Hop til indhold

8 mdr. gammel lab/hønsehund søger ny ejer


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg videregiver lige denne besked. Måske er der nogle, der kender nogle... ?

 

 

Max på 8 måneder, som er en livsglad blanding mellem labrador og hønsehund, søger nyt hjem. Han er ikke en problemhund, men en energisk, aktiv og legesyg hvalp, som er blevet lidt for voldsom for sin ejer, en dame på 80 år.

 

Max er en sød og glad hund. Kommer når man kalder og tager fint kontakt både til mennesker og dyr.. trives fint på landet med dyr....Er sund og rask… Er dog ikke vacc + chip.. Hunden har løbet fri på gården og bliver der..

Var lidt bange for lyde i starten men det er forsvundet efter de første 14 dage…. Var også lidt håndræd i starten men det er også forsvundet igen.. Vil gerne lære og virker også til at have ro i hovedet… Han er en hund der skal bruges.. træning, jagt osv.

Max har i 14 dage været i pleje hos en ældre landmand, men han kan ikke have hunden længere og skal af med den hurtigst muligt, da han selv har en ældre hund, som har svært ved at holde til at Max vil lege. Den gamle hund har nemlig dårlig ryg. Der er ikke sat direkte ord på det, men aflivning ligger lidt i luften.

 

Kontakt:

Landmandens nummer er 40208191 og navnet Niels..

Brian morgen 28952181

www.omplaceringshund.dk

www.familiehund.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke til en lab/hønse-unghund hos en 80-årig. Den kombination lyder bare for håbløs.

 

Nu kender jeg ikke ejeren, jeg videregiver som sagt bare beskeden. Men det var også min første tanke, at det lyder som en håbløs kombination. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man anskaffer sig så aktiv en hund, når man er 80.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke ejeren, jeg videregiver som sagt bare beskeden. Men det var også min første tanke, at det lyder som en håbløs kombination. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man anskaffer sig så aktiv en hund, når man er 80.

 

Den stakkels dame har vel ikke anet, hvilken energi-bombe hun gav sig i kast med. Måske hun ikke har vidst hvad blandingen indeholdt.

 

Vi kendte en ældre dame, da vi boede i Århus. Hun havde købt en cocker. Den blev...jeg vil anslå en 70-80 over skulderen, da den var fuldt udvokset...så det er jo ikke altid man får alting at vide...desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Nej. Vi oplever jo også den slags på internatet af og til: (over)matchninger hvor man bare måbende kan tænke: hvad i himlens navn skete der da lige der?

 

En typisk forhistorie er, at ejerne altid har haft store/energiske hunde. Deres seneste hund er så død og der kan være gået nogle år uden hund, men nu vil de så gerne have hund igen... har bare glemt HVOR livlig(e) og krævende de(n) tidligere hund(e) egentlig var PLUS at de ikke selv er klar over, hvor meget de faktisk selv er blevet ældre (rent resourcemæssigt). Det er i bund og grund en trist situation, for alle parter.

Redigeret af ThomasTBO
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

I hvert fald håber jeg, at hunden får et nyt hjem, hvor de er klar over, hvad sådan en aktiv hund kræver. Jeg tænker lidt på, at ThomasTBO på et tidspunkt skrev, at hønsehundene er nogle af de sværeste at skaffe nye familier til. :neutral:

 

Det kommer vist lidt an på familien, der overtager dyret. Min kollega overtog for en tid siden en 1-årig schnauz/hønsehund, der splittede huset ad dér, hvor den boede før og var fuldstændig uregerlig. Det er holdt op og den stortrives sammen med husets urgamle lab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg selv oplevet en hund (Engelsk Setter) der har været i hænderne på en ældre dame, damen døde da hunden var 8 år (hun havde haft den fra hvalp). Det blev til en meget mærkelig hund, men den kære skipper kom ind til en dejlig familie der gerne ville tage sig af ham, men da deres hund dukkede op efter at have været forsvundet i en rum tid kom der et problem. Flossy (jep hunden i brønden, hvis i kan huske den historie) og skipper kunne ikke sammen. Skipper kom ud til noget andet familie, men han skulle under konstant overvågning, kunne ikke være nye steder, ej heller med hanhunde, eller vær alene hjemme, han havde udslæt på sine forben af at han slikkede dem så meget, og ja i bund og grund en mærkelig hund. De eneste der kunne passe ham var ejernes datter (og hun var meget i uslandet) og hjemme ved mine forældre (min mor eller jeg skulle være der, da han ikke stolede på hverken min far eller lillebror)...

