Hop til indhold

Så galt kan det gå efter en tandrensning


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Mine svigerforældre havde en dejlig Collie på 4 år , hun fik en fredags for 2 md. siden en tandrensning hos dyrlægen

 

Hele historien startede en Fredag morgen hvor Tilde blev afleveret hos dyrlægen for at få tænderne renset , hun skulle så hentes sidst på eftermiddagen når de kom fra job , da de kom for at hente hende , fik de at vide der havde været problemer , de kunne ikke rigtig vække hende efter narkosen , så hun var lidt sløv , men det skulle nok gå over i løbet af aftenen fik de at vide , så de kunne bare tage hende med hjem

 

Men Tilde fik det værre i løbet af natten , hun nægtede at drikke og kunne næsten ikke gå , Lørdag morgen kontaktede de dyrlægen som kom og lagde et depot af væske i nakken , for Tilde var dehydreret , Lørdagen gik men Tilde var stadig ikke i bedring , Søndag ringede de igen til dyrlægen , hun kom og lagde igen et depot i nakken , nu skulle hun nok få det bedre blev der lovet , og Tilde virkede også en smule bedre og drak en meget lille smule . Mandag formiddag var der ikke den store forandring , de tvang væske i hende , men det blev ikke til meget , men Tilde gik dog selv i haven , noget slingrende , men det var da fremskridt . Tirsdag var det helt galt , Tilde lå nu som en sombi , urinen rendte bare ud af hende , hun var total passiv , nu kunne det være nok , vi kørte ned til dem for at se hvad pokker der var gang i , og den var helt gal , Tilde lå nærmest bevidstløs hen , det var tydeligt at hun var dehydreret , og tæt på at miste bevidstheden , så afsted til dyrlægen og det gik stærkt , og så ville de have en forklaring , hvordan det kunne gå så galt når dyrlægen havde tilset hende flere gange , selv jeg kunne se der skulle være startet et drop for længe siden

 

Forklaringen var at Tilde nok ikke havde kunne tåle narkosen , derfor var hun blevet så dårlig , men nu blev hun indlagt til overvågning

 

Vi er nu nået til Onsdag , og de ringede selvfølgelig for at høre hvordan det gik , svaret gjorde mig rasend , og nu overtog vi hele forløbet , ellers Ville Tilde dø . Hun havde llukket Tilde ud i gården og det var gået meget godt fik vi at vide , jamen har du ikke taget prøver ville jeg vide , for jeg ved at både nyre og lever kan have taget skade af den store mangel på væske , , nejjjjjjjjjj da , sagde dyrlægen , så skal vi jo tage blodprøve , så Tilde havde bare opholdt sig på dyrlægens gårdplads og var blevet opserveret , ganske rigtigt , Tildt vaklede rundt , væltede ind imellem , hendes bevægelser lignede en robot , hver gang hun skulle gøre en bevægelse , gjorde hun det i små ryk , hun rystede over det hele , og var ellers total fraværende

 

Jeg gik helt amok , ringede fluks til min egen dyrlæge som bad os komme så hurtigt vi kunne , så skulle han nok være klar . diagnosen var hurtigt sat , hendes lever var gået i stå , hun havde gulsot og var alvorligt dehydreret , hendes øjne var helt gule , gummerne var krid hvide undtagen oppe ved tandrødderne der var de gule

 

Hun fik straks lagt drop , og vi snakkede om Tildes fremtid , skulle vi give hende chansen , eller skulle hun have fred , vi lavede den aftale at Tilde under ingen omstændigheder skulle udsættes for meningsløs behandling , det var alle enige om , det blev til at der ville blive taget en blodprøve for at se hvor højt tallet var på gulsoten , var den for høj ville hun få fred , ellers gav vi hende en chanse , dyrlægen ville ringe i løbet af aftenen hvis hun skulle have fred , ellers ville han fortsætte med prøver og behandling i nat

 

