Hop til indhold

Oskar er blevet kemisk kastereret.


Jane
 Share

Recommended Posts

Ja jeg ville have forsvoreret det. Men nu har jeg altså alligevel gjort det. Jeg har forsøgt alt og har også i perioder ment at det gik bedre. Men hans drifter er åbenbart så stærke, at han ikke kan styre sig og jeg har ikke formået at kunne træne ham så godt, at jeg i situationer med løbske tæver har fuld kontrol over ham. Jeg syntes også det er synd for ham, at han ikke kan få afløb for sine drifter.

 

Heldigvis har jeg en dyrelæge som har stor viden om kasterationens evt. negative virkning på adfæren og vi har derfor aftalt, at jeg skal holde hende underrettet om hvordan det går og det både i positiv og negativ retning.

 

Jeg har aldrig før oplevet en hanhund med så stærke drifter som Oskars. De råd jeg har fået har da også været, at få ham kastereret. Men jeg har været for stædig. Men nu er håndklædet kastet i ringen. Nu kan jeg bare håbe, at det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ville have forsvoreret det. Men nu har jeg altså alligevel gjort det. Jeg har forsøgt alt og har også i perioder ment at det gik bedre. Men hans drifter er åbenbart så stærke, at han ikke kan styre sig og jeg har ikke formået at kunne træne ham så godt, at jeg i situationer med løbske tæver har fuld kontrol over ham. Jeg syntes også det er synd for ham, at han ikke kan få afløb for sine drifter.

 

Heldigvis har jeg en dyrelæge som har stor viden om kasterationens evt. negative virkning på adfæren og vi har derfor aftalt, at jeg skal holde hende underrettet om hvordan det går og det både i positiv og negativ retning.

 

Jeg har aldrig før oplevet en hanhund med så stærke drifter som Oskars. De råd jeg har fået har da også været, at få ham kastereret. Men jeg har været for stædig. Men nu er håndklædet kastet i ringen. Nu kan jeg bare håbe, at det hjælper.

Har du nævnt de drifter før? har jo selv en hanhund med en kæmpe appetit på tæver :mums: så hvis de ikke selv har kunnet sige fra har vi været nød til at få ham væk, og vi snakker inden få sekunder før han se om han kan bedække tæven.

 

Vil du uddybe adfærden/tankerne/og evt. resultat?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du nævnt de drifter før? har jo selv en hanhund med en kæmpe appetit på tæver :mums: så hvis de ikke selv har kunnet sige fra har vi været nød til at få ham væk, og vi snakker inden få sekunder før han se om han kan bedække tæven.

 

Vil du uddybe adfærden/tankerne/og evt. resultat?

 

Ja jeg har nævnt det før.

 

Jeg kan prøve at forklare Oskars adfærd.

 

Når Oskar har mødt en tæve i løbetid, går han helt over gevind og han kaster sig over den stakkels tæve og han er totalt ligeglad med om de siger fra. Jeg kan bedst sammenligne det med en kamphund i kamp, som ikke mærker smerte. Det er noget af det samme som sker med Oskar, her er det blot hans seksualdrifter der er så stærke, at de totalt styrer ham. Han aflæser ikke tæven, men er helt i sine drifters magt.

 

Det jeg indtil har kunnet gøre, er at holde ham fysisk fast ved at have et godt greb i halsbåndet og få ham til at sidde. Der går rigtig lang tid inden jeg på nogen måde, kan få kontakt til ham. Der kan nemt gå fra en ½ - 1 time. Forsøger jeg, at gå videre må jeg slæbe ham hen af jorden.

 

Jeg har som sagt forsøgt alt. Men jeg må se i øjnene at mine evner ikke har rakt.

 

I dag mødte vi en tæve og selv om jeg fik ham med mig, så lykkes det ham at stikke af, da jeg skulle have ham i bilen. Han smuttede simpelhen ud, inden jeg nåede at få lukket bildøren. I går mødte vi en højløbsk tæve i hundeskoven. Der kunne han så heldigvis ikke løbe ud på vejen og blive kørt over. Sidste år blev han kørt over og slap med en dyb flænge i benet og nogle overfladiske sår. Men det er ikke sikkert han er så heldig næste gang.

