Hop til indhold

Jeg syntes at det er hårdt i øjeblikket

Lonny
 Share

Recommended Posts

Baldur og Luna har som sagt været syge, så i en lang periode har de skulle ud hver nat pga. af dårlig mave, som regel 2-3 gange.

Det er så næsten gået over nu, men så blev katten syg, og det har åbenbart forskubbet balancen mellem kattene. Før i tiden plejede den ene kat at ville være ude om natten, og den anden sov sammen med os. Men katten der sov hos os, vil nu helst være ude sammen med den anden kat, så den står og miaver lige til vi lukker den ud. Men når vi så har lukket den ud, så vil den ind igen 2 timer senere, og her er klokken så 1 om natten, og vi skal op kl. 5. Jeg prøver at ignorerer ham, men han er møg stædig og i nat miavede han i 2 timer :shock:

Samtidig er Baldur helt oppe og køre i øjeblikket, enten fordi at Luna snart kommer i løb eller fordi at der er et eller andet galt, i hvert fald forsøger han at parre enten mig eller Luna hvert 5 minut, og Luna bliver stresset af alt dette, så hun laver ballade hele tiden.

Jeg er træt fordi jeg ikke får sovet om natten, og om dagen får jeg ikke 5 minutters fred...

Så lige i øjeblikket ville jeg altså ønske at jeg kun havde én af hver slags, én kat og én hund...

Gode råd modtages, eller en aflastning famillie vil også kunne gøre det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først lidt :ae: :ae: herfra..

Kan desværre ikke hjælpe, men jeg kan føle med dig.. Synes selv de seneste par uger med bare en unghund og en killing har været hektiske nok.. :shock: Vi er også ramt af diarre og hormoner! :roll:

Mio er heldigvis lige blevet rask, men der har både været opkast i sengen og natteluftning i weekenden! :( Nu er det så "bare" hans hormoner der går grassat.

Men så er det idag gået ud over Pippi, der har fået så dårlig mave, at hun efterlod en fin hilsen ud over kanten på kattebakken! :badr:

Så ja, jeg helt klart også med på den med dyrets første sygedag og også gerne barsel som nybagt hunde-/kattemor! :5up:

God bedring til Jer alle herfra :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle sammen, det er altid dejligt at blive trøstet lidt :-D

Jeg har lige været ude og gå en tur med Baldur, og Bo gik med Luna, og vi gik hver sin vej.

Baldur fik sin slappe af line på (han må gå som han vil, bare han ikke trækker), og så gik vi ellers bare ud over markerne. Her gik det op for mig hvor meget jeg har savnet bare at gå en tur, alt går op i træning, i at gå pænt, og alle mulige andre nødvendige ting, og ind i mellem glemmer jeg nok lidt, bare at nyde at være sammen med dem...

Så det vil jeg helt klart til at gøre lidt mere. Min regel har jo altid været at man ikke må forlade hundene 2 gange på en dag, men det betyder så også at alle lange gåture er blevet droppet, da Luna jo endnu ikke kan gå så langt. Og når Luna er med, så skal vi jo træne gå pænt.

Og til nu har det været min mand der har taget de lange ture i skoven med Baldur, og mig der er blevet hjemme og har trænet/leget med Luna. Men nu tror jeg at vi skal til at skiftes lidt, for hvor har jeg dog bare savnet det, at gå en tur, helt uden at skulle træne eller andet.

Og så tror jeg altså at jeg må droppe mit regel om ikke at forlade hundene mere end én gang om dagen, for vi trænger til at komme ud sammen, og bare nyde livet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hundene kan kapere det, er det en god ide at de KAN finde ud af at blive forladt mere end en gang. Det g¢r alting meget nemmere :5up: Mine bliver forladt mindst 2 gange de dage vi arbejder, og engang imellem endda 3 gange, men det er selvf¢lgelig også lidt ældre damer.

At gå en tur bare for at gå en tur, er ren terapi for sjælen. Det bliver praktiseret meget i mit hus :mrgreen: (det er dog ikke helt så afslappende med 3 hunde :lol: så nogle gange tager jeg bare en).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hundene kan kapere det, er det en god ide at de KAN finde ud af at blive forladt mere end en gang. Det g¢r alting meget nemmere :5up: Mine bliver forladt mindst 2 gange de dage vi arbejder, og engang imellem endda 3 gange, men det er selvf¢lgelig også lidt ældre damer.

At gå en tur bare for at gå en tur, er ren terapi for sjælen. Det bliver praktiseret meget i mit hus :mrgreen: (det er dog ikke helt så afslappende med 3 hunde :lol: så nogle gange tager jeg bare en).

