Hop til indhold

Omfartsvej gennem dyreinternat?


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO

Efteråret 2007 til foråret 2008: Dyreinternatet Tingskoven opfører nyt kattehus for flere millioner kroner.

 

Efteråret 2008 til April 2009: Dyreinternatet Tingskoven opfører ny hundeafdeling og gennemrenoverer eksisterende hovedbygning. Pris: MANGE millioner kroner.

 

September 2009: Århus Kommune offentliggør planer om ny omfartsvej tværs gennem internatet eller så tæt på, at det må lukke!

 

Vanvid? Ja, hvad mener du? Hjælp os ved at gå herind http://ingen-vej-ved-tingskoven.skrivunder.dk/ og læse, og derefter give en underskrift.

 

Internatet er det eneste i Århusområdet (nærmeste andet internat er Randers). Det har ligget på stedet i over 40 år og fremstår efter ombygningen som tip-top moderne og dyrevenligt. Internatet tager sig af alle herreløse dyr i Århus-området. Det ligger fredeligt og roligt, med hunde-luftemuligheder i nærliggende skov og omgivet af småveje + marker, men dog lettilgængeligt for borgerne, med adgang til bybusser.

 

Et internat er ikke en overskudsforretning, men kan kun drives ved hjælp fra frivillige, donationer i form af gaver, legater og arv. Gennem mange år, har Dansk Dyreværn Århus møjsommeligt sparet op på denne måde og omsider har vi nu fået det internat vi virkelig kan være stolte af... naturligvis har det også været nødvendigt at optage lån for at kunne nå så vidt. Ved en evt. ekspropriering vil erstatningsbeløbet være langt, langt lavere end det investerede, hvilket vil betyde at det ikke er muligt 'bare at bygge noget nyt'. Desuden er der så strenge regler for, hvor der må bygges internat/kennel, at det vil være fuldstændig håbløst at finde noget i bare tilnærmelsesvis samme afstand til byen.

 

Lad ikke dette skrækscenarie blive til virkelighed... :megaked: hjælp os med en underskrift!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Tusind tak skal I have. Ja, jeg er altså virkelig rystet... endnu et aspekt, som jeg ikke nævnte i startindlægget er jo, at dyrevenner har testamenteret ALT, hele deres 'eftermæle' til dyrene, for at de kunne hjælpes, have det godt. Jeg ved ikke hvor stort indtryk det gør på andre, men personligt føler jeg en stor ærbødighed, ydmyghed over noget sådant - mennesker, hvis sidste 'aftryk' på denne verden har været, at skænke til dyrene. Jeg føler mig såret på deres vegne... trådt på! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva (rigtig mange grimme ord) har de gang i!!!!!:evil:

Har skrevet under...

 

Er der nogen der ved om man eventuelt kan få nogle uderskrift papirer, så man kan lave en indsamlig?

 

Mig og hele familien vil nemlig med glæde samle underskrifter, bådere hvor vi bor og går.

Udover det står jeg i en butik hvor der kommer rigtig mange dyre venner, så der vil helt sikkert komme rigtig mange underskrifter derfra:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop skrevet under og har også lagt linket på Facebook.

 

Så jeg er HELT enig med jer andre om, at det er fuldstændig vanvittigt, hvis vejen skal gå der, hvor internattet ligger nu eller lige op af det. Men ...

Jeg er lidt i tvivl om, det er en storm i et glas vand pga. følgende sætning:

 

På det af kommunen udsendte materiale ser det ud til, at den nye omfartsvej kommer til at gå tværs gennem vores nye internat!?

 

"Ser ud til" læser jeg som, at det er den måde I (hvem "I" så end er?) tolker materialet fra kommunen, men er der også nogle fra kommunen, der giver jer ret i, at det er der vejen er planlagt at skulle være?

 

For hvis det "bare" er fortolkninger af nogle plantegninger, kan det jo være, der slet ikke er noget problem alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg har netop skrevet under og har også lagt linket på Facebook.

 

Så jeg er HELT enig med jer andre om, at det er fuldstændig vanvittigt, hvis vejen skal gå der, hvor internattet ligger nu eller lige op af det. Men ...

Jeg er lidt i tvivl om, det er en storm i et glas vand pga. følgende sætning:

 

På det af kommunen udsendte materiale ser det ud til, at den nye omfartsvej kommer til at gå tværs gennem vores nye internat!?

 

"Ser ud til" læser jeg som, at det er den måde I (hvem "I" så end er?) tolker materialet fra kommunen, men er der også nogle fra kommunen, der giver jer ret i, at det er der vejen er planlagt at skulle være?

 

For hvis det "bare" er fortolkninger af nogle plantegninger, kan det jo være, der slet ikke er noget problem alligevel.

 

Jeg må indrømme, at jeg, indtil i morgen, ikke ved mere end hvad I andre også kan læse jer til... har nemlig ikke talt med nogen endnu, MEN hvis man læser folderen (på kommunens side) om vejen fremgår det af hver enkelt af de 4 linieføringsforslag, hvilke fordele og ulemper der er. Under forslag C nævnes ulempen "går gennem Tingskoven", og det lyder unægteligt noget skræmmende.

 

Håber dog at finde ud af meget mere imorgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Så har jeg fået fat i underskriftssedler, hvis nogen er interesseret? Vi fik lige lavet nogle idag. 'Sættet' består af to sider: en med en beskrivelse af baggrunden for underskriftsindsamlingen og så selve listen til underskrifter.

 

Jeg vedhæfter dem begge her, så du kan udprinte efter behov. Hvis du ikke kan/vil udprinte selv, kan jeg også gøre det og så sende til dig. I så fald kan du pm'e mig med din adresse.

 

På forhånd tak... hver eneste underskrift tæller! :5up:

 

 

Aaargh, det var dog nogle sindssyge begrænsninger for filstørrelser!!! Begge filer ligger i .doc format, den ene fylder 29 kb, den anden 161 kb... men her på HF må de åbenbart max fylde 19.5 kb!!!! Nå, men så må de jo komprimeres... ho hum, æeh... Winrar-format kan ikke anvendes, jamen så Zip-arkiver da... okay, nu kommer den ene så ned på 5 kb, og den anden bliver... 127 kb - lad os nu lige se... nixen bixen 127 kb, det går SANDELIG ikke - max er 97,7 kb :megaked: Nu er gode dyr virkelig rådne, for der kan bare ikke komprimeres yderligere. Det viser sig så, at det åbenbart er foreningens logo (Dansk Dyreværn Århus) der er synderen, så jeg har været nødt til at fjerne det(!!!) for at få filen lille nok. Håber det går nu!

 

PS: Kære Admin, kunne det ikke evt. være en ide at tillade bare LIDT større filer? Dette er jo næsten håbløst at få til at fungere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Hvorfor ikke bare bruge den gamle landevej og så lige lave et sving :mrgreen: længere nede ad vejen, hvis bare de der kommuner var ligeså kloge som mig :blink:

 

Fordi det skal være NYT, Aslan! Nyt er godt, ved du da. Det der genbrugs-noget, det dur altså ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Det lykkedes :banan: :banan: :banan:

 

stiften.dk - Tranbjerg: Dyrene er reddet fra dommedagsvej - stiften.dk - Artikler og nyheder fra Århus og Østjylland, Favrskov, Odder, Skanderborg, Norddjurs og Syddjurs. Opdateret hele dagen

 

Dyrene er reddet i Tingskoven og i Testrup Mose. De politiske partier i byrådet vender nu tommelfingeren nedad til en ny ringvej, som udsletter et dyreinternat og går igennem et fredet naturherligt område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...