Hop til indhold

Hvad gør jeres dyrlæge til den bedste


Dinah
 Share

Recommended Posts

eller måske dårligste.:5up:

 

Hvad gør jeres dyrlæge til det han/hun er:?:

 

Vi havde en dyrlæge i Farum. Fungerede fint. Lidt kontante, men no problem.

 

Da vi så en dag skulle have fat i en dyrlæge akut og min egen havde lukket den mandag, ringede jeg til en i Værløse.

 

De er intet mindre end fantastiske:banan:og vi har været tilknyttet siden da:5up:

1) super søde

2) Bruger meget tid på snak med "forældrene"

3) hygger med hunden på gulvet bagefter HVER GANG

4) Super hjællpsomme og imødekommende

5) For et stykke tid siden, ringede jeg og sagde, at jeg ville komme i løbet af åbningstiden dagen efter ml 8.30 og 18 for at hente noget. De ringede så til mig og sagde, at de lige smuttede i ½ time til udebesøg, så jeg ikke kørte forgæves

6) Man har følelesen af, at ens hund er den skønneste og bedste patient af alle deres klienter

Link til indlæg
Del på andre sites

eller måske dårligste.:5up:

 

Hvad gør jeres dyrlæge til det han/hun er:?:

 

Vi havde en dyrlæge i Farum. Fungerede fint. Lidt kontante, men no problem.

 

Da vi så en dag skulle have fat i en dyrlæge akut og min egen havde lukket den mandag, ringede jeg til en i Værløse.

 

De er intet mindre end fantastiske:banan:og vi har været tilknyttet siden da:5up:

1) super søde

2) Bruger meget tid på snak med "forældrene"

3) hygger med hunden på gulvet bagefter HVER GANG

4) Super hjællpsomme og imødekommende

5) For et stykke tid siden, ringede jeg og sagde, at jeg ville komme i løbet af åbningstiden dagen efter ml 8.30 og 18 for at hente noget. De ringede så til mig og sagde, at de lige smuttede i ½ time til udebesøg, så jeg ikke kørte forgæves

6) Man har følelesen af, at ens hund er den skønneste og bedste patient af alle deres klienter

De markerede "ting" passer også godt til "vores dyrlægeklinik" :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun erfaring med 2 dyrlæger. Førhen boede vi på Amager, og de var meget grundige hver gang man kom med hunden. Den blev undersøgt i alle ender og kanter :lol: Måske lige lidt for meget af det gode, men kendte jo ikke til andet. Og så husker jeg dem som ret dyre. Måske ikke dyrere end normalt ? men kunne alligevel godt være noget af en udskrivning ind imellem.

 

Her hvor vi bor nu, på landet har vi en helt ligetil og nede på jorden dyrlæge. Undersøger ikke så meget, med mindre han kan se at der er grund til det. Tror han bedst kan sammenlignes med en rigtig gammel mekaniker, der kan høre på motoren, hvad der er galt, hvor nye unge mekanikere ikke kan finde ud af det mekaniske, fordi alt nu om dage er elektroniksk :blink:

 

Ikke fordi man sådan kan sammenligne hunde og biler, men alligevel.

 

Og så er han billig, i forhold til hvad vi ellers har været vandt til inde i byen. Og hundene kan lide at komme der,hvilket er vigtigt.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dr dyr, har forståelse for at aslan er bange eller nervøs.

 

Da hun skulle tage en blodprøve, fik Aslan lov til at undersøge ALT pånær selve nålen. De "legede" med hår trimmeren, og han fik massere af godbidder.

 

Det var bare så super dejligt.

 

 

OG så behandler hun ham på gulvet :blink: hun kører sipelthn bordet ned, og sætter sig på det :mrgreen: Det er så super sejt, og jeg roser hende hver gang, og minder hende om at skulle hun nogen sinde rejse, skulle hun ringe og fortælle hvorhen, sådan at vi kan flytte dyrelæge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. og det vigtigste: Mio elsker sin dyrlæge, halen går på højtryk så snart vi er ude af bilen!

 

2. Der er altid tid, både før og efter behandling. Både til os, og til dyrene, der får både klap og guf. Og så vidt som muligt, er han altid på knæ nede hos dyret under behandlingen.