Der er nemlig ikke noget bedre end sådan en lang tur hvor man bare går, ingen forventninger eller noget, bare nyde hunden og naturen :lun:

Men som du selv er inde på, så er det ikke altid så afslappende når der er mere end én hund, og slet ikke når den ene af dem er en hvalp på 6 måneder, der absolut skal vise sin storebror hvor meget hun kan og tør :lol:

Så jeg har hermed bestemt at der skal være mange flere alene ture med dem begge 2, så må den anden bare trøste sig med at det også bliver deres tur :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Når jeg læser denne tråd kan jeg ikke lade være med at komme til at tænke på tråden om Møffe der graver i gulvet, specielt ikke når du (Lonny) nævner din regel og så alt det med de forskellige former for træning.

Jo, det er da vigtigt at hundene lærer både det ene og det andet - hen ad vejen, men jeg tror også vi let falder i den dumme faldgrube, at vi kommer til at forcere, at alt kommer til at gå for meget op i regler, teknik og 'afkrydsning i skemaer': "idag har vi opnået x" osv.

At have forsætter (f.eks. om ikke at forlade sin hund mere end en gang dagligt) er da fint og beundringsværdigt... bare det ikke bliver en betonregel, der kommer til at spærre for den sunde fornuft i specifikke situationer...

Jeg bruger f.eks. pt. rigtigt meget tid på hunden fra tråden "who let the dog out?" Jeg har nogle klare ideer og tanker, mål jeg/vi søger hen imod, men samtidig prøver jeg at undgå at forcere. Jeg beslutter ikke på forhånd, at idag skal vi gøre det og det. I stedet prøver jeg at fornemme mig frem til, hvad der vil være godt i selve øjeblikket. Jeg føler det giver en rigtigt god harmoni mellem os, vi 'kommunikerer'... og så når vi også målene - ikke altid i den nøjagtige rækkefølge jeg havde forestillet mig, men en efter en kommer alle puslespillets brikker på plads.

Held og lykke! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser denne tråd kan jeg ikke lade være med at komme til at tænke på tråden om Møffe der graver i gulvet, specielt ikke når du (Lonny) nævner din regel og så alt det med de forskellige former for træning.

Jo, det er da vigtigt at hundene lærer både det ene og det andet - hen ad vejen, men jeg tror også vi let falder i den dumme faldgrube, at vi kommer til at forcere, at alt kommer til at gå for meget op i regler, teknik og 'afkrydsning i skemaer': "idag har vi opnået x" osv.

At have forsætter (f.eks. om ikke at forlade sin hund mere end en gang dagligt) er da fint og beundringsværdigt... bare det ikke bliver en betonregel, der kommer til at spærre for den sunde fornuft i specifikke situationer...

Jeg bruger f.eks. pt. rigtigt meget tid på hunden fra tråden "who let the dog out?" Jeg har nogle klare ideer og tanker, mål jeg/vi søger hen imod, men samtidig prøver jeg at undgå at forcere. Jeg beslutter ikke på forhånd, at idag skal vi gøre det og det. I stedet prøver jeg at fornemme mig frem til, hvad der vil være godt i selve øjeblikket. Jeg føler det giver en rigtigt god harmoni mellem os, vi 'kommunikerer'... og så når vi også målene - ikke altid i den nøjagtige rækkefølge jeg havde forestillet mig, men en efter en kommer alle puslespillets brikker på plads.

Held og lykke! :5up:

Jeg tror at du har fuldstændig ret, det er næsten som om det er blevet et projekt i stedet for noget man nyder, og sådan skal det jo slet ikke være...

Og du har nok også ret i at vi ville nå mere hvis vi gjorde det af lyst, og om ikke andet så ville det da være sjovere :-D

Så jeg vil helt sikkert forsøge at følge din måde at gøre tingene på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler virkelig med dig. :ae:Smilla ødelægger som sådan ikke min nattesøvn (det skulle da lige være pga bekymringerne ;-)) så synes jeg virkelig det er hårdt at have en syg hund. Hun har øjnene (usikker fremtid). Og så er hun halt, hvilket betyder en masse indestængt energi (vi må hverken rigtigt lege eller gå tur) og at vi ikke kan deltage i pre-agility og unghunde-træning samt ringtræning som jo altsammen lige er startet op efter ferien (og 'vi' havde glædet os sådan til det). Og jeg savner at komme ud sammen med hende. øv øv. Så fuld forståelse her fra mig. :-):vinken::ae::ae: God bedring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Hej Lonny, også sådan een her fra mig :ae:

Kanski godt forstå du synes det er hårdt uden nattesøvn og ro i dagligdagen til at sætte sig på sin flade og lave ingenting :blink:

Jeg synes bestemt også du skal prøve og skyde "reglerne" lidt til side, for både din og hundenes skyld - de kan jo også mære når "mor" har mere overskud og mere energi i løbet af dagen.