Sikken en lang aften , men vi hørte ingenting , natten har været lige så lang , endelig morgen og lidt nyt , han havde givet medicin som skulle få blodtrykket til at stige volsomt så hun hurtigere ville optage væske , det var lykkedes , senere havde han så sendt noget elektrolytter , det er et radioaktivt stof , for at se om det kom rigtigt igennem kroppen som det skulle eller det blev udstøt af leveren , det vil tage et par timer , så i formiddag får vi resultatet og det er så det afgørende svar på om Tilde skal have fred

 

Tilde klarede den ikke , hendes lever var død , og hele hendes krop var forgiftet af affaldsstoffer

 

Og jeg vil aldrig tilgive den dyrlæge der lod en hund ligge en hel dag i den varme , uden at give væske og bagefter være så passiv

 

Et er at Tilde måske ikke kunne tåle narkose , noget andet er at hun ikke fik væske nok

 

Men jeg tilgiver aldrig at hun lader hunden dingle rundt på sin gårdsplads uden at gøre noget

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Skrækkelig historie. Ingen drømmer vel om at en tandrensning kan ende så galt :(

 

Vi fatter det stadig ikke , hun havde et par dage før været hos hundefrisør og skulle så lige have renset tænder , så kunne hun være fin , det blev hun , nu kan hverken hun eller nogen anden nyde det

 

Åhgud nej dog!!!:cry::cry::cry: :ae::ae::ae::ae::ae:

Kunne du måske advare mod denne uansvarlige dyrlæge?

 

Jo det kunne jeg godt , men ved ikke hvor meget der er tilladt herinde

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fatter det stadig ikke , hun havde et par dage før været hos hundefrisør og skulle så lige have renset tænder , så kunne hun være fin , det blev hun , nu kan hverken hun eller nogen anden nyde det

 

 

 

Jo det kunne jeg godt , men ved ikke hvor meget der er tilladt herinde

 

 

:megaked:

 

Sikke en grusom historie.

Kan slet ikke forstå dine forældre fik hunden med hjem når de ikke mente hun var rigtig vågen.

Det er så tragisk, føler mede jer

Jeg vil også gerne have navnet på den dyrlæge (har mistanke om hvem det er), du kan sende det i en PB, det er der ikke noget ulovligt i ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker da............ :evil:

 

Jeg er helt tom for ord.......... Sikke en historie.

 

Det er ikke helt uden grund, at man ikke "bare" lægger dyr og mennesker i narkose...... Men efterbehandlingen er da noget frygtelig sløseri :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dyrlæge ringede til - - - - -- for at høre forløbet af det hele , også hvilken narkose der var brugt , det ville hun ikke , hun sagde hun ikke lige havde de papir fremme , han ville så vide hvorfor der ikke var taget blodprøver , så var hun så fræk at sige , det ville ejerne ikke :shock: , de havde netop ladet hende indlægge fordi der skulle tages prøver , samtidig med Tilde blev opseveret

 

Nu har vi dyrlæge meget langt væk ,selv om der bor en dyrlæge i Grevinge som er tæt på , det har jeg valgt fordi jeg syntes han tænker på dyrene og er rigtig dygtig , så hellere køre det længere og være tryk og vide der bliver gjort alt for ens dyr :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker da............ :evil:

 

Jeg er helt tom for ord.......... Sikke en historie.

 

Det er ikke helt uden grund, at man ikke "bare" lægger dyr og mennesker i narkose...... Men efterbehandlingen er da noget frygtelig sløseri :evil:

 

Det er under al kritik , hun skulle ikke have lov at have en dyrlægeklinik , ej helle have lov at behandle dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog ganske forfærdeligt :megaked: Det gør mig virkelig ondt for jer alle sammen :ae: Én ting er at miste en hund, men at hun har skulle igennem sådan et skrækligt forløb først, er næsten ikke til at bære :cry:

 

- Og mon ikke at du godt må offentliggøre navnet på den forbaskede, inkompetente, såkaldte dyrlæge, så andre har en chance for at undgå samme forfærdlige behandling :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

:megaked::megaked::megaked::megaked:Nej hvor en skrækkelig historie:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Jeg føler virkelig med jer!

