Hop til indhold

Nyt kamphundeoverfald.


Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

Gæst topsytop

ico_artbj_v.gifTip ico_artbj_print.gifPrint ico_artbj_rss.gif RSS ico_artbj_bookmarks.gif Del x.gifgfx_art_plus.gif gfx_art_minus.gif

Kamphund overfalder hest

 

Offentliggjort 30.08.09 kl. 21:43

En kamphund, som ikke var i snor, angreb søndag eftermiddag en ridehest i Vestskoven nær Albertslund.

En 14-årig pige red på hesten, da hunden, som var omkring 100 meter væk, pludselig kom stormende og satte tænderne i hesten. Efter overfaldet blødte hesten kraftigt, oplyser Københavns Vestegns Politi i Albertslund.

 

 

Hunden er nu i politiets varetægt og skal undersøges af en dyrlæge.

Det er strafbart at gå tur i skoven med hunde, hvis de ikke er i snor. Og ejeren havde slet ikke nogen snor til hunden.

Han kan nu se frem til en bøde for at overtræde hundeloven og naturfredningsloven.

Ritzau

 

Igen, igen en kamphund som uprovokeret sætter tænderne i et andet dyr.:evil:

Jeg håber dæleme politikerne snart tager sig sammen til at forbyde de hunde, og afsætter rescourcer til at håndhæve forbuddet, så andre kan gå eller ride en tur, uden at frygte at blive angrebet af en blodtørstig kamphund.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hunden er nu i politiets varetægt og skal undersøges af en dyrlæge.

Det er strafbart at gå tur i skoven med hunde, hvis de ikke er i snor. Og ejeren havde slet ikke nogen snor til hunden.

Han kan nu se frem til en bøde for at overtræde hundeloven og naturfredningsloven.

Jeg er enig som umulia...

 

ico_artbj_v.gif så andre kan gå eller ride en tur, uden at frygte at blive angrebet af en blodtørstig kamphund.:cry:

Husk, det er ikke kun kamphunde der overfalde andre dyr.

 

Og husk nu også at bemærke de andre racer når de laver overfald, og lav en tråd om dem også :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg håber dæleme politikerne snart tager sig sammen til at forbyde de hunde,

 

Hvilke hunde??

 

Kamphunde?? eller bare dem der ligner. Eller dem på de mange lister der er lavet, eller bare hunde over 20-30 kg eller ,eller ,eller,,,,,

 

 

og afsætter rescourcer til at håndhæve forbuddet, så andre kan gå eller ride en tur, uden at frygte at blive angrebet af en blodtørstig kamphund.

 

Blodtørst er et ikke nermere defimeret fænomen.

Jagt instinkt / jagt drive er nok mere rigtigt at kalde det. Og det har selv mine Westie. Det gør da ikke ham til blodtørstig.

 

Hverken JP-KbH eller EB skriver noget om hvilken hund det er. Så vi tlllader os at tolke, og kalder det bagefter for statistik. :rolleyes:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Og det vil jeg gerne vidne og underskrive på - Tex var træt og sov i sit lammeskind hele dagen :blink:

 

Nemlig. :5up:

 

Her kunne jeg have brugt TAK funktionen. Men selv der kommer der vel et forbud. :mrgreen:

 

Så jeg skriver bare istedet. Det skulle jo nødigt gå hen og blive "skolegårdsagtigt" :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han selv flået det af lammet? :blink:

 

Det tror jeg :mrgreen::mrgreen: Jeg er ihvertifald begyndt at kalde Tex for en kampdræberhund :blink:

 

I min ferie var jeg ude at gå med Sookie og min hundetræner, der havde en Leonberger med. Vi går ned mod stranden og møder den sødeste lille tæve westi - og min træner glor noget da jeg siger "najjj se, der er en kamp-dræber-hund" - hun fattede minus - så jeg måtte jo fortælle hende, at det var mit kælenavn til Tex :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

synes sådan en tråd som den her passer mere ind på hundegalleri, hvor modstanderne af kamphunde jo nærmest jubler og holder en fest når der sker et nyt angreb, for så er der en ny chance for at skyde med skarpt efter kamphundene(og dem der ligner, og dem som lugter som, dem som har muskler og dem som har et bredt hoved) og starte en ny debat om de frådende bæster og deres dumme ejere...

 

Hvad skulle et forbud helt seriøst hjælpe? en eller anden, som besidder de vise sten, fortæl mig det på en måde hvor det ikke lyder som om Lars Løkke har en magisk tryllestav...

Link til indlæg
Del på andre sites

synes sådan en tråd som den her passer mere ind på hundegalleri, hvor modstanderne af kamphunde jo nærmest jubler og holder en fest når der sker et nyt angreb, for så er der en ny chance for at skyde med skarpt efter kamphundene(og dem der ligner, og dem som lugter som, dem som har muskler og dem som har et bredt hoved) og starte en ny debat om de frådende bæster og deres dumme ejere...

 

Hvad skulle et forbud helt seriøst hjælpe? en eller anden, som besidder de vise sten, fortæl mig det på en måde hvor det ikke lyder som om Lars Løkke har en magisk tryllestav...

 

Det er nok noget som vi almindelige mugglere ikke forstår os på :engel:

 

Måske er Potter sat på sagen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har vi vestegnens politis rapport om den givne sag, ingen steder står der noget om kamphund, eller i det hele taget slet ikke noget om hvilken type hund det er...

Heller ingen af avisartiklerne fortæller noget om hvilken race der er tale om.