 

Skipper blev aflivet i en alder af 11 år, grundet kræft i maven:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes altså det er lidt selvisk at anskaffe sig en hund som 80 årig :( når man ved at der nok ikke er så længe igen. Hun ved jo ikke om hun dør om 1 år eller 10 år :(

 

Lyder måske hårdt, men hvad havde hun regnet med her?

 

Ihhh...det irritere mig når folk tænker på sig selv fremfor dyret. Hvorfor fik hun ikke bare en undulat :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Mja, du har ret :neutral: Jeg kan bare som sædvanligt slet ikke klare tanken om aflivning :oops:

 

Jeg taler skam heller ikke aflivning, men derimod om nyt hjem. Det burde kunne lade sig gøre. Problemet opstår først for alvor, når folk venter til absolut sidste øjeblik inden 'det går fuldstændig galt' med at forsøge omplacering, så er det man får de annoncer der siger, at 'hunden skal væk senest imorgen, ellers bliver den aflivet'.

 

Joh, der er da situationer der er pludseligt opståede: bid, akut sygdom/ulykke f.eks., men 'skal væk imorgen eller aflives'-kortet bruges desværre også alt for ofte i langt mindre akutte situationer, ikke mindst ifm. opløste parforhold, hvor begge parter vil lege stædige, hvor de 'hurtigst muligt vil videre i livet' og en hund vil være i vejen, eller hvor ingen af parterne har 'mentalt overskud' til hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taler skam heller ikke aflivning, men derimod om nyt hjem. Det burde kunne lade sig gøre. Problemet opstår først for alvor, når folk venter til absolut sidste øjeblik inden 'det går fuldstændig galt' med at forsøge omplacering, så er det man får de annoncer der siger, at 'hunden skal væk senest imorgen, ellers bliver den aflivet'.

 

Joh, der er da situationer der er pludseligt opståede: bid, akut sygdom/ulykke f.eks., men 'skal væk imorgen eller aflives'-kortet bruges desværre også alt for ofte i langt mindre akutte situationer, ikke mindst ifm. opløste parforhold, hvor begge parter vil lege stædige, hvor de 'hurtigst muligt vil videre i livet' og en hund vil være i vejen, eller hvor ingen af parterne har 'mentalt overskud' til hunden.

 

Nemlig. De annoncer er konstant på HG :( og jeg får bare SÅ ondt af hunden hver gang. Bare fordi folk ikke tænker sig om inden de anskaffer den og så skal en sund og rask hund aflives :evil: I sommers var jeg lige ved at tage den dejligste cocker med hjem da den ellers var blevet aflivet dagen efter (ja så kunne jeg da finde et nyt hjem til den, jeg havde i det mindste tiden), men heldigvis kom min veninde mig i forkøbet og da den først kom hjem til hende faldt de for den og selvom de egentligt havde besluttet at viderformidle den lever den nu i bedste velgående hjemme ved dem med deres to andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Nemlig. De annoncer er konstant på HG :( og jeg får bare SÅ ondt af hunden hver gang. Bare fordi folk ikke tænker sig om inden de anskaffer den og så skal en sund og rask hund aflives :evil: I sommers var jeg lige ved at tage den dejligste cocker med hjem da den ellers var blevet aflivet dagen efter (ja så kunne jeg da finde et nyt hjem til den, jeg havde i det mindste tiden), men heldigvis kom min veninde mig i forkøbet og da den først kom hjem til hende faldt de for den og selvom de egentligt havde besluttet at viderformidle den lever den nu i bedste velgående hjemme ved dem med deres to andre hunde.

 

Ja, sådan er det jo med de cockere, ikk'?! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...