 

 

Er det ikke muligt at lægge sag an mod dyrelægen???????.. jeg ved godt at intet kan erstatte Tilde, men noget skal den dyrelæge (hvis man kan kalde den det) da bøde for!!!!!!

 

(kender nogle som har været udsat for noget der mindede meget om, dog døde hunden her under nakosen fordi der var givet for meget narkose, men de vandt sagen!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak alle sammen

 

De prøvede at klage , men som Jane skriver er hun ikke medlem af dyrlægeforeningen , de fik den besked at de skulle klage til dyrlægen først , og hvis hun ikke godtog klagen , skulle de prøve at ringe igen , men de kunne ikke rigtig gøre noget

 

Nu var det ikke pengene de var intereseret i at få , men at sørge for andre dyr ikke skulle lide under hendes behandling og andre mennesker ikke skulle udsættes for det samme

 

Men de klagede til hende , og hun accepterede med det samme , sagde oven i købet at hun havde en konto til det samme , så de skulle bare skrive hvilket beløb de krævede , og slippe helt skulle hun ikke , så de forlangte en erstatning på hvad en ny ½ hund ville koste + beløbet på de regninger der havde været på dyrlæger , dagen efter var pengene på deres konto :shock:

 

Jane : Det er bare ok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en fuldstændig forfærdelig historie, jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan dine svigerforældrer må have det nu :ae:

 

Tænk sig at sende en sund og rask hund til tandrensning, og så ende ud med at den bliver så syg at den dør af det :megaked:

 

Jeg tror at jeg havde henvendt mig til lokalavisen, for at få spredt rygtet, så den dyrlæge ikke kan gøre skade på flere dyr :evil:

 

Jeg ville have været så rasende, så jeg tror, at jeg kunne have fundet på snart sagt alt for at genere den dyrlæge, om ikke andet så for at få mine tanker over på noget andet, end at min helt sunde og raske hund var død på grund af hendes inkompetance!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en fuldstændig forfærdelig historie, jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan dine svigerforældrer må have det nu :ae:

 

Tænk sig at sende en sund og rask hund til tandrensning, og så ende ud med at den bliver så syg at den dør af det :megaked:

 

Jeg tror at jeg havde henvendt mig til lokalavisen, for at få spredt rygtet, så den dyrlæge ikke kan gøre skade på flere dyr :evil:

 

Jeg ville have været så rasende, så jeg tror, at jeg kunne have fundet på snart sagt alt for at genere den dyrlæge, om ikke andet så for at få mine tanker over på noget andet, end at min helt sunde og raske hund var død på grund af hendes inkompetance!

 

Det var også vores tanke , men heldigvis havde vi en klog dyrlæge som undersøgte alle muligheder for os , og snakkede med sin jurist

 

Nu ligger det sådan at så længe en person ikke er dømt skyldig i noget , og man begynder at hænge personen ud , så kan man selv blive hængt ud for injuria , og så er en selv der bliver straffet

 

Jeg har spurgt Admin om det var tilladt på forum at sætte link ind til den omtalte dyrlæge , det er det ikke , netop af samme årsag

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også vores tanke , men heldigvis havde vi en klog dyrlæge som undersøgte alle muligheder for os , og snakkede med sin jurist

 

Nu ligger det sådan at så længe en person ikke er dømt skyldig i noget , og man begynder at hænge personen ud , så kan man selv blive hængt ud for injuria , og så er en selv der bliver straffet

 

Jeg har spurgt Admin om det var tilladt på forum at sætte link ind til den omtalte dyrlæge , det er det ikke , netop af samme årsag

 

Så må de jo bruge mund til mund metoden, og sørge for på den måde at få spredt rygtet, så ingen andre bliver udsat for det samme :evil:

 

Må jeg få en pb med hvilken dyrlæge det er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må de jo bruge mund til mund metoden, og sørge for på den måde at få spredt rygtet, så ingen andre bliver udsat for det samme :evil:

 

Må jeg få en pb med hvilken dyrlæge det er?

 

Den har vi brugt , og hun har mistet mange kunder

 

Vi har også hørt mange historier med folk som har haft dårlig erfaring med hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...