Hop til indhold

Børn og hunde


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Jeg går så også udfra at det er sjældent at mennesker bliver ved med at slikke ham i hovedet når han sover :blink: :lol:

 

 

nej jeg har ikke prøvet det endnu men måske skulle jeg prøve:oops::oops::oops:

 

så kigger han helt sikkert MEGET underligt på mig og tænker nu er min ejer da blevet totalt underlig:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

dette er ikke en hurtig dødsdom men en retfærdig en en hund uden overskud er ikke værd og samle på i mit hjem længere er den ikke

 

jeg pådutter ikke hunden noget andet end et nervefast sind med masser af overskud og kan hunden ikke dette ja så må den væk

 

ja jeg har ofte udtalt at hunde er rovdyr og det skal de forblive med og være men det betyder også at hunde lever i et form for hiarki hvor det er alfaparret som sætter de fleste af reglerne og resten af flokken retter ind dette er en normal provedure i dyr som normalt ville leve i flok at rette ind efter hvad lederne siger eller hvad man vil kalde dem

Men dine regler er fuldstændig uforståelige for hundene. Hierakiet i en hundeflok er meget dynamisk og fleksibelt. Alles evner bliver udnyttet - én er måske god til at finde byttedyr, en anden er god til at passe hvalpe, en trejde er god til noget andet. Det eneste lederparret overordnet set gør er at sætte aktiviteter i gang og sørge for at der er styr på tropperne.

De irettesætter ikke hunde, der sætter en grænse og knurrer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Men dine regler er fuldstændig uforståelige for hundene. Hierakiet i en hundeflok er meget dynamisk og fleksibelt. Alles evner bliver udnyttet - én er måske god til at finde byttedyr, en anden er god til at passe hvalpe, en trejde er god til noget andet. Det eneste lederparret overordnet set gør er at sætte aktiviteter i gang og sørge for at der er styr på tropperne.

De irettesætter ikke hunde, der sætter en grænse og knurrer.

 

 

jeg tror lige man skal passe på med og udtale sig om ulve når man ikke kender så meget til dem som vi mennesker egentlig gør jeg har dog op til flere gange set at ulve i flokken de laveste ofte bliver irrettesat selvom de ikke rigtig gør noget når jeg har lånt videoer med ulveflokke som man har fulgt over en periode i naturen så irrettesættelser sker

 

noget andet er at jeg ikke har irrettesat mine hunde pga aggresiv knurren overfor min baby endnu så det er ganske enkelt ikke nødvendigt da jeg forventer at de kan finde ud af gå hvis de føler sig generet af han og der er selvfølgelig situationer hvor han ikke får lov til og nærme sig feks når de spiser selvom jeg er rimelig sikker på de ikke vil gøre noget så er man aldrig sikker

 

jo jeg acceptere hundenes adfærd men den nyere måde man har hund på idag hvor vi mennesker acceptere alt hvad hunden foretager sig gør jeg dog ikke

 

mine må mange ting de har stor frihed og gør for det meste hvad de har lyst til og de har ikke mange grænser og følge kontra mange andres hunde de stjæler mad,går rundt på bordene bide endda i puderne i ny og næ men aggresion eller lign er en regel de begge skal leve med ellers må de næsten te sig som de ønsker

Link til indlæg
Del på andre sites

dette er ikke en hurtig dødsdom men en retfærdig en en hund uden overskud er ikke værd og samle på i mit hjem længere er den ikke

 

jeg pådutter ikke hunden noget andet end et nervefast sind med masser af overskud og kan hunden ikke dette ja så må den væk

Overskuddet er noget hunden får, ikraft af hundeførerens evner til at give hunden succesoplevelser, såvel som træne hundens fysik hensigtsmæssigt.

 

Har hunden ikke overskud fysisk, vil den ikke kunne have det mentalt.

Har den fysikken på plads, og føreren har formået at håndtere hunden, træne den til succes på succes, så kommer det mentale overskud.

 

Det er ikek noget kræene er født med, elelr forprogrammeret til at have.

 

ja jeg har ofte udtalt at hunde er rovdyr og det skal de forblive med og være men det betyder også at hunde lever i et form for hiarki hvor det er alfaparret som sætter de fleste af reglerne og resten af flokken retter ind dette er en normal provedure i dyr som normalt ville leve i flok at rette ind efter hvad lederne siger eller hvad man vil kalde dem

:hmm:

Den holder imo absolut ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Overskuddet er noget hunden får, ikraft af hundeførerens evner til at give hunden succesoplevelser, såvel som træne hundens fysik hensigtsmæssigt.

