Hop til indhold

Er temmelig forvirret....


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Jeg har den ære, som jeg vælger at se på det, at eje en dejlig GD tæve på snart 5 år...

 

Jeg har læst og læst og læst om racen i flere år efterhånden og der er ingen der kan blive enige om, hvor længe (eller kort) de lever... Nogle steder skriver MAX 5 år, andre mener de kan leve indtil de er 10...

 

Da det er den første hund og GD jeg har ejet, har jeg ingen personlig erfaring....

 

Håber i kan hjælpe mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo svært lige at sætte tal på, men jeg mener nu at gennemsnitsalderen ligger på ca. 7 år. Jeg kender heldigvis flere GD'er der er blevet langt ældre, men kender personligt ingen over 10 år.

 

Et sted har jeg læst at Harlekin/sorte bliver ældre end gule/tigrede, men det var hos en kennel, der opdrætter Harlekin og sorte, så jeg ved ikke helt om man skal tage det for gode varer. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den ære, som jeg vælger at se på det, at eje en dejlig GD tæve på snart 5 år...

 

Jeg har læst og læst og læst om racen i flere år efterhånden og der er ingen der kan blive enige om, hvor længe (eller kort) de lever... Nogle steder skriver MAX 5 år, andre mener de kan leve indtil de er 10...

 

Da det er den første hund og GD jeg har ejet, har jeg ingen personlig erfaring....

 

Håber i kan hjælpe mig..

 

så tror jeg det er mellem 4 til 11år. og det med vilke farver der bliver elst er vist kon noget som eksistere hos min forige opdratter.

 

Sæsar blev 11.5 år var min avlers hund. Tulle bliver 12.9:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...