 

Oskar er normalt den dejligste hund. Han er roligheden selv og han er hvor underlig det måske lyder også lydig. Derfor er der også gået så længe inden jeg i dag traf beslutningen. Nu kan jeg blot håbe, at det hjælper for ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

 

Det er jo også synd for ham, at han har så stærke drifter.

 

Resultatet kan jeg af gode grunde ikke fortælle om endnu, da det først er i dag han er blevet kemisk kastereret.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak :5up:

 

Fik ikke fat i at det lige var i dag :oops:

 

Og tak for uddybning :ae: og krydser finger for det vil hjælpe dig/jer.

 

Ved ikek hvordan cujo ville reagere mht. løbsk tæve da vi kun møder 1 til dagligt som han må hilse på (fra den anden ejers side) og da undgår vi de mødes hvis hun er løbsk, for hun vil pludselig gerne have ham når hun er løbsk)

men når de ikke er løbske prøver han hurtigt at bedække dem, der skal en del afvisninger fra før han fatter noget som helst.

 

Men i lyder til at det er en tand slemmere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom Dumle, må du også gerne rapotere fordele og ulemper som du mærker til. Be om tak, og så må vi håbe det får ham ned på jorden :blink: For det lyder da godt nok slemt :shock:

 

Jeg skal nok holde jer orienteret. :-D

 

Han har bare været roligheden selv, siden vi kom hjem fra dyrelægen. Han har nok hørt mig nævne den blå sprøjte. :mrgreen::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu snart en uge siden, at Oskar blev kemisk kastereret.

 

Han vil ikke humpe Victor hele tiden, hvilket er en stor lettelse. Nu leger de sammen på helt normal vis, hvor Oskar før ofte gik over i, at ville humpe, når de legede sammen. Og ikke kunne stoppe, hvis vi ikke satte en stopper for det.

 

Det er en følelse jeg har. Men jeg fornemmer, at Oskar hviler mere i sig selv.

 

Vi har endnu ikke mødt en løbsk tæve, så jeg ved ikke hvordan han vil reagere.

 

Indtil videre kun godt at sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu snart en uge siden, at Oskar blev kemisk kastereret.

 

Han vil ikke humpe Victor hele tiden, hvilket er en stor lettelse. Nu leger de sammen på helt normal vis, hvor Oskar før ofte gik over i, at ville humpe, når de legede sammen. Og ikke kunne stoppe, hvis vi ikke satte en stopper for det.

 

Det er en følelse jeg har. Men jeg fornemmer, at Oskar hviler mere i sig selv.

 

Vi har endnu ikke mødt en løbsk tæve, så jeg ved ikke hvordan han vil reagere.

 

Indtil videre kun godt at sige.

 

Godt at høre. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu snart en uge siden, at Oskar blev kemisk kastereret.

 

Han vil ikke humpe Victor hele tiden, hvilket er en stor lettelse. Nu leger de sammen på helt normal vis, hvor Oskar før ofte gik over i, at ville humpe, når de legede sammen. Og ikke kunne stoppe, hvis vi ikke satte en stopper for det.

 

Det er en følelse jeg har. Men jeg fornemmer, at Oskar hviler mere i sig selv.

 

Vi har endnu ikke mødt en løbsk tæve, så jeg ved ikke hvordan han vil reagere.

 

Indtil videre kun godt at sige.

 

 

 

Dejlig update.

Godt at det indtil videre virkere, lad os håbe det bliver ved :blink::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar har ikke glemt de dejlige tæver.

 

Det fik vi bevis for i dag.

 

Vi var i hundeskoven og møder der en dejlig tæve i løbetid. Jeg får snor på Oskar og forsøger, at slæbe ham med mig. Pludselig ud af det blå, bliver jeg væltet omkuld, af to hanhunde, som også har lugtet tæve. :mrgreen: Der ligger jeg i min fulde længde og væk er Oskar.

