Hop til indhold

Showline


Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Stofbur siger du. Må jeg lige kigge på :-D

 

Vi har ikke bil pt., men vi skal have en indenfor et par år - men går ikke ud fra at det stålbur fra shop4dogs virker i en bil? Rent sikkerhedsmæssigt?

 

Synes det er smart at det kan klappes sammen, men aner ikke hvad det vejer.

 

Karlas klapsammen stålbur - str. 60 cm i længden - vejede godt over 10 kg så vidt jeg husker - for fiiiiilan det var tungt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tror næsten også at jeg må ud og have et mere:lol:... Det må blive i hillerød... så kan jeg shoppe amok lidt der også:lol:

 

Og ja, metalbure er sindsygt tunge... jeg kører altid mit på mit trimmebord. Bare alene fra redskabsskuret til bilen, når jeg pakker bil, er mega hårdt.:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok men så bør vi vist vente med stålbur til vi har en bil det kan ligge i til evig tid, for nok kan jeg bære 17 kilo hund op og ned af trappen, men er også ved at få lidt lange arme af alt det slæberi.......

 

Tænk engang at de er SÅ tunge :shock: Hvad blev der af let-metal?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan i ikke bare bruge christianiacyklen - buret kan alligevel ikke være deri:mrgreen:

 

HOV havde slet ikke set dit indlæg - jeg kan sgu da ikke cykle med Anders og Motor til Hillerød, fjolle :mrgreen: De vejer efterhånden et halvt ton tilsammen, bur eller ej!

Link til indlæg
Del på andre sites

HOV havde slet ikke set dit indlæg - jeg kan sgu da ikke cykle med Anders og Motor til Hillerød, fjolle :mrgreen: De vejer efterhånden et halvt ton tilsammen, bur eller ej!

 

Hvornår skal i afsted? Det kan jo være vi kan bruge snudemobilen, så kan vi komme med og heppe. Der er dog nok ikke plads til et metalbur i den hvis vi også skal være 4 mennesker og 2 hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår skal i afsted? Det kan jo være vi kan bruge snudemobilen, så kan vi komme med og heppe. Der er dog nok ikke plads til et metalbur i den hvis vi også skal være 4 mennesker og 2 hunde:mrgreen:

 

Altså, det er endt med at det skal være et stofbur, og ellers skulle stålburet kunne klappes sammen.

Jeg tror vi skal til en eller anden by i april og måske så Hillerød bagefter - måske i synes det er sjovest i Hillerød, for der kommer Malene jo også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det er endt med at det skal være et stofbur, og ellers skulle stålburet kunne klappes sammen.

Jeg tror vi skal til en eller anden by i april og måske så Hillerød bagefter - måske i synes det er sjovest i Hillerød, for der kommer Malene jo også :-D

 

Jaja, vi skal nok få proppet det bur ind i bilen på den ene eller anden måde:mrgreen:

Der er jo lang tid til, uanset hvilket et det bliver så glæder vi os til at heppe på dig og Anders i ringen, det kan ikke andet end at blive en fantastisk dag:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja, vi skal nok få proppet det bur ind i bilen på den ene eller anden måde:mrgreen:

Der er jo lang tid til, uanset hvilket et det bliver så glæder vi os til at heppe på dig og Anders i ringen, det kan ikke andet end at blive en fantastisk dag:blink:

 

Mig i ringen: :badr: :scared: :skraek: :sut::syg:

Anders i ringen: :vinken: :klovn: :hundentraekker::fyfy::hundifart::bigsmile: :sove: :vuf::vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Uanset hvad, så skal vi helt sikkert se det.

 

Har i så købt en af Freyas liner - bare for lige at komme tilbage til emnet:oops:

 

Tænk at du dræbte tråden Buju...

 

Lige for at få det helt på det rene - det er en god ide hvis jeg køber dette stofbur, ikke? I størrelse 3XL? (Størrelse: 102 cm x 69 cm x 69 cm)

 

Stofbur - med stålrørsstel str. XXXL

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk at du dræbte tråden Buju...

 

Lige for at få det helt på det rene - det er en god ide hvis jeg køber dette stofbur, ikke? I størrelse 3XL? (Størrelse: 102 cm x 69 cm x 69 cm)

 

Stofbur - med stålrørsstel str. XXXL

 

 

Altså... Hvor store er det nu lige de der samojeder går hen og bliver?