 

Så inden vi råber "kamphund", så skulle man måske lige finde ud af hvad der egentlig er sket...:

 

Søndag d. 30. august kl. 1400 meddelte en anmelder, at en hund havde bidt en hest. Patruljen oplyste, at forurettede - en 14-årig pige - havde reddet i skoven, da en hund pludselig havde overfaldet hesten og bed den to gange i den ene balle. Hundens ejer en 45-årig kvinde var godt klar over, at det var hendes skyld, idet hun ikke havde kontrol over hunden og havde ladet den løbe uden snor. Den 45-årige kvinde blev sigtet for overtrædelse af hundeloven.

 

http://www.politi.dk/CMS.Politi.Web/Templates/Content/ArticleWithXMLIndexPage.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b4737E62C-D9B3-4D2A-9F9A-CCD248E205BB%7d&NRORIGINALURL=%2fVestegnen%2fda%2flokalnyt%2fDoegnrapporter%2fK10_doegnrapport_uge_35_280809%2ehtm&NRCACHEHINT=NoModifyGuest#Hest%20overfaldet%20af%20hund%20i%20Albertslund

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sgu komplimentere Topsytop for stadig at have energi til at gøre opmærksom på de overfald der er sket, taget i betragtning at hendes indlæg hver gang bliver spammet til med det samme vrøvl :roll:

 

 

Hilsen Nollike som selv har givet op over for at debatere det emne herinde... :genert:

Vi kan da sagtens debattere emnet :-) men jeg synes personligt at man så kunne holde sig til enkelte tråde om præcis samme emne, en del af tråde er ikke oprettet for at diskutere en holdning omkring et emne, det er tit for at vise "nu igen" i stedet for måske at bringe det op i de tråde hvor sagens kerne bliver diskuteret.

Plus at "vi" godt kunne tænke os at folk begrunder deres meninger i stedet for at slynge halve løsninger ud, jeg har det selv sådan at jeg ikke vel slynge et løsnings forslag ud uden at kunne sige hvorfor jeg synes sådan.

 

Vi ser også det som "vrøvl" at folk "spammer" løs med "forbyd kamphunde.." og så kommer der ikke mere ? :-)

Vi vil jo gerne vide hvorfor folk synes det?

Der bliver også prikket til os kamphunde ejer om hvad vi vil gøre det? som om det er vores problem? det er jo ikke vores hunde, os der bestemmer over de pågældende hunde og ejer.

:-)

 

Jeg er altid åben for en debat, men det burde så også være en hvor ens holdning kan uddybes... og ikke "fordi det synes jeg bare" holdning.

 

Jeg synes stadigvæk der er alt for mange spørgsmål omkring bideskade statistikker som er ubesvaret og som vil kunne gøre en debat emre nuanceret, uanset udfaldet af sådan en rapport.

 

Havde en ejer af en hund der var blevet overfaldet lavet en tråd omkring det, var sagen en helt anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har vi vestegnens politis rapport om den givne sag, ingen steder står der noget om kamphund, eller i det hele taget slet ikke noget om hvilken type hund det er...

Heller ingen af avisartiklerne fortæller noget om hvilken race der er tale om.

 

Så inden vi råber "kamphund", så skulle man måske lige finde ud af hvad der egentlig er sket...:

 

Jeg tror faktisk vi godt kan udlede at der ikke har været tale om en kamphund. Det er lidt som hvis en etnisk dansker begår overfald, så står der ikke noget om herkomst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rikke-pigen

Som der en der har skrevet det ikke kun kamp hunde der overfalder!

 

Men derfor skal alle hunde være i snor det min mening, en hund kan være noget så sød, men med et, kan det slå klik for den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Politiken er af anden opfattelse

http://politiken.dk/indland/article778443.ece

 

 

Gu ved om det er samme episode :engel: i døgnrapporten fra politiet står der en 45-årig kvinde - men det laver politikken om til en mand :blink: - når nu journalisterne kan lave kønsskifteoperationer, tror jeg nu nok også at de kan forandre en alm. hund til en kamphund for at skaffe læsere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Politiken er af anden opfattelse

http://politiken.dk/indland/article778443.ece

 

Men ligesom de andre aviser skriver de bare "kamphund", samtidig med at de skriver at de har fået det fra Vestegnens politi, garanteret fra den samme døgnrapport, som jeg satte ind her.

Så foreløbigt er "kamphunden" i det her tilfælde bare et begreb som aviserne har valgt at sætte på den udefinerbare hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ligesom de andre aviser skriver de bare "kamphund", samtidig med at de skriver at de har fået det fra Vestegnens politi, garanteret fra den samme døgnrapport, som jeg satte ind her.

Så foreløbigt er "kamphunden" i det her tilfælde bare et begreb som aviserne har valgt at sætte på den udefinerbare hund...

Skrev dem at der måtte være en fejl mht. køn på ejer og hunderace.

 

Kære Kenneth Nielsen

Tak for din henvendelse, som jeg straks videresender til:

 

Læsernes redaktør

Redaktør: Henrik Kaufholz

Telefon: ********

Man-fre kl. 10-12

Fax: 33 93 48 61

E-mail: [email protected]

Med venlig hilsen

POLITIKEN

Lene Nielsen

Kundecenter

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrev dem at der måtte være en fejl mht. køn på ejer og hunderace.

 

Kære Kenneth Nielsen

Tak for din henvendelse, som jeg straks videresender til:

 

Læsernes redaktør

Redaktør: Henrik Kaufholz

Telefon: ********

Man-fre kl. 10-12

Fax: 33 93 48 61

E-mail: [email protected]

Med venlig hilsen

POLITIKEN

Lene Nielsen

Kundecenter

 

 

Jeg tror desværre ikke at du får så meget ud af det, men lad mig endelig høre hvis det ændrer noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...