Hop til indhold

man spør da først


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

alsår det kan godt være jeg bare er pisse småli men

 

jeg kan alsår bare ikke have di der typer som tror af di bare er alle hundes ven, som bare kommer vadene hen og keleklapper Tulle.

 

det er sket to gange bare i denne uge. og agumentet som neste altid

kommer når folk står med fingerne begravet i tulle er (jeg har engang

arbejdet med hunde) det er alsår ikke et brubart agument denne hund er

min ejen dom og du har ikke en eneste andel i hinne, det tenger jeg så kon.

 

som rel har jeg ikke noget i mod folk som vil klappe tulle men

man spør alsår først. jeg skal ikke lekke skjul på at visse mensker

bare er for klamme til jeg vil have deres finger i pelsen på min lille

Wroffer på 83 cm.

 

vordan er jeres holdning til det:-).

 

 

ps se lige den lille misser.:mrgreen:

grand-dane-albums-thuller-picture9712-p1020153.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

For en stor del, er jeg enig med Umulia..

 

Men jeg kan godt følge GD - der er visse mennesker, jeg ikke synes at skal hilse på min hund. Det er ikke deres personlighed (eller jo, vel egentlig), men hvis de opfører sig utilregnelig (fulde fx.) eller er møghamrende beskidte af den ene eller anden grund - sådan nogle, der virkelig bare kan lugtes, dem har jeg og Møffe dog heldigvis ikke mødt endnu. Og nu hvor Møffe er en hvalp, er jeg heller ikke interesseret i, at han bare går hen til folk som han vil - for det er sq alt for let for ham at lære, med det udseende :mrgreen: - folk skal altså spørge først, så man har en chance for, at få styr på hunden, i tilfælde af, at man har visse krav til den ifm. hilseseancer eller andet. Nogen gange har man egentlig bare heller ikke lyst til at snakke med folk, eller også har man bare ikke tid.

 

Noget der faktisk er ret besværligt at træne (at have styr på kræet), hvis folk bare tror, de kan gå hen og sige hej. Heldigvis oplever jeg dog, at de fleste spørger - men har oplevet folk, der bare har sagt "heeeeeeeeeeeeej hundi!", hvorefter Møffe er komplet udenfor pædagogisk rækkevidde og bare springer glad frem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget der faktisk er ret besværligt at træne (at have styr på kræet), hvis folk bare tror, de kan gå hen og sige hej. Heldigvis oplever jeg dog, at de fleste spørger - men har oplevet folk, der bare har sagt "heeeeeeeeeeeeej hundi!", hvorefter Møffe er komplet udenfor pædagogisk rækkevidde og bare springer glad frem :lol:

ja det er de fremmed der er sværeste at træne på...

 

"nej kan du komem ned cujo" når han hopper fordi de slår musestemmen til og svarer "det gør ikke noget, jeg er vant til det"

ja men han må altså ikke hoppe af folk.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er de fremmed der er sværeste at træne på...

 

"nej kan du komem ned cujo" når han hopper fordi de slår musestemmen til og svarer "det gør ikke noget, jeg er vant til det"

ja men han må altså ikke hoppe af folk.

 

Præcis. Det er meget hyggeligt nu.. Med det bedårende hvalpehop og parykken.. Men når han bliver en stor HUND på 60kg, er jeg knap så sikker på, at folk kan se det bedårende i det :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår overhovedet ikke den holdning. Jeg bliver glad hvis nogen vil "kæleklappe" min hund, for store hunde har ikke mange chancer for at få kontakt med fremmede, og det er sundt for dem at lære at acceptere forskellige slags mennesker. Det er også sundt for ejeren...

 

jeg er ikke enig, der er massere af mensker som vil klappe hinne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes osse det bare er herligt hvis nogen gider nusse min hund..... Hvis HUN altså gider DEM. For jeg ville aldrig tvinge min hund til at blive nusset af nogensomhelst. Uanset om det er mine børnebørn eller totalt fremmede. Silke er ikke særlig interesseret i at blive klappet, men hun vil gerne hilse -på egne præmisser.

 

Når hun går på plads eller lignende er hun SÅ fokuseret, så hun ikke ser hvad andre laver omkring os.

 

Med hensyn til "underlige typer", så har jeg altså fra hun var 8 uger ligefrem opsøgt alkoholiker-typer og rollatorer og sorte mennesker. Og alle andre mærkelige typer. Små mennesker, børn i alle aldre, gamle mennesker, handicappede... Stavgængere:roll:.......... joggere og cyklister.

 

Når man anskaffer sin hund så kan man jo aldrig vide, om der et år eller fem senere bliver brug for at hunden skal være helt tryg ved de typer.

