Hop til indhold

Hundesygeforsikring


Gæst Bjarne
 Share

Recommended Posts

Kære hundeejere

 

Som produktudvikler i et forsikringsselskab, arbejder jeg i øjeblikket på en ny hundesygeforsikring. Derfor kunne det være rart at høre, hvad de sande eksperter (hundeejerne) lægger vægt på, når man skal vælge forsikring.

 

I vores projektgruppe har vi også diskuteret om der er behov, som ikke er dækket i de eksisterende forsikringer på markedet.

 

Jeg håber I kan bidrage med nogle gode input.

 

Mange hilsner

Bjarne

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne tænke mig en forsikring der evt. dækkede lidt af, eller gav en form for rabat på neutralisering af kæledyr.

Der fødes alt for mange "ups-hvalpe", der ender deres liv på dyrlægens bord efter en kort kummerlig tilværelse. For slet ikke at tale om killinger!

Det er selvfølgelig en indtægt for dyrlægen, men jeg tror at dyrlægestanden i længden ville få mere ud af det hvis alle hunde og katte var "ønskebørn", som ejerne virkelig ville ofre noget på.

 

I USA har man f.eks. "spay-day" hvor dyreværnsorganisationer, dyrlæger og sponsorer - måske også forsikringsselskaber - i fællesskab financierer en nedsættelse af prisen på neutralisering af hunde og katte.

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at det allervigtigste er 1) at forsikringen er livsvarig. Og 2) at den ikke kan opsiges uden der er tale om misligeholdelse.

 

1) Det er NOGET træls, hvis man betaler til en forsikring på en sund og rask hund i 10-11 år og først får brug for hjælp når hunden er blevet for gammel.

--2) Og jeg har faktisk hørt om en allergihund der blev opsagt af forsikringen uden anden grund end at det havde de ret til. Hunden var ung men producerede mange dyrlægeregninger:roll:. Og ville nok blive ved med det..

 

Andre ting, jeg ville sætte højt er lav eller ingen selvrisiko og bred dækning. Evt også delvis dækning af medicin. Jeg mener ikke at der er nogen medicin-dækning nogen forsikringer i dag.

 

Den årlige præmies størrelse betyder mindre for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre ting, jeg ville sætte højt er lav eller ingen selvrisiko og bred dækning. Evt også delvis dækning af medicin. Jeg mener ikke at der er nogen medicin-dækning nogen forsikringer i dag.

 

Ja, det er gode forslag. Jeg har faktisk opsagt min hundesygeforsikring fordi selvrisikoen var så høj at den aldrig dækkede noget alligevel.

 

Og livsvarig burde være en selvfølge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også meget gerne betale en højere pris om året, og så få dækket mere.

 

Vidste ikke engang at forsikring ikke gælder hele livet :confused::shock:

Det skal de da! Især hvis man troligt har betalt i mange, mange år uden at have brugt særlig meget.

 

 

Hmm, hvis jeg kunne vælge et drømme forsikringsselskab ville det være nogle som faktisk også støttede nogle dyr i nød. At det ikke kun handlede om MIN hund, men så igen, jeg kan jo bare fortsætte med at betale til de dyreorganisationer jeg i forvejen gør.. Men i drømmeverdenen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre ting, jeg ville sætte højt er lav eller ingen selvrisiko og bred dækning. Evt også delvis dækning af medicin. Jeg mener ikke at der er nogen medicin-dækning nogen forsikringer i dag.

 

Den årlige præmies størrelse betyder mindre for mig.

 

Ja, jeg gad godt, at det var ligesom på mine egne forsikringer, at der er en selvrisiko, men at man så får betalt resten.. Ikke lige osm nu, hvor jeg selv skal betale 20% PLUS selvrisiko

 

Og ja, at den er livsvarig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft sygeforsikring, men skal aldrig have det igen, de dækker kun når skaden er sket, ikke noget forebyggende, de bliver opsagt hvis man 'over-bruger' den, selvom man har betalt tålmodigt i mange år, når jeg så endelig havde noget der skulle dækkes så var det et stort tovtrækkeri og mistænkeliggøres.

 

Ja tak til at dække sterilisering / kastrering, adfærdsbehandling, gamle hunde.

 

Og hvad med prisforskel? Jeg kan ikke fatte at en gennemført sund race (evt gadekryds) skal betale det samme som en indavlet med gennemsnitlig levealder på 7 år (det samme i ansvarsforsikringen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der nu også et par selskaber der gør:-D

 

Ok, må indrømme jeg ikke ved så meget om det endnu, var bare over lykkelig for at nogen overhovedet ville forsikre os.