 

Jeg kan ikke finde ham. Vi er flere der leder og kalder. Men væk er han. Da jeg finder ud af hvorfor vi ikke kan finde ham, da må jeg indrømme at jeg bliver gal. Tævens ejer, har lukket ham ude af hundeskoven.

Jeg skal ikke pudse min gloria, jeg ved hvordan han er, når der er tæver i løbetid. Jeg forstår godt, at den arme tæveejer har været frustreret og ikke vidst hvad hun skulle gøre, for Oskar er virkelig storslem. Det er også derfor, at vi nu har kemisk kastereret ham i håb om at det hjælper. Men jeg ville have ønsket, at hun havde givet besked, bare til en eller anden, om at hun havde lukket Oskar ud.

 

Jeg ved, at jeg for længst skulle have kastereret ham. Jeg har nok haft svær ved at indrømme, at her var noget, som jeg ikke magtede. Jeg elsker ham og når jeg ser ind i hans øjne, så er jeg solgt, for de øjne er så fulde af godmodighed. Han kan jo ikke gøre for de drifter han har, er så stærke. Men jeg er ved at være derhenne, at hjælper den kemiske kastration ikke, så ser jeg kun en udvej. Men det er jo ikke det jeg vil. Jeg vil jo have min Oskar.

 

Ja så fik i mine frustrationer. Jeg har grædt og følt mig utilstrækkelig. Det er hårdt når man kommer så langt ud, at aflivning dukker op i ens tanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar har ikke glemt de dejlige tæver.

 

Det fik vi bevis for i dag.

 

Vi var i hundeskoven og møder der en dejlig tæve i løbetid. Jeg får snor på Oskar og forsøger, at slæbe ham med mig. Pludselig ud af det blå, bliver jeg væltet omkuld, af to hanhunde, som også har lugtet tæve. :mrgreen: Der ligger jeg i min fulde længde og væk er Oskar.

 

Jeg kan ikke finde ham. Vi er flere der leder og kalder. Men væk er han. Da jeg finder ud af hvorfor vi ikke kan finde ham, da må jeg indrømme at jeg bliver gal. Tævens ejer, har lukket ham ude af hundeskoven.

Jeg skal ikke pudse min gloria, jeg ved hvordan han er, når der er tæver i løbetid. Jeg forstår godt, at den arme tæveejer har været frustreret og ikke vidst hvad hun skulle gøre, for Oskar er virkelig storslem. Det er også derfor, at vi nu har kemisk kastereret ham i håb om at det hjælper. Men jeg ville have ønsket, at hun havde givet besked, bare til en eller anden, om at hun havde lukket Oskar ud.

 

Jeg ved, at jeg for længst skulle have kastereret ham. Jeg har nok haft svær ved at indrømme, at her var noget, som jeg ikke magtede. Jeg elsker ham og når jeg ser ind i hans øjne, så er jeg solgt, for de øjne er så fulde af godmodighed. Han kan jo ikke gøre for de drifter han har, er så stærke. Men jeg er ved at være derhenne, at hjælper den kemiske kastration ikke, så ser jeg kun en udvej. Men det er jo ikke det jeg vil. Jeg vil jo have min Oskar.

 

Ja så fik i mine frustrationer. Jeg har grædt og følt mig utilstrækkelig. Det er hårdt når man kommer så langt ud, at aflivning dukker op i ens tanker.

 

Hvilket beviser, at tævens ejer havde knald i låget. Jeg mener, hvad med at finde ud af, hvor hundens ejer var. Oskar var jo nok ikke kommet ind i et aflukket område af sig selv. Møg-taske siger jeg bare.

 

Og dig...op med snuden. Det kan være, at hundeskoven og fri til at suse rundt og drive gæg med al verden ikke er Oskars stærkeste side, men selvom I droppede hundeskoven, så kan Oskar jo sagtens have et godt og meningsfyldt liv bare på en anden måde. Det er jo ikke ligefrem et enten eller fordi din dreng er en lille bandit.