 

Tulle er jo selvfølgelig over prægningsalderen, men hvis hun er venlig overfor mennesker, så synes jeg, at du skal påskønne det. Det var meget værre, hvis hun snerrede af enhver, der satte fingrene i hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at det er i orden at folk bare klapper min hund uden at have fået lov.

 

Baldur er f.eks. bange for de fleste fremmede mennesker, men de ved folk jo ikke, og de kan derfor uforvarende komme til at ødelægge en del af vores træning.

 

Luna kan godt lide fremmede mennesker, men derfor vil jeg da stadig gerne have at folk spørger mig først før de går hen og klapper hende.

 

Jeg går jo heller ikke hen og sparker til deres dæk på bilen uden at have fået lov først :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at det er i orden at folk bare klapper min hund uden at have fået lov.

 

Baldur er f.eks. bange for de fleste fremmede mennesker, men de ved folk jo ikke, og de kan derfor uforvarende komme til at ødelægge en del af vores træning.

 

Luna kan godt lide fremmede mennesker, men derfor vil jeg da stadig gerne have at folk spørger mig først før de går hen og klapper hende.

 

Jeg går jo heller ikke hen og sparker til deres dæk på bilen uden at have fået lov først :blink:

selvfølgelig skal de spørge først, men nogle gange kan man se de vil, han vil og jeg ser dem som okay, så venter jeg ikek på de spørger, så lader jeg ham flyve hen til dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Især med hvalpe synes jeg det er GULD VÆRD når folk gider stoppe op og smide sig på maven for hunden. Jo mere hvalpen oplever af den slags venlig men voldsom adfærd jo mere "sikker" vil den blive som voksen. Og med "sikker" mener jeg ikke specielt selvsikkerhed eller en indre tilstand, men når vores hunde lever og færdes tæt sammen med os, så skal de meget gerne kunne "finde sig i" en masse underlig og uforudsigelig adfærd fra andre mennesker.

Jeg KAN ikke opdrage hele Danmarks samlede befolkning til at "behandle min hund korrekt" men jeg kan opdrage min hund til overbærenhed. Eller robusthed om man vil.

Hvis min hund bliver opdraget til at den altid skal behandles korrekt og med hensyn til dens psykiske behov, så risikerer jeg, at den forsvarer sig mod tåbeligheder. Det duer ikke hvis man vil færdes med sin hund blandt andre mennesker.

---Hvis man har prøvet at have en hund, der snapper efter mennesker, der "bare ville klappe" så påskønner man altså en hund, der finder sig i alt.

 

---Forøvrigt tror jeg at Tulle er god til at omgås fremmede mennesker... Det er ligesom en del af hendes "job-beskrivelse".

GD, du skal nok påskønne, at hun er sådan. Det er ingen selvfølge..

Link til indlæg
Del på andre sites

For en stor del, er jeg enig med Umulia..

 

Men jeg kan godt følge GD - der er visse mennesker, jeg ikke synes at skal hilse på min hund. Det er ikke deres personlighed (eller jo, vel egentlig), men hvis de opfører sig utilregnelig (fulde fx.) eller er møghamrende beskidte af den ene eller anden grund - sådan nogle, der virkelig bare kan lugtes, dem har jeg og Møffe dog heldigvis ikke mødt endnu. Og nu hvor Møffe er en hvalp, er jeg heller ikke interesseret i, at han bare går hen til folk som han vil - for det er sq alt for let for ham at lære, med det udseende :mrgreen: - folk skal altså spørge først, så man har en chance for, at få styr på hunden, i tilfælde af, at man har visse krav til den ifm. hilseseancer eller andet. Nogen gange har man egentlig bare heller ikke lyst til at snakke med folk, eller også har man bare ikke tid.

 

Noget der faktisk er ret besværligt at træne (at have styr på kræet), hvis folk bare tror, de kan gå hen og sige hej. Heldigvis oplever jeg dog, at de fleste spørger - men har oplevet folk, der bare har sagt "heeeeeeeeeeeeej hundi!", hvorefter Møffe er komplet udenfor pædagogisk rækkevidde og bare springer glad frem :lol:

 

:5up: Jeg er også træt af folk der mener de har ret til at klappe på min hund, også selv jeg lige har sagt "nej" til Groa. Har oplevet folk der bare tager hende op:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syn bar du altid har en anden holdning ALTID.

vis jeg skulle gøre noget som du var enig i skulle jeg vel selge

hunden og love jeg aldrig skaffer mig en igen.