Har slet ikke tænkt længere end at så længe jeg betalte min del, ville de sørge for deres del.

Måske jeg skulle lave en tråd om hvilke selskaber folk vil anbefale..

Link til indlæg
Del på andre sites

vi betalte til sygeforsikring i 4 år inden vi flyttede til sverige.

 

Hver gang en af hundene kom til skade skulle vi betale hele regningen og så vente på at der kom en check flere uger senere.. Det var flere ganmge en kæmpe udskrivning +10.000 kr der åd alt hvad man havde af reserver indtil man fik en check fra forsikringen..

 

I sverige vælger man selv hvor stort beløb forsikringen skal dække pr år. Man kan vælge imellem forskellige faste selvrisikoer + man kan også selv vælge den rørlige selvrisiko. + den dækker medicin og andet der er brugt til hunden. Forsikringen er "delt op" i perioder af 125 dage, som betyder at når hunden kommer til skade skal man betale den faste selvrisiko + den rørlige selvrisiko. Kommer hunden tilskade igen inden for de 125 dage så betaler man kun "den lille" selvrisiko, den rørlige

 

Hvis hunden kommer tilskade og kommer til dyrlægen kan man betale 100 skr for at dyrehospitalet selv ordner det med regningen med forsikringen. Det betyder at man kun betaler sin selvrisiko på dyrehospitalet.. Kommer hunden til skade igen så betaler man kun den rørlige selvrisiko til dyre hospitalet resten får de fra forsikringen..

 

Et eks.. Min hund kommer til skade med ulvekloen, der kun hænger og dingler i hunden, skal ha' den fjernet for den går aldrig i orden igen..

 

Det koster med operation, nakose og alt andet 4600 skr

Vi betaler 100 skr for at de ordner det med forsikringen og skal "kun" betale 1200 skr for operationen.

 

Der kommer efter 2 dage et venligt brev fra forsikringen hvor i der er beskrevet hvilke beløb der er betalt til dyrehospitalet og til slut står der at hvis der kommer flere regninger i forbindelse med skaden så skal vi bare sende regningen ind til dem.. Det gør vi og for pengene sat ind på kontoen..

 

4 uger senere kommer hun til skade med den anden ulveklo som også skal fjernes.. ! Det samme bliver gjort igen, men da det er inden for de 125 dage skal man kun betale den rørlige selvrisiko så vores regning for 2. operation er 600 skr..

 

Der er jo himmel vid forskel på at betale hele beløbet og så "kun" at betale selvrisikoen..

 

 

Det er fantastisk at man ikke skal ha' den stor pung med i byen hver gang der sker noget !!!!! Vi er super tilfredse med denne ordning !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte den forsikring der havde den laveste præmie og selvrisiko, og nogenlunde den samme dækning som andre på markedet.

 

Ønsker til Sygeforsikring:

 

1) Livsvarig.

 

2) Lav selvrisiko (max 500kr) evt. mulighed for selv at vælge og så regulere præmien tilsvarende.

 

3) Lav årlig præmie.

 

4) Færre begrænsninger på dækning, da jeg synes listen er alt for lang, i forhold til dækning.

Evt. mulighed for tilvalg, da der nok er forskel på, hvor meget folk ønsker, at forsikre deres hund. Fx adfærdsbehandling, som følge af ulykker/hændelser som ejer ikke har haft direkte indflydelse på.

 

5) Mere gennemskuelig dækning (x% - selvrisiko og max. x kr og x antal pr/år giver ikke det vilde overblik, før man står i en situation, hvor forsikringen måske siger stop)

 

Ved ikke om det er realistisk, men det er hvad jeg godt kunne tænke mig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi betalte til sygeforsikring i 4 år inden vi flyttede til sverige.

 

Hver gang en af hundene kom til skade skulle vi betale hele regningen og så vente på at der kom en check flere uger senere.. Det var flere ganmge en kæmpe udskrivning +10.000 kr der åd alt hvad man havde af reserver indtil man fik en check fra forsikringen..

