Hop til indhold

hundepnsion


Gæst Gray
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg håber I kan hjælpe en snart ny hundeejer med lidt spørgsmål:)

Vi har for længst bestilt en tur til Italien med campingvogn men får nu en hund i mellemtiden- Og inden vi bare aflyser ferie ( børnene blive rigtig kede af det :( ) vile jeg lige hør om jeres erfaringer.

Til den tid vi har brug for pasningen er vores hund kun 6 måneder og altså stadig en hvalp. Jeg er kommet meget i tvivl om det er dårligt og ikke mindst synd for hunden at blive passet i tre uger og være væk fra os, Hvad er jeres erfaring med dette? Tænker også på den træning vi er påbegyndt, bliver ødelagt og vi så skal helt forfra med træning af fx renlighedstræning osv.?

I øvrigt hat jeg ringet til nogle hundepensioner men alt er optaget i sommerferien....skal jeg mon så forstå det sådan at de steder der stadig er ledige pladser er et dårligt sted?

Er der nogen der kan anbefale mig hundepasning omkring Hundested-frderiksværk-<hillerød området?

Ja som ny hundeejer er det vigtigt for mig at vide hvordan det hele foregår og selvfølgelig at min hund kan få de bedste betingelser som overhoved muligt.

Hunden er en hanhund og en blanding mellem en cockerspaniel og en puddel.

På forhånd tak for hjælpen :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Ja det har jeg overvejet men jeg synes at det er synd at den skal på en så lang tur ned i den hede. Mange af de steder vi skal besøge kan den ikke komme med og det vil så betyde at den skal være alene i CV eller forteltet og det er altså synd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har måske en enkel muliged, men vil egentlig ikke give andre mennesker ansvar for vores hund i tre uger og så i neres egen ferie. Men hvis de selv tilbyder det så er det en anden sag....men spørgsmålet er egentlig om det er synd for hunden at være væk fra os uanset hvem det er hos? føler den at vi har forladt den og giver det ar på tilliden.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I ikke noget familie/venner som kan passe ham mens I er væk?

Personligt ville jeg ikke efterlade min 6 mdr. gamle hvalp i en hundepension så længe...

 

Jeg ville heller ikke sætte en hvalp i hundepension. Så ville jeg hellere tilrettelægge ferien så hunden kunne komme med. Det er jo bare at gøre et par ekstra stop på vejen så huden kan få tisset af og få noget vand. Man kan også købe skvulpefri skåle så det ikke er noget problem at give hunden vand mens man kører. Derudover gør et vådt håndklæde ell.lign over ryggen underværker hvis man vil sørge for at hunden ikke får det for varmt.

 

Kan selvfølgelig godt se problemet i at hvalpen ikke kan komme med alle de steder I skal besøge mens I er der, men hvis der er godt ventileret der hvor den er, go den har adgang til koldt vand, så kan det dog også lade sig gøre at lade den være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg ville ikke sætte en hvalp i pension.

 

Jeg ville nok måske vælge en aflysning og så leje et fedt sommerhus hvor man må have hund med, der er en tråd her med feriehuse og det kan så også være i italien, men mon ikke Danmark er lettere, hvad med 3 uger ved vesterhavet eller, ja, kom da til Mols fx her er dejligt og hundevenligt :D

 

Jeg tror også de gode steder er udsolgt først og de ringe steder kan være meget ringe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

 

Jeg håber I kan hjælpe en snart ny hundeejer med lidt spørgsmål:)

Vi har for længst bestilt en tur til Italien med campingvogn men får nu en hund i mellemtiden- Og inden vi bare aflyser ferie ( børnene blive rigtig kede af det :( ) vile jeg lige hør om jeres erfaringer.

Til den tid vi har brug for pasningen er vores hund kun 6 måneder og altså stadig en hvalp. Jeg er kommet meget i tvivl om det er dårligt og ikke mindst synd for hunden at blive passet i tre uger og være væk fra os, Hvad er jeres erfaring med dette? Tænker også på den træning vi er påbegyndt, bliver ødelagt og vi så skal helt forfra med træning af fx renlighedstræning osv.?