 

Det der ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal sige til :confused:

Men hvis du synes det er så slemt, er der jo altid ignore listen :5up:

 

Men tilbage til emnet - jeg vurderer selvfølgelig også folk på deres adfærd overfor både mig og hunden. Hvis det er en dranker, der vælter trundt og er mærkelig, vil jeg da heller ikke selv snakke med ham, men hvis folk opfører sig ordentligt, er jeg da ligeglad med om de er ubarberede eller har huller på tøjet :lol:

 

Det er selvfølgelig også vigtigt at hunden selv er interesseret i kontakten! Når jeg går med Leroy er jeg meget opmærksom på hundeglade mennesker, fordi jeg ved at han ikke ønsker kontakt med fremmede.

En dag medens jeg stod og snakkede med én, havde jeg ikke lige set at en dreng på 10 - 11 år var gået hen til Leroy og havde taget et fast grab i hans snor for at få ham trukket hen til sig, så han kunne komme til at klappe ham. Da jeg kigger ned ser jeg pludselig en totalt panikslagen hund blive aet kraftigt på hovedet af drengen, som ikke fattede en brik af de signaler Leroy viste. Så fik han lige en lektion ;-)

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at det er i orden at folk bare klapper min hund uden at have fået lov.

 

Baldur er f.eks. bange for de fleste fremmede mennesker, men de ved folk jo ikke, og de kan derfor uforvarende komme til at ødelægge en del af vores træning.

 

Luna kan godt lide fremmede mennesker, men derfor vil jeg da stadig gerne have at folk spørger mig først før de går hen og klapper hende.

 

Jeg går jo heller ikke hen og sparker til deres dæk på bilen uden at have fået lov først :blink:

 

Det er et svært emne at blive enige om, men personligt er jeg helt enig med Lonny.

 

Vores Bonnie æææææælsker alle mennesker og mener helt klart at de er til for hendes skyld og forventer derfor at blive klappet, nusset, aet osv.osv. Så når hun ser andre mennesker bliver hun næsten helt balstyrisk og forsøger at slå knude på sig selv for at gøre sig mere lækker. Hun må da hjertens gerne hilse på fremmede men vi vil helt klart helst at folk spørger før de bare klapper/aer løs på hende.

 

Mille er lidt mere tilbageholdende, ikke fordi hun er bange, men fordi hun lige skal se folk an og helst selv vil vælge hvem der klapper, nusser, aer hende :-)

 

Men vores generelle holdning er som flere af jer skriver: Vi vil helst at folk spørger før de klapper !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal sige til :confused:

Men hvis du synes det er så slemt, er der jo altid ignore listen :5up:

 

Men tilbage til emnet - jeg vurderer selvfølgelig også folk på deres adfærd overfor både mig og hunden. Hvis det er en dranker, der vælter trundt og er mærkelig, vil jeg da heller ikke selv snakke med ham, men hvis folk opfører sig ordentligt, er jeg da ligeglad med om de er ubarberede eller har huller på tøjet :lol:

 

Det er selvfølgelig også vigtigt at hunden selv er interesseret i kontakten! Når jeg går med Leroy er jeg meget opmærksom på hundeglade mennesker, fordi jeg ved at han ikke ønsker kontakt med fremmede.

En dag medens jeg stod og snakkede med én, havde jeg ikke lige set at en dreng på 10 - 11 år var gået hen til Leroy og havde taget et fast grab i hans snor for at få ham trukket hen til sig, så han kunne komme til at klappe ham. Da jeg kigger ned ser jeg pludselig en totalt panikslagen hund blive aet kraftigt på hovedet af drengen, som ikke fattede en brik af de signaler Leroy viste. Så fik han lige en lektion ;-)

 

jeg havet rettet det. undskyld:oops: må vist lære at styre mit tempermang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes der er STOR forskel.

 

Hvis vi er ude og gå med henblik på at Aslan skal beundres/snakkes med ( :oops: ) er det helt ok med mig, at folk kommer hen og hilser.

 

Dog brøds jeg mig ikke om det stunt en dame lavede i svendborg, hvor hun suser hen, klapper ham oven på hovedet og går videre :???: Aslan blev jo helt skræmt det lille kræ :ae:

 

Er vi ude og gå med Aslan med henblik på at gå og ikke snakke, undgår jeg bare øjnkontakt med andre mennesker, accpetere de ikke dette, bliver jeg altså også lidt...............tøsefornærmet:rolleyes:

 

Det er dog sjældent vi går med henblik på KUN at gå, der er jo altid tid til et par klap :mrgreen: og lidt beundren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Kan ikke forstå det er okay, at folk farer i hovedet på jeres hunde, sådan uden videre.

