Hop til indhold

Rottegift


Jane
 Share

Recommended Posts

Victors bror har spist rottegift.

 

Jeg har kun kendskab til et tilfælde hvor hunden spiste rottegift. Til trods for en hurtig indsats fra dyrelægens side, så døde den stakkels hund ca. 1 uge - 14 dage senere og det endda efter at hun tilsyndeladende havde fået det bedre. Hun var begyndt at spise igen og virkede til, at hun igen var ved at komme til kræfter. Men en dag blev hun igen meget dårlig og døde af indre blødninger. Dyrelægen kunne intet stille op og hun blev aflivet.

 

Men hvor gode er chancerne egentlig for, at overleve?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er rottegift sådan indrettet at det blev opfundet da man ledte efter en medecinsk behandling af blodpropper/ovs. men man fik lavet det for stærkt i første forsøg. Det kommer helt an på hvor meget hunden indtager af dette, jeg har set en hund der har ædet en mus der var kreperet af gift, men hunden overlevede skam af dette stunt...

 

Giften funegrer på den måde at hvis der er sår, så er der udgang for blodet som ikke størkner af giften, dette medfører at hvis der er rifter i mavesækken eller tarmene så kommer der indre blødninger, som Victors bror døde af. Effektivt men smertefuldt, på skadedyr, skal holdes langt væk fra tamdyr hvis det bliver lagt ud i større mængder (kan ikke huske størrelsesordnen for at det bliver farligt, mg/kg)...

 

Det er hvad jeg lige kan huske om rottegift...

Link til indlæg
Del på andre sites

Pippi - en af Kimmis hvalpe - kom en dag tilbage til ejer, med fiiine rottegiftsperler i knurhårene... Afsted til Dr. Dyr babu, babu - og hun lever i bedste velgående i dag! Heldigvis.... glemmer aldrig det opkald :shock: Det første Christine sagde var, at Pippi havde spist rottegift. Så forklarede hun en masse om, hvordan hun var kommet i kontakt med det - en masse, jeg overhovedet ikke hørte.... Tror ikke jeg trak vejret overhovedet - jeg var SÅ sikker på, at hun var død, kan huske, hvordan min hjerne prøvede at indstille sig på, at det var sådan det var og at det da er sådan noget, der sker :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...