Hop til indhold

Snak om at fælde


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Ih,hvor jeg kender det - sådan en portion børster jeg af Bufas ( Malamute ) dagligt i fældetiden, plus samme mængde i støvsugeren.

Det er helt vildt når han skifter hele underulden over et par uger, jeg forundres hver gang over, at han ikke bliver skaldet - og hvilke lækre sweatere man kunne producere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm.... jeg havde engang et superfint sæt med hue, kæmpe halstørklæde og vanter i samojede-uld! Det var SÅ skønt og blødt - og så kradser det slet ikke! Eneste ulempe var, at hundene syntes det var jævnt spændende :mrgreen:

 

Aner bare ikke hvor det er???

 

Kimmi har lige overstået en fældeperiode, der ligner den der - med det resultat, at hun nu ligner en hvalp :mrgreen: Skal nok tage billede i morgen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har simpelthen ikke kunne slippe tanken, og faldt lige over denne side ; http://www.hundeuld.dk/index.html

 

Jeg må altså til at samle, der skal bruges ca. 1 kg. uld til en færdig trøje (str. m)

 

Hvor meget, tror i, 1kg. fylder ? ..Jeg ser for mig flere flyttekasser fyldt med hår :mrgreen:

 

Skal man så bruge en rok?

Jeg tror nok at der er noget med at hundeuld nemmere knækker, aner ikke hvad det betyder for en strikket trøje, men hehe nu ved du det også.

 

Vil du bruge hår fra alle dine hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja,det skal spindes til garn.

Og man kan ikke bruge alm hundehår/dækpels, det skal være underulden, så her er det kun malamuttens bløde "angora"underuld der kan bruges.

Tror samojed,huskyer div. spidshunde har den bedste underuld, der kan evt. blandes noget fåreuld i om nødvendigt.

 

Og det er virkelig noget lækkert uld - bortset fra når man piller det ud af øjne, næse,håndklæder,alt mad og drikke, og bakser rundt med støvsugeren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja,det skal spindes til garn.

Og man kan ikke bruge alm hundehår/dækpels, det skal være underulden, så her er det kun malamuttens bløde "angora"underuld der kan bruges.

Tror samojed,huskyer div. spidshunde har den bedste underuld, der kan evt. blandes noget fåreuld i om nødvendigt.

 

Og det er virkelig noget lækkert uld - bortset fra når man piller det ud af øjne, næse,håndklæder,alt mad og drikke, og bakser rundt med støvsugeren :mrgreen:

 

Men tager det så ikke ret lang tid før man får samlet 1 kilo underuld, hvis det kun er fra en hund? Fælder din malamut meget? Er det en eller 2 gange om året? Han er virkelig flot, har kigget dine albums :-D

Når buddha er blevet stor må du gerne få noget af hans uld hvis du vil - jeg kan ikke strikke :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...