 

Alle må snakke med Labell hvis hun vil, HVIS de spørger om lov.

INGEN må snakke med hende hvis de tager det som en selvfølge og bare "flyver" i hovedet på hende.

 

De år Labell og jeg boede midt i Esbjerg centrum, oplevede vi lidt af hvert.

Alt fra folk der høfligt spurte til hunden, til folk der bare kom hen og løftede hende op!

 

 

Bambi må de færeste snakke med, også selvom de spørger om lov, mest af alt fordi Bambi blir bange/utryk.

Men selvom folk får et pænt nej og en forklaring, så opleves det at de bare prøver alligevel, hvilket resutere i at Bambi blir sat tilbage i sin fremgang, gang på gang!

Eller blir folk sure og fortæller mig hvor mærkelig jeg er.

Jeg har det okay med at være mærkelig, bare folk respektere mit ord.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke forstå det er okay, at folk farer i hovedet på jeres hunde, sådan uden videre.

 

Alle må snakke med Labell hvis hun vil, HVIS de spørger om lov.

INGEN må snakke med hende hvis de tager det som en selvfølge og bare "flyver" i hovedet på hende.

 

De år Labell og jeg boede midt i Esbjerg centrum, oplevede vi lidt af hvert.

Alt fra folk der høfligt spurte til hunden, til folk der bare kom hen og løftede hende op!

 

 

Bambi må de færeste snakke med, også selvom de spørger om lov, mest af alt fordi Bambi blir bange/utryk.

Men selvom folk får et pænt nej og en forklaring, så opleves det at de bare prøver alligevel, hvilket resutere i at Bambi blir sat tilbage i sin fremgang, gang på gang!

Eller blir folk sure og fortæller mig hvor mærkelig jeg er.

Jeg har det okay med at være mærkelig, bare folk respektere mit ord.

 

Jeg tror ved nærmere eftertanke, at det måske handler mest om, hvilken type hund, man har.

 

Bassen er jo reserveret, elsker få og finder sig i store træk i resten. Sådan en hund har godt af - efter min mening - at få hilst på mennesker...mange mennesker, så han lærer, at selvom han måske har nok i sig selv og de få, så er der andre ude i verden og de andre skal han acceptere også selvom de af og til opfører sig underligt. Hvis han ikke kan det, kan vi ikke med ro i sindet have ham med, hvor der er andre mennesker. Man kan aldrig kontrollere andre menneskers adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke forstå det er okay, at folk farer i hovedet på jeres hunde, sådan uden videre.

 

 

 

 

Der er der heller ikke nogen (ud over den dumme dame i svendborg) der får lov at farer i hovedet på Aslan :roll: og jeg tvivler på at at de andre der benytter denne tråd, LADER folk farer op i hovedet på deres hund.

 

Der er stor foreskel på at farer, og bare klappe :blink:

 

 

Men jeg kan da godt se, at med jeres fortid i Esbjerg, har det ikke været nemt :ae:

Så må i være ekstra glade for landet (for det på landet du boede nu, ikk?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da godt se på tråden at jeg er en af de irriterende (og sikkert også klamme) personer, der altid skal snakke med andre folks hunde.

Hvis en hund viser interesse for mig, så får den da et klap. Og det er ikke altid jeg tænker på hvad ejeren evt. synes :oops:

 

Men når jeg husker på det - eller hvis jeg kan se at hundeejeren står og stirrer på mig - så siger jeg "må man hilse?" Men som sagt ikke altid :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da godt se på tråden at jeg er en af de irriterende (og sikkert også klamme) personer, der altid skal snakke med andre folks hunde.

Hvis en hund viser interesse for mig, så får den da et klap. Og det er ikke altid jeg tænker på hvad ejeren evt. synes :oops:

 

Men når jeg husker på det - eller hvis jeg kan se at hundeejeren står og stirrer på mig - så siger jeg "må man hilse?" Men som sagt ikke altid :oops:

 

Uhu, jeg er med i en grad så gemalen tit føler sig ansporet til at hviske ud af mundvigen: "Du må altså ikke kalde på folks hunde", hvad jeg skam heller ikke gør. Jeg kommunikerer bare med dem i al fredsommelighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhu, jeg er med i en grad så gemalen tit føler sig ansporet til at hviske ud af mundvigen: "Du må altså ikke kalde på folks hunde", hvad jeg skam heller ikke gør. Jeg kommunikerer bare med dem i al fredsommelighed :mrgreen:

 

Nemli :5up: Vi kan jo ikke gøre for at vi kan hundesprog og lugter af leverguf :lol:

 

 

 

Hvor er i absolut dejlige altså :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...