I øvrigt hat jeg ringet til nogle hundepensioner men alt er optaget i sommerferien....skal jeg mon så forstå det sådan at de steder der stadig er ledige pladser er et dårligt sted?

Er der nogen der kan anbefale mig hundepasning omkring Hundested-frderiksværk-<hillerød området?

Ja som ny hundeejer er det vigtigt for mig at vide hvordan det hele foregår og selvfølgelig at min hund kan få de bedste betingelser som overhoved muligt.

Hunden er en hanhund og en blanding mellem en cockerspaniel og en puddel.

På forhånd tak for hjælpen :P

 

i sommers skulle mig og kæresten til tyrkiet i 2 uger, vi havde fået vores hund i maj, så hun var ca. 6 måneder som Jeres også er. planen var at hun skulle passes af svigerfamilien som selv har to hunde, da de ikke havde ferie på det tidspunkt var det jo perfekt :D men men men ca. 12 timer før vi skulle afsted ringer svigermor at det ikke kan lade sig gøre (hun har en meget speciel mand, som desværre ikke bryder sig om huden der vejer mere end 3-4 kg ~ og vores basse er da kun 10kg) så vi stod desværre ikke med noget valg, da min familie ventede nede i tyrkiet på os. vi fandt en pension, men allerede da vi smed hende af græd hun, det var forfærdentligt, så min kæreste aftalt med sin mor hun måtte komme og bo hos os, og passe vores hund imens så, for det var slet ikke fair for hende. da vi landede i tyrkiet fik vi så en sms om at hun var hun hentet, hun var træt, hæs og rystede, men "farmor" skulle nok passe på hende. selvom at hun ikke var der mere end ca. 24 timer tror jeg bestemt hun kan huske det ~ hun var enormt pylret da vi kom hjem og ville bestemt ikke være alene. "farmor" havde passet godt på hende, hun havde da selvf. savnet os, men ville helt klart anbefale at familien passer.. Jeres hund tilgiver Jer helt bestemt, og ved at den bliver passet ude, bliver der skabt andre trygge rammer for evt. pasning en anden gang. undskyld for det lange svar :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak!

 

Vi har nu besluttet at aflyse ferien da der er flere ting der er blevet klart for os. For det første vil vi ikke have hund med i varmen og stå flere timer alene i campingvognen. 2. Alle hundepensioner er fuldt optaget og de som stadig er ledige er dårlige har jeg fået fortalt. Og de kan være meget dårlige.3. Vi har ingen famuliemedlemmer der kan tage hunden i 3 uger. 4. Alt indlæring den måtte have fået forinden besøget på hundepension er højst sansynligt væk!

Så vi har besluttet at tage et par uger herhjemme på en god campingplads. Vi har talt om Hvidbjerg og så må vi se hvordan det forløber sig.

Nu er der kun 2 uger til vi kører op til Stockholm og henter lille Simba :lol:2555_7uger5_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

God løsning! men skulle det være en anden gang kan det sagtens lade sig gøre at have sin hund med.

Vi har prøvet at have vores Flat coat med til Kroatien hvor vi boede i campingvogn og det var en god oplevelse for alle.

 

Vi havde en skyggeplads så der blev aldrig særlig varmt inden i vognen.

 

Nikka er en rigtig vandhund så hun tilbragte MANGE timer hver dag med at bade.

 

Det var nemt at have hende med ud at spise da alting er udendørs og hun var velkommen alle steder.

 

Vi var tre familier af sted og vi placerede campingvognene så der var en slags plads i midten så hun det meste af tiden bare gik løs der, uden at være til gene for andre.

 

Selvfølgelig er der andre hensyn at tage når man har hund med på ferie, hvis man gerne vil ud og se og opleve en masse er det nok ikke en god ide.

 

Vil man bare dase og slappe af kan det sagtens lade sig gøre og er man flere familier afsted er der som regel altid nogen "hjemme" Nikka var ikke en eneste gang alene.

 

Har man en meget gøende og vagtsom hund er det nok heller ikke populært hos de andre gæster på campingpladsen.

 

Vi skal også være hjemme i år og vil gerne leje et sommerhus men jeg synes det er rigtig svært at finde et hvor man må have hund :(

 

Hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...