 

Har hunden ikke overskud fysisk, vil den ikke kunne have det mentalt.

Har den fysikken på plads, og føreren har formået at håndtere hunden, træne den til succes på succes, så kommer det mentale overskud.

 

Det er ikek noget kræene er født med, elelr forprogrammeret til at have.

 

:hmm:

Den holder imo absolut ikke.

 

jeg er ret sikker på at overskud har noget med avl og gøre eller dette kan ivhertfald forbedres ved at nøje udvælge avlsdyr

 

 

jeg ved bare at mine egne hunde aldrig er blevet irrettesat af mig pga de har knurret de har så ikke knurret men bare gået væk hvis de synes de blev forstyrret

Link til indlæg
Del på andre sites

Overskuddet er noget hunden får, ikraft af hundeførerens evner til at give hunden succesoplevelser, såvel som træne hundens fysik hensigtsmæssigt.

 

Har hunden ikke overskud fysisk, vil den ikke kunne have det mentalt.

Har den fysikken på plads, og føreren har formået at håndtere hunden, træne den til succes på succes, så kommer det mentale overskud.

 

Det er ikke noget kræene er født med, eller forprogrammeret til at have.

 

Her har du vel kortfattet fortalt alt hvad hundetræning og hundehold går ud på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Overskuddet er noget hunden får, ikraft af hundeførerens evner til at give hunden succesoplevelser, såvel som træne hundens fysik hensigtsmæssigt.

 

Har hunden ikke overskud fysisk, vil den ikke kunne have det mentalt.

Har den fysikken på plads, og føreren har formået at håndtere hunden, træne den til succes på succes, så kommer det mentale overskud.

 

Det er ikek noget kræene er født med, elelr forprogrammeret til at have.

 

 

:hmm:

Den holder imo absolut ikke.

 

hvad er det som ikke holder :confused::confused::confused:

 

fordi nogle har hørt at ulveforskere har udtalt at ulve ikke irrettesætter hinanden

 

dette er jo absolut ikke sandt man kan bare kigge på en film hvor man følger ulve så bliver der irrettesat

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

hvad er det som ikke holder :confused::confused::confused:

 

fordi nogle har hørt at ulveforskere har udtalt at ulve ikke irrettesætter hinanden

 

dette er jo absolut ikke sandt man kan bare kigge på en film hvor man følger ulve så bliver der irrettesat

 

Det sker bare ikke særlig tit. Du skal jo huske at folk ikke gider sidde og glo på en times film om ulve hvor der intet sker, så de klipper selvsagt filmen til så det ser ud til at der er mere aktion end der rent faktisk er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du læser neden stående artikel af Devid Mech, og især kigger på side 6-8, så vil du se hvor få tilfælde af dominans og irettesættelser han rent faktisk observerede.

 

http://www.wolf.org/wolves/learn/basic/resources/mech_pdfs/267alphastatus_english.pdf

 

Det er en rigtig spændende artikel, og jeg kan helt sikkert anbefale at læse hele artiklen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

hvad er det som ikke holder :confused::confused::confused:

 

fordi nogle har hørt at ulveforskere har udtalt at ulve ikke irrettesætter hinanden

 

dette er jo absolut ikke sandt man kan bare kigge på en film hvor man følger ulve så bliver der irrettesat

 

Næh..

 

Jeg mener at dét at alpha mig hér og alpha mig dér, bestemt ikke render og udstikker regler, irettesætter til højre og venstre, bestemmer hvad der skal ske, og at resten af flokken "bare retter ind".

 

Det ER bevist at dét vi i et meget fattigt sprog refererer til som Alpha'er, faktisk har en mere flydende struktur end som så.

Dén hund, der ikraft af et bedre formåen og bedre evner, er istand til at tage initiativ i en given situation, vil ganske pr. automatik få en ledende position i netop dén rolle. Men det gør ikek hunden til en alpha. ELelr et menneske for den sags skyld.

Alpha'erne eksisterer stadig sideløbende, men er reelt ikke en lederrolle, men derimod mere end forældrerolle. De griber ind når/inden en disput går helt galt. Når noget trænger til "vedligeholdelse" så at sige.

 

men udover dét, så klarer en flokstruktur sig sådan set selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Næh..