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første: :evil: Hvad bilder den tæveejer sig ind? Man lukker da ikke bare en andens hund ud af skoven! Og man tager da i det hele taget ikke sin tæve med i hundeskov, når den er i løbetid! Hvad havde hun regnet med??!!!

 

For det andet: :ae: Hvor er det hårdt, at du går med sådan nogle tanker. Jeg var ikke klar over, at det var så slemt, at du gik med den slags overvejelser. Før du giver helt op, ville jeg dog prøve en rigtig kastration. Det er jo ikke altid, at den kemiske giver et rigtigt billede.

 

Møder I mange løbske tæver i hverdagen, siden du oplever det som så stort et problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså helt ærligt! Man tager altså ikke en løbsk tæve med i hundeskov med løse hanhunde :evil::evil::evil: og gør man det så alligevel så er det altså tæveejeren selv der bør gå udenfor hundeskoven! :evil::evil::evil:

 

Nå, men bortset fra det så har jeg ikke set tråden før i dag. Glæder mig til at læse mere og se hvilken virkning det får.

Hvor lang tid er der gået siden han fik den? Vi fik jo at vide at der ville gå 3-4uger inden den endelige virkning ville vise sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er 2 uger siden på fredag. Jeg har bare haft flere uheldige episoder på det sidste. Derfor er jeg nok for utålmodig.

 

I har ret i, at man ikke går i hundeskoven med en løbsk tæve.

 

Jeg er nok lidt nærtagende i disse dage.

 

Oskar møder normalt ikke flere tæver, end så mange. Vi har bare været uheldige den sidste tid, at møde flere af dem.

 

Jeg troede faktisk, at en kemisk kastration virkede på samme måde, som den kirugiske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er 2 uger siden på fredag. Jeg har bare haft flere uheldige episoder på det sidste. Derfor er jeg nok for utålmodig.

 

I har ret i, at man ikke går i hundeskoven med en løbsk tæve.

 

Jeg er nok lidt nærtagende i disse dage.

 

Oskar møder normalt ikke flere tæver, end så mange. Vi har bare været uheldige den sidste tid, at møde flere af dem.

 

Jeg troede faktisk, at en kemisk kastration virkede på samme måde, som den kirugiske.

 

Det er jo for at se hvordan en kirugisk eventuel vil virke at de fleste kamisk kastrere, men man ser bare ikke den endelige virkning før de 3-4uger er gået og det er egentligt slet ikke sikker at det er det samme der sker. Jeg har hørt historier om hunde der blev kemisk kastreret med god virkning hvor den kirugiske ikke havde god virkning og omvendt.

De eneste tegn Dumle endnu har vist er en enorm madglæde (der dog er aftaget lidt igen) og øgede tegn på stress og nervøsitet. Han er stadig lige tæveglad og det er 3 uger siden Dumle fik den kemiske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det er en underlig hundeskov i har!

 

Her ude tager man ikke løbske tæver med :mrgreen:

 

 

 

 

Men går ud fra at jeres ikke er til løse hunde, og derfor man tager løbsk med:confused:

 

 

Godt han ikke løb væk, og forstår dine frustrationer, stakkels jer to :ae:

 

HA HA nej hundeskov i vestjylland betyder hunde i meget kort snor. :lol:

 

Helt alvorlig så er det hellere ikke almindeligt, at der kommer løbske tæver i hundeskoven.

Skoven ligger midt i en dejlig skov, med muligheder for at gå lange ture udenfor med hunden i snor. Man kan sagtens gå en tur på 10 km udenfor hundeskoven. Men kvinden med den løbske tæve, som iøvrig havde den i snor, hun mente at hendes hund, skulle have lov til, at komme ud og være sammen med andre hunde. Jeg skal nok forskåne jer for mine tanker, da hun sagde det. :mrgreen:

Det får mig til at tænke på engang, da jeg stadig havde Andersen, da mødte vi en mand i hundeskoven, som ville have, at alle os med hanhunde skulle tage vores hunde i snor, så hans løbske tæve kunne rende frit omkring i hundeskoven. Ja man undres nogle gange. :mrgreen::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ja så fik i mine frustrationer. Jeg har grædt og følt mig utilstrækkelig. Det er hårdt når man kommer så langt ud, at aflivning dukker op i ens tanker.