 

I hvertfald: har jo de her to springertøser, hvor den ene er en stor tøs, der ligger lidt (ah, ok så; noget!) over standardmål (heldigvis er jeg også høj, så der er ikke SÅ mange dommere der har opdaget vuffens højde...), mens den anden er sådan mere normal og rammer godt ind på de 51 cm. i skulderhøjde. De to kan sagtens ligge og hygge sammen i et bur, der er på størrelse med det du linker til (et par cm. til og fra her og der).

 

Skønt vi faktisk har to bure, vil de oftest hellere ligge sammen og hygge i det samme når vi er af sted på udstilling. De går i hvert fald begge der ind, inden vi er færdige med at stille det op og har fået snorene af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Røntved

Enzo fik nu udstillingsline idag. Hans "mor" har fødselsdag:klap: og havde ønsket en ny line fra Freya´s "mor" Den er bare super flot. Så nu venter vi bare på det bliver den 14. marts, så den kan komme i brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enzo fik nu udstillingsline idag. Hans "mor" har fødselsdag:klap: og havde ønsket en ny line fra Freya´s "mor" Den er bare super flot. Så nu venter vi bare på det bliver den 14. marts, så den kan komme i brug.

 

De er nemlig superflotte! Jeg har en sort med sølv/hvide perler som Malene har lavet. Derudover har vi en hvid med lyserøde perler som Stjernetosse har lavet... så nu skal vi bare have meldt til nogle flere udstillinger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk at du dræbte tråden Buju...

 

Lige for at få det helt på det rene - det er en god ide hvis jeg køber dette stofbur, ikke? I størrelse 3XL? (Størrelse: 102 cm x 69 cm x 69 cm)

 

Stofbur - med stålrørsstel str. XXXL

 

Jeps, det er bare sådan noget jeg kan:mrgreen:

 

Men du formår jo heldigvis fint at starte den igen omend en anelse OT:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... Hvor store er det nu lige de der samojeder går hen og bliver?

 

I hvertfald: har jo de her to springertøser, hvor den ene er en stor tøs, der ligger lidt (ah, ok så; noget!) over standardmål (heldigvis er jeg også høj, så der er ikke SÅ mange dommere der har opdaget vuffens højde...), mens den anden er sådan mere normal og rammer godt ind på de 51 cm. i skulderhøjde. De to kan sagtens ligge og hygge sammen i et bur, der er på størrelse med det du linker til (et par cm. til og fra her og der).

 

Skønt vi faktisk har to bure, vil de oftest hellere ligge sammen og hygge i det samme når vi er af sted på udstilling. De går i hvert fald begge der ind, inden vi er færdige med at stille det op og har fået snorene af dem.

 

STØRRELSE:

Skulderhøjde:

Idealhøjde for hanner 57 cm +/- 3 cm.

 

 

Og nu ligger Motor i hvert fald ikke på den lille side.

 

Malene skrev at en meters penge i længden er godt til en samojed.

 

Ellers er der 2XL, det er 91 cm x 64 cm x 64 cm.

Men han skal vel gerne kunne stå op derinde? Hovedet kommer jo ovenpå.

Link til indlæg
Del på andre sites

STØRRELSE:

Skulderhøjde:

Idealhøjde for hanner 57 cm +/- 3 cm.

 

 

Og nu ligger Motor i hvert fald ikke på den lille side.

 

Malene skrev at en meters penge i længden er godt til en samojed.

 

Ellers er der 2XL, det er 91 cm x 64 cm x 64 cm.

Men han skal vel gerne kunne stå op derinde? Hovedet kommer jo ovenpå.

 

Tja, og tjo til det med at stå op. For det skal de jo i teorien kunne. Altså stå op uden at dunke hovedet mod noget. Men mine ligger og sover det meste af tiden i løbet af sådan en dag. Så de får lov at være lidt duknakkede i ny og næ. Heldigvis er toppen jo blød, så de kan strække sig alligevel...

 

Altså fordelen ved 3XL er jo, at så er der plads til en bamse mere derinde...