 

Jeg mener at dét at alpha mig hér og alpha mig dér, bestemt ikke render og udstikker regler, irettesætter til højre og venstre, bestemmer hvad der skal ske, og at resten af flokken "bare retter ind".

Det ER bevist at dét vi i et meget fattigt sprog refererer til som Alpha'er, faktisk har en mere flydende struktur end som så.

Dén hund, der ikraft af et bedre formåen og bedre evner, er istand til at tage initiativ i en given situation, vil ganske pr. automatik få en ledende position i netop dén rolle.

Alpha'erne eksisterer stadig sideløbende, men er reelt ikke en lederrolle, men derimod mere end forældrerolle. De griber ind når/inden en disput går helt galt. Når noget trænger til "vedligeholdelse" så at sige.

 

men udover dét, så klarer en flokstruktur sig sådan set selv.

 

 

dette er jeg enig i det er heller ikke det jeg siger at hundene ikke må have en tankegang og noget selvkontrol det har de vidst rigeligt af hos mig der er enkelte få regler de skal respektere ellers har de frit leje under kontrol selvfølgelig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det sker bare ikke særlig tit. Du skal jo huske at folk ikke gider sidde og glo på en times film om ulve hvor der intet sker, så de klipper selvsagt filmen til så det ser ud til at der er mere aktion end der rent faktisk er.

 

det ved jeg godt men det er ikke noget jeg siger at hunde skal irrettesættes hele tiden det er ikke det jeg siger

 

men i filmen digter man ikke man ser at dyrene bliver sure og nogengange truer de kun andre gange fortæller de hvad de ikke vil have

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg godt men det er ikke noget jeg siger at hunde skal irrettesættes hele tiden det er ikke det jeg siger

 

men i filmen digter man ikke man ser at dyrene bliver sure og nogengange truer de kun andre gange fortæller de hvad de ikke vil have

Præcis. De fortæller hvad de ikke vil have - de knurrer. Men det betyder vel ikke at en anden ulv kommer og blander sig og irettesætter fordi en ulv sætter en grænse overfor en anden ulv.

 

Jeg har haft tre hunde sammen, hvilket næppe kan betegnes som en flok, men det minder om det, og jeg har da set det ske. Fordi den ene hund knurrer af den anden, betyder det ikke at den trejde hund kommer og blander sig. Han sender allerhøjeste dæmpende signaler for at glatte lidt ud. Hvorfor skulle det være anderledes for ulveflokke?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt du er ked af at Jodie giver Knurrelyden af din søn og det ville jeg også være, og din søn gør jo det rigtige, men i mine øjne må hunden ikke knurre af nogen og slet ikke uden grund, har du prøvet at ha et meget bestemt nej til hunden efterfulgt af selvfølgelig ros hvis/når den stopper, jeg ville sætte meget ind på at lære hunden ikke knurre,:5up:

Hvorfor skal den lære ikke at knurre :???: jeg mener hvordan skal den så sige fra??? gå direkte til næste skridt at bide :confused: i min verden må en hund godt sige at det her vil jeg ikke have, vi siger jo også fra hvis nogen gør noget vi ikke vil have. Jeg synes at forældre har et ansvar for at lære børn at acceptere hunden, og ikke bare kue hunden til at finde sig i alt, for den lader jo ikke være med at synes det er træls den lader bare være med at reagere indtil den dag hvor den bider, og så ryger den til dyrlægen og bliver aflivet er det iorden ?? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Præcis. De fortæller hvad de ikke vil have - de knurrer. Men det betyder vel ikke at en anden ulv kommer og blander sig og irettesætter fordi en ulv sætter en grænse overfor en anden ulv.

 

Jeg har haft tre hunde sammen, hvilket næppe kan betegnes som en flok, men det minder om det, og jeg har da set det ske. Fordi den ene hund knurrer af den anden, betyder det ikke at den trejde hund kommer og blander sig. Han sender allerhøjeste dæmpende signaler for at glatte lidt ud. Hvorfor skulle det være anderledes for ulveflokke?

 

det er ikke det jeg siger at der kommer en tredje part og blander sig men igen nu er vores hunde ikke ulve og vores hunde må tilpasse sig mennesket og ikke omvendt

 

igen der er forskel på ulve og hunde og deres reaktioner hos mig viser at en hund der knurrer er der ofte ikke langt igen før den kan finde på og markere efterfølgende og det er forskelligt fra hund til hund hvis mine skulle finde på og knurre ville de aldrig gå det skridt videre og nappe medmindre det var en form for ekstrem situation

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke det jeg siger at der kommer en tredje part og blander sig men igen nu er vores hunde ikke ulve og vores hunde må tilpasse sig mennesket og ikke omvendt
Nej, vores hunde er ikke ulve, men deres sprog og adfærd minder så meget om ulvens at det ikke kan nytte noget at se bort fra det.