 

I sverige vælger man selv hvor stort beløb forsikringen skal dække pr år. Man kan vælge imellem forskellige faste selvrisikoer + man kan også selv vælge den rørlige selvrisiko. + den dækker medicin og andet der er brugt til hunden. Forsikringen er "delt op" i perioder af 125 dage, som betyder at når hunden kommer til skade skal man betale den faste selvrisiko + den rørlige selvrisiko. Kommer hunden tilskade igen inden for de 125 dage så betaler man kun "den lille" selvrisiko, den rørlige

 

Hvis hunden kommer tilskade og kommer til dyrlægen kan man betale 100 skr for at dyrehospitalet selv ordner det med regningen med forsikringen. Det betyder at man kun betaler sin selvrisiko på dyrehospitalet.. Kommer hunden til skade igen så betaler man kun den rørlige selvrisiko til dyre hospitalet resten får de fra forsikringen..

 

Et eks.. Min hund kommer til skade med ulvekloen, der kun hænger og dingler i hunden, skal ha' den fjernet for den går aldrig i orden igen..

 

Det koster med operation, nakose og alt andet 4600 skr

Vi betaler 100 skr for at de ordner det med forsikringen og skal "kun" betale 1200 skr for operationen.

 

Der kommer efter 2 dage et venligt brev fra forsikringen hvor i der er beskrevet hvilke beløb der er betalt til dyrehospitalet og til slut står der at hvis der kommer flere regninger i forbindelse med skaden så skal vi bare sende regningen ind til dem.. Det gør vi og for pengene sat ind på kontoen..

 

4 uger senere kommer hun til skade med den anden ulveklo som også skal fjernes.. ! Det samme bliver gjort igen, men da det er inden for de 125 dage skal man kun betale den rørlige selvrisiko så vores regning for 2. operation er 600 skr..

 

Der er jo himmel vid forskel på at betale hele beløbet og så "kun" at betale selvrisikoen..

 

 

Det er fantastisk at man ikke skal ha' den stor pung med i byen hver gang der sker noget !!!!! Vi er super tilfredse med denne ordning !

 

Tja... Den ordning havde jeg med Provinzial indtil de blev overtaget af Alm. Brand i 2001..:roll:

 

--Sig mig... Hvor meget betaler I så i årlig præmie for de gunstige vilkår?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk ret tilfreds med den jeg har nu.

Jeg synes ikke ligefrem den er billig, den er ca. 700 kr dyrere end min egen ulykkesforsikring, men selvrisikoen er kun på 800, det synes jeg er en fair selvrisiko. Derudover er der god service, jeg sendte en bon derind torsdag og havde pengene sat ind på min nemkonto onsdagen efter.

Desuden er de flinke, tog sig tid til mine spørgsmål og sådan..

Det eneste jeg kunne ønske mig var en livsvarig forsikringen, og måske med studie/pensionistrabat. Det får jeg nemlig på min egen ulykkesforsikring og synes det kunne være fikst med studierabat på kæledyrets også..

Link til indlæg
Del på andre sites

Betaler 1568 i dyrekassen for ansvar og sygeforsikring, selv risiko er 577

 

Jeg vægter højt årligt dækningsbeløb, livsvarig forsikring, højt.

 

 

Spørgsmålet er blot at det ville kunne betale sig at få en masse ekstra ting med for os hunde-ejere, for stiger forsikringen til f.eks 3500 årligt, så betaler vi jo det hele "tilbage" via den årlige præmie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrekassen Danmark har jeg absolut ingen gode erfaringer med, i mit tilfælde dækkede de INTET da det kom til stykket! Selvom de f.eks. lovede labatorie prøver (blodprøver) men vurderer så at når det var prøver for at teste om hunden havde allergi ville de ikke dække - fordi de ikke dækkede allergi!

 

Jeg brugte over 40.000,- på hunden i ren dyrlægeregninger, fik ikke én eneste øre tilbage derfra.

 

Vi valgte en alm. ansvar via vores egen forsikringsselskab, og droppede sygeforsikringen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette står inde på Dyrehospitalets hjemmeside (København):

Vi hjælper også gerne med kontakter til forsikringsselskabet, hvis dit dyr er sygeforsikret. Dette kan betyde, at du måske kan nøjes med at betale selvrisikoen hos os.

 

Dette KAN betyde..... Hvordan finder man ud af det, før man står i en ulykkelig situation?

 

Er det overhovedet selskaber i DK som har den svenske model, hvor man betaler et beskedent beløb + selvrisiko, og forsikringen betaler resten?

Synes selv at det er lidt uoverskueligt at skulle hive 10.000 op af lommen, for at få dem igen en uge senere... Og måske lidt unødvendigt?

 

Men det kommer måske an på, hvor meget ens forsikringsselskab vil tjekke, om hvorvidt man er berettiget til dækningen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...