 

3. Det er altid dyrlægen der besvarer opkald, mails og konsultationer (der er ingen sygeplejesker) og han svarer gerne på spørgsmål.

 

4. Man er aldrig i tvivl om, at dyrlægen ved hvad han gør, og han forklarer gerne alt. Han virker meget kompetent i sit arbejde og håndtering af dyr.

 

5. Han går aldrig op i penge på den ubehagelige måde. Han skal selvf betales for udført arbejde, men hans priser er langt billigere end andre steder vi har været fx ved ferie. Herudover er han super fair, hvis en behandling fx løb op i lidt mere, end man havde regnet med, så er han ikke sen til at give lidt rabat eller udsættelse.

6. Han forhandler kun Hills, men har aldrig forsøgt, at tvinge eller lokke mig til at købe foder hos ham, og vi har fået gratis velkomstposer til både Mio og Pippi, uden nogen hentydninger til senere køb.

 

Vi er overbevist om, at vores dyrlæge Jan Larsen hos Holme Dyreklinik er blandt de bedste!

 

OBS: Hvis man er til fancy kontorinventar, masser af ansatte der skal have løn og store flotte computer-genereret regninger, så skal man ikke vælge vores dyrlæge! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fået en ny fast dyrlæge, min gamle fik nyt job i et medicinalfirma, og efter at hun stoppede (for 4 år siden) har jeg cyklet lidt rundt imellem dyrlægerne i mit nærområde.

 

Nu har jeg så fundet en lille dyrlægeklinik med en alle tiders dyrlæge som ved allerførste besøg sagde: det ved jeg ikke nok om til at give dig et ordentligt svar. Det synes jeg lyder betryggende og sammen med at hun virker til at følge med i hvad der sker, så valgte jeg at blive hos hende. Jeg kan godt lide at dyrlæger oplyser om de valgmuligheder der findes, men også giver rent besked om deres holdninger. Og så synes jeg at det er et plus at de kender deres egne begrænsninger og ikke er bange for at henvise til andre dyrlæger der har et bedre kendskab. Det giver mig følelsen af at jeg godt kan have tillid til de ting jeg hører og det er nok det vigtigste for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah... Vores har mest med landbrugsdyr at gøre, så de er ikke helt med i det med hund og kat, men udover det er de de bedste fordi:

- dyrene (lige meget hvilket) altid får lov at falde til ro der (så meget det nu er muligt) inden behandling/undersøgelse begynder.

- De fortæller stort set alt hvad man ellers ville spørge om og man kan få en lille seddel med hjem med stikord hvis der er meget der skal huskes.

- Hunden får godbidder.

- De er gode til at behandle dyrene ordentligt.

- De respekterer fuldt ud hundens grænser og stopper hvis de kan se det er for meget.

og oveni det er de faktisk billige.

 

Det der gør den anden vi var ved til den dårligste:

- Det var et dårligt miljø og der var alt for åbent ind til venteværelset

- Alt skulle gå så hurtigt så alle stressede (personale, dyr osv.)

- De gik for at være professionelle og var yderst uprofessionelle hvad angår hundeadfærd.

- Det hele var et stort kaos.

- Man blev meget hurtigt sendt derfra med information man skulle huske lige efter en dårlig oplevelse

- Der var ingen indrømmelse af fejl fra deres side og ingen undskyldninger

- De var dyre som ind i h...... uden at give en ordentlig behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft den samme dyrelæge til Emma og Zeppi, dvs. 12+10 år= 22 år, så vi kender ham godt og han kender os. Altid glad for at se hunden og den er den første der bliver hilst på. Der bliver altid snakket inden vi går igang, mens hunden luller rundt og får godbidder. Vi har aldrig oplevet at Emma har pevet eller reageret når hun fik stik:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dyrlæger (der er 2 der arbejder sammen) er rigtig gode fordi:

 

- Anton kan lide at komme der.

 

- De har altid god tid.

 

- De er smilende og venlige.

 

- De sørger for at hygge om Anton med godbidder og masser af kæl.

 

- De virker rigtig dygtige og gode til at svare på spørgsmål.

 

- Desuden får Anton altid masser af ros og får mig til at føle at de synes han er verdens dejligste hund :lun:

 

Derfor har vi også beholdt dem selvom vi er flyttet fra den by de har klinik i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...