Og jeg synes netop ikke at hundene udelukkende skal tilpasse sig os, det burde gå begge veje.

 

igen der er forskel på ulve og hunde

Der er lavet en undersøgelse omkring hvor meget ulve og hundes sprog minder om hinanden. Undersøgelsen viste at omkring 80 % af en kongepudels sprog er det samme som en ulvs. Eftersom der er temmelig stor forskel på en kongepudel og en ulv, må jeg konkludere at sproget og adfærden ikke har ændret sig voldsomt meget og at der dermed ikke er voldsomt stor forskel på hunde og ulve.

deres reaktioner hos mig viser at en hund der knurrer er der ofte ikke langt igen før den kan finde på og markere efterfølgende og det er forskelligt fra hund til hund hvis mine skulle finde på og knurre ville de aldrig gå det skridt videre og nappe medmindre det var en form for ekstrem situation

Jeg forstår ikke hvad du mener her - dine hundes reaktioner viser at der ikke er langt fra knurren til bid, men de ville aldrig gå skridet videre? Der må være noget jeg har misforstået her :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nej, vores hunde er ikke ulve, men deres sprog og adfærd minder så meget om ulvens at det ikke kan nytte noget at se bort fra det.

Og jeg synes netop ikke at hundene udelukkende skal tilpasse sig os, det burde gå begge veje. Der er lavet en undersøgelse omkring hvor meget ulve og hundes sprog minder om hinanden. Undersøgelsen viste at omkring 80 % af en kongepudels sprog er det samme som en ulvs. Eftersom der er temmelig stor forskel på en kongepudel og en ulv, må jeg konkludere at sproget og adfærden ikke har ændret sig voldsomt meget og at der dermed ikke er voldsomt stor forskel på hunde og ulve. Jeg forstår ikke hvad du mener her - dine hundes reaktioner viser at der ikke er langt fra knurren til bid, men de ville aldrig gå skridet videre? Der må være noget jeg har misforstået her :mrgreen:

 

nej jeg mener ikke mine hunde

 

jeg mener at fra første skridt hvor hunden knurre til næste skridt hvor den markere eller bider er der ikke langt for mange hundes vedkomne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nej, vores hunde er ikke ulve, men deres sprog og adfærd minder så meget om ulvens at det ikke kan nytte noget at se bort fra det.

Og jeg synes netop ikke at hundene udelukkende skal tilpasse sig os, det burde gå begge veje. Der er lavet en undersøgelse omkring hvor meget ulve og hundes sprog minder om hinanden. Undersøgelsen viste at omkring 80 % af en kongepudels sprog er det samme som en ulvs. Eftersom der er temmelig stor forskel på en kongepudel og en ulv, må jeg konkludere at sproget og adfærden ikke har ændret sig voldsomt meget og at der dermed ikke er voldsomt stor forskel på hunde og ulve. Jeg forstår ikke hvad du mener her - dine hundes reaktioner viser at der ikke er langt fra knurren til bid, men de ville aldrig gå skridet videre? Der må være noget jeg har misforstået her :mrgreen:

 

 

jeg er enig i at vores hundes sprog og ulvens er meget lig hinanden selve måden de kommunikere på men derfra så er hunde anderledes på den måde at vi mennesker har fremavlet og manipuleret med hunden ved avle på nogle af de egenskaber vi skulle bruge dvs feks en langt højere dominans og selvsikkerhed end ulve generelt har i visse racer og forskellige andre egenskaber men jeg synes det er sjovt at så mange henviser til at ulvens og hundens sprog er næsten ens og vi sammenligner meget hunde på det plan med sproget men går man et skridt videre så er hunde jo også ens indvendig altså deres organer fungere på samme måde som hunde og derfor er hunde feks skabt til rå føde men på det emne er der mange som er dobbeltmoralske og ikke mener at hunde og ulve kan sammenlignes men er sproget ens så er det indvendige også da det er nemmere og ændre egenskaber via selektiv avl end det er og ændre hundens organer og den måde de fungere på ved godt det ikke har med tråden og gøre men det er noget jeg har lagt mærke til at efterhånden som folk sammenligner hunde med ulve så er det åbenbart kun sproget men det hænger sammen det hele