Så ud og gå nogle ture hvor du har tid til faktisk og nyde den :5up:

og så vil jeg også sige at ingen regler uden undtageler - så pyt med at de indimellem er alene 2 gange på een dag, hvis de klarer det fint. Jeg ser dit "helbred" som det vigtigste.

Som man siger, "intet menneske, ingen hund" :lol::lol: Eller nowet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Baldur og Luna har som sagt været syge, så i en lang periode har de skulle ud hver nat pga. af dårlig mave, som regel 2-3 gange.

Det er så næsten gået over nu, men så blev katten syg, og det har åbenbart forskubbet balancen mellem kattene. Før i tiden plejede den ene kat at ville være ude om natten, og den anden sov sammen med os. Men katten der sov hos os, vil nu helst være ude sammen med den anden kat, så den står og miaver lige til vi lukker den ud. Men når vi så har lukket den ud, så vil den ind igen 2 timer senere, og her er klokken så 1 om natten, og vi skal op kl. 5. Jeg prøver at ignorerer ham, men han er møg stædig og i nat miavede han i 2 timer :shock:

Samtidig er Baldur helt oppe og køre i øjeblikket, enten fordi at Luna snart kommer i løb eller fordi at der er et eller andet galt, i hvert fald forsøger han at parre enten mig eller Luna hvert 5 minut, og Luna bliver stresset af alt dette, så hun laver ballade hele tiden.

Jeg er træt fordi jeg ikke får sovet om natten, og om dagen får jeg ikke 5 minutters fred...

Så lige i øjeblikket ville jeg altså ønske at jeg kun havde én af hver slags, én kat og én hund...

Gode råd modtages, eller en aflastning famillie vil også kunne gøre det :blink:

ae ae... :5up: du kan bare sende katterne eller baldur op til os, hvis du lover han ikke laver postej ud af mine hunde.. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler med dig :ae: :ae:

Nu er jeg jo klart mest hundemenneske - har dog haft katte... Og jeg ville helt sikkert bare lukke kræet ud om natten, og så lade den være ude selvom den miavede... Gjorde det med min ene kat, og 3-4 nætter sådan, så forholdt den sig i ro og sov natten igennem indenfor ;-)

Kan godt forstå det er hårdt med hundene :ae:

Og jeg blev så glad, da du skrev det med bare at gå en lang tur.

Jeg elsker også at gå lange ture med mine hunde, og det er i bund og grund det bedste ved at have hund... Den der ro eller hvad man skal kalde det, når man bare går en lang tur i naturen, og glemmer tid og sted.

Og jeg har det meget på samme måde som dig.

Jeg er jo præcis hvor jeg også var for et år siden, dvs. har en hvalp/unghund som ikke kan tåle at gå de der dejlige 3-timers ture. Og da jeg havde både Caisar og Kimba kunne det være svært, at få det til at hænge sammen. Også fordi, at Kimba var så krævende som hun var, og kørte helt op hvis jeg havde været afsted med Caisar uden hende... Det var rent ud sagt et helvede nogle gange.

Så GLÆDER mig til, at Ninja snart bliver noget ældre (det går heldigvis hurtigt), så vi kan komme på nogle af de lange dejlige ture.

Men det er ikke altid fryd og gammen, at have to (krævende) hunde samtidig... Især ikke hvis man bliver udkørt af det :ae: :ae: :ae:

Håber de snart er helt friske, og at du husker at passe på dig selv :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler med dig :ae: :ae:

Nu er jeg jo klart mest hundemenneske - har dog haft katte... Og jeg ville helt sikkert bare lukke kræet ud om natten, og så lade den være ude selvom den miavede... Gjorde det med min ene kat, og 3-4 nætter sådan, så forholdt den sig i ro og sov natten igennem indenfor ;-)

Kan godt forstå det er hårdt med hundene :ae:

Og jeg blev så glad, da du skrev det med bare at gå en lang tur.

Jeg elsker også at gå lange ture med mine hunde, og det er i bund og grund det bedste ved at have hund... Den der ro eller hvad man skal kalde det, når man bare går en lang tur i naturen, og glemmer tid og sted.

