelser og anbefale andre at tjekke deres dyrlæge. Der er sikkert flere som de to i resten af landet, og det vigtigste er vel ikke hævn, men at oplyse og undgå at andre ender i den situation..

Men ellers mener jeg ikke det er at hænge nogen ud, så længe hun selv har accepteret at betale erstatning, det er vel det samme som at hun vedkender at havde lavet en fejl? Er det ikke et bevis?

 

Jeg ved ikke hvad der er tilladt , jeg ved kun hvad juristen fortalte :-)

 

Hvor er det dog uhyggeligt og umådeligt trist at dine forældres hund måtte lade livet på grund af dyrlægesjusk :megaked:

Sådan en dyrlæge skulle som alle andre har sagt ikke have lov til at praktisere når hun tilsyneladende enten ikke aner hvad hun laver eller også bare ikke gider gøre et ordentligt stykke arbejde for at redde folks elskede kæledyr.

Det er en ringe trøst at hun har betalt sig ud af situationen, men om ikke andet så har det da ramt hende der, når nu ikke der er andet at gøre.

 

Vi er helt enige , den klinik skulle lukkes

 

Det var også derfor de til sidst forlangte penge , det var ikke deres mening til at starte med , de ville gerne have stoppet hendes klinik , så da det var det eneste de ramme hende på gjorde de det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...