Hop til indhold

Fældning


Gæst SikkeEtHundeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Fælder de gule mere end sorte og brune?

 

Den snak havde jeg med en anden hundeejer den anden dag.

 

Min er gul og han fælder som ind i H..... og har altid,siden hvalp,gjort det. Det hjælper ikke med foderskift eller alverdens sager man kan putte i :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Nej.

 

Men individerne kan selvsagt fælde forskelligt. Og så er der jo forskelle på hvor tydeligt man kan se hårene i hjemmet. :blink:

Jeg synes bare hans sorte hund ikke efterlagde nogle hår på mine bukser, hvor i mod den gule - ligesom min egen - gav en hel ny pels :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare hans sorte hund ikke efterlagde nogle hår på mine bukser, hvor i mod den gule - ligesom min egen - gav en hel ny pels :oops:

 

2 forskellige individer.... :blink:

 

Foder spiller en rolle. Det daglige arbejde med kræene spiller en rolle, hvordan pelsen "er" spiller en stor rolle, og meget meget mere.

 

Farven på pelsen derimod..... nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
:blink: det kan også godt spille ind, hvilke farve tøj du har på - har du sort på vil sorte hundehår ikke ses tydeligt, hvorimod de gule hår ses meget på sort tøj - og sådan også omvendt :mrgreen:

Hehe ja så langt er jeg med :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Lige med hensyn til individer, mine sviger har 2 sorte og den ældste møg fælder psykpat meget og den lille kan måske efterlade et enkelt hår :mrgreen:

Vildt der kan være så stor forskel.

 

Jeg synes også der er forskel på pelsen på min, og så andre labradore.

Min er lidt mere langhåret,som om der er noget Golden i ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hejsa.

 

Jeg, har også en Labrador, han er sort, og han fælder også ekstremt meget, rigtig meget.... nu gør jeg ikke så meget igen, andet end at jeg børster ham, men han fælder stadig meget. Jeg, kender så ikke noget til, hvorvidt, man kan give sin hund foder osv. der skulle hjælpe på fældningen, jeg har bare lært at leve med det, støvsuge hver dag, også hunden, da han elsker at blive støvsuget, hehe...

 

Men, en Labrador, fælder generalt meget, tror jeg, det har alle mine 3 eksemplarer gjort, det er bare sådan det er, at have en Labrador ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: det kan også godt spille ind, hvilke farve tøj du har på - har du sort på vil sorte hundehår ikke ses tydeligt, hvorimod de gule hår ses meget på sort tøj - og sådan også omvendt :mrgreen:

 

....som hende den lidt blondinedumme i min gymnasieklasse stædigt påstod: "Man sveder altså mere når man har gråt tøj på!" ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja furminatoren kan jeg også anbefale, selvom den langt fra tager det hele, men den tager lige toppen af fældningen :blink:

 

Preben var heldigvis tidligt ude med at ligge an til sommerpelsen, så nu kan jeg komme afsted med kun at støvsuge hver anden dag :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...