Hop til indhold

Tun som godbidder?


Gæst Casper_W
 Share

Recommended Posts

Gæst Casper_W

Hej!

 

Har søgt på ordet "tun" - uden resultat. Er det fordi man ikke må bruge tun som godbidder? Kan da nikke passe jeg er den første der tænker på det :D

 

MVH

Casper

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Hej!

 

Har søgt på ordet "tun" - uden resultat. Er det fordi man ikke må bruge tun som godbidder? Kan da nikke passe jeg er den første der tænker på det :D

 

MVH

Casper

 

Jeg bruger ofte tun, trykker det tørt for vand og smuldrer det på græsplænen og lader hundene søge, det hygger de sig fint med:-D

 

Bruger det dog ikke som godbidder til træning, der synes jeg det er for snasket:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Personligt tror jeg at man skal passe lidt på med tun... det er jo den fisk som man kalder for havets skraldespand... altså en af de fisk som ligger sidst i fødekæden herhjemme i dybet... det betyder desværre også at kødet indeholder meget tungmetal...:(..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Personligt tror jeg at man skal passe lidt på med tun... det er jo den fisk som man kalder for havets skraldespand... altså en af de fisk som ligger sidst i fødekæden herhjemme i dybet... det betyder desværre også at kødet indeholder meget tungmetal...:(..

 

Tungmetallet i tun er ikke farligere for hunde end det er for mennesker. Så hvis man selv tør spise det, kan man også roligt give det til sin hund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da som en god ide, med tun på tube. Det har jeg aldrig set - hvor køber i det henne?

 

det fåes i bilka, føtex og kvickly... de er dog ikke billige - tror det koster en 20'er pr tube og feder sikkert også voldsomt - da jeg tror der er masser af mayonaise i... så ikke lige noget man skal bruge til den daglige godbid... men til fx indkaldstræning er det super :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi nu taler om fisk... Hvilke fisk er evt bedst til hunde ??

Jeg koger laks og torsk til mine et par gange om ugen, men findes der evt en fisk som er bedre ??

Tun har jeg dog aldrig brugt men den kan hurtig komme med i foderplanen da den jo er noget billiger end det jeg bruger nu :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi nu taler om fisk... Hvilke fisk er evt bedst til hunde ??

Jeg koger laks og torsk til mine et par gange om ugen, men findes der evt en fisk som er bedre ??

Tun har jeg dog aldrig brugt men den kan hurtig komme med i foderplanen da den jo er noget billiger end det jeg bruger nu :5up:

 

mon ikke det afhænger af din hund? Karla kan rigtigt godt lide fladfisk (rødspætter og des lige) - men nægter at spise lakseprodukter af nogen art :confused: sild og torsk er ikke det bedste hun ved men de kan glide ned i en snæver vending...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også dåsetun ind imellem til søg, men også som godbid fra hånd.

 

Så købte jeg en tube tun guf fra Glyngøre og Pelle blev helt skeløjet ag fornøjelse.

Mem der er både svinefedt, sukker, eddike og en del E numre i samt et pænt saltindhold og kun 50% tun, så det bliver nok sidte gang jeg køber sådan et bæst.

 

I der bruger tun på tube, er der et bedre mærke med mere tun og mindre tilsætning? Hvilket mærke bruger I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber mild versionerne hvis jeg kan finde dem - der er tunen blandet med friskost istedet for mayonaise... men du slipper ikke for tilsætningsstofferne så vidt jeg kan se...

 

Mit kræ får lov alligevel af og til - netop fordi hun bliver skeløjet af koncenhtration når tuben kommer frem ;-)

 

Du kan læse om råvarer og ingridens lister her: http://www.glyngoere.dk/tubeguf/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber mild versionerne hvis jeg kan finde dem - der er tunen blandet med friskost istedet for mayonaise... men du slipper ikke for tilsætningsstofferne så vidt jeg kan se...

 

Mit kræ får lov alligevel af og til - netop fordi hun bliver skeløjet af koncenhtration når tuben kommer frem ;-)

 

Du kan læse om råvarer og ingridens lister her: http://www.glyngoere.dk/tubeguf/

 

Det er også friskoste varianten jeg har

Link til indlæg
Del på andre sites

Tungmetallet i tun er ikke farligere for hunde end det er for mennesker. Så hvis man selv tør spise det, kan man også roligt give det til sin hund ;-)

 

Jeg spiser altså mange ting, som jeg aldrig (af sundhedsmæssige grunde) ville være bekendt at give til mine hunde :oops:

 

Det er lidt pinligt at indrømme, men mine hunde får altså sundere kost en jeg gør :oops:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spiser altså mange ting, som jeg aldrig (af sundhedsmæssige grunde) ville være bekendt at give til mine hunde :oops:

 

Det er lidt pinligt at indrømme, men mine hunde får altså sundere kost en jeg gør :oops:

 

 

:5up: Kender det alt for godt... UPS !! Men tror ikke vi er de eneste... faktisk så fik dit indlæg mig til at gennemgå foderplanen for både hunde, heste og de andre dyr herhjemme... og det er SKRÆMMENDE... alle vores dyr får sundere mad end vi gør :shock: Om det så er mine høns så kunne jeg ikke drømme om at smide affald ud til dem.. (måske derfor to af mine høns er over 12 år :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Kender det alt for godt... UPS !! Men tror ikke vi er de eneste... faktisk så fik dit indlæg mig til at gennemgå foderplanen for både hunde, heste og de andre dyr herhjemme... og det er SKRÆMMENDE... alle vores dyr får sundere mad end vi gør :shock: Om det så er mine høns så kunne jeg ikke drømme om at smide affald ud til dem.. (måske derfor to af mine høns er over 12 år :blink:)

 

Og hvor gamle tror du så vi to bliver :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...