 

Og eftersom der ikke er en kæmpe forskel i vægt og pris de to størrelser i mellem, så er det måske ganske hip som hap hvad du vælger? I hvert fald syntes jeg det ser godt ud og til en ganske rimelig pris, og vil også se den vej når jeg har brug for et nyt bur næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, og tjo til det med at stå op. For det skal de jo i teorien kunne. Altså stå op uden at dunke hovedet mod noget. Men mine ligger og sover det meste af tiden i løbet af sådan en dag. Så de får lov at være lidt duknakkede i ny og næ. Heldigvis er toppen jo blød, så de kan strække sig alligevel...

 

Altså fordelen ved 3XL er jo, at så er der plads til en bamse mere derinde...

 

Og eftersom der ikke er en kæmpe forskel i vægt og pris de to størrelser i mellem, så er det måske ganske hip som hap hvad du vælger? I hvert fald syntes jeg det ser godt ud og til en ganske rimelig pris, og vil også se den vej når jeg har brug for et nyt bur næste gang.

 

Ja det med en bamse mere har jeg også tænkt på, det kunne jo være ret smart.

Tror det skal være den store så, for hellere for stor end for lille.

 

Læste lige at samojeder så cirka er 5% længere end de er høje, dvs 63 cm hvis han er 60cm høj.. vildt nok at de er så "firkantede".

 

Og så stod der at vildkløer bør fjernes - NB fjernelse af vildkløer er forbudt i DK :???: Hmmm, rimelig dobbelt moralsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja det med en bamse mere har jeg også tænkt på, det kunne jo være ret smart.

Tror det skal være den store så, for hellere for stor end for lille.

 

Læste lige at samojeder så cirka er 5% længere end de er høje, dvs 63 cm hvis han er 60cm høj.. vildt nok at de er så "firkantede".

 

Og så stod der at vildkløer bør fjernes - NB fjernelse af vildkløer er forbudt i DK :???: Hmmm, rimelig dobbelt moralsk.

 

Det ER dobbeltmoralsk med det er fordi at standarden bliver lavet sammen med Norge, Sverige og Finland også... så har vi i DK blevet nødt til at tilføje at det er forbudt at fjerne dem... men de er ikke udbredt blandt samojeder. kender kun til én samojed som har dem... Rusland er pt. sure for de mener at det er dem som burde ligge standarden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER dobbeltmoralsk med det er fordi at standarden bliver lavet sammen med Norge, Sverige og Finland også... så har vi i DK blevet nødt til at tilføje at det er forbudt at fjerne dem... men de er ikke udbredt blandt samojeder. kender kun til én samojed som har dem... Rusland er pt. sure for de mener at det er dem som burde ligge standarden.

 

Hvad er vildkløer helt præcist?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil russerne bevare vildtkløerne?

Synes bare at sætningen opfordrer til at drage til udlandet og få dem fjernet.. og det synes jeg er lidt mærkeligt, hvorfor ikke bare sige at det trak lidt ned hvis det endelig var - jeg synes nu at vildtkløer er meget charmerende.

 

Russere er seje :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER dobbeltmoralsk med det er fordi at standarden bliver lavet sammen med Norge, Sverige og Finland også... så har vi i DK blevet nødt til at tilføje at det er forbudt at fjerne dem... men de er ikke udbredt blandt samojeder. kender kun til én samojed som har dem... Rusland er pt. sure for de mener at det er dem som burde ligge standarden.

 

Der er mange racer, hvor der er note vedrørende fjernelse af vildtkløer. Men, som Freya3010 ganske rigtigt siger, er det fordi der er ét land, der har protektoratet på en race, og det er dem, der bestemmer hvordan den skal se ud. Derfor kan andre lande være nødsaget til at laver noter i forhold til gældende lovgivning.

 

Tror i øvrigt der er mange, der fortsat fjerner vildtkløerne på deres nyfødte... I hvert fald indenfor visse racer, hvor det ligger på nogle af linjerne. Der er desværre store skader at se på (især jagt)hunde, der har dem siddende i en voksen alder. Sorry... OT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste lige at samojeder så cirka er 5% længere end de er høje, dvs 63 cm hvis han er 60cm høj.. vildt nok at de er så "firkantede".

 

Den der kassede firkant sådan en samojede er, er netop hvad der får dem til at se hammergodt ud, når de bliver stillet op frit. Mange andre racer, der ikke er så firkantede, vil se lade ud, når de freestackes (som det jo så fint kaldes).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...