Og jeg har det meget på samme måde som dig.

Jeg er jo præcis hvor jeg også var for et år siden, dvs. har en hvalp/unghund som ikke kan tåle at gå de der dejlige 3-timers ture. Og da jeg havde både Caisar og Kimba kunne det være svært, at få det til at hænge sammen. Også fordi, at Kimba var så krævende som hun var, og kørte helt op hvis jeg havde været afsted med Caisar uden hende... Det var rent ud sagt et helvede nogle gange.

Så GLÆDER mig til, at Ninja snart bliver noget ældre (det går heldigvis hurtigt), så vi kan komme på nogle af de lange dejlige ture.

Men det er ikke altid fryd og gammen, at have to (krævende) hunde samtidig... Især ikke hvis man bliver udkørt af det :ae: :ae: :ae:

Håber de snart er helt friske, og at du husker at passe på dig selv :ae:

Tak for dit søde indlæg.

Og problemet er jo netop som du skriver, at have 2 krævende hunde, som ikke ligger på samme niveau, og man derfor sjældent kan lave noget sammen med dem begge, gør at alting bliver meget krævende og svært.

Jeg har ikke noget imod krævende hunde, misforstå mig nu ikke, men hvor jeg dog glæder mig til Luna er gammel nok til komme med på vores lange og dejlige ture :-D Der er ikke noget bedre end at stå op søndag morgen, pakke lidt vand og nogle godbidder, og så begive sig ud på en 10 km tur hvor man ser naturen vågne :lun:

Med hensyn til kattene, så var jeg så snedig at jeg gav udekatten lidt lækkert vådfoder 5 minutter før vi gik i seng, så var han beskæftiget indtil vi andre var faldet i søvn. Og det virkede heldigvis, så indekatten lagde sig bare til at sove sammen med os andre :5up:

Baldur og Luna mente så at de da godt kunne forsætte balladen oppe i sengen, så da de startede på det en halv time efter vi var faldet i søvn, så må jeg indrømme at min ro og overblik var væk...

Så jeg råbte så højt jeg og overhovedet kunne, og vækkede både mand og nabolag, men til gengæld blev begge hunde så forskrækkede, at de begge skyndte sig at lægge sig ned, og her blev de så heldigvis resten af natten.

Jeg er ikke stolt over mit voldsomme udbrud, men hold kæft hvor var det dejligt at få sovet hele natten :blink:

ps. og du må jo også hellere få sådan en her :ae:Du kan nok også trænge til det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Installér en kattelem. Det har været en stor succes her i huset.

Jeg har prøvet at have vinduet åbent så de selv kan gå ud og ind om natten, men efter at den ene kat i 3 nætter i træk havde slæbt en levende mus med ind og op på badeværelset, for derefter at bøllebanke den stakkels mus imens jeg forsøgte at sove, har jeg lidt opgivet den tanke igen :lol:

Din reaktion er forståelig efter flere nætter med næsten ingen søvn.:-D

Tak, det syntes jeg egentlig også lidt, men jeg havde jo straks dårlig samvittighed alligevel... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet at have vinduet åbent så de selv kan gå ud og ind om natten, men efter at den ene kat i 3 nætter i træk havde slæbt en levende mus med ind og op på badeværelset, for derefter at bøllebanke den stakkels mus imens jeg forsøgte at sove, har jeg lidt opgivet den tanke igen :lol:

Tak, det syntes jeg egentlig også lidt, men jeg havde jo straks dårlig samvittighed alligevel... :lol:

Kan du ikke lade være med at lukke dem ud om natten?

Vil også mene du reagere meget normalt. Kender folk som har være (næsten) parate til at forære deres baby væk på grund af søvnmangel. Og så bruges det i øvrigt som tortur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også mene du reagere meget normalt. Kender folk som har være (næsten) parate til at forære deres baby væk på grund af søvnmangel. Og så bruges det i øvrigt som tortur...

Så det var DERFOR jeg var ved at blive så sur på Møffe de første par nætter, hvor jeg nat 1 kun fik 2 timers søvn og nat 2 kun fik 5 timer (og jeg er vant til 8-10 timer) - så da han igen nat tre vandrede pivende rundt uden at kunne finde ro, lige meget hvad, var han altså NÆSTEN billigt til salg :evil::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også forsøge at holde misserne inde om natten (det er på det tidspunkt de fleste katte bliver dræbt. Taler af erfaring. :(). Det giver nogle hårde nætter, hvor de vil plage- men hold ud).

Link til indlæg
Del på andre sites