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]

 

nej jeg mener ikke mine hunde

 

jeg mener at fra første skridt hvor hunden knurre til næste skridt hvor den markere eller bider er der ikke langt for mange hundes vedkomne

Okay. Det tror jeg kommer meget an på hvilken relation hunden har til den person/hund den knurrer af. Min erfaring er at hunde, der bor sammen, vil gøre meget for at undgå en konflikt. Og derfor skal de presses langt for at bide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det afhænger vel af om deres afstandsøgende signal (knurren) bliver respekteret eller ej?

 

 

både ja og nej :shock:

 

nogle hunde vil vælge og markere andre bare gå et andet sted hen

 

jeg ved hvad mine egne ville vælge gudskelov

 

kan ikke se man skal blive ved med og diskutere dette emne fordi ingen af os bliver enige om og vi har alle hver sin mening jeg acceptere det ikke og kommer heller ikke til det uanset hvad medmindre at de bliver gjort fortræd hundene så ser jeg ingen grund til at mine egne hunde skal knurre af os i familien og det er stadig mig som bestemmer i huset ikke hundene selvom de må næsten alt

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er enig i at vores hundes sprog og ulvens er meget lig hinanden selve måden de kommunikere på men derfra så er hunde anderledes på den måde at vi mennesker har fremavlet og manipuleret med hunden ved avle på nogle af de egenskaber vi skulle bruge dvs feks en langt højere dominans og selvsikkerhed end ulve generelt har i visse racer og forskellige andre egenskaber men jeg synes det er sjovt at så mange henviser til at ulvens og hundens sprog er næsten ens og vi sammenligner meget hunde på det plan med sproget men går man et skridt videre så er hunde jo også ens indvendig altså deres organer fungere på samme måde som hunde og derfor er hunde feks skabt til rå føde men på det emne er der mange som er dobbeltmoralske og ikke mener at hunde og ulve kan sammenlignes men er sproget ens så er det indvendige også da det er nemmere og ændre egenskaber via selektiv avl end det er og ændre hundens organer og den måde de fungere på ved godt det ikke har med tråden og gøre men det er noget jeg har lagt mærke til at efterhånden som folk sammenligner hunde med ulve så er det åbenbart kun sproget men det hænger sammen det hele
Jaa. Hunde er alvet til at varetage forskellige opgaver, men det ændrer ikke synderligt på sprog og adfærd.

 

Hvordan vurderer du at hunde har mere dominans og selvsikkerhed end ulve? Det afhænger vel af hundens personlighed - miljø og arv spiller som bekendt en stor rolle ift. hvordan hunden (eller ulven) ender med at være.

 

Foder vil jeg ikke komme ind på her, men du har nok lidt ret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Okay. Det tror jeg kommer meget an på hvilken relation hunden har til den person/hund den knurrer af. Min erfaring er at hunde, der bor sammen, vil gøre meget for at undgå en konflikt. Og derfor skal de presses langt for at bide.

 

 

ja det er ikke min opfattelse jeg synes man hører mere og mere om folk der skriver at deres hunde knurrer af dem eller familien og at man idag synes det er ok at hjemmets hund knurrer af en eller at man ikke formår at børste eller anden form for grooming med sin hund eller at familien ikke kan nærme sig hunden hvis de får kødben eller lign

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er ikke min opfattelse jeg synes man hører mere og mere om folk der skriver at deres hunde knurrer af dem eller familien og at man idag synes det er ok at hjemmets hund knurrer af en eller at man ikke formår at børste eller anden form for grooming med sin hund eller at familien ikke kan nærme sig hunden hvis de får kødben eller lign
Ja. Det er fordi der er mere fokus på hundens velfærd end der før har været. Når hunden knurrer, når den bliver børstet eller når den har mad, så er det jo et tegn på at der er noget galt. Og det må man jo arbejde med - ikke ved at skælde ud, men ved at gøre hunden tryg ved disse ting.

 

Hvis hunden straffes når den knurrer, forhindrer den ikke hunden i at synes det er træls. Det forhindrer den bare i at reagere. Og det synes jeg personligt er synd. Jeg ville selv føle det undertrykkende, hvis jeg ikke kunne sige fra og jeg kan kun forestille mig at hunden på en eller anden måde synes det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...