Altså Jane troede ikke den tanke stadig spøgte :( det må du altså ikke Oskar er da bare en skøn hund, jo jo han kan lide dejlige damer :lol: men den historie her den skal da ikke gå ud over ham, det er da en helt ualmindelig dum kælling (undskyld sproget) som du har mødt, jeg tør ikke sige hvad jeg havde gjort ved hende hvis hun lukkede Zacko ud af en hundeskov, hvad tænker hun på,:shock: hvad ville hun selv sige hvis nogen gjorde sådan ved hendes hund, og den bliv væk eller kørt ihjel :evil: hundeskove er for løse hunde også hanhunde og en løbsk tæve i snor har INTET at gøre der. Jeg blev bare så sur da jeg hørte historien den anden dag :confused:Jeg håber virkeligt at det hjælper på Oskar snart så du kan komme på andre tanker jeg kan slet ikke klare at du går og tænker på den "blå" :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Jane troede ikke den tanke stadig spøgte :( det må du altså ikke Oskar er da bare en skøn hund, jo jo han kan lide dejlige damer :lol: men den historie her den skal da ikke gå ud over ham, det er da en helt ualmindelig dum kælling (undskyld sproget) som du har mødt, jeg tør ikke sige hvad jeg havde gjort ved hende hvis hun lukkede Zacko ud af en hundeskov, hvad tænker hun på,:shock: hvad ville hun selv sige hvis nogen gjorde sådan ved hendes hund, og den bliv væk eller kørt ihjel :evil: hundeskove er for løse hunde også hanhunde og en løbsk tæve i snor har INTET at gøre der. Jeg blev bare så sur da jeg hørte historien den anden dag :confused:Jeg håber virkeligt at det hjælper på Oskar snart så du kan komme på andre tanker jeg kan slet ikke klare at du går og tænker på den "blå" :megaked:

 

Jeg kan hellere ikke undvære ham, for han er som du siger en skøn hund, der er bare det med de dejlige damer, da kunne han godt være lidt mere som de fleste hanhunde. Zacko syntes jo også de er dejlige, men lige der er han mere normalt end Oskar.:lol:

 

Jeg håber også at det snart hjælper på Oskar.

 

Vi ses i eftermiddag. Oskar og Victor glæder sig til, at være sammen med Zacko. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

HA HA nej hundeskov i vestjylland betyder hunde i meget kort snor. :lol:

 

Helt alvorlig så er det hellere ikke almindeligt, at der kommer løbske tæver i hundeskoven.

Skoven ligger midt i en dejlig skov, med muligheder for at gå lange ture udenfor med hunden i snor. Man kan sagtens gå en tur på 10 km udenfor hundeskoven. Men kvinden med den løbske tæve, som iøvrig havde den i snor, hun mente at hendes hund, skulle have lov til, at komme ud og være sammen med andre hunde. Jeg skal nok forskåne jer for mine tanker, da hun sagde det. :mrgreen:

Det får mig til at tænke på engang, da jeg stadig havde Andersen, da mødte vi en mand i hundeskoven, som ville have, at alle os med hanhunde skulle tage vores hunde i snor, så hans løbske tæve kunne rende frit omkring i hundeskoven. Ja man undres nogle gange. :mrgreen::evil:

 

 

Hende havde jeg dælmer givet en opsang uden lige!

 

 

 

Vi var nede ved dyrelægen engang, og da kom en løbsk tæve ind, og der var 3 han-hunde :mrgreen:

 

Sikke et show, da en sagde "er din tæve løbsk" svarede hun ja, og blev stående :shock:

 

Heldigvis greb en af vetterne ind og sendte hende ud i bilen og så kom dyrelægen med noget dryp værk :mrgreen:

 

SOm han-hunde ejer undre jeg mig over tæve ejere..........

Havde jeg haft en tæve, ville jeg nok tænke " gud hvor er det typisk han-hunde ejere, de tager ikked eres job alvorligt! " :mrgreen::engel::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...